تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب + ذکر ۱۰ مراقبت بعد از تزریق ژل لب


تاریخ انتشار : 24 فروردین 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۷ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (13 امتیاز)

مراقبت بعد از تزریق ژل لب ، تزریق ژل روشی موثر و بدون درد برای جوانسازی پوست می باشد . این روش کم تهاجمی و مقرون به صرفه نیازی به بیهوشی ندارد و دوره نقاهت و ریکاوری بسیار آسانی دارد. به عنوان متقاضی تزریق ژل باید از مراقبت های بعد از ان آگاه باشید. پس در ادامه این مطلب از کلینیک مهراز با ما همراه باشید

شما می توانید برای تعیین وقت و تزریق ژل لب با بهترین برند ها از جمله ژل لب نورامیس با کلینیک مهراز با شماره 44500811 در ارتباط باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب نورامیس:

در تزریق ژل لب طبیعی و اصلاح فرم لب ها ، لب ها نباید از حالت اصلی و مرزهای لب خارج شوند و در عین حال باید چین و چروک های طبیعی لب حفظ شود. قطعا کسانی که تزریق ژل لب برای اصلاح فرم لب ، گونه و نقاط دیگر انجا می دهند به دنبال رسیدن به بهترین نتیجه هستند. این تکنیک کم تهاجمی و مقرون به صرفه ، نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و دوره نقاهت یا ریکاوری بسیار آسانی دارد.

مراقبت بعد از تزریق ژل لب ، همچنین این نکته را نیز بدانید که نحوه تزریق ژل لب در مطلوب ترین و کم خطر تر بودن آن بسیار حائز اهمیت می باشد. پزشک معالج ابتدا باید شناخت دقیق و کافی از ساختمان پوست و اجزای صورت داشته باشد و بعد از آن به محل تزریق ، مقدار تزریق و قرار دادن مواد در لایه مناسب پوست تسلط داشته باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

توصیه های مهم مراقبت های بعد از تزریق ژل لب :

  • لب‌های شما پس از عمل به احتمال زیاد متورم خواهد شد. همینطور امکان دارد در محل های تزریق مقداری قرمزی یا کبودی مشاهده کنید که طبیعی است. بیشتر عوارض جانبی جزئی خواهد بود و شما می‌توانید اکثر فعالیت‌ها را بعد از انجام عمل از سر بگیرید.
  • پس از آن با استفاده از کیسه یخ یا یک مکعب یخ پوشیده شده از پارچه یخ را روی لب‌های خود قرار دهید. این به شما کمک بسیاری می‌کند تا تورم، کبودی و هر درد دیگری کم می‌شود.
  • به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل لب و یا دیگر مواد پرکننده پوستی، از ورزش سنگین پرهیز کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش امکان دارد تورم یا کبودی را بدتر کند.
  • هیدراته بمانید. نوشیدن آب بسیار به بهبودی بدن کمک زیادی می‌کند.
  • میوه‌ها و سبزیجات مرطوب کننده زیادی بخورید و تلاش کنید از سدیم اضافی که موجب بدتر شدن تورم می‌شود پرهیز کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت بعد از درمان از دمای بالا مانند حمام بخار، سونا، یا کلاس‌های ورزشی گرم استفاده نکنید. گرمای زیاد می‌تواند تورم را بیشتر کند.
  • از پزشک خود بپرسید که کدام مسکن در روزهای پس از درمان مناسب است. به طور معمول تیلنول خوب خواهد بود، اما داروهای رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن نه.
  • تلاش کنید سرتان را روی بالش بلند قرار دهید تا تورم شما کم شود. روی صورت نخوابید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از آرایش لب‌های خود پرهیز کنید.

نکات مهم و اساسی بعد از تزریق ژل :

  1. توصیه می شود بلافاصله بعد از پایان پروسه دراز نکشید ، بهتر است از دراز کشیدن حداقل تا 4 ساعت بعد از درمان برای اینکه بدن به حالت پایدار بازگردد ، خودداری نمایید.
  2. توصیه می شود اگر تزریق ژل صورت انجام داده اید ، از آنجایی که عینک می تواند به نواحی تحت درمان فشار وارد کند ، تا زمان بهبودی از عینک استفاده نکنید.
  3. یکی از مواردی که در جلوگیری از ورم و التهاب در دورهمراقبت های بعد از تزریق ژل تاثیر بسزایی دارد ، دهیدراته نگه داشتن بدن است. نوشیدن آب کافی علاوه بر  این موضوع به شادابی و داشتن پوست سالم کمک زیادی می کند.
  4. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، بهتر است بلافاصله بعد از تزریق از کمپرس سرد استفاده نمایند تا میزان کبودی و تورم آن ها کاهش پیدا کند. دقت داشته باشید که این کار باید بدون کوچکترین فشاری به ناحیه تحت درمان انجام شود.
  5. از مصرف هرگونه دارو به صورت خود سرانه باید خودداری کنید. تنها در صورت که پزشک دارویی برای شما تجویز نموده است ، می توانید آن را مصرف نمایید.
  6. توصیه می شود از خم کردن سر و صورت خود خودداری نمایید. از انجام هرگونه فعالیت که می تواند موجب عرق کردن شود نیز باید اجتناب شود.
  7. باید از مصرف غذاهای تند و ادویه دار پرهیز نمایید.
  8. در صورتی که مبتلا به دیابت و یا زخم های صورت و هر نوع بیماری خاص دیگر هستید ، لازم است این موضوع را پیش از تزریق به اطلاع پزشک خود برسانید. چرا که ممکن است در پروسه انجام تزریق ژل در صورت تغییراتی ایجاد شود.
  9. دقت داشته باشید که این پروسه به هیچ عنوان به افرادی که دارای آلرژی و حساسیت های پوستی هستند و یا مادرانی که در دوره بارداری و شیردهی قرار دارند ، توصیه نمی شود.

فیلر لب و مراقبت های بعد از فیلر لب

مراقبت های بعد از تزریق فیلرهای پوستی لب به توجه بیشتری نیاز دارد. معمولا بعد از تزریق ژل لب ،  لب های بالایی نسبت به لب پایینی تورم بیشتری دارند و اغلب بیمار تصور می کند که فیلر بیشتری در لب بالایی شان تزریق شده است. وقتی تورم فروکش کرد بیمار متوجه می شود که توصر او اشتباه بوده است. چون معمولا ۴۰٪ به لب بالا و ۶۰٪ در لب پایین فیلر تزریق می شود.

اصلاح صورت بعد از تزریق ژل ممنوع

اصلاح و آرایش صورت بعد از تزریق ژل لب :

مراقبت بعد از تزریق ژل لب ، بلافاصله پس از تزریق فیلر لب به نواحی صورت ، افراد مجاز به آرایش و یا اصلاح نیستند. معمولا پس از گذشت ۱ هفته به افراد اجازه آرایش و اصلاح صورت داده می شود. البته پس از تزریق ژل لب به دیگر نواحی می توانید آرایش کنید یا از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

شست و شو با شوینده های ملایم :

برای پیشگیری از عفونت ضروری است که ناحیه تزریق تمیز و خشک نگه داشته شود. برای شستن ناحیه تزریق باید از شوینده های ملایم مخصوص پوست استفاده کرد تا التهابات و تحریکات پوستی به حداقل برسند.

ورزش و فعالیت های سنگین ممنوع :

معمولا کسانی که اقدام به تزریق ژل لب می کنند پس از تمام شدن درمان از کلینیک میروند و از روز بعد به فعالیت های خود ادامه می دهند با این حال انجام فعالیت های فیزیکی و سنگین و ورزش به مدت ۲ هفته ممنوع می باشد. زیرا این حرکات موجب افزایش شدت کبودی و تورم می شود.

خوابیدن روی صورت بعد از تزریق ممنوع :

در صورتی که ژل به لب تزریق شده است افراد باید دقت کنند که در چند روز اول پس از تزریق ژل ، از خوابیدن روی صورت خودداری کنند. خوابیدن روی صورت موجب فشار به نواحی تزریق و کم شدن کیفیت درمان می شود.

سیگار کشیدن ممنوع :

سیگار کشیدن می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را بالا می‌برد، بنابراین حائز اهمیت است که بلافاصله بعد از تزریق ژل لب سیگار نکشید. همینطور بهتر است از بودن در کنار دیگران که سیگار می‌کشند پیشگیری کنید.

از مصرف الکل بپرهیزید :

الکل عامل رقیق کننده خون می‌باشد و حداقل به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق ژل لب از مصرف آن خودداری کنید. الکل می‌تواند موجب التهاب شود، احتمال کبودی را بالا ببرد و تورم را بدتر کند. همچنین بهتر است چند روز پیش از تزریق ژل از مصرف الکل پرهیز کنید.

گرم و سرد شدن شدید محل تزریق اثرات درمانی را کم می کند :

مراقبت بعد از تزریق فیلر لب ، پیش از برطرف شدن عوارضی از جمله قرمزی، تورم و کبودی، نباید محل درمان گرم شود. بنابراین باید از آفتاب گرفتن، رفتن به سونا، سولاریوم، جکوزی و حمام گرفتن خودداری شود. سرمای شدید نیز اثرات درمانی را کم می‌کند و عوارض را شدیدتر می‌کند. به همین علت فعالیت‌هایی از جمله اسکی، برف بازی، پاتیناژ و شنا در آب سرد ممنوع می‌باشد. کمی صبور باشید و بعد از رفع شدن عوارض، به انجام این فعالیت‌ها بپردازید.

۹۸ درصد از آسیب‌های پوستی (پیری، چین و چروک‌ها و لک‌های پوستی) در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می‌شوند. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از پیری بسیار مهم است. یادتان باشد که هر ۴ ساعت یکبار باید کرم خود را تمدید کنید. همچنین بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.

تغذیه مناسب برای تزریق ژل لب

تغذیه مناسب بعد از تزریق ژل :

قبل از رفع کامل بی حسی لب از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. اثرات بی حسی بعد از تزریق ژل به لب، برای مدتی (حدود ۴۵ دقیقه) باقی می ماند. با توجه به اینکه در این مدت لب بی حس است، بهتر است از خوردن و آشامیدن خودداری شود؛ زیرا در چنین شرایطی امکان گاز گرفتگی وجود دارد و گاز گرفتگی لب، اثرات نامطلوبی بر نتیجه درمان دارد.

  • نوشیدن مقدار کافی آب ضروری است : بعد از تزریق ژل، وجود آب کافی در بدن برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است. ترکیب اغلب ژل ها، امروزه از اسید هیالورونیک است. هیالورونیک اسید یک ماده قندی است که در بسیاری از بافت های بدن از قبیل غضروف ها و پوست وجود دارد. این ماده بعد از جذب آب حجیم می شود و به حالت ژله ای در می آید. کمبود آب در بدن بر عملکرد ژل ها و فیلرهای پوستی تاثیرگذار است.
  • بعد از تزریق ژل به تغذیه توجه کافی داشته باشید : معمولا توصیه می شود که افراد بعد از تزریق ژل از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا شامل جو دوسر، لوبیا و سیب زمینی استفاده کنند. در تزریق ژل به لب، حدود ۱ هفته بعد از تزریق ژل از خوردن غذاهای داغ و نوشیدن مایعات داغ پرهیز شود. نوشیدن غذاهای داغ ماندگاری اثرات ژل را کاهش می  دهد.
  • مصرف الکل و استعمال دخانیات سبب افزایش التهاب و تورم می شود : معمولا به افراد توصیه می شود که حداقل به مدت ۱ هفته بعد از تزریق ژل از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکی پرهیز کنند. استفاده از این مواد احتمال تورم و التهاب را افزایش می دهد. علاوه بر این لازم است که بیمار چند روز قبل از انجام درمان استفاده از الکل و دخانیات را متوقف کند.

تزریق ژل لب تا چه مدت دوام دارد؟

ماندگاری ژل لب به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله نوع پوست فرد ، وضعیت پوست ، سبک زندگی و سن و سال . اما به طور کلی ژل لب می تواند تا ۶ ماه دوام داشته باشد.

گذاشتن یخ بعد از تزریق ژل لب

یکی دیگر از مراقبت های بعد از تزریق ژل لب گذاشتن کمپرس یخ بر روی ناحیه تزریق می باشد. بعد از تزریق فیلر روی پوست آن ناحیه کمی ورم می کند. هر پنج دقیقه یکبار به این کار ادامه دهید و روی ناحیه ورم کرده یخ بگذارید. ظاهری که در چند ساعت اول بعد از تزریق می بینید اندازه واقعی لب ها نیست و میزان زیادی از این برجستگی به دلیل التهاب است و بعد از حداکثر یک روز برطرف می شود.

خشکی لب ها بعد از تزریق فیلر لب

یکی از نگرانی های بیماران در دوران مراقبت هاز فیلر لب ، در مورد خشک شدن لب ها بعد از تزریق می باشد. به صورت کلی این موضوع به کیفیت ژل بستگی دارد. اگر از ژل های استاندارد برای تزریق کردن استفاده شود به هیچ عنوان لب ها دچار پوسته پوسته شدن یا خشکی نخواهند شد. در صورت نیاز و احساس خشکی لب ها می توانید از پماد آد یا بالم لب برای مرطوب کردن لب ها استفاده نمایید.

آیا تزریق ژل لب درد دارد

آیا تزریق ژل درد دارد؟

ممکن است در زمان تزریق ژل (به ویژه به صورت) کمی احساس درد یا ناراحتی داشته باشید. با توجه به این که معمولاً در این روش درمانی از ژل‌های موقتی استفاده می‌شود، در جلسات ابتدایی ممکن است کمی درد داشته باشید؛ ولی در جلسات بعدی درد کمتر و کمتر می‌شود. البته جای نگرانی نیست. برای راحتی شما می‌توانیم از داروهای بی‌حسی موضعی یا تزریقی استفاده کنیم که کاملاً درد را برطرف خواهند کرد. همچنین می‌توانید پیش از مراجعه به کلینیک یا بعد از تزریق ژل از استامینوفن استفاده کنید.

نگران عوارض بعد از درمان نباشید !

تزریق ژل یک درمان کم عارضه و کم تهاجمی است. معمولا بعد از تزریق ژل به بخش های مختلف صورت و بدن، بیمار تنها کمی قرمزی، کبودی، تورم، خارش و حساسیت به لمس در مجاورت محل تزریق، احساس می کند. این عوارض موقتی هستند و به زودی برطرف می شوند. بعد از برطرف شدن عوارض، اثرات تزریق ژل بهتر مشخص می شود و بیمار از نتایج درمان لذت بیشتری می برد. در صورتی که علائم در مدت ۳ روز برطرف نشد، توصیه می شود که با پزشک یا کلینیک تماس گرفته شود.

خطرات تزریق ژل به لب

تزریق ژل به لب خطراتی را به همراه دارد، از جمله ی این خطرات می توان موارد زیر را نام برد:

  1. خونریزی و درد در محل های تزریق.
  2. تب.
  3. تغییر رنگ یا حساسیت لب.
  4. عفونت.
  5. مرگ بافتی (به خطر افتادن عروق)، که در صورت تزریق فیلر لب به ناحیه ی نادرست از لب، ممکن است رخ دهد.
  6. پس از تریق ممکن است که لب های شما اندازه های مختلفی داشته باشند (عدم تقارن).
  7. پرکننده لب ممکن است در نواحی دیگر صورت شما، معمولاً به سمت بینی حرکت کنند باعث ایجاد خونریزی شوند.

البته که تمامی این عوارض و خطرات در صورتی به وجود می آید که افراد در کلینیکی نامعتبر و توسط فردی که تخصص و تجربه ای در این زمینه ندارند، اقدام به تزریق ژل کنند.

آیا استفاده از پر کننده های پوستی برای افزایش حجم لب ها مضر است؟

پس از این که مشخص شد آیا شما کاندید مناسب برای تزریق ژل به لب هستید و یا خیر، باید گفت که استفاده از ژل برای افزایش سایز لب یک درمان پزشکی می باشد. زمانی که تزریق ژل به لب های شما توسط یک ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی با تجربه از جمله جراح پلاستیک، متخصص پوست یا جراح زیبایی انجام شود، دیگر جای نگرانی برای شما نیست و پس از تزریق عوارضی برایتان به وجود نخواهد آمد. به همین خاطر بسیار مهم است که در مکان هایی چون سالن های زیبایی و یا … اقدام به تزریق ژل به لب هایتان نکنید.

چند روز بعد از تزریق ژل لب می توان رژ زد؟

بیشتر پزشکان توصیه می کنند حداقل تا دو هفته بعد از تزریق ژل لب استفاده از رژ ، روی لب خود خودداری نمایید تا لب شما به حالت نرمال خود بازگردد.

آیا تزریق ژل به لب باعث ایجاد عفونت در افراد می شود؟

در صورتی که نتایج تزریق ژل به لب برایتام مهم است، باید به نکاتی توجه کنید. اگر تزریق ژل لب را از یک ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی باتجربه و یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه دریافت نکنید، خطر ایجاد عفونت و … برای شما وجود دارد. همچنین در صورت استفاده از برند های نا مناسب و یا حتی بدون تاریخ مصرف ممکن است که خطراتی چون از بین رفتن بافت های اطراف لب و … شما را تهدید کند. پس بسیار مهم می باشد که چنین فرایند حساسی در یک کلینک معتبر و توسط پزشک متخصص انجام بشود.

چه زمانی اثرات تزریق ژل را مشاهده خواهید کرد ؟

نتایج فوری را با پرکننده های لب مشاهده خواهید کرد اما با کاهش تورم نتایج کاملا مشخص به نظر نمی رسند. به طور معمول حدود ۴ هفته طول میکشد تا مواد پرکننده آن مستقر شود و به ظاهر نهایی و دلخواه برسد. به طور معمول حدود ۴ هفته طول میکشد تا مواد پرکننده در آن مستقر شود و به ظاهر نهایی و دلخواه برسد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما