تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تاثیر پماد زینک اکساید بر روی جوش

پماد زینک اکساید برای جای جوش+ درمان جوش با زینک + نقش زینک در درمان جوش صورت


تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.4/5 - (18 امتیاز)

تأثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش و زینک اکساید برای جوش و بهترین پماد برای جای جوش ، جای جوش و آکنه یکی از معضلات پوستی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و به نوعی به دنبال راهکاری مناسب برای رهایی از آن هستند. به همین منظور نیز روش های متعددی را انجام داده اند که برخی از آن ها نتیجه بخش و برخی دیگر هیچ گونه نتیجه ای نداشته است. یکی از راهکارهایی که امروزه ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از پماد زینک اکساید است.

بسیاری از افراد بر این باور می باشند که بهره گیری از این پماد می تواند بسیار مفید و کاربردی بوده و مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. قابل ذکر است که پماد زینک اکساید یک داروی شیمیایی به شمار می آید که به عنوان محافظ پوست در برابر اشعه مضر خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع کرم زینک اکساید یک جایگزین مناسب برای کرم ضد آفتاب است که از پوست مراقبت می‌کند و مانع سوختگی و حتی پیری پوست می‌شود. بسیاری به دلیل تأثیرات این کرم بر این باورند که پماد زینک اکساید برای درمان جای جوش نیز مناسب است.

در این مقاله از وب سایت مهراز کلینیک قصد داریم تا به بررسی تأثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش و لیزر کل بدن بپردازیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر به دنبال بهترین پماد برای جای جوش صورت ، پماد برای جای جوش روی باسن و پماد زینک برای جوش صورت هستیند بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پماد زینک اکساید

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

پماد زینک اکساید:

پماد زینک اکساید، یک پمادی موضعی است که برای درمان انواع آسیب‌های پوستی مثل التهابات پوستی ناشی از سوختگی، ساییدگی، خراشیدگی و یا میکروبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که این پماد باید با تجویز پزشک مصرف گردد. چرا که تنها پزشک متخصص پوست و مو می‌تواند تشخیص ‌دهد که بیمار (با توجه به نوع و عمق آسیب پوستی) با چه دوزی و برای چه مدت باید از این پماد استفاده کند. پس لطفا از مصرف خودسرانه این پماد جدا خودداری فرمایید. برای اطلاع از لیزر موهای زائد به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

پیش از بررسی خواص پماد زینک اکساید بپردازیم، بهتر است که در ابتدا با این پماد بهتر و بیشتر آشنا شوید و درباره آن اطلاعاتی داشته باشید. قابل ذکر است که در گذشته به روی اکسید، توتیا نیز اطلاق میشد و از آن برای ساخت فلز برنج و درمان بیماری‌ های چشمی استفاده های بی شماری میشد. اما امروزه برای ساخت موارد زیر از زینک اکساید استفاده می کنند:

  • پودر بچه
  • کرم ضد آفتاب
  • محصولات آرایشی
  • دئودورانت
  • صابون و شامپو و …

کرم زینک اکساید در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد، به دلیل آن که اشعه UV مضر خورشید را منعکس می ‌کند. هم چنین از این پماد در درمان موارد زیر استفاده می شود:‌

  • مشکلات پوستی
  • عفونت پوستی
  • سوختگی
  • اگزما
  • درمان جای زخم و اِسکار
  • درمان جای جوش و …

آیا زینک اکساید برای درمان جای جوش تأثیر دارد؟

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که وظیفه غدد چربی پوست، تولید چربی می باشد که مانع چروک و پیر شدن پوست می‌ گردد در واقع مقداری چربی برای داشتن پوستی جوان و شاداب لازم است و هر چه پوست خشک تر باشد، پیری در آن بیشتر اتفاق می افتد. زمانی که چربی در فولیکول مو انباشته شود، آکنه به وجود می ‌آید.

از طرفی هنگامی که میزان چربی، باکتری و میکروب روی پوست افزایش یابد و در منافذ پوستی جمع شود، جوش روی پوست ایجاد خواهد شد. پس از آن که آکنه یا جوش از بین می ‌رود، در صورتی که پوست حساس داشته باشید، ممکن است جای جوش به صورت لک یا اِسکار (زخم) یا حفره عمیق ایجاد شود که دلیل آن می‌تواند میزان حساسیت پوست، نوع پوست، سبک زندگی، عدم توجه به مراقبت پوستی یا حتی دست‌کاری بیش از حد پوست باشد.

راه های بسیار متفاوتی برای درمان جای جوش و آکنه وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشد. البته با توجه به خواص زینک اکساید ممکن است برایتان سؤال پیش آید که آیا زینک اکساید برای جای جوش مناسب است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال می توان اذعان داشت که زینک اکساید خاصیت ضد باکتری دارد و به تمیز شدن پوست کمک می‌ کند.

هم چنین این پماد باعث در بین رفتن پوست آسیب دیده، تیره، لک پوستی، اسکار و حتی جای جوش کمک شایانی می نماید. اما برخی از انواع جای جوش عمیق و کهنه نیاز به درمان ‌های پزشکی دارد و پماد زینک اکساید می ‌تواند در کنار درمان ‌های دیگر تأثیر بسیار بهتر و مناسب تری داشته باشد.

نحوه استفاده از پماد زینک اکساید برای جای جوش :

پماد اکساید به صورت پودر ، پماد و لوسیون موجود می باشد اگر می خواهید از پماد زینک اکساید برای رفع جوش صورت استفاده کنید به شکل زیر است :

  • در مرحله اول از شوینده ملایم و سازگار با پوستتان استفاده کنید
  • سپس از یک لایه آبرسان بر روی پوست خود استفاده نمایید.
  • در مرحله بعدی مقداری از زینک اکساید را روی جوش ها و لکه های قدیمی بزنید و تنها روی جوش بزنید و آن را پخش نکنید
  • اجازه دهید چند ساعت روی جوش شما باقی بماند و یا یک شب تا صبح از آن استفاده کنید.

خواص پماد زینک اکساید چه می باشد؟ |‌پماد زینک اکساید برای جای جوش

خواص پماد زینک اکساید چه می باشد؟

همان ‌گونه که می‌دانید، روی یا زینک برای بدن اهمیت بسیاری دارد و پوست سالم و زیبا ماندن بدون روی، تیره و پیر می ‌شود. در کل روی یکی از مواد معدنی می باشد که وجود آن برای بدن افراد بسیار حیاتی و مهم است، بنابراین مهراز کلینیک به شما توصیه می کند که با خواص پماد زینک اکساید برای پوست بیشتر آشنا شوید تا در مواقع ضروری و برای درمان جای جوش و سوختگی و برای جوش روی باسن با آگاهی بیشتر از آن استفاده نمایید. از جمله خواص پماد زینک اکساید می توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:‌

۱)محافظت از پوست در برابر نور خورشید

یکی از مزایای بسیار مهم زینک اکساید محافظت از پوست در برابر نور خورشید می باشد. زینک اکساید یک ترکیب مهم برای محافظت پوست در برابر نور و اشعه مضر خورشید بوده که می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. این پماد خاصیت منعکس کردن اشعه مضر UV را از پوست دارد و مانند یک سپر خاص مقابل نور خورشید می باشد که از پوست مراقبت به عمل می آورد. از جمله موارد بسیار مهمی که باید بدانید، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • در تولید محصولات آرایشی و کرم ضد آفتاب از پماد زینک اکساید استفاده می ‌شود.
  • در تولید کرم ضد آفتاب از 25 تا 30 درصد و در تولید برخی از لوازم‌های آرایشی از 10 تا 19 درصد پماد زینک اکساید استفاده می‌کنند تا از پوست به خوبی مراقبت کند.
  • پماد زینک اکساید مانع خشکی پوست و از دست رفتن رطوبت پوست می ‌شود.
  • در واقع نور خورشید باعث خشک شدن پوست و در نتیجه ایجاد لک پوستی و حتی سوختگی می ‌شود و پماد زینک اکساید از پوست در برابر خطرات نور خورشید محافظت می‌ کند.

بنابراین شما عزیزان می ‌توانید از پماد زینک اکساید برای درمان سوختگی، درمان پوست ‌های حساس و حتی پوست کودکان نیز استفاده بهره ببرید.

۲)دارا بودن خاصیت آنتی باکتریالی پماد زینک اکساید

لازم به ذکر می باشد که یکی از خواص بسیار مهم زینک اکساید، خاصیت آنتی باکتریایی آن می باشد. به همین دلیل است که کرم زینک اکساید از پوست در برابر باکتری‌ های مضر محافظت کرده و به علاوه و کمک بسزایی در تمیز و شفاف ماندن پوست می نماید. در نتیجه پماد زینک اکساید برای رفع آکنه و جوش نیز بسیار کاربرد دارد. جوش و آکنه زمانی ظاهر می ‌شوند که میزان چربی، میکروب و باکتری روی پوست زیاد است و از تجمع باکتری و چربی، جوش و آکنه تولید می‌ شود.

حال شما عزیزان می توانید با استفاده از این خاصیت ضد باکتری پماد زینک اکساید، مانع ایجاد انواع جوش و آکنه و حتی جای جوش، لک پوستی و اسکار (یا زخم) روی پوستتان شوید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید. البته برای استفاده از آن باید با پزشک در این باره مشورت نمایید.

۳)استفاده از پماد زینک اکساید برای درمان جوش و آکنه

پماد زینک اکساید حاوی فرمولاسیونی است که برای درمان آکنه بسیار مفید خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که در محصولات درمانی آکنه از زینک اکساید نیز استفاده شده است، به دلیل آن که پماد زینک اکساید خاصیت ضد باکتری دارد. به نکات مهم زیر توجه فرمایید:‌

  • خاصیت ضد باکتری پماد زینک اکساید به درمان زخم ‌ها، التهاب و قرمزی جوش و آکنه نیز کمک شایانی می نماید.
  • زینک اکساید به عنوان آنزیمی عمل می ‌کند که سلول ‌های مرده را از بین می ‌برد
  • این پماد می تواند بافت آسیب دیده پوست را ترمیم کرده و باعث تولید کلاژن یا جوان سازی پوست می گردد.

با این حال توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف پماد زینک اکساید با پزشک مشورت کنید تا به این کرم حساسیت نداشته باشید. برخی بر این باورند که مصرف غذایی زینک همچون گوشت قرمز، حبوبات، غلات و میگو بهتر از مصرف شیمیایی زینک اکساید است! پماد زینک اکساید برای جوش و جای جوش بسیار موثر می باشد.

۴)پماد زینک اکساید و خاصیت نرم کنندگی پوست

زینک اکساید برای نرم کنندگی پوست بسیار مفید می باشد و می تواند از پوست شما در برابر خشکی و چین و چروک محافظت نماید به دلیل آن که این پماد پر خواص آبرسانی بسیاری قوی و مناسبی دارد. در طول روز و هنگام تماس پوست با نور خورشید، میزان آب و رطوبت پوست کاهش می ‌یابد و همین مسئله باعث ایجاد لک پوستی، ماندگاری جای جوش و حتی پیری زودرس پوست می‌ شود. از این جهت پماد زینک اکساید برای نرمی و آبرسانی پوست اهمیت دارد و مانع لک پوستی و پیری زودرس نیز خواهد شد.

۵)پماد زینک اکساید راهی مناسب برای رهایی از خارش جای جوش | پماد زینک اکساید برای جای جوش

۵)پماد زینک اکساید راهی مناسب برای رهایی از خارش جای جوش

می توان اذعان داشت که زینک اکساید علاوه بر آبرسانی و نرم کردن پوست، مانع خارش پوست می ‌شود بنابراین بسیاری از افراد از ان به عنوان یک دارو یا یک پماد ضد خارش نیز استفاده می کنند. در بسیاری از مواقع محل جوش و آکنه یا حتی جای جوش دچار خارش، قرمزی و حساسیت می ‌شود که پماد زینک اکساید یک درمان مفید برای آرام کردن پوست و رهایی از خارش به شمار می آید.

در صورتی که پوست حساسی دارید که در اثر تماس با محصولات شیمیایی یا مواد غذایی دچار خارش می ‌شود، پماد زینک اکساید درمان مناسبی برای خارش پوست حساس نیز می باشد. برای اطلاع از تزریق ژل لب روسی به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

۶)پماد زینک اکساید مناسب برای جوان سازی پوست

ممکن است این موضوع را به وفور شنیده باشید که پماد زینک اکساید برای جوانسازی پوست بسیار مناسب خواهد بود. لازم به ذکر می باشد که از خواص پماد زینک اکساید برای پوست می‌توان شادابی پوست نیز اشاره داشت. پیش از این گفتیم که زینک اکساید خاصیت آبرسانی بالایی دارد و مانع خشکی پوست می ‌شود. در واقع پوست‌ های خشک، بیشتر از پوست‌های چرب یا معمولی مستعد پیری زودرس یا چین و چروک هستند.

باید بدانید هنگامی که سن بالا می ‌رود، میزان چربی مفید پوست نیز کاهش می‌یابد و در نتیجه رطوبت پوست نیز کمتر از گذشته خواهد شد. پماد زینک اکساید پوست را برای کلاژن سازی (یا جوانسازی) تحریک می ‌کند، در نتیجه به مرور زمان لایه سلول ‌های مرده پوست از بین می ‌روند و پوستی جوان و شاداب جایگزین پوست چروک و پیر خواهد شد.

۷) پماد زینک اکساید مناسب برای درمان لکه های پوست

یکی دیگر از خواص زینک اکساید، برطرف کردن لکه های پوستی می باشد. گاهی اوقات جای جوش، آکنه یا سوختگی باعث تیره ‌تر شدن پوست می‌ شود. طبق تحقیقات محققان، پماد زینک اکساید یک درمان مؤثر برای لک پوستی و سوختگیبه شمار می آید. هنگامی که میزان رنگدانه پوست بیشتر می ‌شود، لک پوستی ایجاد می‌گردد که البته این موضوع می تواند به عوامل بسیار مختلفی بستگی داشته باشد.

قابل ذکر می باشد که پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی پوست کاربرد بسیار فراوانی دارد، به دلیل آن که سبب از بین رفتن بافت مرده پوست می ‌شود که در این بافت لک پوستی و سوختگی وجود دارد. در نتیجه‌ استفاده از کرم زینک اکساید، پوست کلاژن سازی می نماید و سلول‌ های جوان و تازه رشد می ‌کنند. بنابراین لک پوستی یا اثر سوختگی به مرور زمان از بین می‌ رود.

8) ترمیم سوختگی و کاهش التهاب با پماد زینک اکساید

مدت زمان ترمیم حرارت، آفتاب ‌سوختگی و التهاب ناشی از آن‌ها همیشه نگران‌کننده بوده است. اما این نگرانی یک راه حل ساده و ارزان قیمت دارد که هیچ وقت قدیمی و بی‌اثر نمی‌شود. بله؛ کرم زینک اکساید!

آفتاب و انواع التهاب‌های پوستی که در اثر عوامل ثانویه ( قارچی، باکتریایی و ویروسی) ایجاد می‌شوند با زینک اکساید به خوبی برطرف می‌شوند. طبق تجربه و به طور کلی، التهاب‌های سطحی و غیر باز پوست با استعمال محدود به موضع زینک اکساید به خوبی بهبود می‌یابند.

به عنوان مثال یکی از التهاب‌های رایج، روزه‌آ بوده که به صورت پولکی و با خارش و سرخی زیادی همراه است. التهاب این عارضه پوستی که معمولا در اثر حملات ویروسی رخ می‌دهد به سادگی به پماد زینک اکساید برطرف می‌شود.

9) ترمیم پوست‌های ترک‌خورده و پوسته‌شده

ترک‌خوردگی، سرخی و پوسته شدن از عوارض آلرژی‌های فصلی و محیط هستند که ممکن است هر کسی تجربه کند. البته که لوسیون بدن، کرم‌های آبرسان و ترکیبات مرطوب‌کننده برای پیشگیری و بهبود این عوارض مفید هستند. اما پماد اکسید دوزنگ یک گزینه همیشه در دسترس و مفید برای درمان و نه صرفا پیشگیری این عوارض خواهد بود!

نقاطی از پوست که آسیب‌دیده هستند را با مقادیر کافی پماد زینک اکساید بپوشانید و این کار را به صورت مداوم تکرار کنید. ممکن است مصرف زینک اکساید باعث خشکی موضع شود که توصیه می‌کنیم پس از استعمال، محل را با آبرسان مناسب مرطوب کنید. برای اطلاع از ژل نورامیس به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

10) رطوبت پوست را حفظ می‌کند

از آنجایی که اکسید روی می‌تواند سد محافظتی قدرتمندی را روی سطح پوست ایجاد کند، می‌تواند باعث حفظ رطوبت پوست ‌شود. درواقع روی با ایجاد سطحی عایق در اثر شرایط محیطی مثل گرما، آلودگی محیطی، و باعث حبس رطوبت در پوست می‌شود.

با افزایش سن، پوست ما به تدریج توانایی خود را برای تولید چربی طبیعی از دست می‌دهد و ظرفیتش برای به دام انداختن رطوبت و حفظ آن کاهش می‌یابد. بنابراین لزوم استفاده از کرم زینک اکساید با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زینک اکساید با حفظ رطوبت پوست در برهه حساس میان‌سالی، مانع از ایجاد چین و چروک‌های پوستی می‌شود و نقش مهمی در حفظ جوانی پوست ایفا می‌کند.

11) کاهش اندازه منافذ پوستی

اگر منافذ پوستی بزرگی دارید و به دنبال راهکاری بی‌خطر و موثر برای کنترل آنها هستید، استفاده از محصولات حاوی زینک اکساید می تواند راهکار مناسبی برای شما باشد. زینک اکساید اثر قابض بسیار ملایمی دارد و با تاثیر بر منافذ پوستی، باعث کاهش اندازه آنها می‌شود.

در کل استفاده از پماد زینک اکساید می تواند مزایای بسیاری داشته باشد که در این بخش فقط به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم.

آیا زینک اکساید برای درمان جای جوش تأثیر دارد؟ |‌پماد زینک اکساید برای جای جوش

چگونه از پماد زینک اکساید استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم پماد زینک اکساید یک پماد تقریباً همه‌کاره است که در موارد متعددی مورد استفاده قرار می­گیرد. این پماد را می­توانید بدون نسخه از داروخانه ­ها تهیه کنید، اما بهتر است پیش از هرگونه استفاده­ای نظر یک پزشک متخصص پوست و زیبایی را نیز جویا شوید. اگر پزشک چنین دارویی را برای شما تجویز کرده است، حتماً طبق دستورالعمل او عمل کنید. همچنین بر روی جعبه کرم شیوه استفاده نوشته شده که می­توانید از آن بهره ببرید.

پماد زینک اکساید یک داروی موضعی است و تنها برای استعمال خارجی استفاده می­شود. چنانچه دچار سوختگی، جوش و آکنه، تیرگی پوست و… شدید، مقدار مناسبی از این پماد را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و به‌دقت آن را پخش کنید. این را به خاطر داشته باشید که هرگز ناحیه­ای که پماد را روی آن پخش کرده­اید، با باند یا پارچه نپوشانید.

شاید بپرسید پماد زینک اکساید چه مدت روی پوست بماند بهتر است؟ پاسخ این پرسش در واقع به دلیل استفاده شما از پماد زینک اکساید بستگی دارد.

خاصیت آنتی باکتری پماد زینک اکساید

یکی از خواص پماد زینک اکساید، خاصیت آنتی باکتری آن است. از این رو کرم زینک اکساید از پوست در برابر باکتری‌های مضر محافظت می‌کند و کمک بسزایی در تمیز و شفاف ماندن پوست می‌کند.

در نتیجه پماد زینک اکساید برای رفع آکنه و جوش نیز بسیار کاربرد دارد. جوش و آکنه زمانی ظاهر می‌شوند که میزان چربی، میکروب و باکتری روی پوست زیاد است و از تجمع باکتری و چربی، جوش و آکنه تولید می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید با بهره‌مندی از خاصیت ضد باکتری پماد زینک اکساید، مانع ایجاد انواع جوش و آکنه و حتی جای جوش، لک پوستی و اسکار (یا زخم) روی پوستتان شوید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

آیا زینک اکساید برای رفع تیرگی پوست مناسب است؟

بسیاری از افراد از پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی پوست استفاده می‌ کنند، اما آیا این پماد تا این حد مؤثر است؟ پاسخ به این سؤال به نوع پوست شما بستگی دارد. مواد معدنی مانند زینک، به رفع تیرگی پوست و سفید شدن کمک می‌ کنند. پماد زینک اکساید حاوی ترکیباتی است که باعث رشد سلول‌ های جوان پوست می ‌شود و می ‌تواند در سفید شدن یا رفع تیرگی پوست نیز اثر گذار باشد.

پماد زینک اکساید بر روی جوش صورت |‌پماد زینک اکساید برای جای جوش

معایب زینک اکساید کدام است؟

پیش از این گفتیم که پماد زینک اکساید برای رفع جای جوش مناسب است و خواص بسیاری برای رفع تیرگی، درمان خارش و التهاب، درمان سوختگی، درمان جای زخم و اسکار دارد و جایگزین مناسبی برای انواع کرم ضد آفتاب و کرم ضد چروک خواهد بود. اما پماد زینک اکساید، در کنار مزایای فراوانی که دارد، همچون برخی از ترکیبات شیمیایی دیگر مضراتی به همراه دارد. در ادامه به مضرات پماد زینک اکساید می‌پردازیم تا انتخاب مناسب‌تری برای پوستتان داشته باشید. در این مقاله اشاره کرده ایم که پماد زینک اکساید برای رفع جای جوش مناسب است و خواص بسیاری در رابطه با موارد زیر خواهد داشت:

  • رفع تیرگی
  • درمان خارش و التهاب
  • درمان سوختگی
  • درمان جای زخم و اسکار
  • جایگزین مناسبی برای انواع کرم ضد آفتاب
  • جایگزین مناسبی برای کرم ضد چروک

اما پماد زینک اکساید، در کنار مزایای فراوانی که دارد، مانند برخی از ترکیبات شیمیایی دیگر مضراتی را نیز به همراه دارد. لازم به ذکر است که بسیاری از محققان بر این باورند که پماد زینک اکساید برای پوست‌ های حساس مناسب است و به درمان و التیام آن کمک می ‌کند.

اما برخی از افراد ممکن است به زینک حساسیت داشته باشند و در اثر استفاده از پماد زینک اکساید دچار خارش و قرمزی پوست شوند. در کل بهتر است قبل از استفاده از پماد زینک اکساید برای از بین بردن جای جوش و … با پزشک در این باره مشورت نمایید.

راهنمای انتخاب درصد پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید با درصدهای متعددی در بازار موجود است. زینک اکساید به صورت کرم ۱۰ درصد، ۱۱.۳ درصد، ۱۳ درصد، ۱۶ درصد، ۲۲ درصد و ۴۰ درصد موجود است. اگر دنبال شکل پماد محصول هستید می‌توانید نوع ۱۶، ۲۰ و ۲۵ آن را انتخاب کنید. خمیر ۴۰ درصد، پودر ۱۵ درصد و اسپری ۲۵ درصد زینک اکساید هم موجود هستند؛ اما به اندازه کرم و پماد متداول نیستند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مهراز کلینیک مراجعه کرده و با کارشناسان در این باره مشورت نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما