تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

علت گلوله شدن ژل لب

گلوله شدن ژل لب + علت و درمان خانگی آن


تاریخ انتشار : 16 اسفند 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

از جمله عوارض استفاده از برندهای نامرغوب ژل لب و یا رعایت نکردن مراقبت های پس از تزریق ژل لب می توان به گلوله شدن ژل لب اشاره کرد . در این مقاله به گلوله شدن فیلر لب ، علت و درمان خانگی آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

گلوله شدن فیلر لب

برخی اوقات با اعتماد به بعضی پزشکان سلامتی و ظاهر ما به خطر میوفتد . با تزریق ژل به ممکن است سفت شدن ژل و یا گلوله شدن ژل رخ دهد این مسئله موجب ایجاد کبودی و تورم در محل تزریق می ‌شود که با گذشت زمان رفع خواهد شد یا امکان دارد ژل در یک قسمت با تراکم بالا تزریق شود یا به ناحیه ی دیگری حرکت کرده و در آنجا جمع شود در تمام این موارد ، این مشکل برطرف خواهد شد .

بیشتر بخوانید : ماساژ لب بعد از تزریق ژل لب

علت گلوله شدن ژل لب

علت گلوله شدن ژل لب

یکی از مواردی که بر اثر عوامل مختلف اتفاق می‌ افتد و سبب بروز نگرانی در افراد می‌شود گلوله شدن ژل لب است . گلوله شدن و سفت شدن ژل لب در هفته‌ های اولیه تزریق ، همراه با کبودی و تورم کاملا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و در هفته ‌های اول برطرف می‌ شود .

ولی چنانچه نکات مراقبتی را رعایت می ‌کنید اما همچنان تورم و گلوله شدن ژل پس از دو هفته از بین نرفت ، احتمال دارد که به خاطر یکی از علت های زیر دچار گلوله شدن لب شده‌اید .

دو دلیل اصلی برای گلوله شدن ژل لب وجود دارد : انتخاب پزشک بی تجربه و رعایت نکردن مراقبت های بعد از تزریق ژل لب .

مهارت نداشتن پزشک : مهارت نداشتن پزشک تزریق کننده و انتخاب تکنیک نامعتبر می تواند در ایجاد این عارضه موثر باشد ، زیرا ممکن است به علت تکنیک نادرست تزریق ، ژل لب گلوله شود .

عدم رعایت مراقبت های پس از تزریق : مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب به اندازه ای مهم است که اگر به بهترین پزشک زیبایی مراجعه کنید و هزینه زیادی را هم پرداخت کنید ، امکان دارد با مراقبت نکردن درست و کافی ، تلاش پزشک و هزینه شما از بین رود . علاوه براین رعایت مراقبت های پیش از تزریق هم مهم است . بنابراین مراقبت پس از تزریق فیلر لب را جدی بگیرید .

علت های دیگری نیز ممکن است سبب ایجاد این عارضه شوند که عبارتنداز :

وجود بیماری در بدن : امکان دارد عامل شروع کننده این تورم وجود یک بیماری سیستمیک همچون سرماخوردگی و یا مصرف برخی از مواد غذایی باشد .

استفاده از ژل بی کیفیت : از دلایل گلوله شدن ژل لب می توان به نوع ژل یا فیلر مورد استفاده نیز اشاره کرد زیرا تزریق ژل های بی کیفیت که قیمت آن ها بسیار کمتر از ژل های با کیفیت و معتبر است ، به دلیل موادی که در ترکیب خود دارند سبب واکنش سیستم ایمنی فرد شده و درنهایت توده هایی (گرانولوما) به وجود می آید .

ایجاد فشار بر محل تزریق : تحریک شدن ژل لب بر اثر فشار های کوچک انگشت بر روی لب یا ضربه ای که به محل تزریق لب وارد شده باشد ، رخ می دهد . به همین دلیل ژل در لب تغییر شکل داده و گلوله می‌ شود .

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب مدل نچرال

درمان خانگی گلوله شدن ژل لب

درمان خانگی گلوله شدن ژل لب

گلوله شدن فیلر لب ، بیشتر در لب‌های فوقانی اتفاق می افتد . برای رفع این عارضه درمان خانگی خاصی وجود ندارد و بهتر است در صورت بروز این مشکل به پزشک مراجعه کنید . البته ، برخی اوقات تنها راه درمان خانگی گلوله شدن فیلر لب ، ماساژ صحیح و اصولی این قسمت است ، البته ماساژ باید زیر نظر پزشک و با مشورت متخصص انجام شود . پس از تزریق ، در صورت نیاز ، پزشک طریقه ی صحیح ماساژ و میزان فشار لازم را به شخص آموزش می ‌دهد تا از طریق درمان خانگی گلوله شدن فیلر لب ، نیازی به مراجعه دوباره و معاینه نداشته باشد .

گام آخر برای برطرف شدن گلوله فیلر لب که پس از گذشت 2 هفته همچنان باقی است ، تزریق کورتیکواستروئید و هیالورونیداز است . از طرف دیگر ، توده ‌های سخت و گلوله‌های بزرگ ، می‌تواند نشان از واکنش‌های خفیف آلرژیک بدن به مواد تزریق شده باشند . در این مواقع ، لازم است به پزشک مراجعه کرده و از درمان‌های استروئیدی استفاده کنید . چراکه ، تخلیه ژل لب در خانه ، کاری پرخطر است .

سخن پایانی

التهاب ، عفونت ، آسیب به عروق خونی ، تأثیر فیلر روی بافت‌های اطراف ، انسداد جریان خون به چشم و نابینایی ، انسداد جریان خون و مرگ کامل بافت از جمله عوارضی هستند که می توانند آسیب‌های جدی‌ به سلامتی شما وارد کنند . بنابراین برای تزریق ژل لب به کلینیک مهراز مراجعه نمایید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما