تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

برداشتن ضایعات پوستی حتی اگر به منظور زیبایی باشد نیز ریسک ابتلای بیماری های پیشرفته تر ضایعات پوستی را کاهش می دهد. خوشبختانه بسیاری از ضایعات پوستی خوش خیم هستند. اما باز هم تشخیص و تمایز هر یک از آنها مهم می باشد. حتما برای برداشتن ضایعات پوستی خود به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا قبل از انجام از  برداشتن ضایعات پوستی شما  تحقیقات لازم و نمونه برداری شود.

برداشتن زگیل و خال :

 

زگیل و خال، هر دو از بیماری‌های پوستی هستند که می‌توانند شبیه به هم، اما کاملا متفاوت از هم باشند. بیشتر افراد حداقل چند خال دارند، درحالی‌که زگیل کمتر دیده می‌شود. وجود هر دو روی پوست ممکن است آزار دهنده باشد، زیرا بیشتر ما آرزو داریم پوستی شفاف و بدون نقص داشته باشیم.

هم خال و هم زگیل می‌تواند در یک فرد ایجاد شود. افراد همیشه به دنبال بهترین روش برای از بین بردن زگیل یا خال و در اصل به دنبال برداشتن ضایعات پوستی خود هستند.

 

زگیل چیست؟

 

زگیل‌ها توده‌های سلولی کوچک گوشتی به رنگ پوست هستند (ممکن است صورتی، برنز یا سفید نیز به نظر برسند.). آن‌ها معمولا در انگشتان، دست‌ها، پاها و همچنین در کف دست و پا ایجاد می‌شوند (به “زگیل تناسلی” در مقاله دیگری با این عنوان به تفصیل پرداخته شده است.). با نگاه کردن از نزدیک، نقاط ریز سیاه در آن‌ها دیده می‌شود که به دلیل رگ‌های کوچک لخته شده است.

زگیل‌ها توسط ویروس انسانی پاپیلوما ایجاد می‌شوند. پاپیلوما یک بیماری پوستی عفونی است که می‌تواند با لمس از یک فرد به فرد دیگر منتقل شود. زگیل در محلی که ویروس وارد پوست شده است رخ می‌دهد و زگیل‌های جدید می‌توانند در صورت گسترش در سایر نقاط بدن ظاهر شوند.

زگیل‌های رایج به‌طور معمول در دست‌ها، به‌خصوص در اطراف ناخن ایجاد می‌شوند. این نوع زگیل معمولا به رنگ خاکستری، گوشتی و برجسته است. زگیل کف پا معمولا در مناطقی با فشار زیاد مانند پاشنه پا نمایان می‌شوند.

این زگیل‌ها به جای این‌که مانند زگیل‌های معمولی ظاهر شوند، به داخل پوست رشد می‌کنند. زگیل‌های تخت معمولا در صورت و پشت دست دیده می‌شوند. آن‌ها معمولاً به صورت برجستگی‌های منفرد کوچک ظاهر می‌شوند. این زگیل‌ها در اثر فعالیت‌هایی مانند اصلاح به سرعت در صورت پخش می‌شوند.

مشاهده چندین زگیل و یا گسترش آن‌ها، ممکن است به‌دلیل سیستم ایمنی ضعیف شما باشد. هنگامی‌که زگیل‌ها دردناک می‌شوند یا شکل ظاهری آن‌ها تغییر می‌کند، باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

از بین بردن زگیل :

به منظور از بین بردن زگیل، از روش‌های زیر می‌توان استفاده کرد:

برداشتن ضایعات پوستی

خال چیست؟

 

خال‌ها لکه‌های کوچک و قهوه‌ای رنگ می‌باشند که نوعی رشد سلول‌های پوستی هستند. آن‌ها از ملانوسیت‌ها (سلول‌های رنگی) تشکیل شده‌اند. خال‌ها می‌توانند در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا در اثر استعداد ژنتیکی ایجاد شوند.

بیشتر خال‌ها از درون فولیکول مو رشد می‌کنند. خال در هر نقطه از بدن شما می‌تواند ایجاد ‌شود. بسیاری از افراد تا 40 خال دارند. آن‌ها می‌توانند به دلیل تغییرات هورمونی مانند بلوغ و بارداری بزرگتر و تیره‌تر شوند.

بعضی از خال‌ها با گذشت زمان از بین می‌روند. خال‌های معمولی بی‌ضرر هستند. با این حال، باید با احتیاط کنترل شوند، زیرا هر زمان ممکن است غیرمعمول شوند. اگر خال از نظر اندازه، رنگ، شکل و سرعت رشد، ظاهر خود را تغییر دهد به آن خال غیرمعمول گفته می‌شود.

این موضوع می‌تواند یک هشدار باشد که خال در حال تبدیل شدن به ملانومای بدخیم (سرطان پوست) است. در صورت تشخیص، باید در اسرع وقت برداشته شود تا از سرطان جلوگیری کند.

چگونه ملانوم بدخیم را شناسایی کنیم؟

اگر متوجه شدید که هر یک از این ویژگی‌ها در خال‌های شما اتفاق می‌افتد، لازم است از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

از بین بردن خال :

به منظور از بین بردن خال، از روش‌های زیر می‌توان استفاده کرد:

شباهت‌ بین زگیل و خال :

تفاوت بین زگیل و خال :

جراحی با امواج رادیویی (Radio Surgery)

جراحی با امواج رادیویی یک تکنیک سریع و‌ تکامل یافته است که موثر، ساده و مقرون به‌صرفه می‌باشد. خال‌ها و ضایعات پوستی ممکن است ناخوشایند باشند و حتی می‌توانند اعتماد به نفس را تحت تأثیر قرار دهند. در گذشته، تنها راه از بین بردن آن‌ها جراحی بود، اما امروزه با استفاده از روشی که تحت عنوان جراحی با امواج رادیویی شناخته می‌شود، به راحتی و با حداقل خطرِ ایجاد زخم می‌توان آن‌ها را برطرف نمود.

دستگاه الکتروکوتر از تجهیزات استاندارد قدیمی در مراکز تخصصی پوست است. از کوتر پوستی که نسخه ظریف‌تری از کوتر جراحی است، برای برداشتن ضایعات پوستی استفاده می‌شود. کوتر پوستی با دو روش جریان الکتریکی یا جرقه و با تولید گرما باعث تخریب بافت می‌شود.

جراحی با فرکانس رادیویی (RF) شامل عبور امواج رادیویی با فرکانس 5/1 تا 5/4 مگاهرتز است. در مورد برداشتن ضایعات پوستی، بیشترین استفاده از فرکانس 8/3 مگاهرتز می‌باشد.

موارد استفاده از RF در جراحی پوست را در زیر می‌توان مشاهده کرد:

مزایای جراحی با فرکانس رادیویی :

مناطق قابل درمان در پوست :

مراقبت‌های بعد از درمان :

پس از پایان درمان، از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءِ بنفش خورشید خودداری کنید. از ناحیه تحت درمان به درستی مراقبت کنید تا زمانی که رنگ آن ناحیه با بقیه پوست یکسان شود. در صورت امکان، از استفاده از مواد آرایشی سنگین روی پوست خودداری کنید، زیرا این امر باعث ایجاد احساس خارش می‌شود. به طور کلی، مراقبت‌های بعد از درمان نسبتا ساده است.

سرمادرمانی یا کرایوتراپی

سرما درمانی (Cryo Surgery) :

کرایوتراپی یا کرایوسرجری استفاده از نیتروژن مایع در دمای منفی 196 درجه سانتی‌گراد، برای از بین بردن یا “مسدود کردن” ضایعات پوستی کوچک است. کرایوتراپی یک روش پوستی ایمن و قابل اعتماد است و در مقایسه با بسیاری از اقدامات دیگر، ارزان است.

پیگیری با متخصص پوست اجباری است، زیرا کرایوتراپی گاهی به بیش از یک جلسه درمان نیاز دارد. در طی درمان، نیتروژن مستقیما به ضایعه پوستی وارد می‌شود. در کرایوتراپی ممکن است هنگام استفاده و مدت کوتاهی پس از انجام درمان، تورم و قرمزی فوری در پوست رخ دهد. این اثراتِ یخ زدگی را می‌توان با یک استروئید موضعی در یک موقعیت خاص درمان کرد.

جراحی کرایوتراپی برای برداشتن ضایعات پوستی (مانند زگیل، کراتوز سبورئیک (ضایعات پوستی تیره رنگ) یا کراتوز اکتینیک (ضایعات پوستی روشن))، در درجه اول سطح پوست را درگیر می‌کند. کرایوتراپی روشی سریع برای از بین بردن ضایعات با حداقل زخم است.

نیتروژن مایع باید به اندازه کافی استفاده شود تا باعث شود پوست آسیب دیده یخ بزند. با یخ زدگی پوست، تاول زیر ضایعه ایجاد می‌شود. در حالت ایده‌آل، با تشکیل پوست جدید در زیر تاول، پوست غیر طبیعی در سقف تاول جدا می‌شود. گاهی اوقات اگر ضایعه بسیار ضخیم باشد (مانند زگیل بزرگ)، فقط در سطح آن تاول ایجاد می‌شود.

در کرایوتراپی برای پوست چه اتفاقی می‌افتد؟

مراقبت‌های بعد از درمان :

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کلینیک مهراز در ارتباط باشید و یا از قسمت رزرو وقت خود را برای انجام خدمات زیبایی شامل لیزر موهای زائد در غرب ، ژل لب ، جوانسازی پوست با هایفو ، برداشتن ضایعات پوستی و خال و … انجام دهید.

Call Now Buttonتماس با ما

رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما