تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت

پماد زینک اکساید برای لک صورت و رفع تیرگی صورت + عوارض ، فواید و طرز استفاده از زینک


تاریخ انتشار : 1 تیر 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

2.9/5 - (11 امتیاز)

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت ، اکسید روی، ZnO، یکی از مهمترین ترکیبات روی است. می توان آن را در حالت خلوص بالا و در اشکال و اندازه های کریستالی مختلف با سوزاندن بخار روی در هوا تهیه کرد. به دلیل رسانایی گرمایی و ظرفیت بالای روی… دو فرآیند اصلی برای تولید اکسید روی، یک پودر سفید، استفاده می شود. زینک یک ماده معدنی است.

زینک اکساید موضعی (برای پوست) برای درمان سوختگی های خفیف، قرمزی، سوزش پوست، یا دیگر حساسیت های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره پماد زینک اکساید می پردازیم. با ما همراه باشید.

پماد زینک اکساید برای صورت ، زینک اکساید معمولا برای مشکلاتی مثل خارش، سوزش و دیگر ناراحتی های مقعد نیز که بر اثر بواسیر یا مشکلات روده به وجود آمده است، نیز استفاده می شود. بسیاری از فرم ها و برند های زینک اکساید نیز در دسترس می باشند. زینک اکساید موضعی همچنین برای اهداف مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید از این پماد برای رفع لک های لیزر نیز استفاده کنید البته قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت نمایید. برای انجام کلیه خدمات لیزر در غرب و خدمات زیبایی و بوتاکس می توانید با ما با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس حاصل نمایید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

پماد زینک اکساید برای لک صورت :

پماد زینک اکساید نوعی پماد موضعی است که برای کاهش ظاهر لکه ها و درمان انواع بیماری های پوستی استفاده می شود ماده اصلی موجود در این پماد اکسید روی است خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و به درمان التهابات می پردازد و با خشک کردن پوست و کاهش التهابات برای درمان لک صورت و پوست کارایی دارد.

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت :

پماد زینک برای پوست گزینه خوبی برای از بین بردن لکه های تیره صورت می باشد زیرا به روشن شدن پوست و کاهش ظاهر لکه های تیره کمک می کند. این پماد با جلوگیری از نفوذ اشعه ماورا بنفش به پوست از تیره شدن بیشتر ناحیه جلوگیری می کند اما پوست را روشن تر نمی کند. از این کرم می توان برای زیربغل استفاده کرد زیرا خاصیت ضد میکروبی دارد و علاوه بر از بین بردن بودی بد عرق باعث روشن شدن تقریبی پوست نیز می شود.

پماد زینک اکساید چیست؟

پیش از بررسی خواص پماد زینک اکساید و تاثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش بهتر است اول با این پماد بهتر و بیشتر آشنا شویم. در گذشته به روی اکسید، توتیا می‌گفتند که برای ساخت فلز برنج و درمان بیماری‌های چشم از آن استفاده می‌کردند. اما امروزه برای ساخت پودر بچه، کرم ضد آفتاب، محصولات آرایشی، دئودورانت، صابون و شامپو از زینک اکساید کمک می‌گیرند.

کرم زینک اکساید در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد، چرا که جلوی اشعه UV مضر خورشید را می‌گیرد. اشعه UV  یا فرابنفش منجر به سوختگی و پیری پوست می‌شود. همچنین از این پماد در درمان مشکلات پوستی، عفونت پوستی، سوختگی، اگزما، درمان جای زخم و اِسکار و حتی درمان جای جوش و پماد بی حسی نیز بهره‌ مند می‌شوند.

اسامی رایج در ایران:

  • پماد زینک اکساید مینو ۲۵% ۳۰ گرم
  • زینک اکساید مدیفارم ۲۵%
  • پماد موضعی ایپوزینک ۲۵%
  • پماد زینک اکسید داروپخش ۲۵% ۳۰ گرم
  • زینک اکسید ایران دارو ۲۵% ۳۰ گرم
  • زینک اسکاید فیروز ۱۰%

پماد زینک اکساید چیست؟

فواید پماد زینک اکسید

  • زینک اسکاید برای درمان و پیشگیری از جوش صورت :

خواص ضدباکتریایی کرم زینک اکسید سبب درمان جوش صورت می شود زیرا خواص ضدباکتریایی زینک باعث کشتن باکتری ها می شود و خواص ضد التهابی آن ها التهاب پوست را کاهش می دهد. این کرم سبب جذب چربی های بیش از حد سطح پوست می شود که تمایل به نفوذ در منافذ پوست و ایجاد جوش دارند.

  • زینک اسکاید برای حفاظت از آفتاب :

اشعه ماوراء بنفش خورشید اثر مخربی بر سطح پوست می گذارد و تابش بیش از حد آفتاب بر روی پوست، سبب آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، چین و چروک و… می شود.

این کرم جذب پوست نمی گردد، بلکه بر روی سطح پوست به شکل یک سد محافظتی عمل کرده و مانع از نفوذ اشعه ی ماوراء بنفش آفتاب به پوست می شود.

  • درمان آسیب های پوستی:

زینک اکسید با دارابودن اثرات درمانی سبب بهبود زخم در افراد دچار کمبود روی، کاهش مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی و بهبود خشکی پوست می شود. مالیدن پماد زینک اکسید روی محل زخم باعث ترمیم سلول های پوستی می شود.

  • رفع جوش و آکنه :

یکی از دلایل اصلی بروز جوش و آکنه بر روی صورت چربی پوست اسن. این پماد با کاهش چربی پوست و کمک به عدم تجمع چربی روی آن ، به رفع جوش و آکنه کمک می کند و التهابات پوستی را تسکین می بخشد.

  • اثرات قابض روی پوست:

پماد زینک اکسید از تشکیل چربی اضافی روی پوست جلوگیری نموده و سبب سفت شدن پوست ، درمان آکنه (جوش) و کاهش لکه های پوستی، التهاب پوست می شود.

  • بهبود التهاب پوستی:

برای درمان ادرار سوختگی در کودکان ، اگزما، بریدگی و سوختگی می توانید از پماد زینک اکسید استفاده نمایید.

  • درمان سوختگی :

پماد زینک اکساید در درمان عارضه های پوستی مختلف از جمله سوختگی ، اگزما ، سوختگی پای نوزادان ، خراشیدگی و گزش حشرات ضد التهاب خفیف پوستی و ضد خارش به دلیل ترکیب با ماده کالامین بسیار موثر می باشد.

  • زینک اکساید برای زیربغل:

آیا استفاده از کرم زینک اکساید برای رفع بوی بد عرق زیربغل مفید است یا خیر. در پاسخ باید بگوییم هیچ مطلب علمی برای تایید و رد این مسئله منتشر نشده است و بهتر است پیش از استفاده حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

نکات مهم :

  1. اگر به زینک، دیمتیکون، لانولین ، روغن کود، وازلین ، پارابن ها، مواد معدنی یا وکس آلرژی دارید، از زینک اکساید موضعی استفاده نکنید.
  2. زینک اکساید موضعی برای درمان عفونت های قارچی و ویروسی استفاده نمی شود. اگر هرگونه علائمی مثل قرمزی یا داغی پوست را بعد از استفاده از زینک اکساید مشاهده کردید، حتما به پزشک خود اطلاع رسانی کنید.
  3. در صورت بارداری یا شیردهی نیز به پزشک خود اطلاع دهید.

کاربرد پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی واژن :

زینک اکساید به عنوان مهم ترین و موثرترین ماده برای سفید نمودن ناحیه واژن با توجه به فواید بسیار آن برای پوست مطرح می باشد. پماد زینک اکساید با کاهش سرعت رنگدانه سازی در واژن سبب روشن شدن پوست این ناحیه می گردد. همچنین زینک اکساید در جوانسازی پوست واژن نیز کمک می کند. به منظور حصول به نتیجه دلخواه لازم است پماد زینک اکساید مداوم و پیوسته طی زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجاییکه زینک اکساید حاوی روی می باشد خاصیت شگفت انگیزی در رفع تیرگی و روشن نمودن پوست دارد.

پماد زینک اکساید چگونه عمل می کند؟

زینک اکساید گونه های فعال اکسیژن را تولید کرده و باعث افزایش پراکسیداسیون غشایی می شود. در نتیجه نشت پروتئین ها و قندهای کاهنده بیشتر شده و عوامل محرک از بین می روند.

چگونه از زینک اکساید موضعی استفاده کنم ؟

چگونه از زینک اکساید موضعی استفاده کنم ؟

دقیقا طبق دستورالعمل های روی دارو یا تجویز پزشک، پیش بروید. این دارو خوردنی نیست و فقط برای اعمال روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مناسب برای مقعد را نیز نباید به هیچ وجه به پوست زد. این داروی موضعی را به اندازه کافی به محل مورد نظر روی پوست خود بزنید. پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت اغلب یک لایه نازک سفید روی پوست شما ایجاد می کند.

برای درمان سوزش، زخم، سوختگی یا هر وضعیت پوستی دیگر ، اغلب استفاده از این دارو توصیه می گردد. یک لایه نازک از این کرم را روی نایحه مورد نظر و به آرامی آن را روی پوست خود بمالید. اگر برای حساسیت از پوشک از این دارو استفاده می کنید، باید هربار که قصد تعویض داشتید، از آن استفاده کنید. همچنین می توانید هنگام خواب نیز از آن استفاده کنید. هرگز اجازه ندهید که پوشک خیس با بدن شما تماس داشته باشد و سریعا آن را عوض کنید.

زمانی که می خواهید از داروی موضعی زینک اکساید استفاده کنید، کمی پودر را به آرامی به ناحیه موردنظر بزنید. اجازه ندهید که بطری پودر دست کودک باشد. بعد از استفاده در پودر را محکم ببندید. قبل و بعد از استفاده از زینک اکساید مخصوص مقعد، حتما دستان خود را بشویید.

این دارو را بیش از حد داخل دستتان نگه ندارید که از حرارت دست ذوب شوند. به اندازه دو سانت آن را داخل مقعد کنید. چند دقیه دراز بکشید تا این دارو ذوب شود. نباید برای انجام این کار سختی به شما وارد شود. حداقل تا یک ساعت نیز حمام نکنید. اگر تا 7 روز بعد از درمان، علائم بهبود پیدا نکردند، حتما علائم خود را به پزشک اطلاع دهید.

زینک اکساید را در دمای اتاق، به دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید. زمانی که از آن استفاده نمی کنید، در آن را محکم ببندید. می توانید زینک اکساید مخصوص مقعد را برای جلوگیری از آب شدن داخل یخچال نگه داری کنید.

تاثیر زینک اکساید بر زخم :

زینک اکساید به دلیل خاصیت ترمیم کنندگی سرعت ترمیم زخم را بالا برده و میزان عفونت و وخامت زخم را کاهش می دهد . به همین دلیل برای درمان زخم های خفیف می توان از این کرم استفاده کرد.

اگر مصرف یک دوز از این دارو را فراموش کردم، چه کنم؟

از آن جایی که این دارو را هر زمان که نیاز داشتند، استفاده می کنند، پس برنامه خاصی نخواهید داشت. اگر استفاده از یک وعده را فراموش کردید، نباید دو دوز دارو را همزمان استفاده کنید. اووردوز کردن با زینک اکساید خطرناک نیست اما در هر حال بهتر است که با اورژانس تماس بگیرید.

هنگام استفاده از زینک اکساید باید از چه اقداماتی پرهیز کنیم ؟

زینک اکساید را برای زخم های عمیق یا سوختگی های شدید استفاده نکنید. هرگز خودتان بدون اجازه پزشک از این دارو استفاده نکنید. اگر این دارو به داخل چشمتان رفت، سریعا آن را شستشو دهید.

اگر علائم آلرژی مثل تنگی نفس، کهیر، ورم صورت، لب، زبان یا گلو را مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر مقعد شما بعد از استفاده از زینک اکساید خونریزی کرد یا درد مداوم داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بهترین محصولات حاوی زینک اکساید

اگر می‌خواهید از اکسید روی به صورت مؤثر و به منظور درمان و پیشگیری از عوارض پوستی استفاده کنید، این محصولات را بخرید:

  • کرم بازسازی‌کننده پوست پرودرما: این کرم انواع زخم و التهابات پوستی را بهبود می‎‌بخشد. دارای ترکیبات معدنی و گیاهی است، به همین دلیل علاوه بر لایه‌برداری، پوست را ترمیم می‌کند.
  • کرم ترمیم کننده سیکازوم فیس دوکس: این کرم به پوست کمک می‌کند تا پس از سوختگی‌های شدید خود را ترمیم کند. برای استفاده روی زخم‌های باز مناسب است و pH سازگار با پوست دارد.
  • کرم ترمیم کننده زخم ام‌کیو MQ: این محصول بیشتر برای بهبود زخم‌ها و سوختگی‌های سطحی استفاده می‌شود. همچنین حاوی ترکیبات مرطوب کننده و آنتی اکسیدان است.
  • ژل ترمیم کننده پیلاری الکسیس: این کرم علاوه بر بزرگسالان، برای کودکان نیز مناسب‌سازی شده است. دارای SPF30 بوده و التهابات پوستی، انواع بخیه و بریدگی‌ها را ترمیم می‌کند.
  • کرم ترمیم کننده زخم اریکه: این محصول یک مرطوب کننده قوی به شمار می‌رود و با نرم کردن پوست، مقدمات بهبود سریع زخم را فراهم می‌کند. آنتی باکتریال، ضدعفونی کننده و ضدالتهاب است. یک پانسمان نامرئی روی زخم ایجاد می‌کند و درد و سوزش ناحیه آسیب دیده را تسکین می‌دهد.
  • کرم ترمیم کننده سینره: این محصول برای التیام و ترمیم انواع زخم و بریدگی استفاده می‌شود. آنتی باکتریال است، قرمزی، سوزش و علائم سوختگی را نیز از بین می‌برد. زینک اکساید موجود در این کرم، یک لایه ضخیم روی زخم ایجاد می‌کند که باعث عدم تبخیر رطوبت و خونریزی می‌شود.

اطلاعاتی مربوط به دوز داروی زینک اکساید

اطلاعاتی مربوط به دوز داروی زینک اکساید

دوز برای پوست نوجوانان : هرچقدر که نیاز دارید ، روی ناحیه مورد نظر بزنید.

برای حساسیت پوشک : زینک اکساید از 10%, 11.3%, 13%, 16%, 20%, 22%, 30.6% and 40% کرم و 16 و 20 درصد پماد تشکیل شده است. 12.8 و 40 درصد آن خمیر ، 15 درصد پودر و 25 درصد اسپری است. هرچقدر که برای این ناحیه نیاز داشتید، استفاده کنید.

عوارض پماد زینک اکسید چیست؟

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت ، استفاده از پماد زینک اکسید ممکن است افراد حساس را دچار عوارض زیر نماید، این عوارض عبارتند از:

  • خارش پوست
  • سوختگی
  • سوزش
  • تیرگی پوست

استفاده از زینک اکساید بدون عطر برای بهبود سوختگی پای کودک در پوشک توصیه می شود زیرا برخی از کرم های حاوی زینک اکسید به علت ماده معطر حساسیت زا هستند.

زینک اکساید فراتر از یک ضد آفتاب عمل می‌کند !

همانطور که قبلا اشاره کردیم زینک اکساید علاوه بر حفاظت از پوست صورت در برابر اشعه آفتاب، باعث رفع سوختگی‌های جزئی، خراش و جوش‌های ریز می‌شود. زینک اکساید برای هر نوع پوستی مناسب باست و فرقی نمی‌کند پوست شما خشک باشد، حساس باشد یا مربوط؛ شما می‌توانید با خیال راحت از این کرم استفاده کنید.

وقتی بحث عوارض و فواید پماد زینک مطرح می‌شود، خیلی ها به اشتباه بر این باور هستند که از کرم زینک اکساید می‌توان برای رفع تیرگی واژن و یا زیر بغل استفاده کرد. بنابراین در پاسخ به این سوال که استفاده پماد زینک برای رفع تیرگی تاثیر دارد خیر باید گفت که پماد زینک اکساید نمی‌تواند پوست تیره را تبدیل به پوست روشن بکند، بلکه با محافظت از پوست می‌تواند از تیره شدن آن جلوگیری کند.

زینک اکساید با چه داروهای دیگری تداخل دارد ؟

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت ، داروهای موضعی پوست معمولا با داروهای دیگر تداخل ایجاد نمی کنند اما بسیاری از داروها هستند که حساسیت ایجاد می کنند. بنابراین مصرف هرگونه دارو را اعم از داروهای گیاهی، ویتامین ها، مسکن و داروهای بدون نسخه را به پزشک اطلاع رسانی کنید.

بیشتر بخوانید : تزریق فیلر لب

نکات مهم

این دارو را هرگز در دسترس کودکان قرار ندهید و آن را برای دیگران تجویز نکنید. در صورت حساسیت به مواد موجود در پماد زینک اکسید، از آن استفاده نکنید. اگر بعد از مصرف این پماد دچار عارضه ای شدید، به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید. در صورت استفاده از این پماد به عنوان یک ضد آفتاب آن را دور چشم ها نمالید.

هنگام استفاده از این دارو باید کاملا مراقب باشید که هیچ برخوردی با داخل بدن شما مثل دهان یا چشم نداشته باشد. این دارو صرفا استفاده خارجی دارد.

زینک , کرمی برای روشن شدن پوست صورت

زینک , کرمی برای روشن شدن پوست صورت

لکه ها و کک و مک ها اغلب در ناحیه صورت افراد با موهای بور ،قرمز وچشم آبی دیده میشود. عامل اصلی بروز این لکه ها ژنتیک است. می توانید از اقدامات زیادی همچون استفاده از ضد آفتاب ها برای جلوگیری از انواع لک و کک و مک جلوگیری کنید. در قسمت زیر کرمی برای روشن شدن پوست صورت را قرار داده ایم.

راهی برای از بین بردن کک ومک و لک صورت

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت ، کک و مک عبارت است از لکه های قهوه ای محدود به ناحیه صورت وبصورت زنتیکی منتقل میشود. بیشتر در

افراد با موهای بور، قرمز وچشم ابی دیده میشود. تعداد ملانوسیت ها (سلولهای دارای رنگدانه)در ضایعات وپوست نرمال با هم برابر است ولی گرانولها ی حاوی ملانین درشت تر وشبیه گرانول های افراد تیره پوست میباشد. در نواحی ضایعات در اثر تابش افتاب ملانین سازی بیشتر و سریعتری نسبت به پوست نرمال دارند.

علایم: ابتدا در حدود سن ۵ سالگی بصورت مناطق قهوه ای روشن در مناطق در معرض تابش نور افتاب دیده میشودواین ضایعات

در فصل تابستان افزایش اندازه وتعداد پیدا کرده ودر زمستان بر عکس .

در مورد تشخیص این مشکل باید انرا از ضایعات دیگری بنام لنتیگو افتراق داد.(ضایعات در لنتیگو تیره تر هستند واز

نظر بافت شناسی در لنتیگو تعداد ملانوسیت ها هم افزایش میابند).

درمان:درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد ولی استفاده از ضد افتاب های موضعی تا حدودی باعث کاهش تعداد واندازه ضایعات میگردد. به یاد داشته باشید در همه فصول سال متناسب با پوست خود از ضد افتاب استفاده نمایید.نیم ساعت قبل از

در معرض نور خورشید قرار گرفتن انرا استفاده نمایید و هر ۲تا ۳ساعت یکبار انرا تجدید نمایید. میتوانید از ضد افتاب های well skin استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب روسی

کمک به پیشگیری از بروز عفونت‌های باکتریایی

زینک اکساید می‌تواند مانند یک قابض ملایم عمل کرده و از بروز عفونت‌های باکتریایی پوست پیشگیری ‌کند؛ در نتیجه مانند یک ماده خشک‌کننده طبیعی محسوب می‌شود. از جمله کاربردهای سنتی محصولات زینک اکساید می‌توان به مواردی نظیر درمان زخم و جراحت‌های ناشی از جراحی و استفاده از آن به‌عنوان مرهم برای درمان زخم‌های دهانی اشاره کرد. زینک یک ماده معدنی ضروری است که نقش مهمی در تنظیم عملکردهای آنزیمی مورد نیاز برای ترمیم آسیب‌های لایه خارجی پوست و تشکیل کلاژن و بافت‌ هم‌بند جدید دارد.

مطالعه‌ای در سال 2003 نشان داد که زینک اکساید از طریق مهار چسبندگی و جلوگیری از ورود باکتری‌ها باعث کاهش عفونت‌های باکتریایی می‌شود. زینک اکساید همچنین علاوه بر کمک به کاهش نفوذپذیری باکتری‌ها، باعث افزایش فشردگی محل اتصال بین سلولی می‌شود، به‌ طوری ‌که باکتری‌ها نتوانند راه خود را به داخل پیدا کنند.

برخی از مزایای استفاده از پماد زینک

برخی از مصارف مهم کرم زینک اکسید روی به شرح زیر است:

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت  می‌تواند به طور مستقیم بر روی بیماری جوش صورت به کار برده شود. خواص ضد باکتریایی آن باعث کشتن باکتری‌ها شده و خواص ضد التهابی آن‌ها باعث پایین آوردن التهاب پوست می‌گردد؛ بنابراین باعث کاهش جوش می‌گردد. این ماده برای پیشگیری از جوش صورت نیز مفید است. این کرم چربی‌های بیش از حد سطح پوست که تمایل به نفوذ در منافذ پوست و ایجاد جوش دارند را جذب می‌کند. کسانی که پوست آن‌ها مستعد آکنه است و یا این که مدتی است از این مشکل رنج می‌برند، باید از این کرم به طور منظم به منظور درمان جوش موجود و جلوگیری از فوارن بیشتر آن استفاده کنند.

کرم زینک اکسید برای درمان بثورات پوشک بسیار موثر است. اکسید روی یک ماده‌ شیمیایی قوی بوده و می‌تواند به صورت امن بر روی پوست ظریف نوزادان بدون ترس از هر گونه واکنش خشن پوستی مورد استفاده قرار گیرد.

نوزادان کوچک به دلیل رطوبت به دام افتاده در داخل پوشک که یک محیط پرورش ایده آل برای رشد کنترل نشده‌ی باکتری‌ها است، به بیماری بثورات پوشک دچار می‌شوند. در نتیجه، پوست تحریک و ملتهب شده و بثورات پوشک ایجاد شده که باعث ناراحتی نوزادان می‌گردد. کرم یک مانع بر روی سطح پوست ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد که محرک‌های پوستی با پوست تماس پیدا کنند؛ بنابراین باعث محافظت از پوست در مقابل آسیب بیشتر شده و بهبود سریع‌تر جوش‌ها تضمین می‌گردد.

اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید تاثیر مخربی بر سطح پوست می‌گذارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، چین و چروک و مشکلات دیگر می‌گردد. چنین خساراتی می‌تواند به کمک کرم زینک اکسید پیشگیری گردد.

بیشتر بخوانید : لیزر کل بدن

نحوه‌ی استفاده از کرم زینک اکسید چگونه است؟

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت  تنها برای مصرف موضعی استفاده می‌شود. قبل از این که کرم را بر روی پوست خود استفاده کنید، دست و صورت خود را به طور کامل بشویید. برچسپ روی کرم را به منظور بررسی هر گونه دستورالعمل بخوانید. سپس کرم را به میزان زیادی بر روی پوست خود اعمال کنید. اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید تاثیر مخربی بر سطح پوست می‌گذارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، چین و چروک و مشکلات دیگر می‌گردد.

چنین خساراتی می‌تواند به کمک کرم زینک اکسید پیشگیری گردد. هنگامی که این کرم را برای بیماری‌های پوستی مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که قسمت آسیب دیده‌ی پوست به طور کامل با این کرم پوشیده شده باشد. سپس دست‌های خود را بشویید. با این حال، اگر شما از این کرم برای بریدگی‌ها و سوختگی‌ها استفاده می‌کنید، از یک باند زخم استفاده کنید. در حالی که از این کرم بر روی صورت خود استفاده می‌کنید، مراقب باشید که به چشم، دهان و بینی شما تماس پیدا نکند. اگر این کرم را برای بثورات پوشک استفاده می‌کنید، بهتر است یک بار با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

شما می‌توانید این کرم را در بسیاری از زمان‌ها بر روی بثورات پوشک استفاده کنید. هیچ گونه عوارض جانبی شناخته شده‌ای در رابطه با کرم زینک اکسید وجود ندارد. این کرم برای همه‌ی انواع پوست‌ها مناسب است. تاکنون، هیچ شواهدی یافت نشده که نشان دهد این کرم با دارو‌های دیگر تداخل دارد. با این حال، اگر فرد به روی یا هر گونه ماده شیمیایی دیگرِ کرم آلرژی دارد، ممکن است احساس سوزش و خارش در فرد ایجاد گردد. اگر شما هر گونه از این واکنش‌ها را مشاهده کردید، استفاده از این کرم را بلافاصله متوقف کنید و با پزشک در این باره صحبت کنید.

فواید استفاده از پماد زینک اکساید | پماد زینک اکساید برای لک صورت

فواید پماد زینک اکسید ( پماد زینک اکساید برای چیست؟)

زینک اکسید، کم ضررترین ماده در کرم‌های ضد آفتاب است که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. وقتی اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست نفوذ می‌کند، بافت را تخریب می‌کند، سرعت پیرشدن پوست را افزایش می‌دهد و پوست را خشک می‌کند. همچنین خطر بروز سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

زینک اکسید اثرات درمانی نیز روی پوست دارد و باعث بهبود زخم می‌شود. همچنین مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی و خشکی پوست را کم می‌کند. تحقیقات نشان داده است زخم‌های پوستی در کسانی که دچار کمبود روی هستند، دیرتر بهبود می‌یابند.

وقتی پماد زینک اکسید روی محل زخم مالیده می‌شود، باعث می‌گردد بدن دارای مقدار زیادی روی گردد که برای ترمیم سلول‌های پوستی لازم است. همچنین این پماد زخم را مرطوب و تمیز نگه می‌دارد.

پماد زینک اکسید مانع تشکیل چربی اضافی روی پوست می‌شود (چربی اضافی پوست را برطرف می‌کند). همچنین پوست را سفت می‌کند. این پماد بعضی اوقات برای درمان آکنه (جوش) به کار می‌رود. زینک اکسید ایجاد لکه‌های پوستی، التهاب پوست و تعداد و شدت آکنه را کاهش می‌دهد.

پماد زینک اکسید همچنین برای درمان ادرار سوختگی در کودکان (سوختگی پوست کودک در پوشک)، اگزما، بریدگی و سوختگی پوست مفید است.

پماد زینک اکساید چه مدت روی پوست بماند؟

قبل از شستشو با آب ولرم، اجازه دهید اکسید روی تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. این روند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا زمانی که لکه‌ها از بین بروند. از آنجایی که این کرم حاوی مواد محافظت در برابر پوست است به عنوان ضد آفتاب نیز استفاده می شود.
سخن پایانی

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت ، پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت در کنار تمام تاثیرات مثبتی که روی سلامت پوست ما دارد، می‌تواند باعث ایجاد آسیب به آن هم بشود. برای استفاده از این محصول حتما تست حساسیت را روی قسمتی از بازوی خود انجام دهید و سپس با احتیاط شروع به استفاده از آن بکنید. با این حال این ماده به قدری مفید است که برای محصولات مراقبتی کودکان هم از آن استفاده می‌کنند. ایده خوبی است که یک پماد زینک اکساید برای رفع مشکلات پوستی خود در خانه داشته باشید. اگر شما هم در مورد این محصول تجربه‌ای دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی صورت

سوالات متداول در مورد تاثیر پماد زینک اکساید برای لک صورت

زینک اکساید چیست؟

زینک اکساید ماده‌ای است که خاصیت دارویی و درمانی دارد و از آن در بعضی از کرم‌ها و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

زینک اکساید در چه مواردی استفاده می‌شود؟

زینک اکساید خاصیتی شبیه به کرم ضد آفتاب دارد که می‌تواند مانع از تاثیرات منفی اشعه فرابنفش روی پوست شود. علاوه بر آن برای بهبود جای زخم، رفع جای جوش، نرم‌کنندگی و از بین بردن جای لک هم استفاده می‌شود.

استفاده از زینک اکساید برای همه مجاز است؟

با وجود تمام خاصیت‌هایی که زینک اکساید دارد، ممکن است برای بعضی‌ها ایجاد حساسیت و خارش کند. بهتر است قبل از شروع استفاده از زینک اکساید، مقدار کمی از آن را روی بازو بزنید و صبر کنید تا حساسیت پوستی خود را چک کنید.

پماد زینک اکساید چه مدت باید روی پوست بماند؟

از پماد زینک اکساید می توان ۲ تا ۴ بار در روز استفاده کرد. زمانی که پماد را روی پوست مالیدید صبر کنید تا به طور کامل جذب شود.

درمان سیاهی کشاله ران با پماد زینک اکساید ممکن است؟

اگر در این ناحیه دچار لکه های پوستی باشید می توانید با استفاده از کرم زینک اکساید سیاهی را از بین ببرید. اما اگر مشکل پوستی نداشته و فقط پوست شما تیره است استفاده از پماد فایده ای ندارد.

آیا واقعا کرم زینک اکساید پوست را سفید می کند؟

این کرم به دلیل خاصیت ترمیم‌کنندگی و تحریک تولید کلاژن به شفافیت پوست کمک کرده و لکه‌های پوستی تیره را برطرف می‌کند. اما در تغییر رنگ پوست تاثیری ندارد.

پماد زینک اکساید به عنوان ضد التهاب عمل می‌کند؟

این کرم خاصیت ضدالتهاب داشته و به همین دلیل برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند بثورات پوستی و اگزما از آن استفاده می‌شود.

آیا استفاده از زینک اکساید باعث عفونت ادراری می شود؟

زینک اکساید در ابتلا به عفونت ادراری نقشی ندارد. حتی تحقیقات نشان می‌دهند، نانوذرات اکسید تاثیر خوبی در رفع عفونت باکتریایی دارند.

آیا از زینک اکساید برای جلوگیری یا درمان عفونت های پوستی هم استفاده می شود؟

به دلیل خاصیت ضدمیکروبی می‌توان از این کرم برای رفع عفونت‌های پوستی ناشی از زخم یا بیماری پوستی استفاده کرد. اما اگر عفونت پوستی شدید باشد، کرم زینک اکساید تاثیری ایجاد نکرده و نمی‌تواند عفونت را از بین ببرد.

آیا برای درمان لک صورت هم کرم زینک اکساید مناسب است؟

پماد زینک اکساید لک‌های پوستی و جای جوش را به‌مرور از بین می‌برد. این کرم با تحریک تولید کلاژن به ترمیم پوست کمک کرده و تا حدودی این مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.

آیا زینک اکساید را برای عرق سوختگی شدید بیضه ها می شود استفاده کرد؟

این پماد به دلیل خاصیت ترمیم‌کنندگی برای رفع عرق سوختگی استفاده می‌شود. همچنین با ازبین‌بردن میکروب‌ها در این ناحیه به رفع مشکلات پوستی کمک می‌کند.


۳۲ پاسخ به “پماد زینک اکساید برای لک صورت و رفع تیرگی صورت + عوارض ، فواید و طرز استفاده از زینک”

  1. Mk گفت:

    سلام آیا استفاده از چرم زینک اکساید برای تیرگی الت تناسلی خانم ها مفید است؟ استفاده آن در این ناحیه خطری ندارد؟

    • سلام عزیزم کرم زینک تاثیری برای روشن کنندگی ندارد و متاسفانه شایعه سازیست.
      برای روشن کنندگی بیکینی و سایر نقاط بدن میتوانید از درمان هایی که پیگمان های رنگی رو از بین میبرند استفاده کنید که گاهی به صورت پکیج درمانی توصیه میشود برای مشاوره دقیق تر با پزشک میتوانیید با خط ۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید

  2. گیتی گفت:

    سلام
    آیا پماد زینک اکسید غده لنفاوی زیر بغل رو تحریک میکنه و اینکه مصرفش خطرناکه؟

  3. فلاح پور گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من رزین کار میکنم گاهی بخاطر گاز های رزین بعد از استفاده از فندک اتمی چشمام پف می‌کنه و پوستم خشک میشه یه نفر این پماد رو معرفی کرده مشکل نداره قبل کار بزنم به صورت و یکم از پلکم ؟

  4. 0919 گفت:

    سلام
    به جای ضد آفتاب می تونیم پماد زینک اکساید به صورت بزنیم؟

  5. بهادری گفت:

    سلام
    پماد زینک اکساید چه مدت روی پوست بماند؟

  6. سارا کریمی گفت:

    سلام خسته نباشید
    پماد زینک اکساید برای سوختگی خوب است؟

  7. تارا نوحی گفت:

    سلام
    سلام آیا زینک برای رفع ورم وکبودی بعد از تزریق ژل مناسب است ؟؟

    • سلام دوست عزیز
      زینک اکساید به‌طورکلی برای درمان و تسکین تحریکات جزئی و خارش پوست می‌توان از پماد زینک اکساید استفاده کرد. یکی از مراقبت‌های بعد از لیزر استفاده از کرم زینک اکساید است. این کرم از تحریک پوست بعد از لیزر موهای زائد جلوگیری می‌کند. اما بعد از ژل بعلت التهاب ممکن است تاثیر ان چنانی نداشته باشد

  8. پریسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم پماد زینک اکساید ترمیم کننده اس ؟

  9. majid گفت:

    پماد زینک اکساید برای عرق سوز شدن خوب است؟

  10. مریم گفت:

    سلام میخواستم بدونم سیاهی کشاله ران با پماد زینک اکساید رفع میشه ؟ توروخدا جواب بدید

    • سلام عزیزم
      اگر در این ناحیه دچار لکه‌های پوستی باشید، می‌توانید با استفاده از کرم زینک اکساید سیاهی را از بین ببرید. اما اگر مشکل پوستی نداشته و فقط پوست شما تیره است، استفاده از پماد فایده‌ای ندارد.

  11. رکسانا علوی گفت:

    زینک اکساید برای ترک پوستی ام تجویز می شه ؟

  12. مرجان گفت:

    سلام من یه نوزاد ۲ ماهه دارم
    پوشک پوستشو سوزونده برای خوب شدنش پودر بچه بهتره یا زینک اکساید ؟

    • سلام دوست عزیزم
      در پودر بچه نیز حدود ۱۰% زینک اکساید وجود دارد. زیرا این ماده تاثیر بسیار خوبی در ترمیم پوست ایجاد می‌کند. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، پماد زینک اکساید نسبت به پودر بچه با سرعت بیشتری بثورات پوستی را برطرف می‌کند.

  13. amin گفت:

    سلام زینک اکساید را برای عرق سوختگی شدید بیضه ها میشه استفاده کرد؟

  14. p گفت:

    استفاده از زینک اکساید باعث عفونت ادراری می شه ؟

  15. yalda rahmani گفت:

    آیا استفاده از زینک اکساید باعث عفونت ادراری می شود؟

  16. نورا گفت:

    سلام خسته نباشید
    استفاده از زینک اکساید تداخل دارویی خاصی داره ؟

    • تا به امروز گزارشی از تداخل دارویی زینک اکساید ثبت نشده است. اما برای اطمینان از عدم تداخلات دارویی بهتر است داروهای مصرفی خود را به پزشک یا داروساز اطلاع دهید و سپس از این پماد استفاده کنید.

  17. heliya گفت:

    بهترین مارک زینک اکساید چیه ؟

    • سلام دوست عزیز
      برندهای مختلفی این دارو را تولید می‌کنند. از میان آنها کرم زینک اکساید مینو و زینک اکساید فیروز طرف‌داران بیشتری دارند و رضایت از آنها بالا است.

    • تیم پزشکان مهراز گفت:

      سلام دوست عزیز
      برندهای مختلفی این دارو را تولید می‌کنند. از میان آنها کرم زینک اکساید مینو و زینک اکساید فیروز طرف‌داران بیشتری دارند و رضایت از آنها بالا است.

  18. رومینا گفت:

    سلام ببخشید واسه لک های که بر اثر جوش روی باسن هست پماد زینک جواب میده
    ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما