تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

فواید پاکسازی پوست

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟انواع و نحوه پاکسازی پوست


تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1403          تاریخ بروزرسانی : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

امروزه در بین بانوان و حتی آقایان، پاکسازی یا فیشیال صورت از محبوبیت زیادی برخوردار شده و بسیار رواج پیدا کرده است. پاکسازی پوست یکی از روش‌هایی است که به لطافت پوست افراد کمک می‌کند. در این مقاله به فواید پاکسازی پوست ، انواع و نحوه پاکسازی پوست می پردازیم با ما همراه باشید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست روشی مراقبتی به منظور از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها، مواد اضافی و سلول‌های مرده می باشد. در پاکسازی پوست علاوه بر پاک‌سازی به خون‌رسانی، تغذیه و آب‌رسانی پوست نیز کمک می‌شود. مجموع این فرآیند موجب سلامت بیشتر پوست و در نتیجه شادابی و طراوت آن خواهد شد. لازم است بدانید می‌توان پاکسازی پوست را در خانه، آرایشگاه و کلینیک‌های زیبایی انجام داد. پاکسازی پوست در مراکز تخصصی زیر نظر پزشک متخصص انجام می گیرد. در ادامه به بررسی فواید پاکسازی پوست می پردازیم.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

افراد زیادی از اهمیت پاکسازی پوست آگاهی کافی ندارند . بسیاری از افراد برای جراحی زیبایی و انواع روش‌های جوانسازی پوست هزینه می‌کنند ، ولی به پاکسازی پوست توجهی ندارند. بسیاری از مشکلات پوست ناشی از تمیز نکردن درست پوست و باقی‌ماندن آلودگی‌ها و مواد آرایشی در پوست است . به همین دلیل فواید پاکسازی پوست امری بسیار مهم است و بعد از انجام آن تغییرات رخ داده را می توانید در پوست مشاهده کنید. بعضی از فواید پاکسازی عبارتند از:

  • سبب بهبود بافت پوست شده و به پوست درخشندگی می بخشد.
  • به برطرف شدن لکه‌ها، جوش‌های سرسیاه و سرسفید کمک می‌کند.
  • سبب افزایش گردش خون شده و سلامت پوست را تضمین می کند.
  • کمک به هیدراته شدن و تغذیه پوست.

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟

فیشیال پوست (پاکسازی عمیق پوست در کلینیک مهراز)

همانطور که گفتیم فواید پاکسازی پوست یکی از روش‌های مراقبت از پوست است که با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌گیرد. شما  در خانه نیز می‌توانید با استفاده از محصولات طبیعی پوست خود را پاکسازی کنید. در این بخش به انواع روش های پاکسازی پوست پرداخته و مراحل آن ها را ذکر می‌کنیم.

فیشیال پوست یکی از بهترین روش‌ها برای تغذیه و مراقبت از پوست است. فیشیال پوست معمولا در کلینیک و مطب‌ها و زیر نظر دکتر پوست صورت می گیرد. در این روش پوست صورت کاملا تمیز شده و آلودگی‌ها و باکتری‌ها از بین می‌روند. نهایتا رطوبت به پوست باز می گردد و گردش خون و مواد مغذی ضروری به کمک ماساژ افزایش می‌یابد. برای شروع فیشیال پوست اپراتور از شما می‌خواهد روی تخت دراز بکشید و مراحل فیشیال پوست را به ترتیب زیر انجام می‌دهد:

  • ماساژ: در گام نخست متخصص مربوطه با ماساژ صورت و گردن کار خود را آغاز می‌کند. ماساژ را با استفاده از روغن‌هایی مانند روغن آرام‌بخش اسطوخودوس انجام می دهد.
  • پاکسازی: در این مرحله پزشک از محصولات ملایم جهت تمیزکردن پوست استفاده می‌کند. این مرحله هم با ماساژ همراه است و حس آرامش را به وجود می آورد.
  • لایه‌برداری: پس از پاک شدن آرایش و پاکسازی نوبت لایه‌برداری می‌رسد. در بعضی از مراکز از لایه بردار ملایم استفاده می شود و در برخی دیگر از اسکراب صورت استفاده می‌کنند. حذف سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها هدف لایه‌برداری پوست است.
  • بخور صورت: بخور صورت در برخی مراکز انجام نمی‌شود. اما بعضی دیگر بعد از لایه‌برداری به منظور درمان منافذ پوست از بخار استفاده می‌کنند. متخصص دستگاه بخور را روشن کرده و به سمت صورت قرار می‌دهد. این مرحله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
  • خروج ضایعات پوستی: متخصص پوست بعد از بخاردادن، ناخالصی‌های پوست در لایه بیرونی را به وسیله ی قلم پاکسازی از بین می‌برد. در این مرحله آکنه خفیف، جوش‌های سرسیاه و سرسفید از بین می روند.
  • مرحله آخر: این مرحله در مراکز فیشیال متفاوت است. برخی از حوله سرد روی پوست برای بستن منافذ استفاده می کنند. در برخی مراکز از لیزر ملایم استفاده می‌شود. در بعضی دیگر نیز از گزینه پیلینگ شیمیایی و ماسک صورت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : فیشیال صورت جوش دار

توصیه‌های بعد از فیشیال صورت

توصیه‌های بعد از فیشیال صورت

فواید پاکسازی پوست ، نگهداری و مراقبت پس از پاکسازی پوست برای بسیاری از افراد ضروری است. البته با توجه به نوع پوست هر فرد، مراقبت از آن هم متفاوت است. لذا بهتر است هر فرد با توجه به نوع پوست خود، مراحل زیر را بعد از پاکسازی پوست رعایت کند.

  • دستکاری نکردن پوست و صورت پس از فیشیال: پس از انجام پاکسازی پوست ، باز هم تعدادی جوش روی صورت باقی می‌ماند؛ به همین علت از کندن جوش‌ها بپرهیزید.
  • پس از انجام فیشیال آرایش کردن ممنوع است: پس از پاکسازی صورت، پوست قرمز خواهد شد. به هیچ وجه از کرم پودر یا پنکک برای پوشاندن این قرمزی ها استفاده نکنید. اجازه دهید پوست خود به خود به حالت اولیه برگردد.
  • عدم انجام فعالیت‌هایی که موجب عرق کردن پوست می‌شود: پس از فیشیال سعی کنید در مکان‌هایی قرار بگیرید که دمای بدنتان بالا نرود و عرق نکنید. زیرا عرق کردن موجب ایجاد آلودگی روی پوست می‌شود و به دلیل اینکه منافذ پوست هنوز باز هستند، آلودگی به بخش‌های زیرین پوست نفوذ پیدا می‌کند.
  • پس از فیشیال، پوست خود را از تابش مستقیم آفتاب دور نگه دارید: تا چند روز بعد از فیشیال، صورت و پوست خود را در برابر نور خورشید قرار ندهید؛ زیرا پوست در این دوران آسیب پذیرتر است. بنابراین در صورت خارج شدن از خانه هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • پس از پاکسازی پوست از اپیلاسیون صورت خودداری کنید: یک هفته پس از پاکسازی پوست از انجام اپیلاسیون، لیزر یا وکس خودداری کنید. زیرا این کار سبب پوسته پوسته شدن و التهاب صورت خواهد شد.
  • بعد از انجام فیشیال صورت، پوست خود را ماساژ ندهید.
  • پس از انجام فیشیال به هیچ عنوان از تونر استفاده نکنید.
  • پوست پس از فیشیال بسیار حساس است؛ بنابراین هنگام شستشو با احتیاط این کار را انجام دهید.
  • پس از انجام فیشیال صورت، از مصرف قرص‌های ضد آکنه بپرهیزید.
  • بعد از پاکسازی صورت، تا 3 روز از استفاده اسکراب و لایه بردار خودداری کنید.

سخن پایانی

فواید پاکسازی پوست به فرایندی می گویند که در آن بافت مرده‌ی پوست برداشته ‌می‌شود و پوست می‌تواند بهتر نفس بکشد. پاکسازی پوست برای جنس خاصی نیست و آقایان و خانم‌ها می توانند این کار را برای همه‌ی بخش‌های صورت و بدن را انجام دهند . شما می توانید برای انجام پاکسازی پوست به کلینیک مهراز مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما