تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

قبل از لیزر زیر بغل چه کاری باید انجام داد؟

قبل از لیزر زیر بغل چه کاری باید انجام داد؟


تاریخ انتشار : 29 آذر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۶ آذر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر زیر بغل از بهترین روش‌ ها جهت ازبین‌ بردن موهای این قسمت است . با استفاده از این روش به صورت دائمی یا طولانی مدت از شر این موهای زائد خلاص می شوید . در این مقاله به نکاتی در این رابطه و اینکه قبل از لیزر زیر بغل چه کاری باید کرد و اقدامات قبل از لیزر زیر بغل خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

نحوه لیزر کردن زیر بغل

تفاوتی میان لیزر موهای زائد زیر بغل و دیگر نقاط بدن وجود ندارد . انجام لیزر سبب از بین رفتن فولیکول ‌‎های موجود در زیرپوست و درنتیجه به کاهش رشد و رفع دائمی آن‌ها منجر می شود . به‌ صورت کلی مو در 3 مرحله اقدام به رشد می‌کند که عبارتنداز :

  • فاز آناژن یا رشد فعال
  • فاز کاتاژن یا انتقال
  • فاز تلوژن یا استراحت

استفاده از لیزر زمانی که مو در مرحله رشد یا آناژن قرار دارد ، می‌تواند تأثیر گذار باشد . هنگامی که مو در مرحله تغییر یا استراحت باشد ، لیزر توانایی ازبین‌بردن ریشه مو را نخواهد داشت . جهت اطمینان از تأثیر گذاری لیزر موهای زائد بدن باید موها در مرحله رشد قرار بگیرند . مراجعه کننده طی هفته ها باید چندین جلسه درمانی را تکرار کند . در این صورت موهایی که در فاز های دیگر هستند وارد فاز آناژن شده و اپراتور لیزر می ‌تواند در جلسات بعدی آن‌ ها را هدف قرار دهد . موهای زیر بغل معمولا ضخیم و تیره هستند ، که لیزر می ‌تواند به کاهش سریع رشد موها و از بین بردن موهای زائد در آن قسمت کمک کند .

نحوه لیزر کردن زیر بغل

فواید لیزر زیربغل چیست ؟

لیزر زیر بغل از فواید و مزایا زیادی دارد که در این بخش از مقاله به تعدادی از این مزایا اشاره می کنیم این مزایا عبارتند از :

  • کاهش رشد مو بطور دائمی

اشعه ی لیزر فولیکول مو را از بین برده و از رشد مجدد موها جلوگیری می ‌کند . به این معنا که پس از گذراندن جلسات لیزر ، با کاهش قابل توجهی در رشد موهای زیر بغل مواجه می شوید .

  • سریع و موثر

لیزر موهای زائد زیر بغل روشی سریع است و معمولا انجام آن تنها چند دقیقه طول می‌ کشد . علاوه بر این بسیار موثر است ، به صورتی که اغلب افراد تنها پس از چند جلسه نتایج را مشاهده می کنند .

  • ایمن و بدون درد

انجام این روش کمترین درد یا ناراحتی را به دنبال دارد و بسیار ایمن است ، و همچنین کمترین خطر و عوارض جانبی را به دنبال دارد .

  • راحتی

با انجام لیزر موهای زائد زیر بغل ، دیگر احتیاجی به اصلاح یا وکس زیربغل خود نخواهید داشت که همین مسئله موجب صرفه جویی در وقت شما خواهد شد .

  • مقرون به صرفه

در حالی که لیزر زیر بغل در کوتاه مدت نسبت به سایر روش‌های حذف موهای زائد گران ‌تر به نظر می رسد ، در دراز مدت راه حلی مقرون به صرفه است چراکه به اپیلاسیون یا اصلاح مکرر نیاز نخواهد بود .

  • رشد نکردن موهای زیرپوستی

اپیلاسیون و شیو می‌توانند سبب رشد موهای زیرپوستی گردند اما در لیزر موهای زائد احتمال ایجاد موهای زیرپوستی وجود ندارد . به صورت کلی ، لیزر موهای زائد زیر بغل روشی ایمن ، موثر و راحت جهت کاهش موهای زائد زیر بغل است که نتایج طولانی مدتی را به دنبال خواهد داشت .

قبل از لیزر زیربغل چه باید کرد ؟

قبل از لیزر زیربغل چه باید کرد ؟

اقدامات قبل از لیزر زیر بغل ، با توجه به تحقیقات صورت گرفته ، معمولا لیزر موهای زائد زیر بغل به وسیله ی لیزر کندلا الکساندرایت جهت از بین بردن موهای زائد روی صورت ، گردن ، زیر بغل ، قفسه سینه ، پشت ، ناحیه تناسلی ، بازوها ، پاها ، انگشتان مورد استفاده قرار می گیرد . قبل از اقدام برای از بین ‌بردن موهای زائد زیر بغل با پزشک خود مشورت نمایید . در صورتی که قصد دارید از لیزر برای از بین بردن موهای زیر بغل استفاده کنید ، دستورالعمل ‌های زیر را در دستور کار خود قرار دهید :

۱. جلسه مشاوره با متخصص پوست

لیزر یکی از روش ‌های رایج جهت از بین‌ بردن موهای زائد به شمار می رود . ایمن ‌ترین روش جهت کاهش خطر لیزر موهای زائد زیر بغل ، عوارض جانبی و بهبود نتایج ، این است که این کار را به وسیله ی یک متخصص پوست و مو انجام دهید .

۲ . دادن اطلاعات کافی به متخصص لیزر

بسیار حائز اهمیت است که قبل از انجام لیزر زیربغل ، حساسیت ها ، داروهایی که مصرف می کنید و یا سایر مشکلات سلامتی خود را با متخصص لیزر در میان بگذارید . بعضی از مهم ترین نکاتی که لازم است حتما با پزشک خود در میان بگذارید عبارتنداز :

  • مدت‌ زمان آخرین جلسه برنزه کردن پوست
  • سابقه داشتن زخم های کلوئیدی روی پوست .
  • مستعد ابتلا به تبخال در سرماخوردگی .

3. در مورد عوارض لیزر زیربغل سوال کنید

لیزر موهای زائد مانند هر روش پزشکی ممکن است عوارض احتمالی همچون ایجاد زخم ، حساسیت پوستی وسوختگی را به دنبال داشته باشد . در رابطه با این عوارض پیش از لیزر زیربغل با پزشک خود صحبت کنید و این خطرات را در مقابل مزایای این روش ، از جمله کاهش رشد موهای زائد قرار داده و با هم مقایسه کنید . به خصوص اینکه زیر بغل به علت اینکه از قسمت های غدد لنفاوی میگذرند به شدت حساس تر است. برای انجام لیزر کندلا در تهرانسر با ما در مهراز کلینیک با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

۴.  تعداد جلسات درمان خود را بدانید

معمولاً بین 4 الی 6 جلسه درمان با لیزر کندلا جهت از بین بردن موهای زیربغل لازم است ، اما به بافت مو و همچنین ناحیه تحت درمان نیز بستگی دارد . چنانچه مو مجددا رشد کند ، قطعا نازک تر و نرم تر از گذشته خواهد بود ، اما امکان دارد برای از بین بردن این موها به جلسات لیزر بیشتری نیاز داشته باشید . لیزر کردن زیر بغل به دلیل نازک بودن پوست این قسمت با سرعت بیشتری نسبت به نواحی دیگر بدن انجام می گیرد ، همچنین تاثیر دائمی تر و ماندگار تری هم دارد . هر چند تاثیر این روش روی هر شخص به نوع و رنگ پوست و نوع مو بستگی دارد اما در بیشتر مواقع ، بهبودی سریع و بدون بازگشت را در بیماران شاهد هستیم.

5 .  از وکس و یا موچین استفاده نکنید

اپیلاسیون یا استفاده از موچین سبب تحریک پوست زیربغل شما خواهد شد ، پس از این کار به مدت 6 هفته پیش از جلسه لیزر بپرهیزید . علاوه بر این ، از مام یا اسپری خوش بو کننده استفاده نکنید . پیش از انجام لیزر زیربغل از استفاده هرگونه راهکار درمانی دیگر به جز شیو کردن و یا انجام روش های الکترولیز جهت از بین بردن موهای زائد جدا خودداری کنید .

6 .  عدم استفاده از دارو های غلظت خون

پزشک شما در رابطه با هر نوع داروی تجویز شده که ممکن است در روزهای منتهی به جلسه لیزر شما متوقف شود ، به شما توصیه هایی خواهد کرد . در صورتی که  NSAID یا آسپیرین را به دلیل درد استفاده می کنید ، این داروها را به مدت چند روز قبل از لیزر زیربغل خود مصرف نکنید .

7 . قبل از جلسات لیزر حمام بروید .

یکی دیگر از اقدامات قبل از لیزر زیر بغل حمام رفتن است . نواحی را که درمان می شوند با صابون و آب گرم  بشویید . چرا که ممکن است از بین بردن هرگونه کثیفی ، روغن و مام به روند درمان کمک کند . بعد از دوش گرفتن ، هیچ لوسیون ، عطر یا دئودورانت را در نواحی که تحت درمان قرار می گیرند استفاده نکنید . اللخصوص از رول های زیر بغل استفاده نکنید . زیرا ممکن است در درمان اختلال ایجاد کرده و یا سبب بروز حساسیت شود .

سخن پایانی:

در متن بالا در ارتباط با واقعیاتی درباره لیزر موهای زائد صورت سخن گفتیم. شما می توانید برای تعیین وقت و مشاوره لیزر کل بدن در مرکز لیزر در غرب تهران با مشاوران ما در کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.


یک پاسخ به “قبل از لیزر زیر بغل چه کاری باید انجام داد؟”

  1. ساحل نعیمی گفت:

    سلام می خواستم بدونم لیزر زیر بغل سرطان زا نیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما