تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چند وقت بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟

چند وقت بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟


تاریخ انتشار : 5 مهر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۸ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.6/5 - (14 امتیاز)

چند روز بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟ ، امروزه تزریق ژل لب طرفداران بیشماری پیدا کرده است . اما گاهی اوقات ممکن است از فرم تزریق ژل لب ناراضی باشید و بخواهید آن را از بین ببرید در چنین مواقعی پزشک به شما تزریق آنزیم هیالاز را پیشنهاد می کند . هیالاز می‌ تواند مواد فیلر قبلی را از بین ببرد .در این مقاله به این سوال که چند وقت بعد از آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب یا گونه تزریق کرد ؟ می پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

آنزیم هیالاز چگونه عمل می کند ؟

گاهی ممکن است به هر دلیلی تمایل به تخلیه ژل تزریق شده به صورت خود را داشته باشید . در این مواقع پزشک برای از بین بردن ژل تزریق شده ، آنزیم هیالاز را به شما توصیه می کند . آنزیم هیالاز نام تجاری هیالورونیداز است . هیالورونیداز سبب شکستن پیوندهای مولکولی اسید هیالورونیک شده و اثر آن را خنثی می‌ کند .

چه مدت طول می‌ کشد تا آنزیم هیالاز اثر کند ؟

پس از تزریق هیالاز ، اثر آن به‌سرعت قابل مشاهده است و 1 تا 2 دقیقه اثر می ‌کند . لازم به ذکر است که روند تجزیه اسید هیالورونیک تا 48 ساعت ادامه دارد . همچنین امکان دارد به چند بار تزریق هیالورونیداز احتیاج داشته باشید تا نتیجه درمانی کاملی را تجربه کنید .

چه مدت طول می‌ کشد تا آنزیم هیالاز اثر کند ؟

چند روز بعد از انزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب یا گونه تزریق کرد ؟

چند وقت بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟ ، زمان دقیق برای تزریق مجدد فیلر به میزان تزریق آنزیم هیالورونیداز بستگی دارد . البته به طور معمول ، 6 هفته زمان نیاز است تا دوباره بتوانید تزریق را انجام دهید .

همچنین ، پزشک برای اطمینان بیشتر دستور سونوگرافی می ‌دهد تا با دیدن نتیجه آن ، بتواند تصمیم بهتری بگیرد .

چه زمانی باید تخلیه ژل انجام دهیم ؟

چند روز بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟ ، پس از تزریق ژل ممکن است ، از نتیجه تزریق راضی نباشید و پس از مدتی متوجه شوید که از ظاهر خود راضی نیستید و مایلید به حالت قبلی خود بازگردید . در این مواقع به راحتی می توانید اقدام به تخلیه ژل نمایید .

اگر پزشک توانایی لازم در انجام این کار را نداشته باشد و تزریق ناشیانه صورت گیرد ، یا بدن شخص نسبت به تزریق حساسیت نشان دهد و یا تزریق بیش از حد در لب ها ایجاد شود فرمی غیر عادی و زشت در لب ها ایجاد  می شود . که لازم است شخص نسبت به تخلیه ژل لب ها اقدام کند .

گاهی تزریق فیلر های آلوده ، سبب ایجاد عفونت در پوست می شود که شخص مجبور به مصرف آنتی بیوتیک شده و در صورت تدام عفونت ناچار به تخلیه ژل لب می شوند .  گاهی امکان دارد تزریق در لب نزدیک به شریان های خونی و عروق اتفاق بیفتد ، چنانچه پس از مدتی پوست سفید و لکه دار شود ، شرایط بسیار اورژانسی است و هر چه سریعتر باید تخلیه ژل انجام شود .

گاهی پس از تزریق فیلر لب ، بخش هایی از لب به رنگ آبی دیده می شود . این اتفاق بسیار نادر است . اما در صورت رخ دادن این اتفاق ، شخص باید سریعا برای  تخلیه ژل اقدام کند .  گاهی نیز ژل های تزریق شده به لب از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و استاندارد کافی برای استفاده را ندارند که سبب به خطر انداختن سلامتی افراد می شوند ، در این شرایط هم باید برای تخلیه ژل سریعا اقدام کرد . و برای پاسخ به سوال انزیم لب بعد از چند روز اثر می کند باید بیان کرد که معمولا تا دو روز ژل از بین می رود.

چه زمانی باید تخلیه ژل انجام دهیم ؟ | چند وقت بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟

مراقبت های قبل از تزریق آنزیم برای تخلیه ژل

قبل از تخلیه ژل به چند نکته مهم توجه کنید :

  • به هیچ عنوان در محل هایی که عفونت یا آکنه وجود دارد تزریق آنزیم را انجام ندهید.
  • حتما صورت خود را با شوینده بشویید تا عاری از هرگونه آلودگی باشد.
  • از یک هفته قبل از تخلیه ژل از مصرف داروهای آسپرین ، ویتامین و … خودداری کنید.
  • قبل از تزریق آنزیم حتما تست حساسیت انجام دهید.

مراقبت های بعد از تخلیه ژل با آنزیم کدام اند؟

  • تا 12 ساعت پس از تخلیه ژل نباید آرایش کنید .
  • تا 14 روز بعد از درمان از گرفتن حمام آفتاب ، مصرف الکل ، ورزش شدید و تحمل سرما یا گرمای شدید خودداری کنید . تمام این فعالیت ها باعث افزایش تورم در لب ها خواهد شد .
  • پس از تخلیه ژل به وسیله آنزیم هیالورونیداز ، روش درمانی با درد کم است ، اکثر افراد پس از آن به راحتی می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند . ممکن است بعضی از افراد بعد از این درمان تورم ، قرمزی یا کبودی در محل تزریق مشاهده کنند . ممکن است این علائم روز بعد بیشتر نمایان شوند .
  • شاید تا 24 ساعت پس از تخلیه تورم لب های شما دائما در حال افزایش باشد . نگران نباشید و از کمپرس سرد به صورت دائم استفاده کنید .
  • از مصرف آسپرین حداکثر تا 2 روز پس از تخلیه ژل جدا خودداری کنید .
  • علائم باید تا 3 روز از بین روند . اما در صورت مشاهده علائم و تشدید خارش ، تورم ، کبودی ، التهاب ، حساسیت بعد از 3 روز حتما پزشک خود را در جریان بگذارید .
  • برای دیدن نتیجه نهایی به 14 روز وقت نیاز است . لذا در صورت مشاهده شل شدن پوست یا نامتقارن بودن لب ها نگران نشوید و صبور باشید .

چه مدت طول می‌ کشد تا آنزیم هیالاز اثر کند ؟ | چند وقت بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟

آنزیم هیالاز کدام عوارض تزریق اسید هیالورونیک را درمان می کند؟

تزریق فیلر موجب عوارض نادری می شود که با کمک هیالورونیداز قابل درمان هستند.

  • برآمدگی و کلوخه شدن با تاخیر پوست صورت : ممکن است بعد از تزریق اسید هیالورونیک کلوخه شدن در پوست دیده شود که میتوان با آنزیم هیالاز برطرف شود.
  • ناراضی بودن از نتیجه تزریق : اگر از نتیجه فیلر و ژل گونه خود ناراضی هستید به راحتی می توانید از دکتر درخواست کنید که رد آن را از صورت شما با تزریق هیالورونیداز پاک کند.
  • واکنش آلرژیک به تزریق هیالورونیک
  • انسداد رگ ها
  • نابینایی

جمع بندی :

چند روز بعد از تزریق آنزیم هیالاز می توان مجدد ژل لب تزریق کرد؟ و چند روز بعد از آنزیم میشه ژل زد ،در این مقاله به موضوعات مربوط به ژل هیالاز پرداختیم و دانستیم که برای تزریق مجدد ژل 6 هفته زمان نیاز است . پس از تزریق ژل کمتر از این مدت زمان جدا خودداری کنید و در صورت داشتن هر یک از عوارض گفته شده موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما