تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس + ذکر ۱۰ دلیل و درمان سریع آن


تاریخ انتشار : 12 بهمن 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

پس از تزریق بوتاکس ممکن است در نواحی تزریق کبودی هایی ایجاد شود . برای به حداقل رسیدن این کبودی ها به دقت دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید و به توصیه های پزشک خود در رابطه با اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس توجه کنید . در این مقاله دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس را بررسی می کنیم با ما همراه باشید .

دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس مزایای زیادی دارد . از جمله این مزایا می توان به کاملا غیر تهاجمی بودن این روش اشاره کرد . اما این روش نیز مانند هر روش درمانی دیگری ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد . این عوارض قطعی نیستند و حتی ممکن است هیچ عارضه ای پس از تزریق برای شما ایجاد نشود .

علت بروز کبودی و ورم پس از تزریق بوتاکس به این موضوع بر می گردد که در زیر پوست شما تعداد زیادی رگ خونی وجود دارد که پاره شدن آنها توسط سرنگ باعث این مشکل می شود. پس تجمع خون در زیر پوست باعث کبودی و تورم می شود .

درصورت بروز کبودی ، شدت کبودی و تورم در تزریق ، رابطه مستقیمی با مهارت پزشک تزریق کننده دارد . در صورتی که پزشک نتواند عمق سوزن را به درستی تشخیص دهد و یا از سوزن نامناسب برای تزریق استتفاده کند ، شدت تورم افزایش پیدا می کند .

اما دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس بعدی به دارو های مصرفی بیمار بستگی دارد . قطع نکردن داروهای رقیق کننده خون تا یک هفته پیش از تزریق و مصرف دخانیات و مشروبات الکلی می تواند شدت آسیب بعد از از تزریق را افزایش دهد .

درمان ورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس

درمان ورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس

همانطور که پیش از این گفتیم عوارض تزریق بوتاکس کاملا عادی است و برای بیشتر افراد اتفاق می افتد .  این موضوع اثبات شده است که هر چقدر پزشک دانش و تجربه بیشتری در تزریق داشته باشند ، نیاز به درمان ورم پس از تزریق بوتاکس کمتر است . اما در صورتی که باز هم دچار تورم بعد از تزریق بوتاکس شدید روش هایی را که در ادامه به آن ها می پردازیم را دنبال کنید .

  • استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق

استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق یکی از شناخته شده ترین روش ها جهت درمان تورم پس از آسیب دیدگی فیزیکی می باشد . این روش برای درمان کبودی و ورم پس از تزریق بوتاکس متوسط است اما بسیار توصیه می شود . توجه داشته باشید کمپرس سرد را مستقیما روی پوست قرار ندهید . یک پارچه بر روی پوست قرار دهید و سپس کمپرس را بر روی آن بگذارید .

همچنین توجه داشته باشید که در ساعات اولیه بعد از تزریق نباید فشار شدیدی بر روی محل تزریق وارد کنید . کمپرس یخ به دلیل منبسط کردن رگ های خونی ، جریان خون را به ناحیه تزریق کاهش می دهد و موجب بهبودی کبودی و تورم می شود . این روش در 24 ساعت اول بیشترین اثر را در کاهش ورم و کبودی دارد .

  • سر خود را بالا نگه دارد

از دیگر راه های درمان کبودی پس از تزریق و همچنین تورم این است که پس از بازگشت به خانه و در هنگام استراحت سر را در وضعیتی بالاتر از بدن قرار دهید . این کار در جلوگیری و عدم تجمع خون در قسمت تزریق موثر است .

  • عدم انجام ورزش و فعالیت های سنگین فیزیکی

دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس می تواند ورزش و فعالیت های سنگین باشد . با توجه به آنچه گفته شد کبودی و تورم در محل تزریق به دلیل پاره شدن رگ های خونی است . پس با افزایش فعالیت بدنی ، ضربان قلب افزایش یافته و خون با شدت و سرعت بیشتری در رگ ها جریان میابد . این موضوع در نواحی تزریق می تواند حتی شرایط را هم بدتر کند و موجب کبودی و ورم بیشتری گردد . پس توصیه می شود که بعد از تزریق برای درمان ورم تا چند روز فعالیت های بدنی سنگین انجام ندهید .

عدم مصرف مواد غذایی شور و فرآوری شده

  • عدم مصرف مواد غذایی شور و فرآوری شده

غذاهای پر نمک یا فرآوری شده ، موجب محبوس شدن مایعات می شوند . لذا برای جلوگیری از افزایش تورم ، مصرف مواد غذایی شور ، غذاهای کنسروی و فرآوری شده را تا چند روز پس از تزریق به تاخیر بیاندازید . همچنین در این مدت به میزان کافی از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید . استفاد از آلوئه ورا و آناناس جهت برطرف کردن تورم پس از تزریق بوتاکس به شدت توصیه می شود .

  • خودداری از مصرف الکل و دخانیات

حداقل تا یک هفته پیش از تزریق بوتاکس و تا یک هفته بعد از آن از مصرف دخانیات و به ویژه الکل خودداری کنید . الکل به علت ویژگی هایی که دارد عروق خون را گشاد می کند و از سویی دیگر موجب رقیق شدن خون خواهد شد . حتی مصرف میزان بسیار کمی از الکل می تواند آثار کبودی پس از تزریق بوتاکس را افزایش دهد .

  • از مکمل ها استفاده کنید

از دیگر راه های درمان کبودی و ورم پس از تزریق بوتاکس استفاده از برخی مکمل ها با تجویز و تایید پزشک است . از جمله مکمل هایی که در این زمینه مفید است ، می توان به Arnica Montana اشاره کرد . این مکمل هومیوپاتی به شکل خوراکی ، کرم های موضعی ، ژل و پماد موجود است .

سخن پایانی

دلیل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس می تواند در صورت هر شخصی ظاهر شود اما درمان ورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس با استفاده از مکمل ها ، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات ، استفاده از کمپرس یخ در نواحی تزریق این عوارض را به شدت کاهش می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما