تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب + خوردن نوشیدنی و قهوه + نکات ویژه


تاریخ انتشار : 15 مهر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (2 امتیاز)

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب ، فرم دهی و حجیم کردن لب ‌ها بدون جراحی با استفاده از تزریق ژل لب امکان پذیر است . تزریق انواع ژل لب زیبایی لب‌ها را دو چندان می کند . این روش سریع بوده ، دوران نقاهت کوتاهی داشته و عوارض جانبی بسیار کمی دارد و مراقبت ‌های بعد از آن هم بسیار آسان است .

با این وجود ، بایدها و نبایدهایی بعد از تزریق ژل لب وجود دارد . یکی از این اید و نبایدها مربوط به غذا خوردن پس از تزریق ژل لب است که لازم است به برخی نکات در این زمینه توجه کرد تا بهترین نتیجه پس از تزریق ژل حاصل شود . با ما همراه باشید تا نکات بیشتری در این زمینه بیاموزیم .

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

پاسخ به این سوال خیر است . غذا خوردن پس از تزریق فیلر لب ممنوع نبوده و با رعایت چند نکته می ‌توانید پس از تزریق ژل لب به آسانی غذا بخورید . چنانچه داروی بی حسی دریافت کرده‌اید ، بهتر است پیش از غذا خوردن صبر کنید تا اثر بی‌ حسی از بین رود . غذا خوردن در حالتی که دهان بی حس است کمی دشوار بوده و خطر گاز گرفتن تصادفی زبان و لب وجود دارد . همانطور که می دانیم بی حسی در عرض چند ساعت یا کمتر از بین می‌ رود و می‌ توانید شروع به غذا خوردن کنید .

نخستین نکته که باید رعایت کنید این است که از خوردن غذاهای زیاد جویدنی ، ترد و غذاهایی که به دندان ‌ها می ‌چسبند بپرهیزید ، به این دلیل که لب ‌ها نباید تحت کشش یا فشار زیاد قرار گیرند . پس از تزریق ژل لب نمی‌ توانید به صورت و لب خود فشار وارد کنید و به آن ‌ها دست بزنید ، لذا غذاهایی را انتخاب کنید که خوردن و جویدن آن‌ ها آسان بوده و به پاک کردن لب‌ ها نیازی نداشته باشید . در غیر این صورت ، در روند بهبودی لب ‌ها مشکل ایجاد می ‌شود .

همچنین از خوردن غذا های حاوی کربوهیدرات‌ های تصفیه شده یا حاوی سدیم یا قند بالا بپرهیزید ، چراکه خوردن این نوع غذاها بلافاصله پس از تزریق ، خطر کبودی و تورم را افزایش می ‌دهند .

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب

چه غذاهایی بعد از تزریق ژل لب مصرف نکنیم ؟

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب ، غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب ، پس از اینکه اثر بی حسی رفع شد ، می‌ توانید به صورت معمول غذا بخورید . با این وجود ، چند استثناء در رابطه با غذا خوردن پس از تزریق ژل وجود دارد . خودداری از مصرف برخی غذاها شانس بهبودی با حداقل عوارض جانبی همچون کبودی را بالا می برد .

کافئین : کافئین موجود در غذا و نوشیدنی روند بهبودی را کندتر می‌ کند ، چراکه موجب کم آبی بدن می‌ شود .

غذاهای شور و تند : این غذاها سبب لیس زدن بیش از حد لب ‌ها می‌ شود که امکان دارد سبب حساسیت یا حتی عفونت گردد .

نوشیدنی‌های سرد و گرم : نوشیدنی‌های بیش از حد گرم یا سرد امکان دارد باعث ایجاد تاول یا حتی سوختگی شوند ، چراکه لب ها پس از تزریق بسیار حساس هستند .

سیگار کشیدن : هر چند که سیگار ، غذا یا نوشیدنی نیست ، اما اگر بخشی از سبک زندگی شما است لازم است تا در 24 ساعت اول پس از تزریق ژل از مصرف آن خودداری نمایید .

چرا نباید پس از تزریق ژل لب غذا های تند و شور بخوریم ؟

غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب ، لب ‌های شما پس از تزریق ژل تورم پیدا می کند ، توصیه می شود در این شرایط به مدت 24 تا 48 ساعت از خوردن غذاهای بسیار شور یا تند خودداری کنید . ممکن است پس از تزریق ، به علت کبودی یا التهاب ، حساسیت بیشتری را تجربه کنید و غذا خوردن پس از تزریق ژل لب برایتان کمی دشوار شود . غذاهای شور ، اسیدی یا تند مانند انواع سس‌ها یا آب لیمو لب ‌ها سبب تحریک لب ها شده و موجب می‌ شوند لب های خود را لمس کنید و فشار دهید ، این حالت سبب تورم بیش از حد برای لب ‌های حساس شده پس از تزریق می ‌شود .

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

نوشیدن مایعات بعد از تزریق ژل لب

نوشیدن مایعات بعد از تزریق ژل لب

آب عنصر ضروری برای کمک به بهبودی لب‌ های شما می باشد ، بدن را هیدراته نگه می‌ دارد و مواد مغذی را در سراسر بدن شما تامین می ‌کند . پس بعد از تزریق ژل لب ، آب و سایر نوشیدنی ‌ها را به مقدار زیاد مصرف کنید تا لب ‌هایتان دهیدراته و خشک  نشوند و بدن هیدارته بماند . همچنین مقدار زیادی میوه و سبزیجات آبرسان نیز مصرف کنید زیرا به بهبودی هر چه سریعتر شما کمک می کند .

نوشیدنی‌های گرم مشکلی ایجاد نمی ‌کنند ، ولی در ساعات اولیه پس از تزریق که لب ‌های شما بی ‌حس هستند و امکان دارد با مصرف نوشیدنی ‌های خیلی گرم خود را بسوزانید . ممکن است نوشیدنی‌های خیلی داغ تورم را پس از تزریق ژل لب بدتر کنند ، پس نوشیدنی هم دما با محیط مصرف کنید .

علاوه بر این ، از مصرف نوشیدنی‌ های گازدار حتی رژیمی تا چند روز خودداری نمایید . بسیاری از این نوشیدنی ‌ها مقادیر زیادی سدیم دارند که سبب تورم لب‌ ها می‌ شود . به جای آن ، آب و چای بنوشید . اگر به قهوه علاقه مند هستید ، آن را بدون خامه یا شکر میل کنید ، هر چند توصیه می شود ، حداقل 48 ساعت اولیه پس از تزریق از مصرف آن خودداری نمایید .

از نوشیدن آب با نی خودداری کنید . زیرا ، مکیدن نی با لب‌ های متورم سخت‌ تر است و همچنین باعث درد و تورم می ‌شود .

سخن پایانی

در این مقاله باید و نباید های خوردن غذا و نوشیدنی را پس از تزریق ژل لب مورد بررسی قرار دادیم و نکات مهمی را در این زمینه یادآور شدیم امیدواریم این نکات برای شما مفید واقع گردند .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما