تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق بوتاکس زیر چشم + کاربردها و محدودیت تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس زیر چشم + کاربردها و محدودیت تزریق بوتاکس


تاریخ انتشار : 6 اسفند 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

یکی از رایج ترین تکنیک های جوان سازی و بهبود زیبایی و درمان بیماری هایی نظیر میگرن  تزریق بوتاکس به زیر چشم است . معمولا با بالا رفتن سن چین و چروک ها با از بین رفتن چربی ، آب سلول ها و کلاژن پدیدار می شود ، این مساله برای اغلب افراد فارق از جنسیت اهمیت بسیاری زیادی دارد . تزریق بوتاکس زیر چشم موضوع امروز این مقاله است با ما همراه باشید .

تزریق بوتاکس زیر چشم

برخی از مراکز درمانی به منظور رفع چین و چروک های زیر چشم به صورت موقت ، و یا جوانسازی پوست ، کاهش تیرگی ها ، یا حتی گودی زیر چشم ، تزریق بوتاکس را پیشنهاد می دهند . تزریق بوتاکس در این نواحی ، نمی تواند برای از بین بردن تیرگی استفاده شود ، همچنین ، تزریق بوتاکس ، برای پر کردن گودی زیر چشم هم استفاده نمی شود زیرا بوتاکس ، فیلر و پرکننده نیست . تزریق بوتاکس در این قسمت ها غیر قانونی است و در این نواحی صورت ، ژل مخصوص زیر چشم استفاده می شود .

کاربردی های تزریق بوتاکس به نواحی چشم

می توان گفت کاهش چین و چروک به عنوان مهم ترین کاربرد و تاثیر بوتاکس زیر چشم است . در برخی از افراد با افزایش سن یا به صورت ارثی افتادگی پلک رخ می دهد که می توان به وسیله ی بوتاکس این افتادگی را در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت موقتی رفع کرد . افزون بر کاربرد های زیبایی ، بوتاکس جهت درمان میگرن هم استفاده می شود و امروزه به عنوان یکی از روش های موثر در درمان این مشکل در نظر گرفته می شود .

کاربردی های تزریق بوتاکس به نواحی چشم

تزریق بوتاکس به زیر چشم چگونه امکان پذیر است ؟

زمانی که شما تصمیم به تزریق بوتاکس به نواحی چشمی خود می گیرید ، نخست مشخص می شود که چه میزان بوتاکس و چه نوعی از بوتاکس باید برای شما تزریق شود . بعد از این انتخاب به جهت آن که شما دردی را احساس نکنید از پماد بی حسی موضعی استفاده می شود و در نهایت بوتاکس به وسیله ی سوزن مخصوص و توسط پزشک به نواحی درخواستی شما تزریق می گردد . بعد از تزریق بوتاکس به زیر چشم ، پزشک به شما توصیه هایی را برای ماندگاری طولانی مدت بوتاکس تزریق شده و عدم بروز مشکل و حساسیت ارائه می دهد .

محدودیت های تزریق بوتاکس به نواحی چشم

فراموش نکنید هنگامی که می خواهید تزریق بوتاکس را انجام دهید حتما با پزشک معالج خود جلسه مشاوره ای داشته باشید . در این جلسه ی مشاوره تمام اطلاعات لازم را که پزشک از شما می خواهد در اختیارش قرار دهید تا اگر شامل محدودیت های تزریق بوتاکس هستید ، تزریق بوتاکس انجام نشود یا در صورتی که قرار است انجام گیرد با رعایت نکاتی خاص و بدون ایجاد هیچ گونه خطری انجام شود .

محدودیت هایی همچون انجام لیزر چشم ، کسانی که به بیماری هایی همچون خود ایمنی و … مبتلا  هستند امکان تزریق برای آن ها  وجود نخواهند داشت . همچنین افرادی که سن آن ها پایین تر از 18 سال است در تزریق بوتاکس به نواحی چشم محدودیت دارند .

عوارض و خطرات تزریق بوتاکس به نواحی چشم

تزریق بوتاکس همچون تمامی روش های زیبایی از جمله تزریق چربی دارای عوارض و خطراتی است ولی به طور کلی تمامی عوارض در یک شخص قابل مشاهده نیستند . همچنین با گسترش علم پزشکی این امکان را فراهم شده تا به واسطه تزریق بوتاکس کمترین خطرات برای شخصی که قصد تزریق بوتاکس را دارد ایجاد شود . باید بگوییم که چنانچه شما کلینک مناسبی را برای تزریق بوتاکس به نواحی چشم انتخاب نکنید احتما بروز عوارض خطرناک برای شما وجود خواهد داشت .

از جمله عوارضی که در صورت عدم رعایت توصیه های پزشک و انتخاب کلینیک نامعتبر قرار ندادن اطلاعات پزشکی شخصی ممکن است برای شما رخ دهد عبارتنداز :

  • به وجود آمدن مشکل در بستن چشم ها
  • افتادگی چشم
  •  بی حسی چشم
  •  تورم پلک
  • خونریزی
  • کبودی
  • سرگیجه
  • درد
  • قرمزی

در صورتی که شما تمام نکاتی را که توسط پزشک گفته شده رعایت کنید هیچ یک از این عوارض را تجربه نخواهید کرد . همچنین در صورتی که شما دارای بیماری مزمن خاصی هستید به هیچ عنوان تزریق بوتاکس را انجام ندهید . همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم در عوارض بوتاکس در تمامی افراد قابل مشاهده نخواهد بود و بیشتر عوارض ماندگاری نداشته و موقت هستند .

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم برخی از مراکز درمانی به منظور رفع چین و چروک های زیر چشم به صورت موقت ، و یا جوانسازی پوست ، کاهش تیرگی ها ، یا حتی گودی زیر چشم ، تزریق بوتاکس زیر چشم را پیشنهاد می دهند . تزریق بوتاکس نمی تواند برای از بین بردن تیرگی در این نواحی استفاده شود ، در این نواحی باید از ژل مخصوص زیر چشم استفاده گردد .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما