تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند؟

چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند ؟ +‌ذکر ۸ دلیل برای کم شدن اثر بوتاکس


تاریخ انتشار : 16 بهمن 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

تزریق بوتاکس که برای برطرف کردن چین و چروک ها مورد استفاده قرار می گیرد ، که در بیشتر مواقع نتایج مثبتی به دنبال دارد . با توجه به اثربخشی بالای بوتاکس در برطرف کردن چین و چروک ها ، بعضی مواقع ممکن است این ماده اثر نکند . در این مقاله چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند را مورد بررسی قرار می دهیم .

چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند؟

عوامل زیادی ممکن است باعث عدم تاثیر بوتاکس صورت شود . در صورتی که عواملی که در ادامه به آن اشاره شده است برای درمان شما رخ بدهد قطعا بوتاکس برای شما هم اثر نکرده و موجب بروز مشکلات زیادی خواهد شد و برای پاسخ به سوال چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند باید گفت این موارد عبارتند از :

  • عدم تزریق میزان کافی بوتاکس

نکته مهم در تزریق این است که مقدار تزریق ماده در همه افراد یکسان نیست . پزشک باید با توجه به حجم کار ، سن افراد ، محل مورد نظر و … نیاز سنجی کرده و مقدار مناسبی بوناکس تزریق کند . در صورتی که به اشتباه در یک محل بیش از اندازه تزریق انجام گیرد ، درمان به درستی صورت نگرفته و شخص با چهره ای مصنوعی روبرو خواهد شد .

عدم تزریق میزان کافی بوتاکس

  • انتخاب کلینیک نامعتبر

حتما به این نکته مهم توجه کنید . انتخاب کلینیک درمانی معتبر به شما کمک می کند نتایج بهتری نسبت به دیگر مجموعه ها دریافت کنید . هنگامی که شما مطمئن می شوید یک پزشک با تجربه قرار است تزریق بوتاکس را برایتان انجام دهد با آرامش خاطر بیشتری به این امر تن داده و شاهد بهترین نتیجه خواهید بود . اما در صورتی که به مراکز نامعتبر مراجعه کنید نه تنها با عدم تاثیر بوتاکس مواجه می شوید بلکه درگیر آسیب های جبران ناپذیر دیگری نیز خواهید شد .

بیشتر بخوانید : علت ورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس

  • عمقی بودن چین و چروک ها

ممکن است برخی اوقات چین و چروک بیش از اندازه عمیق باشد . در این شرایط استفاده تنها از روش بوتاکس موثر نبوده و روش جانبی دیگری همچون تزریق ژل هم استفاده می شود . در صورتی که چین و چروک های شما از مدل پویا باشند که بر اثر اخم کردن ، خندیدن و بروز احساسات نمایان می شوند ، بوتاکس انتخاب مناسبی برایتان می باشد . ولی اگر چین و چروک تحت درمان استاتیک باشد همچون ؛ کنار بینی ، لب ها و … تزریق بوتاکس لازم است با روش جانبی دیگر انجام شود تا هیچ یک از عوامل سبب عدم تاثیر بوتاکس نشود .

  • تزریق نادرست

پزشکی که قرار است تزریق بوتاکس را برایتان انجام دهد باید به درستی آن را داخل عضله تخلیه کند . چنانچه تزریق بسیار سطحی و یا عمیق انجام شود با عدم تاثیر بوتاکس روبرو خواهید شد . لازم است پزشک مورد نظر آناتومی بدن انسان را به خوبی بشناسد . در این شرایط شما بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد .

  • مقاومت به بوتاکس

چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند ، بعضی از افراد به علت تولید آنتی بادی که سیستم ایمنی بدنشان تولید می کند امکان دارد در برابر نتیجه تزریق مقاومت نشان داده و نتیجه مورد نظر را دریافت نکنند . در این دسته از افراد باید درمان با دوز بالاتری انجام شود تا نتیجه گیری کاملا تاثیر پذیر باشد .

بیشتر بخوانید : عوارض بوتاکس صورت

نامناسب بودن برند انتخاب و انقضاء آن

  • نامناسب بودن برند انتخاب و انقضاء آن

از باقی موارد چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند می توان به ، نامناسب بودن برند مورد نظر ، تاریخ گذشته بودن و تقلبی بودن آن است . این عوامل می توانند بر درمان شما مستقیم اثر گذاشته و موجب ماندگاری بیشتری از کارتان شود .

اما در صورتی که برند انتخابی شما نامعتبر باشد نه تنها موجب تاثیر نگذاشتن در محل مورد نظر می شود بلکه امکان دارد آسیب های جبران ناپذیری برایتان به دنبال داشته باشد . دقت کنید که برخی افراد سودجو مواد غیر معتبر را با هزینه هایی بسیار بالا تحت عنوان برندهای خارجی برای شما به فروش می گذارند . ولی افزایش قیمت نشان از سلامت آن نیست . با کمی تحقیق پیش از تزریق از صحت ماده انتخاب شده کاملا آگاه شوید .

سخن پایانی

چه عواملی باعث عدم تاثیر بوتاکس می ‌شوند ، همانطور که گفتیم میزان موفقیت بوتاکس تا حد بسیاری زیادی به تکنیک و دوز تزریق بستگی دارد و برخی اوقات ممکن است پس از یک بار تزریق نتایج مطلوبی حاصل نشود که توصیه می شود در این شرایط ، حتما با پزشک خود مشورت کنید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما