تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر الکساندرایت

معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۲۳ و نکاتی که باید بدانید


تاریخ انتشار : 6 بهمن 1399          تاریخ بروزرسانی : ۴ تیر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

امروزه لیزر کردن بدن یکی از روش های رایج برای لیزر موهای زائد می باشد و می توان اذعان داشت یکی از بهترین راه ها و هم چنین ایمن ترین روش ها برای رهایی از موهای زائد است. که امروزه با دستگاه های لیزر انجام می شود که یکی از آنها لیزر الکساندرایت می باشد.

این دستگاه لیزر یکی از بهترین و سریعترین دستگاه های لیزر موهای زائد می باشد که در از بین بردن موهای زائد قدرت بسیاری دارد. لازم به ذکر می باشد که روش های بسیار متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که همه آن ها معیب خاص خود را دارند و هم چنین یک روش دائمی نمی باشد، به همین دلیل است که امروزه لیزر کردن بدن بسیار پر طرف دار می باشد.

در این مقاله قصد داریم که درباره لیزر الکساندرایت و دستگاه های لیزر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، به دلیل آن که این نوع لیزر بسیار پر طرف دار می باشد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دستگاه لیزر الکس یا الکسانداریت :

لیزر الکساندرایت یکی از دستگاه های لیزر می باشد که امروزه بسیاری از کلینیک زیبایی از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. این دستگاه لیزر یکی از بهترین و سریع ترین دستگاه های لیزر موهای زائد به شمار می رود که در از بین بردن موهای زائد قدرت بسیار زیادی دارد.

دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت چیست ؟

همان گونه که بیان شد، لیزر الکسانداریت یکی از بهترین و سریع ترین انواع لیزر می باشد که مزایای بسیاری دارد. باید بیان شود که طول موجی که در این دستگاه وجود دارد به طور مستقیم در ریشه و فولیکول مو نفوذ پیدا می کند و می تواند آن را به طور کلی از بین ببرد. در زیر به نکاتی که باید درباره لیزر الکسانداریت بدانید اشاره کرده ایم :

  • لیزر الکساندرایت و استفاده از آن در افرادی که پوست های روشن دارند فواید بسیار زیادی دارد و به همین دلیل به خوبی می تواند موهای زائد افراد را از بین ببرد.
  • کسانی که پوست تیره دارند در استفاده کردن از لیزر الکسانداریت باید دقت داشته باشند که از سیستم خنک کننده آن ها برایشان استفاده شود تا بتواند ریشه موی آن ها را از بین ببرد.

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید در این مورد اطلاعات لازم را به دست آوردید، این است که لیزر الکساندرایت دارای انواع متعددی می باشد و هر یک از آنها هم دارای ویژگی های متنوعی هستند، برای اینکه با انواع لیزر الکساندرایت آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه آنها را معرفی می کنیم. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات قبل از لیزر مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

دستگاه لیزر الکساندرایت چگونه کار می کند؟

دستگاه لیزر الکساندرایت بر روی رنگدانه های پوست و مو تاثیر می گذارد و به دلیل اینکه طول موج الکساندرایت حدود ۷۵۰ نانومتر می باشد و دارای عمق نفوذ کم می باشد بیشترین تاثیر را بر روی رنگدانه ها دارد. این طول موج باعث ایجاد تغییرات زیاد در لایه اپیدرم پوست می گردد.

با استفاده از لیزر الکساندرایت میزان رفع موهای زائد تقریبا ۷۰٪ بعد از تعداد توصیه شده برای درمان مطرح شده است. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم لیزر الکساندرایت از سریع ترین لیزرها محسوب می شود و در تعداد جلسات کمتری موهای زیادی را از بین می برد.

میزان اثر بخشی دستگاه لیزر الکساندرایت چه قدر است؟

تقریبا ۷۰٪ از موهای زائد بدن پس از انجام دوره توصیه شده حذف خواهند شد که برای رسیدن به این نتیجه معمولا بین ۶ تا ۸ جلسه درمان لازم است. این نکته مهم را بدانید که  هرچه اندازه پرتو لیزر بزرگتر باشد تعداد جلسات کمتری مورد نیاز می باشد.

دستگاه لیزر الکساندرایت حذف موهای زائد بدون ایجاد درد و کمترین سوختگی عمل حذف موهای زائد را انجام می دهد. حتی می توان برای کاهش درد اگر به درد خیلی حساس هستید از بی حسی موضعی استفاده کنید که می تواند درد را کاهش دهد و به حداقل ممکن برساند. هر جلسه لیزر بسته به میزان ناحیه تحت انجام بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می برد.

میزان تاثیر و اثر بخشی دستگاه الکساندرایت

انواع لیزر الکساندرایت

همان گونه که ذکر کردیم، لیزر الکساندرایت دارای انواع متعددی می باشد، که در زیر به آن ها اشاره می شود :

  • دستگاه لیزر آریون Orion :

این نوع از لیزر الکساندرایت یکی از سریع ترین لیزر هایی می باشد که در سراسر دنیا وجود دارد. طول موج که در این لیزر وجود دارد بسیار قوی است و بالغ بر 755 نانومتر می باشد. از مزایای بسیار مهم این دستگاه لیزر به صورت زیر است :

1_ با این لیزر می توانید هر نوع موی زائد را به خوبی از بین ببرد

2_  این دستگاه تمامی استاندارد هایی که در لیزر باید وجود داشته باشد را دارد.

3_ یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در این نوع از لیزر وجود دارد این است که، اسکنر بزرگ دارد و به همین دلیل می تواند ناحیه هایی که بزرگ هستند را به راحتی لیزر کند.

4_ پالس هایی که در این نوع لیزر وجود دارد فاصله زمان کوتاهی دارد و در این حین عملیات خنک سازی پوست را هم انجام می دهد، به همین دلیل باید بدانید که سوخته شدن پوست با این لیزر امکان ندارد برای شما رخ دهد

  • دستگاه لیزر آلما Alma :

این لیزر هم در بین لیزرهای دیگری که در دسته بندی لیزر الکساندرایت قرار می گیرد، دارای قدرت و ویژگی های منحصر به فردی می باشد. استفاده کردن از این لیزر موجب می شود که پالس های بسیار زیادی وارد فولیکول مو شوند و از این طریق آن ها را گرم کنند تا از بین بروند. از مزایای دستگاه لیزر آلما می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1_ سرعتی که در این نوع از لیزر الکساندرایت وجود دارد بسیار بالا می باشد و به همین دلیل در سریع ترین زمان می تواند تمامی موهای زائد را که بر روی پوست وجود دارد را از بین ببرد.

2_ یکی از مهم ترین ویژگی های که این لیزر دارد این است که، با انواع پوست صورت سازگاری دارد و به بهترین شکل ممکن می تواند تمامی موهای زائد را از بین ببرد.

4_ سیستم خنک کننده این دستگاه موجب می شود که بدن شما دچار سوختگی و یا عوارض دیگری نشود.

5_ یکی از ویژگی های منحصر به فردی که در این دستگاه وجود دارد، ویژگی اپیلیکاتوری آن می باشد که به این وسیله می تواند تمامی نواحی پوست را تحت تاثیر قرار دهد تا به خوبی موهای زائد پوست را از بین ببرد.

  • دستگاه لیزر کوترا Cuter :

یکی دیگر از انواع لیزر الکساندرایت که برای لیزر موهای زائد  خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد، این لیزر می باشد و از آنجایی ک سرعت بسیار زیادی دارد، افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. از مزایای دستگاه لیزر کوترا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ یکی از بهترین لیزرهایی که برای تمامی رنگ پوست ها مناسب می باشد و شما اگر پوست روشن و یا تیره داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید

2_  این نوع از لیزر الکساندرایت می باشد. این لیزر یکی از لیزرهای ایمن می باشد که سیستم خنک کننده هم دارد و بر همین اساس افراد با استفاده از آن دچار سوختگی نخواهند شد.

3_ یکی از مهم ترین ویژگی های آن این است که می تواند طیف بسیار زیادی از سیاهرگ های عنکبوتی را به خوبی از بین ببرد و آن ها را درمان کند، همچنین پوست های روشن و یا برنز را هم می تواند درمان کند.

نکته بسیار مهم :

این که شما کدام یکی از دستگاه های لیزر الکساندرایت را برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید، بستگی به نظر پزشک شما دارد، چرا که پزشک در زمینه شناخت نوع پوست شما و موهای زائدتان به خوبی می تواند در این مورد تصمیم گیری کند و بهترین دستگاه را برای از بین بردن موهای زائد شما مورد استفاده قرار دهد.

مزیت های لیزر الکساندرایت

مزیت های استفاده از لیزر الکساندرایت چه می باشد ؟

بدون شک بسیاری از افراد امکان دارد که با مزیت های لیزر الکساندرایت آشنایی نداشته باشند، به همین دلیل در ادامه برخی از مهم ترین ویژگی های آن را بیان می کنیم که عبارت می باشد از :

  • یکی از مهم ترین فواید و مزیت هایی که می توانیم برای لیزر الکساندرایت نام ببریم این است که اختلالت عروقی شما بین 1 الی 3 جلسه به طور کلی درمان می شود. بر همین اساس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اختلالات عروقی داری، بهتر است از این دستگاه استفاده کنید.
  • برخی از افراد هستند که امکان دارد مشکل رنگدانه ای در پوست خود داشته باشند، که این دسته از افراد می توانند با استفاده از لیزر الکساندرایت مشکلات خود را درمان کنند.
  • لیزر الکس باعث از بین رفتن تمام موهای زیر پوستی می شود و هم چنین اثر بخشی بسیار بالایی خواهد داشت که سبب خواهد شد در کم ترین زمان و کم ترین تعداد جلسه به نتیجه مطلوب و دلخواه برسید.
  • از جمله مهم ترین و اصلی ترین فواید و مزیت هایی که استفاده نمودن از این نوع لیزر دارد این است که پوست شما را جوان تر و زیباتر می کند. در واقع بسیاری از افراد به همین دلیل از این دستگاه استفاده می کنند، تا پوستی زیباتر و شفاف تر داشته باشند.
  • پاکسازی عمیق پوست یکی از مواردی می باشد که بسیاری از افراد به آن اهمیت می دهند، آنها می توانند با استفاده از لیزر الکساندرایت و انواع دستگاه های آن این مشکل خود را به خوبی برطرف کنند و دیگر نیازی نیست برای پاکسازی کردن پوست خود از روش های دیگری استفاده کنند.
  • تغییر دادن رنگ پوست یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می رود که شما اگر پوستتان بر اثر تابش نور خوشی و یا عوامل دیگری تغییر رنگ داده است، می توانید از این دستگاه استفاده کنید.
  • شفافیت پوست یکی از مهم ترین مزایای استفاده از لیزر الکساندرایت می باشد.
  • مهم ترین کاربرد لیزر الکساندرایت از بین بردن موهای زائد می باشد که شما در هر قسمت از بدن خود که موی زائد داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد شاید مایل باشند که موهای زائد پا و یا دست خود را از بین ببرند، که در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و افراد موهای زائد هر ناحیه ای که مایل باشند را می توانند با این دستگاه به خوبی از بین ببرند
  • بسیاری از افراد هستند که شاید روی پوست خود تاتو داشته باشند، آنها می توانند در پنج الی 20 جلسه تاتو پوستی خود را به طور کلی از بین ببرند.
  • از بین بردن لکه های پوست یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. آن ها می توانند به وسیله لیزر الکساندرایت لکه های پوستی خود را به طور کامل از بین ببرند. دقت داشته باشید که برای از بین بردن آن ها باید چندین جلسه مراجعه کند تا به طور کامل آن ها از روی پوست شما محو شوند.
  • بسیاری از افراد از وجود موهای زیر پوستی و قرمز خود رنج می برند و می توان بیان کرد که رنگ دانه های قرمز یکی دیگر از مشکلات پوستی می باشد که با لیزر موهای زائد به خوبی از بین می رود. نوع دستگاهی که برای از بین بردن رنگدانه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد، خاص می باشد و شما باید آن را به پزشک خود واگذار کنید تا بهترین دستگاه را برای از بین بردن رنگدانه های پوستی شما مورد استفاده قرار دهد.
  • عوارض استفاده از لیزر الکساندرایت بسیار کم می باشد، به همین دلیل کسانی که به دنبال دستگاه کم خطری هستند بدون شک از این دستگاه برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند. البته برای آن که عوارض استفاده از لیزر را به حداقل مقدار خود برسانید باید به کلینیک های معتبر و اپراتور های ماهر مراجعه فرمایید تا بتوانید پوستی زیبا و سفاف را داشته باشید.
  • این لیزر عمق مناسبی را برای از بین بردن موهای زائد پیدا می کند و زمانی که به آن عمق نفوذ پیدا کند، دیگر سطح نفوذ خود را بیشتر نمی کند، به همین دلیل به پوست شما آسیب وارد نمی شود.
  • مدت زمان بهبودی بعد از استفاده از این دستگاه بسیار کم است و بسته به اینکه نوع موهای شما چه می باشد در دو الی پنج جلسه به طور کامل موهای زائد شما از بین می رود. بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که موهای ضخیم زودتر از موهای نازک از بین می روند و به همین تعداد جلسات مراجعه آنها چندان زیاد نمی باشد.

لیزر الکساندرایت برای چه نوع پوستی مناسب می باشد؟

دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۲۱ به دلیل طول موجی که دارد معمولا مناسب افرادی که پوست تیره دارند نمی باشد و مناسب افرادی است که پوستی روشن و موهای تیره دارند.

لیزر الکساندرایت برای چه نوع پوستی مناسب می باشد؟

دستگاه الکساندرایت ۲۰۲۱ بدلیل طول موجی که دارد معمولا مناسب افرادی که پوست تیره دارند نمی باشد و مناسب افرادی است که پوستی روشن و موهای تیره دارند.

سخن آخر :

شما با استفاده از لیزر الکساندرایت می توانید از مزایای آن بهره مند شوید و بسیاری از مشکلاتی که در پوست و موهای تان وجود دارد را از بین ببرید.

یکی از نکاتی که در مورد استفاده از این دستگاه لیزر وجود دارد و باید به آن دقت داشته باشید، این است که نزد پزشک متخصص روید تا با شناخت موهای زائد شما یکی از انواع دستگاه های لیزر الکساندرایت را برای شما استفاده کند.

این لیزر برای پوست های روشن با موهای تیره اثر بخشی بسیار مناسبی دارد اما برای پوست تیره مناسب نمی باشد و کسانی که پوست های تیره دارند بهتر است از لیزر های دیگری استفاده نمایند.

شما همراهان گرامی می توانید برای انجام کلیه خدمات خود اعم از لیزر موهای زائد در غرب تهران ، لیزر بیکینی ، لیزر موهای زائد زیر بغل و … با ما در مهراز در تماس باشید یا از فرم زیر نسبت به مشاوره و تعیین وقت خود اقدام نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما