تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟

آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟


تاریخ انتشار : 3 دی 1402          تاریخ بروزرسانی : ۷ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

یکی از حساس ترین دوران برای بانوان ، دوران بارداری است . در این دوران رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی درست می تواند در سلامتی جنین موثر باشند . تزریق بوتاکس یکی از موثرترین و سریعترین روش ها برای از بین بردن چین وچروک صورت به شمار می رود . در این مقاله قصد داریم به تاثیر بوتاکس در دوران بارداری و اینکه آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟ بپردازیم با ما همراه باشید .

تزریق بوتاکس قبل از اقدام به بارداری

آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟ با توجه به خطراتی که ممکن است بوتولینوم روی تخمک گذاری و جنین داشته باشد بهتر است تزریق بوتاکس را قبل از اقدام به بارداری به تعویق بیاندازید . چنانچه اخیرا تزریق بوتاکس انجام داده اید ، بهتر است اقدام به بارداری را در زمان دیگری انجام دهید . اغلب پزشکان پیشنهاد می دهند که حداقل 4 تا 5 ماه فاصله بین باردار شدن و تزریق بوتاکس باشد . سم بوتولینوم که موجب فلج شدن و ضعیف شدن ماهیچه ها می شود ، تا حدود 5 ماه در خون شخص باقی می ماند و ممکن است روی لقاح یا تشکیل اعضای بدن جنین تاثیر منفی داشته باشد .

خطرات تزریق بوتاکس حین بارداری

آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟ تاثیرات تزریق بوتاکس حین بارداری هنوز به صورت کامل مشخص نیست و به علت کمبود اطلاعات در این زمینه ، بیشتر متخصصین پوست و مو از تزریق بوتاکس در دوران بارداری خودداری می ‌کنند . به تاخیر انداختن تزریق بوتاکس بهترین راه جهت اطمینان از خطر نداشتن تزریق بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی است . تحقیقات انجام شده بر روی خرگوش های باردار نشان داده است که امکان دارد با تزریق بوتاکس خطراتی همچون ناهنجاری های جنینی و سقط وجود داشته باشد . همچنین در موش ها ، خطراتی همچون زایمان زودرس ، وزن کم در زمان زایمان و مشکلات رشد استخوان دیده شده است . به همین علت پزشکان به زنان باردار توصیه می ‌کنند که به شدت از تزریق بوتاکس در این دوران خودداری کنند .

خطرات تزریق بوتاکس حین و قبل از بارداری

عوارض تزریق بوتاکس برای جنین ( آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟)

  • ممکن است در صورت تزریق بوتاکس جنین به خوبی رشد نکرده و زمان به دنیا آمدن دارای وزن کمی باشد .
  • ممکن است به دلیل سمی که در ترکیبات مواد بوتاکس وجود دارد سبب افزایش گردش خون شما و تغییرات هورمونی شود و خطرات جدی را برای شما ایجاد کند .
  • با تزریق بوتاکس احتمال زردی بیش از حد برای جنین وجود خواهد داشت .
  • ممکن است با تزریق بوتاکس دچار زایمان زودرس یا سقط جنین شوید هر چند که احتمال این مورد بسیار کم بوده و هنوز هیچ موردی مشاهده نشده است .
  • احتمال زیادی وجود دارد که پس از تزریق بوتاکس عضلات خانم‌ های باردار ضعیف شود که همین مسئله مشکلات زیادی را برای آن ‌ها و جنین به دنبال خواهد داشت .
  • تزریق بوتاکس بیشترین عوارض بوتاکس و خطرات احتمالی را می‌ تواند روی اعضای حساس جنین همچون قلب و مغز آن داشته باشد ، به همین دلیل باید تا حد امکان در ماه‌ های اول بارداری از تزریق بوتاکس بپرهیزید .
  • تزریق بوتاکس بر شیر مادر تاثیرات منفی گذاشته و در آینده برای جنین خطرناک خواهد بود ‌.
  • ایجاد مشکلات تنفسی برای خانم باردار همچنین ایجاد مشکلات تنفسی و اختلال در تکلم برای جنین در آینده ممکن است رخ دهد .

در صورت بارداری پس از تزریق بوتاکس چه باید کرد؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد در صورتی که بعد از تزریق بوتاکس باردار شوید چه باید کرد ؟ و یا آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟ امکان دارد این مسئله موجب نگرانی شما شود . با تحقیقاتی که بر روی زنان بارداری که قبل از آنکه متوجه بارداری خود شوند انجام شده هیچگونه تاثیرات منفی دیده نشده است. میزان ماندگاری زیستی بوتاکس در خون بسیار کم است احتمال آنکه بوتاکس سبب ایجاد عوارض جانبی شود کم است . با این حال همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم پزشکان تزریق بوتاکس در زنان باردار را توصیه نمی کنند.

در صورت بارداری پس از تزریق بوتاکس چه باید کرد؟

سخن پایانی :

آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟  تزریق ژل و بوتاکس یک روش درمانی و زیبایی محسوب می شود که امروزه مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته است . تزریق بوتاکس مزایای فراوانی دارد اما می ‌تواند برخی خطرات و عوارضی هم برای بعضی افراد به ویژه خانم ‌های باردار و جنین آن‌ها در پی داشته باشد . بهتر است جهت جلوگیری از ایجاد هر گونه عوارض ناشی از تزریق انواع بوتاکس قبل از بارداری و حین بارداری از انجام این کار بپرهیزید و آن را به پس از دوران بارداری و شیردهی خود موکول کنید .


یک پاسخ به “آیا بوتاکس قبل و حین بارداری مجاز است؟”

  1. سیمین اشتری گفت:

    سلام من نمیدونستم باردارم و بوتاکس زدم رو جنینم تاثیر میزاره ؟ خیلی نگرانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما