تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

علت گلوله شدن فیلر زیر چشم چیست

گلوله شدن فیلر زیر چشم چرا اتفاق می افند؟+ علت ها ، پیشگیری و راه حل رفع آن


تاریخ انتشار : 25 مرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (7 امتیاز)

گلوله شدن فیلر زیر چشم ، به طور کلی گلوله شدن فیلر زیر چشم عوارض خطرناک و نگران کننده ای ندارد اما چنانچه ، تزریق توسط پزشک متخصص ، در کلینیک های معتبر و همچنین با تایید کیفیت فیلر انجام شود . در غیر این صورت امکان دارد فرد دچار مشکلاتی شود ، که نهایتا باعث تخلیه ژل گردد .

اگر چه گلوله شدن فیلر زیر چشم پس از تزریق مشکلی شایع نیست و خطری جدی برای سلامتی فرد ایجاد نمی ‌کند اما زمانی که ایجاد شود می‌ تواند باعث ناراحتی و آزار شخص گردد .  در این مقاله قصد داریم علت گلوله شدن فیلر زیر چشم را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید . شما می توانید برای انجام تزریق ژل زیر چشم توسط پزشک متخصص با ما در کلینیک مهراز همراه باشید.

فیلر چیست ؟

فیلر ها ، مواد ژل مانندی هستند که جهت بازگرداندن حجم ، صاف کردن خطوط و رفع چین و چروک ها به زیر پوست تزریق می شوند . فیلر ها پیشرفت‌ های زیبایی چشمگیر و جوان‌ کننده‌ ای بر روی پوست ایجاد می‌ کنند که پیش از این تنها با جراحی قابل دستیابی بود . همچنین ، فیلر ها هزینه کمتری نسبت به جراحی دارند و به استراحت طولانی مدت پس از انجام عمل نیاز ندارد .

گلوله شدن فیلر زیر چشم ، فیلرها روش‌های غیرتهاجمی هستند که باعث بهبود جزئی در سطح پوست می ‌شوند . بسیاری از فیلر ها نتایج رضایت‌ بخشی را در کوتاه‌ترین زمان ارائه می کنند . مدت زمان ماندگاری این مواد با توجه به نوع فیلر مورد استفاده و نوع چین و چروک و ناحیه تحت درمان متفاوت است . همچنین زمان ماندگاری این مواد در افراد مختلف نیز متفاوت است . برخی از پرکننده ها تا 6 ماه ماندگاری دارند ، در حالی که برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر دوام می آورند .

فیلر زیر چشم چیست ؟

فیلر زیر چشم چیست ؟

به تزریق هدفمند ژل هیالورونیک اسید به ناحیه‌ی زیر چشم جهت کاهش تیرگی ناخواسته ، گودی و چین و چروک فیلر زیر چشم گفته می شود . فیلر های زیر چشم انواع مختلفی دارند که با توجه به مشکلات مربوط به آن ناحیه و توسط پزشک انتخاب می ‌شود .

همچنین باید بگوییم که تمام چروک‌ های دور چشم با تزریق فیلر برطرف نمی ‌شوند . بطور کلی چروک‌ های زیر چشم دو نوع هستند :

  1. چروک‌ های گوشه‌ی چشم : این چروک‌ها که به اسم خطوط پنجه کلاغی هم شناخته می‌ شوند معمولا با خندیدن تشدید می ‌شوند و درمان آن‌ ها تزریق بوتاکس است .
  2. چروک ‌های زیر چشم : این دسته از چروک ‌ها زیر چشم قرار گرفته‌اند و درمان اصلی آن‌ها تزریق ژل و فیلر و ترکیبات هیالورونیک غیر حجم‌دهنده است .

دلایل گلوله شدن فیلر چشم چیست ؟

گلوله شدن و نا منظمى فیلر چشم ممکن است برای بسیاری از افراد پس از تزریق فیلر اتفاق بی افتد . عوامل زیر می توانند موجب افزایش احتمال برجستگى و نامنظمى فیلر شوند . از جمله‌ی این عوامل می ‌توان به موارد زیراشاره کرد :

  • فشار فیزیکی به محل تزریق مثلا فشار با انگشت یا خوابیدن بر روی صورت به گونه ای که نیروی زیادی به محل تزریق وارد شود .
  • کم تجربه بودن پزشک و تزریق نامناسب فیلر
  • مصرف برخی دارو های رقیق کننده‌ی خون مانند آسپرین یا ایبوپروفن
  • عدم رعایت نکات بهداشتی پیش ، هنگام یا پس از تزریق فیلر
  • عدم مرغوبیت و برند ژل تزریقی . پزشک وظیفه دارد با توجه به شرایط مراجعه کننده از مناسب‌ترین ژل و بهترین برند استفاده کند . توجه داشته باشید که ژل‌های ارزان‌ قیمت که در برخی از کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می گیرد ، بر نتایج کلی تزریق و همچین بروز عوارض جانبی تاثیر می‌گذارند و ممکن است موجب گلوله شدن ژل زیر پوست شوند .

جلوگیری از گلوله شدن فیلر زیر چشم

جلوگیری از گلوله شدن فیلر زیر چشم

برای جلوگیری از گلوله شدن فیلر زیر چشم لازم است موارد زیر را رعایت کنید :

  • پیش از تزریق بر روی موضع تزریق از یخ استفاده کنید .
  • زمان تزریق توجه شود تا فشار وارده بر محل تزریق در سریعترین زمان ممکن و به مقدار متعادلی وارد شود تا از ایجاد خون ریزی پس از تزریق جلوگیری گردد . در صورت ایجاد خونریزی می توان از یخ بر روی موضع استفاده نمود .
  • با تایید پزشک ، بهتر است تا 2 هفته پیش از تزریق فیلر از مصرف داروهای رقیق کننده‌ ی خون خودداری کنید . از جمله‌ داروهایی که قطع مصرف آنها می ‌تواند باعث کاهش خونریزى شود می ‌توان به آسپرین ، ایبوپروفن و داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی اشاره نمود .
  • همچنین علاوه بر داروها ، عدم مصرف ویتامین ‌ها نیز توصیه می‌ گردد . پیش از انجام این کار در مورد قطع مصرف هر نوع دارویی ، مشورت با پزشک و تایید او الزامی است .
  • از مصرف مشروبات الکلی پیش از تزریق فیلر پرهیز کنید .
  • استفاده از مرطوب کننده‌ های حاوی هیالورونیک اسید پیش از تزریق فیلرها می ‌تواند احتمال ایجاد گلوله‌ شدن فیلر زیر چشم را کاهش دهد .
  • تکنیک تزریق فیلر توسط پزشک نیز بسیار اهمیت دارد . پزشکان متبحر به جای تزریق فیلر به صورت توده‌ای در بخش‌ های مختلف محل تزریق ، آن را به صورت خطوطی غیرتوده‌ای و یکنواخت تزریق می ‌کنند .

درمان گلوله شدن فیلر پس از تزریق

درمان گلوله شدن فیلر پس از تزریق

ممکن است به هر دلیلی از جمله دلایل گفته شده فیلر زیر چشم گلوله شود و برجستگی‌ هایی زیر چشم ایجاد کند . اگر چه ، گلوله شدن فیلر زیر چشم موضوع نگران کنند‌ه‌ ای نیست ، اما باید درمان شود .

در روز های ابتدایی پس از تزریق فیلر ، گلوله شدن عادی است و جای نگرانی ندارند . این مشکل معمولا با استفاده از کمپرس آب سرد بعد از حدود 2 هفته برطرف می‌ شود .

ولی اگر با گذشت زمان گلوله‌ ها بدتر شدند و یا اصلا کم‌ تر نشدند ، نخستین اقدام مراجعه سریع‌ به پزشک است . به هیچ وجه گلوله‌ ها را فشار ندهید و لمس نکنید این کار ممکن است برجستگی ‌های ناخواسته را بدتر کند .

چنانچه در محل تزریق احساس درد داشته باشید احتمال وجود عفونت هم در مواردی وجود دارد . پس ، بهترین کار مشورت با پزشک خود است .

بیشتر پزشکان جهت درمان گلوله‌‌ شدن فیلر زیر چشم ، با توجه به شدت و شرایط فرد درمان خاصی را دنبال می ‌کنند . در شرایطی که برجستگی‌ ها نرم باشند با کمی ماساژ ، ژل را نرم کرده و زیر پوست پخش می ‌کند تا گلوله‌ ها رفع شوند.

اما در شرایطی که گلوله‌ ها سفت هستند ، درمان متفاوتی باید در انجام شود . پزشک معمولا با استفاده از داروهای استروئیدی و یا تخلیه کامل ژل از زیر چشم ، اقدام به درمان فیلر گلوله شده زیر چشم می ‌کند .

در ابتدای شروع درمان ، پزشک شرایط شما را بررسی کرده و چنانچه به داروهای استروئیدی حساسیت نداشته باشید ، این روش را تجویز می ‌کند . داروهای استروئیدی به راحتی ژل را در خود حل می‌ کنند . ممکن است این درمان کمی زمان ‌بر باشد ، اما باید طول درمان را زیر نظر پزشک بگذرانید تا گلوله ها برطرف شوند .

در مواقعی که شخص به دارو حساسیت دارد و یا حتی دارو های تجویز شده هم نتواند گلوله شدن فیلر زیر چشم را برطرف کند ، پزشک تخیله ژل را پیشنهاد می‌دهد . این کار باید حتما توسط پزشک در شرایط کاملا بهداشتی انجام گیرد تا از بروز عوارض دیگر جلوگیری شود . شما می توانید برای انجام خدمات فیلر زیر چشم با ما در مهراز کلینیک با شماره ۰۹۱۲۴۹۴۰۲۵۲ در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما