تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

امروزه یکی از پر طرف دارترین راه های لاغری رژیم غذاییه که یکی از نامناسبترین راه برای لاغر شدنه
امااااا آیا تا به حال به این فکر کردید که چرا با وجود رژیم سخت و ورزش طاقت فرسا هنوز به فرم دلخواه بدن خود نرسیده اید؟!
حتما تجربه کردید وقتی رژیم های سخت میگرید
در مناطقی مثل زیر شکم و پهلو و ران و … که از آن رنج می برید تغییری نمیکنید ولی در عوض در ناحیه صورت که متناسب با بدنتان است لاغر میشوید یا پوست صورتتان افتاده میشود واین باعث ناراحتی برایتان میشود
جواب این سوال وجود چربی به حالت سلولیت در ناحیه های مختلف در بدن می باشد که با ورزش و رژیم از بین نمی رود و هر قسمت به روش متفاوتی به درمان پاسخ میدهند.


چاقی و عوارض آن چیست؟!

اضافه بودن بافت چربی درهر قسمت از بدن نسبت به حالت نرمال، چاقی آن قسمت در نظر گرفته می شود حال اگر بافت چربی اضافه ، همراه با اضافه وزن باشد به آن چاقی عمومی و اگر همراه با وزن نرمال باشد به آن چاقی موضعی گفته میشود.

خطرچاقی و اضافه وزن فقط اضافه وزن و از دست رفتن تناسب و زیبایی اندام نیست؛ بلکه چاقی یک عامل مستعد‌کننده برای بیماری‌های مزمن و خطرناکی نظیر دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی ، کبد ،تنفسی ، مجاری صفرا ، تعدادی از سرطان‌ها ، سکته مغزی ، مشکلات ریه ، ارتروز ، دیسک کمر و ... محسوب می‌شود. همچنین چاقی فعالیت روزانه‌ی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.



سلول چربی و نقش آن در چاقی

چاقی در اثر افزایش حجم سلولهای چربی حاصل می‌شود نه افزایش تعداد آنها

چربی درواحدهای مشخصی بنام سلول چربی یا آدیپوسیت ذخیره می گردد که در عمقی ترین بخش پوست یعنی هیپودرم قرار گرفته اند. تعداد سلولهای چربی بعد از دوران نوجوانی در بدن ما "تقریبا” ثابت می ماند.افزایش وزن و کاهش وزن به دلیل تغییر حجم سلول‌ها است یعنی وقتی چربی بیشتری در این سلول‌ها انباشته می‌شود این حجم واندازه سلولهای چربی است که بزرگ و کوچک می شوند.مثل شکم پهلو ران باسن حال که دانستیم،تعدادسلول های چربی چه نقش مهمی درسلامتی وتناسب اندام مادارد 

روش‌های درمان چاقی و رفع چربی‌های موضعی، باتوجه به تأثیر آن‌ها روی سلول‌های چربی، به دو گروه تقسیم می‌شوند:

۱- تأثیر بر کاهش اندازه سلول‌های چربی (بدون تغییر تعداد سلول‌های چربی)، مثل رژیم‌های لاغری، ورزش، اعمال جراحی کاهش وزن (bariatric) نظیر کاهش حجم معده (بالون، حلقه یا gastric band) و عمل اسلیو (sleeve gastrectomy) و کاهش طول روده‌ها مثل عمل بای‌پس و....

۲- تأثیر بر کاهش تعداد سلول‌های چربی مثل عمل لیپوساکشن، لیپولیز با RF، لیزرلیپولیز و....



اگر تعداد سلول‌های چربی را تنها عامل استعداد چاقی در نظر بگیریم، براین مبنا روش‌های گروه اول، برگشت‌پذیر و روش‌های گروه دو غیر‌قابل‌برگشت تلقی می‌شوند. درمان چاقی موضعی و به عبارت دیگر لاغری موضعی، کاهش سایز و تناسب اندام در چند سال اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و به جای اعمال جراحی تهاجمی و پرعارضه‌ای نظیر لیپوساکشن(liposuction) و ابدومینوپلاستی و...، روش‌های غیرتهاجمی و موثری مثل RF, اولتراسوند محبوبیت پیداکرده‌اند. روش‌های درمان چاقی، با در نظر گرفتن ریسک عمل جراحی، درد و عوارض بعد از عمل به دو گروه تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شوند


لیپولیز (lipolysis)

این واژه از دو بخش شامل “لیپو” به معنای چربی و “لیز” به معنای شکستن و آب کردن سلول های چربی تشکیل شده است در واقع به معنی تخریب بافت چربی است. به‌ عنوان‌ مثال لیزرلیپولیز یعنی: تخریب چربی با لیزر

لیپولیز تهاجمی

به روش‌هایی گفته می‌شود که از طریق ایجاد برش یا سوراخ کردن پوست ، لوله هایی باریک (کانولا) به داخل بدن وارد میشود و با استفاده ازامواج فراصوت، رادیویی و یا امواج لیزر چربی های موضعی را تخریب می کند و بعد از لیز شدن از بدن ساکشن میشوند .لیپوساکشن، لیزرلیپولیز (تخریب سلول چربی بااستفاده از لیزر) ، لیپولیزاینفراسونیک یا لیپوماتیک (تخریب سلول چربی با استفاده از امواج زیر صوت با فرکانس کمتر از 20 هرتز) لیپولیزواترجت (تخریب بافت چربی با احستفاده از فشار آب) دراین گروه قرار می‌گیرند. معایب روش‌های تهاجمی درمان چاقی نظیر لیپوساکشن، لیزرلیپولیز، لیپولیزاینفراسونیک (لیپوماتیک) و  واترجت لیپولیز عبارتست از: نیاز به بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی، درد بعد از عمل، دوره نقاهت طولانی و عوارض احتمالی شامل خطر بروز آمبولی، عفونت، خونریزی و بدشکلی و ناصافی بافت چربی دستکاری شده بخصوص در اندام‌های قرینه مثل باسن و ران و ... ، ازبین رفتن برجستگی‌ها و خطوط منحنی طبیعی بدن، اسکار زخم (جوشگاه) جراحی.

لیپولیز غیر تهاجمی:

روش‌هایی که بدون ایجاد آسیب به سایر بافت‌ها، سلول‌های چربی را به صورت کاملاً اختصاصی هدف قرارداده و تخریب می‌کند، شامل: آر_اف (RF)، امواج فراصوت یا اولتراسوند، کرایولیپولیز، لیزرهای توان پایین (low level laser therapy) و لیزرهای مادون‌قرمز (infrared) ، این روش‌ها به دلیل نداشتن معایب روش‌های تهاجمی، روز به روز محبوبیت بیشتری بین متقاضیان لاغری و تناسب اندام پیدا می‌کنند . مهمترين روش‌هاى غير تهاجمى كه با استفاده از دستگاه‌هاى مبتنى بر انرژى و بدون جراحی (بازكردن، بريدن يا سوراخ كردن پوست ) انجام مي‌شود؛ عبارتست از:

مراحل لاغری

چگونگی عملکرد دستگاه آر اِف (RF)استفاده از دستگاه RF برای لاغری به عنوان یکی از روش های غیرتهاجمی محسوب می‎شود که هیچگونه عوارضی را برای مراجعه کننده به دنبال ندارد. دستگاه آر اف (RF) امواج رادیویی را با فرکانس بالا تولید و از بافت های بدن عبور می دهد و موجب تولید حرارت عمقی به میزان ۳۷ الی ۴۴ درجه سانتیگراد در آنها شده که این حرارت بافت چربی را تجزیه می کند.سیستم های آر اف (RF) دارای ۲نوع الکترود دو قطبی (Bipolar)و تک قطبی (Monopolar)هستند. * درمان با RF باعث گرم شدن سلول های چربی و شکسته شدن بافت همبند می شود. RF  سلول‌های چربی در محل تحت درمان را مجبور به آزاد سازی اسیدهای چرب و انتقال آن به سیستم لنفاوی می کند. در ادامه چربی‌ها از طریق عملکرد کبد از بدن دفع می‌شوند. * و در نتیجه همان موضع که تحت درمان بوده است تغییر سایز داده و لاغرتر می شود. * بعلاوه امواج RF با تحریک کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست وجلوگیری از شلی و افتادگی می شود . زیرا که متابولیسم فیبروبلاست ها، فیبرهای جدید کلاژن و الاستین زیر سطح پوست را افزایش داده که تولید آن باعث اثرات طولانی مدت می شود. از دیگر مزایای استفاده از این روش لیفت پوست و برطرف کردن ناصافی های ناشی از لیپولیز و لیپوساکشن می باشد. شکم و پهلو پرکاربرد ترین ناحیه برای لاغری موضعی با دستگاه RF است. با دستگاه RF کاهش ۱ الی ۳ سایز اتفاق می افتد.

چربی اضافه در بدن نظیر شکم و پهلو که به دلیل ساختمان خاص بافت چربی زیر پوست حالت سلولیت به خود گرفته است و با ورزش و رژیم جواب نمیدهند سازمان دارویی آمریکا در حال حاضر چند سیستم را برای درمان سلولیت تایید کرده است که یکی از آنها اندرمولوژی می باشد، سیستم این دستگاه (اندرمولوژی) رولینگ توان با مکش است. اندرمولوژی همان تحریک طبیعی سلول های از کار افتاده است.اندرمولوژی یکی از جدیدترین تکنیک های موجود جهت درمان سلولیت و کاهش سایز محسوب میشود. این سیستم با افزایش جریان خون زیرپوستی ، افزایش تخلیه لنفاوی و حرکت دادن چربی زیر پوست باعث سیال شدن چربی ها شده و سوخت و ساز را در موضع افزایش می دهد. در صورت نیاز به مصرف چربیها بدن از این چربیهای تحریک شده استفاده نموده و منجر به لاغری موضعی میگردد. این سیستم به صورت کنترل شده روی بافت های عمقی پوست اثر گذاشته با تقویت بافت همبند و سفت شدن پوست باعث رفع سلولیت (ناهمواریهای پرتغالی شکل پوست) و صاف شدن سطح خارجی پوست میشود و نمای ظاهری پوست را ترمیم میکند.روند درمان بسیار دلپذیر و خوشایند است و هیچ عارضه ای به دنبال ندارد.

مزوتراپی در لاغری یک تکنیک پزشکی غیر تهاجمی است که با تزریق های مکرر مقادیر بسیار کم داروها ، معمولا از یک محلول ترکیبی از عصاره های گیاهی، هورمون ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی، و همچنین مواد شیمیایی مانند آمینوفیلین است تشکیل شده است(microdoses) که مستقیما در زیر پوست به منظور در هم شکستن چربی و بهبود گردش خون لنفاوی و تخلیه وریدی تزریق میشود. مزوتراپی نیز همانند سایر روشهای غیر تهاجمی لاغری موضعی (لاغری با دستگاه rf , لاغری با کویتیشن , لاغری با لیزر لیپولیز ) برای از بین بردن چربی نواحی از بدن مورد استفاده قرار می گیرد که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند. از مزوتراپی میتوان برای از بین بردن چربی در ناحیه غبغب ، شکم ، پهلو ، بازو ، ران استفاده کرد.


کرایولیپولیز

برعكس روش RF كه سلولهاى چربى را با استفاده از بالابردن دماى بافت چربى تخريب مى كند، كرايوليپوليز با كاهش دما باعث فعال شدن مكانيسم آپوپتوز كه نوعى مرگ سلولى برنامه ريزى شده است که ضخامت لایه چربی به طور موثر کاهش می یابد، سلول های چربی مرده شکسته و به وسیله سلول های ایمنی بدن حذف میشوند. كرايوليپوليز فقط براى چربى‌هاى موضعى شكم و پهلو FDA دارد.

اولتراسوند تراپی

این سیستم ها در واقع یک مولد امواج مافوق که برای چربی موضعی شکم و پهلو و ... استفاده میشود و دو اثر عمده را در بافت ها به جا میذارد. اثر حرارتی : که مانند RF با مكانيسم افزايش دما عمل مى‌كند و براى تخريب موضعى بافت چربى و skin tightening استفاده مى‌شود. اثر مکانیکی : که با مكانيسم كاويتاسيون (cavitation ) یا حفره زایی باعث تخريب سلول‌هاى چربى مى‌شود.

آکوستیک ویوتراپی

این امواج با اعمال لرزش مکانیکی به بافت پیوندی سلولیت ، باعث شکستگی دیواره های سفت و فیبروز شده و افزایش الاستیسیتی و تحریک جریان خون در بافت پیوندی منجر به شروع یک فرایند تحریک فیبروبلاست ها و ساخت کلاژن های جدید میشود که این فرایند درمان سلولیت در ناحیه شکم ، باسن ، بازو ، ران را فراهم می اورد.

تصاویر قبل و بعد بیماران


Before
Before
Before
After
After
Before
Before
Before
After
After
Before
Before
Before
After
After


سوالات متداول

بیشترین سوالاتی که در حوزه لاغری و تناسب اندام پرسیده می شود


+

به روش‌هایی گفته می‌شود که از طریق ایجاد برش یا سوراخ کردن پوست ، لوله هایی باریک (کانولا) به داخل بدن وارد میشود و با استفاده ازامواج فراصوت، رادیویی و یا امواج لیزر چربی های موضعی را تخریب می کند و بعد از لیز شدن از بدن ساکشن میشوند .لیپوساکشن، لیزرلیپولیز (تخریب سلول چربی بااستفاده از لیزر) ، لیپولیزاینفراسونیک یا لیپوماتیک (تخریب سلول چربی با استفاده از امواج زیر صوت با فرکانس کمتر از 20 هرتز) لیپولیزواترجت (تخریب بافت چربی با احستفاده از فشار آب) دراین گروه قرار می‌گیرند. معایب روش‌های تهاجمی درمان چاقی نظیر لیپوساکشن، لیزرلیپولیز، لیپولیزاینفراسونیک (لیپوماتیک) و  واترجت لیپولیز عبارتست از: نیاز به بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی، درد بعد از عمل، دوره نقاهت طولانی و عوارض احتمالی شامل خطر بروز آمبولی، عفونت، خونریزی و بدشکلی و ناصافی بافت چربی دستکاری شده بخصوص در اندام‌های قرینه مثل باسن و ران و … ، ازبین رفتن برجستگی‌ها و خطوط منحنی طبیعی بدن، اسکار زخم (جوشگاه) جراحی.

Call Now Buttonتماس با ما

رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما