تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

راهکارهای از بین بردن ورم لب بعد از تزریق

معرفی 10 راهکار از بین بردن ورم تزریق ژل به لب


تاریخ انتشار : 1 مرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۸ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (9 امتیاز)

تزریق ژل یک روش درمانی و زیبایی می باشد که در کنار تمام مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد ، شامل عوارض کوتاه مدت و طبیعی را نیز می شود ، یکی از این عوارض ورم لب است . ورم لب پس از تزریق ژل اتفاق عجیبی نیست و یک اتفاق معمولی است ، زیرا پوست این ناحیه بسیار حساس بوده و دلیل ورود سوزن تزریق ، ایجاد تورم و ورم دور از انتظار نیست . در ادامه به بررسی راهکار از بین بردن ورم تزریق ژل لب می پردازیم.

هر چند برای تمام افراد به یک شکل اتفاق نمی افتد و تحت تاثیر عوامل گوناگون ممکن است میزان تورم کم یا زیاد باشد . در کنار اینکه باید نسبت به دلایل ایجاد تورم آگاهی داشته باشیم، مهم است که بدانیم این تورم همراه با چه نشانه هایی است و برای درمان سریع تر آن چه اقداماتی را باید انجام بدهیم. مواردی که به صورت کامل تمام آنها را در این مقاله بررسی می کنیم و در ادامه به درمان سریع ورم لب بعد از تزریق ژل می پردازیم.

برای رزرو وقت و دیدن نمونه کارهای بیشتر به اینستاگرام ما به آدرس mehrazclinic.ir مراجعه نمایید و یا با شماره 02144500811 تماس بگیرید.

عوارض جانبی تزریق ژل لب

مهم ترین عوارض جانبی تزریق ژل لب که طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف می شوند عبارتند از :

  • ورم بعد از تزریق فیلر
  • التهاب و کبودی
  • درد در ناحیه تزریق

علت ورم لب بعد از تزریق ژل

از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل ، گاهی اوقات ممکن است تزریق ژل لب عوارض جانبی داشته باشد که یکی از شایع ترین آنها ورم است. این ورم طبیعی بوده و در حدود ۳ الی ۶ روز زمان می برد تا کاملا از بین برود. ورم های تزریق ژل به لب جزو مراقبت های بعد از عمل زیبایی محسوب می شوند و نکاتی را باید رعایت کنید.

از دیگر عوامل تزریق ژل لب میتواند به علت نوع تزریق باشد. از آنجایی که پوست لب ها بسیار حساس بوده و لایه های زیرین آن نازک هستند به همین دلیل کوچکترین خطا باعث ایجاد تورم و التهاب بعد از تزریق می شود.

1 . واکنش طبیعی بدن :

ورم لب پس از تزریق ژل یک واکنش طبیعی است و امکان دارد برای هر فردی اتفاق بیفتد . اما برخی از افراد ، بیش از دیگران مستعد ورم هستند و میزان تورم لب ها ، با توجه به حساسیت پوست و شدت واکنش بدن هر فرد ، متفاوت است .

2 . نحوه تزریق ژل :

سرعت تزریق و محل آن می تواند تأثیر زیادی بر احتمال ورم لب ها داشته باشد .

بیشتر بدانید : مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آیا نوع ژل تزریق شده به لب ، در میزان ورم لب بعد از تزریق کردن ژل تاثیر دارد ؟

راهکار از بین بردن ورم تزریق ژل لب ، بله بسته به نوع ژلی که به لب تزریق می شود ، ورم پس از تزریق متفاوت خواهد بود . همچنین از آن جایی که پوست لب بسیار نازک می باشد ، کوچک ترین اشتباه در تزریق ژل باعث عوارض زیادی چون ورم می شود . به همین خاطر انتخاب کلینیک مناسب برای تزریق ژل بسیار مهم می باشد .

نوع ژل تزریق شده به لب مهم است

راهکار های از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل

ورم ایجاد شده پس از تزریق ژل بعد از گذشت چند روز رفع خواهد شد ، اما در صورتی که ورم لب‌ ها برایتان خوشایند نباشد ، می‌ توانید از راهکار هایی برا از بین بردن سریع آن استفاده کنید . برای اینکه ورم لب ها بعد از تزریق ژل کمتر شود ، بهتر است با مراقبت های پس از تزریق ژل لب آشنا شوید .

رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل لب می‌ تواند تا حد زیادی موجب از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل گردد .

این مراقبت ها عبارتند از :

1 . از دست زدن به لب ها پس از تزریق ژل لب خودداری کنید .

برای از بین بردن ورم لب بعد از تزریق فیلر لازم است در 3 روز اول بعد از انجام عمل از ماساژ دادن و دستکاری لب‌ ها خودداری نمایید . دست زدن به لب ها باعث تحریک بیشتر لب ها و وارد شدن فشار به لب ها می شود و ورم و التهاب دیرتر بهبود می یابد . به همین دلیل است که نتیجه های تزریق ژل به لب با گذشت زمان در صورت فرد قابل مشاهده می باشد .

2 . استفاده از کمپرس یخ

راهکار از بین بردن ورم تزریق ژل لب ، یکی از بهترین راه های از بین بردن ورم لب پس از تزریق ژل استفاده کردن از کمپرس یخ می باشد . کمپرس یخ باعث محدود کردن جریان خون در لب ها شده و در نتیجه موجب کاهش تورم می‌ گردد . توجه داشته باشید که یخ را به هیچ عنوان به طور مستقیم بر روی لب ها قرار ندهید و یخ را داخل کیسه‌ ای پلاستیکی و یا پارچه‌ ای قرار دهید و سپس آن‌ روی لب ها قرار دهید .

3 . پرهیز از انجام فعالیت های شدید

یکی دیگر از راه های از بین بردن ورم لب پس از تزریق ژل استراحت کردن و پرهیز از انجام فعالیت های شدید می باشد . در چند روز اول بعد از تزریق ژل به لب از انجام فعالیت‌ های سنگین و ورزش های شدید خودداری کنید زیرا تحرک زیاد باعث بالا رفتن ضربان قلب و خونرسانی بیشتر به لب ها خواهد شد و در نتیجه تورم و التهاب بیشتر می‌ شود .

خودداری کردن از استفاده از لوازم آرایشی

4 . خودداری از استفاده لوازم آرایشی

راهکار از بین بردن ورم تزریق ژل لب ، بهتر است برای از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل در روز های اول از لوازم آرایشی استفاده نکنید ، زیرا ممکن است این لوازم باعث ایجاد حساسیت و افزایش ورم و التهاب شوند .

5 . مصرف مایعات فراوان

نوشیدن آب باعث هیدراته شدن بدن و در نتیجه پایین آمدن میزان ورم بعد از تزریق ژل به لب خواهد شد . برای نوشیدن آب و سایر مایعات بعد از تزریق ژل به لب به هیچ وجه از نی استفاده نکنید زیرا موجب فشار آمدن بر روی لب ها می‌ شود .

6 . مصرف دارو های مناسب

می‌ توانید برای کاهش درد و ورم از دارو های مناسبی که توسط پزشک متخصص تجویز می‌ شود ، استفاده کنید . از مصرف دارو هایی که باعث رقیق شدن خون می شوند مثل آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید .

7 . اجتناب از مصرف الکل و دخانیات

برای از بین بردن ورم لب پس از تزریق ژل باید تا حداقل یک هفته از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید . نوشیدنی‌ های الکلی باعث رقیق شدن خون می شود و سیگار نیز می‌ تواند خطر ابتلا شدن به عفونت را بالا ببرد و در نتیجه ب ورم لب‌ ها پایین نمی آید .

8 . به کار بردن روش های درمانی طبیعی

در صورتی که می‌ خواهید به از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل بپردازید می‌ توانید از زردچوبه ، عسل و چای کیسه‌ ای سیاه استفاده نمایید . قرار دادن این مواد طبیعی روی لب ها موجب از بین رفتن ورم پس از تزریق ژل به لب می شود .

بیشتر بدانید : علت خشکی لب بعد از تزریق ژل

در معرض گرما قرار نگیرید

9 . خودداری از قرار گرفتن در معرض گرما

راهکار از بین بردن ورم تزریق ژل لب ، جهت از بین بردن ورم لب پس از تزریق ژل باید از رفتن به محیط‌ های گرم مانند حمام داغ ، استخر و یا سونا خودداری کنید . هم چنین از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار اجتناب کرده زیرا گرما موجب افزایش ورم می‌ گردد .

10 . آناناس بخورید

آناناس حاوی بروملین است . بروملین آنزیمی است که در هضم پروتئین تاثیر می گذارد . این آنزیم دارای خاصیت ضد التهابی بوده و یک درمان موثر برای از بین بردن درد و تورم بعد از تزریق ژل لب می باشد .

بیشتر بدانید : تزریق ژل لب در بارداری

آیا ورم لب پس از تزریق ژل طبیعی است؟

بله. ورم لب بعد از تزریق ژل کاملا طبیعی است و در واقع بدن شما به تزریق واکنش نشان می دهد. به همین دلیل نگران نباشید و برای از بین بردن ورم یک راه مناسب انتخاب کنید. این موضوع به شما کمک می کند که بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به کارهای روزمره خود برسید و همچنین ظاهری جذاب و طبیعی داشته باشید.

شما خواننده گرامی در صورت هر گونه سوال و پرسشی میتوانید با مجموعه ما و با پزشکان متخصص ما در این زمینه مشورت نمایید کافیست با شماره های درج شده در سایت کلینیک مهراز تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما