تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیر چشم با کانولا

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا + مزایا و ماندگاری و هزینه با کانولا


تاریخ انتشار : 6 آبان 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.5/5 - (2 امتیاز)

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا ، روش درمانی جدیدی است که امروزه جایگزین تزریق با سوزن شده است . کانولاها مانند سوزن ها دارای بدنه تو خالی دارند ، این ساختار اجازه عبور فیلر و ژل را از درون بافت می دهد . در این مقاله به مهمترین نکات تزریق فیلر زیر چشم با کانولا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

سوزن کانولا چیست؟

سوزن کانولا ابزار تزریق ژل و فیلر است که شباهت و تفاوت‌هایی با سرسوزن دارد . به وسیله ی سوزن کانولا فیلر و ژل زیبایی را به زیر پوست تزریق می ‌کنند . این سوزن از انعطاف بسیار زیادی برخوردار بوده و دارای سری گرد است . اما توسط آن نمی‌ توان پوست را برید یا سوراخ کرد . به این معنا که اگر شما سوزن کانولا را به قصد سوراخ کردن پوست فشار دهید اتفاقی رخ نمی دهد و برای تزریق باید پیش از استفاده از این سوزن توسط سرسوزن پوست را سوراخ کرده و بعد از آن ژل یا فیلر را به وسیله ی این سوزن وارد پوست کنید.

تزریق ژل زیر چشم با کانولا

از بدو تولد ممکن است کیسه های چربی و حلقه های سیاه زیر چشم وجود داشته باشد و یا با افزایش سن به وجود آیند . حلقه های سیاه زیرچشم باعث می شوند پیرتر و خسته تر به نظر برسیم.

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا ، برای به حداقل رساندن حلقه های زیر چشم و صاف کردن آن پر کردن خطوط راه بسیار مناسبی است . پر کردن این قسمت باعث می شود چشم ها کم تر خسته به نظر برسند . تزریق فیلر راهی برای کمتر کردن و یا از بین بردن پف و کیسه های زیر چشم بدون جراحی است.

دلایل گلوله شدن فیلر چشم چیست؟

ممکن است برجستگى و نامنظمى فیلر چشم برای بسیاری از افراد پس از تزریق فیلر رخ دهد . با این حال امکان دارد عوامل زیر سبب افزایش احتمال برجستگى و نامنظمى فیلر زیر چشم شود . از جمله‌ ی این عوامل عبارتنداز :

  • فشار فیزیکی به ناحیه تزریق مثلا فشار با انگشت یا خوابیدن بر روی صورت به گونه ای که نیروی زیادی به محل تزریق وارد شود .
  • بی تجربه‌ بودن پزشک و تزریق نامناسب فیلر
  • مصرف برخی داروهای رقیق کننده‌ی خون همچون آسپرین یا ایبوپروفن
  • رعایت نکردن نکات بهداشتی قبل ، هنگام یا بعد از تزریق فیلر

تفاوت بین سوزن و کانولا چیست؟ | مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا

تفاوت بین سوزن و کانولا چیست؟

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا ، مهم ترین تفاوت میان سوزن و کانولا در این است که نوک سوزن تیز است در حالی که نوک کانولا صاف است . سوزن مثل مته برای سوراخ کردن پوست و ساختن محل ورود اولیه مورد استفاده قرار می گیرد ، اما کانول به آرامی درون پوست قرار می گیرد و احتمال سوراخ شدن و عبور از رگ های خونی کمتر است . در نتیجه احتمال خونریزی و کبودی در تزریق ژل زیر چشم با کانولا کاهش می یابد .

بیشتر بخوانید : عوارض تزریق فیلر زیر چشم

مزایای تزریق ژل زیر چشم با کانولا

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا ، تزریق ژل زیر چشم با کانولا در مقابل سوزن مزایایی دارد که عبارتنداز :

  • با استفاده از کانولا کلاژن سازی در قسمتی که تزریق انجام گرفته تحریک شده و افزایش می یابد .
  • کانولا درد کمتری نسبت به سوزن دارد . درد کانولا در حد ایجاد فشار بر روی پوست است .
  • بر خلاف سوزن در تزریق کانولا به تعداد دفعات کمتری برای تزریق نیاز است .
  • در تزریق با کانولا ، با کنار زدن رگ در هنگام تزریق مانع خونریزی می شود . در نتیجه احتمال کبودی و خون ریزی در محل تزریق به شدت کاهش می یابد .
  • ممکن است در زمان تزریق با سوزن اشتباها فیلر یا ژل وارد جریان خون شده و موجب مرگ یا نابینایی شود . این در حالیست که در تزریق با کانولا احتمال این اشتباه به حداقل می رسد .
  • دقت انجام تزریق در روش کانولا از سوزن بیشتر است .

مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا کدام اند؟

  • جهت تزریق زیر چشم با کانولا لازم است از یک هفته پیش از تزریق ، از مصرف داروهای ضد التهابی و همچنین مواد الکلی خودداری شود .
  • با توجه به اینکه تزریق زیر چشم با کانولا دارای کمترین میزان کبودی و تورم است ، مصرف سبزیجات و میوه ها می تواند به اثرگذاری بیشتر تزریق کمک کند .
  • بعد از تزریق ، در صورت وجود برجستگی قابل مشاهده ، میتوانید ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید . با توجه به ناحیه تحت درمان و محصول مورد استفاده ، ممکن است سفتی بافت را احساس کنید . این نواحی در بازه زمانی یک تا دو هفته نرم می شوند .
  • پس از تزریق زیر چشم با کانولا می توانید از ضد آفتاب و محصولات آرایشی استفاده کنید . فقط لازم است جهت پاک کردن ضد آفتاب یا هر کرم آرایشی دیگری از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید .

مهمترین نکات تزریق ژل زیر چشم با کانولا

عوارض تزریق اشتباه فیلر زیر چشم

در صورت تزریق اشتباه فیلر زیر چشم ، امکان ایجاد برخی عوارض وجود دارد . از جمله عوارض تزریق اشتباه فیلر زیر چشم عبارتند از :

تورم : یکی از عوارض جانبی شایع پس از تزریق فیلر تورم است که به علت ظریف بودن پوست در ناحیه زیر چشم بیشتر قابل مشاهده است .

کبودی : امکان دارد کبودی در محل تزریق ایجاد شود و موجب تغییر رنگ موقت گردد . ولی با تزریق اشتباه فیلر زیر چشم ، کبودی از حالت طبیعی خارج می گردد . در این مواقع مشکل را سریعا با پزشک خود در میان بگذارید .

قرمزی : التهاب و قرمزی خفیف را می توان در ناحیه تزریق مشاهده کرد . اما معمولا در عرض چند روز از بین می رود .

حساسیت : ناحیه تحت تزریق شده ممکن است برای مدت کوتاهی در لمس حساس باشد . در صورت تداوم حساسیت و آلرژی به پزشک خود مراجعه کنید .

درد : بعضی از افراد ممکن است بلافاصله پس از تزریق ، ناراحتی یا درد خفیفی را در محل تزریق تجربه کنند .

بیشتر بخوانید : گلوله شدن فیلر زیرچشم

کانولا ها به چند دسته تقسیم می شود ؟

انواع کانولا ها دارای پارامتر های متنوعی می باشند به عنوان مثال از نظر : قطر ، طول سوزن و گیج دارای انواع مختلفی می باشند . قطر خارجی میکروکانولا ها بین 4/1 تا 3/0 می باشد و طول این ابزار بین 20 تا 75 است . روزنه ی موجود در کانولا دارای شرایط دقیق و بدون نقص است.

همچنین کانولا ها دارای جنس استیل ضد زنگ می باشند و هاب آن با توجه به قطر دارای رنگ بندی های متنوعی می باشند. لازم به ذکر است که کانولا ها باید توسط پزشک متخصص و بر اساس نوع فیلری و ژلی که میخواهد تزریق شود مورد استفاده قرار گیرد تا از میزان آسیب های پوستی و … که ممکن است ایجاد شود جلوگیری شود.

تزریق فیلر زیر چشم با کانولا چه مدت ماندگاری دارد ؟

تزریق به مدت یک سال یا بیشتر سبب بهبود ظاهر کیسه های چربی زیر چشم خواهد شد . در صورتی که فیلر همزمان به گونه بالایی نیز تزریق گردد ، نتایج می توانند مدت زمان طولانی تری باقی بماند .

جمع بندی

مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا ، کانولاها یک روش نوآورانه و مهم در حوزه درمان های مرتبط با پوست ، مو و زیبایی به شمار می رود . استفاده از کانولا سبب می شود علاوه بر کاهش درد ، میزان کبودی و تورم در ناحیه تحت درمان کاهش یابد . انواع مختلف کانولا با توجه به میزان آسیب پوستی و همچنین مقدار فیلر و ژل انتخاب می شود . بعد از تزریق ژل زیر چشم با کانولا به گذران دوران نقاهت نیازی نیست و می توان برنامه های روزمره را در پیش گرفت. در این متن درباره مهم ترین نکات تزریق فیلر زیرچشم با کانولا صحبت کردیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما