تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آنزیم هیالاز چیست

آنزیم هیالاز چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت ۱۴۰۲


تاریخ انتشار : 3 مهر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۳ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (4 امتیاز)

آنزیم هیالاز ، گاهی ممکن است بعد از تزریق فیلرها یا پرکننده ‌ها در قسمت های مختلف صورت ، مشکلاتی به وجود آید . یکی از رایج ترین مشکلات ، تزریق بیش از اندازه یا جابه‌جایی مواد پرکننده است . امکان دارد فیلر از نقطه یا قسمت تزریق‌شده به نقاط دیگر حرکت کند . معمولا این اتفاق در لب ‌ها رخ می ‌دهد و موجب می شود ناحیه لب بیش از حد پر به نظر برسد . اکثر مردم به این شکل لب،  لب اردکی می ‌گویند .

زمانی که پزشک بیش از اندازه از فیلر لب استفاده کند یا محصول نادرستی را انتخاب کند ، جا به جایی و حرکت مواد در زیرپوست رخ می‌دهد . هیالاز می‌تواند مواد فیلر قبلی را از بین ببرد . در این مقاله آنزیم هیالاز را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

هیالاز چیست ؟

هیالورونیداز آنزیمی است که به 5 شکل مختلف آن در بدن انسان و همچنین اشکال مختلفی از آن در برخی پستانداران دیگر به صورت طبیعی تولید می ‌شود . این آنزیم در گذشته از پستاندارانی همچون گاو و خوک استخراج می شد ولی امروزه روش ‌هایی به وجود آمده‌اند که این آنزیم‌ ها را از آلبومین انسانی یا باکتری‌ های مهندسی ‌شده استخراج می‌ کنند که خلوص بهتر و کیفیت بیشتری هم دارند .

عملکرد آنزیم هیالورونیداز در بدن ، تجزیه‌ی ملکول‌ های هیالورونیک اسید است که نفوذپذیری بافت در نتیجه‌ی این شکست افزایش پیدا می کند .

آنزیم هیالاز چیست

چگونگی درمان با هیالاز

نخستین دوز هیالورونیداز باید پس از آزمایش پوستی استفاده شود تا بررسی شود که آیا شخص به آن حساسیت دارد یا خیر .

روش درمان با هیالورونیداز شبیه به تزریق فیلر است . امکان دارد ابتدا از کرم بی ‌حس ‌کننده در مناطق مورد نظر استفاده گردد و سپس تزریق انجام شود . در درمان هیالورونیداز نسبت به فیلر ، تزریق ‌های کوچک اما متعددی انجام خواهد شد .

برای از بین بردن و تجزیه فیلرها ، آنزیم هیالاز باید در نزدیکی نقاط مورد نظر تزریق گردد . نتایج تزریق هیالورونیداز جهت از بین بردن پر کننده پوست باید در 24 ساعت اول مشخص گردد ، اما باز هم به میزان تزریق ژل لب بستگی دارد . گاهی اوقات ممکن است نتایج در نیم ساعت اول ظاهر شوند .

نحوه ی تزریق هیالورونیداز

با توجه به اینکه آنزیم به صورت پودری می باشد ابتدا آن را با آب مقطر یا سرم فیزیولوژیک رقیق می کنند . همچنین جهت کاهش درد می توان مقداری لیدوکائین به محلول فوق اضافه کرد سپس محلول به دست آمده را به وسیله ی سرنگ مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می کنند .

نحوه ی تزریق هیالورونیداز

عوارض تزریق هیالورونیداز

سادگی هیالورونیداز ، آن را به بهترین و موثرترین روش جهت ازبین بردن پرکننده های برپایه اسید هیالورونیک تبدیل کرده است . با این حال عوارضی هم ممکن است در پی تزریق این آنزیم دیده شود که عبارتند از :

  • از جمله عوارض جانبی شایع تزریق ، تورم و کبودی است.
  • آلرژی ، از جمله آنافیلاکسی ، یک عارضه غیر معمول تزریق هیالورونیداز است . بیشتر پزشکان پیش از انجام درمان هیالورونیداز ، یک تست روی بیمار انجام می ‌دهند . معمولا این نوع حساسیت در کسانی که به نیش زنبور حساسیت دارند شیوع بیشتری دارد .
  • دشوارترین جنبه استفاده از هیالورونیداز تشخیص مقدار مورد نیاز جهت حل مقدار مشخصی از فیلر است . حل کردن بیش از حد یا کمتر از میزان مورد نیاز به سادگی اتفاق می ‌افتد ، پس در صورتی که هیالورونیداز بیش از حد یا کم ‌تر تزریق شده باشد امکان دارد به 2 یا 3 جلسه اضافی برای اضافه کردن فیلر یا تزریق بیشتر آنزیم نیاز باشد .

عوارض تزریق هیالورونیداز

انجام ماساژ پس از تزریق آنزیم هیالاز

همانطور که می‌ دانیم پس از تزریق فیلر نباید نواحی درمان شده را لمس کرد . ولی بعد از تزریق هیالورونیداز باید برعکس عمل کرد و ناحیه تزریق را ماساژ داد . با انجام ماساژ در قسمت های تزریق‌ شده ، به تجزیه سریع‌تر اسید هیالورونیک کمک می ‌شود . به این ترتیب ، اثر تزریق زودتر نمایان خواهد شد .

داروهای تاثیر گذار روی هیالورونیداز

سایر داروها از جمله داروهای بدون نسخه ، ویتامین ها و محصولات گیاهی ممکن است بر هیالورونیداز تأثیر بگذارند . تمام داروهای فعلی و هر دارویی که مصرف آن را شروع کرده یا متوقف کرده اید را با پزشک خود در میان بگذارید .

مسمومیت ناشی از استفاده آنزیم هیالاز

مسمومیت ناشی از هیالورونیداز بسیار نادر است . چنانچه آنزیم به صورت وریدی تزریق شود ، بلافاصله تجزیه و فعالیت آنزیمی آن متوقف خواهد شد . ممکن است التهاب بافت ناشی از مسمومیت موضعی بر اثر هیالورونیداز باشد . خطرناک ‌ترین عوارض درمان با هیالورونیداز ، ترومبوز یا واکنش آلرژیک شدید است . در صورت بروز هر یک از این موارد ، بلافاصله دارو را قطع کنید  و با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید .

قیمت آنزیم هیالورونیداز چقدر است؟

قیمت آنزیم هیالورونیداز چقدر است؟

قیمت دقیق تزریق هیالورونیداز با معاینه پزشک ، مشخص خواهد شد . این هزینه به تعداد جلساتی بستگی دارد که باید فیلر تخلیه شود . برخی از فیلرها به بیش از یک بار تزریق هیالاز نیاز دارند .

سخن پایانی

هیالاز نام تجاری آنزیم هیالورونیداز است . این آنزیم سبب تجزیه و از بین بردن اسید هیالورونیک که ماده اصلی فیلرها یا پرکننده‌ های صورت است ، می‌ شود . همانطور که به آن اشاره شد زمانی که از مقدار زیادی فیلر استفاده شده باشد یا ماده فیلر در زیر پوست حرکت کرده باشد ، آنزیم هیالورونیداز مورد استفاده قرار می‌ گیرد .

همچنین این ماده برای ایجاد تقارن پس از تزریق فیلر نیز کاربرد دارد . استفاده از آن به شکل تزریق‌های کوچک و متعدد در نواحی مورد نظر است . مدت‌ زمان تأثیرگذاری هیالاز بسیار سریع خواهد بود . نکته حائز اهمیت آن است که در صورت داشتن حساسیت به هیالورونیداز ، به‌ هیچ‌ عنوان نباید مورد استفاده قرار گیرد . فراموش نکنید که جهت تزریق این آنزیم حتما به کلینیک‌ مهراز مراجعه کنید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما