تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیربغل


تاریخ انتشار : 30 مرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیربغل ، امروزه تزریق بوتاکس رایج‌ ترین و محبوب ترین روش درمانی بدون نیاز به عمل جراحی است که سالانه هزاران نفر در سراسر جهان از آن استفاده می ‌کنند . بوتاکس از سمی به نام بوتولینیوم ساخته شده است که در حقیقت یک نوع پروتئین طبیعی است که توسط باکتری کلستریدیوم ایجاد می ‌شود . تزریق بوتاکس برای اهداف زیادی مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی از کاربرد‌ های درمانی بوتاکس مربوط به درمان تعریق بیش از حد زیر بغل می‌ باشد . افراد زیادی در دنیا هستند که در ناحیه زیر بغل خود به طور قابل توجهی عرق می‌ کنند به صورتی که بر روی لباس آن‌ها همیشه لکه عرق وجود دارد که علاوه بر ناخوشایند بودن آن ، بوی بدی نیز دارد که موجب خجالت فرد می شود . در این مقاله به مراقبت بعد از بوتاکس زیربغل خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

بوتاکس چیست و چگونه کار می کند ؟

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیربغل ، یکی از شناخته شده ترین برندهای تزریق سم بوتولینوم بوتاکس است. سم بوتولینوم نوروتوکسین هایی هستند که بر اعصاب اثر می گذارند و موجب ضعیف شدن عضلات می شوند . امکان دارد شما به دلایل زیبایی یا پزشکی تزریق بوتاکس را دریافت کنید . پزشکان مقادیر کمی از بوتاکس را به عضلات خاص تزریق می کنند تا چین و چروک ها را صاف کند و یا از سردردهای میگرنی جلوگیری کند و یا از تعریق بیش حد کف دست و زیر بغل جلوگیری کند . بیشتر بخوانید درمان میگرن با بوتاکس

بوتاکس زیر بغل چیست

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد در زیر بغل

یکی از بهترین  و موثرترین کاربردهای درمانی بوتاکس کنترل تعریق بیش از حد زیر بغل می باشد. در ظاهر تعریق بیش از حد اگر چه مشکل حادی به نظر نمی رسد اما برای کسانی که از این موضوع رنج می برند واقعا آزار دهنده و در مواقعی موجب خجالت خواهد بود .

برای رفع این مشکل تنها با مراجعه به یک مرکز و یا کلینیک تخصصی می توانید با انجام پروسیجر و تزریق بوتاکس زیربغل از این مشکل رهایی پیدا کنید . با تزریق بوتاکس اعصاب مسئول فعال کردن غدد عرق مسدود شده و در نتیجه از تعرق بیش از حد جلوگیری می شود .

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیربغل تا 80 درصد م تواند تعریق را کاهش دهد . فایده های تزریق بوتاکس زیربغل عبارتند از :

  • غیر تهاجمی بودن متد
  • بدون درد بودن
  • عدم نیاز به گذراندن دوره نقاهت طولانی
  • عدم نیاز به مراقبت‌های سخت
  • بدون بروز عوارض جانبی خطرناک

مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل

عوارض بوتاکس زیر بغل چیست؟

این روزها تزریق بوتاکس زیر بغل توانسته است توجه افراد زیادی را که از تعریق بیش از حد این زیر بغل خود شکایت دارند را جلب کند . علاوه بر نتایج رضایت ‌بخش حاصل از تزریق بوتاکس می ‌توان به بی ‌خطر بودن و عدم بروز عوارض جانبی خطرناک اشاره کرد هرچند برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای باید توجه کرد تا نحوه تزریق بوتاکس زیر بغل با دقت بالا و به درستی انجام گیرد . از جمله عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل که می ‌توان در نتیجه ی مراجعه به مراکز غیر معتبر برای فرد رخ دهد می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب شدید به بافت پوست زیر بغل
  • حرکت کردن سم در زیر پوست و انتقال به نقاط دیگر
  • کاهش توانایی تکان دادن دست به دلیل تزریق نامناسب
  • احساس درد هنگام استفاده از دست
  • خونریزی و کبودی شدید
  • عدم حصول نتیجه دلخواه و عدم کاهش تعریق
  • ضعف عضلانی
  • عفونت
  • تورم در نواحی تزریق بوتاکس

مراقبت های تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیربغل ، برای اینکه از تزریق بوتاکس زیر بغل ، نتیجه بهتری دریافت کنید پیشنهاد می‌ شود که نکاتی را قبل و بعد از انجام بوتاکس زیر بغل رعایت کنید . در ادامه به برخی از مواردی را که باید انجام دهید اشاره کردیم این موارد عبارتند از :

  • مراقبت‌های قبل از انجام بوتاکس زیر بغل

از 3 یا 4 روز قبل از تزریق بوتاکس از شیو کردن زیر بغل خود خودداری کنید .

چنانچه از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌ کنید ، حتما پیش از تزریق با پزشک خود مشورت کنید . زیرا ممکن است لازم باشد چند روز پیش از انجام بوتاکس زیر بغل از رقیق کننده خون استفاده نکنید .

از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات قبل از تزریق بوتاکس خودداری کنید .

  • مراقبت‌ های بعد از انجام بوتاکس زیر بغل

حداقل 4 ساعت از دستتان کمتر استفاده کنید .

حداقل 12 ساعت از مصرف ویتامین E خودداری کنید .

24 ساعت از دئودورانت ‌ها استفاده نکنید .

به مدت 24 ساعت به زیر بغل خود دست نزنید و ناحیه‌ای که تزریق بوتاکس انجام شده را ماساژ ندهید .

2 روز از انجام ورزش کششی دست خودداری کنید .

به مدت 48 ساعت پس از تزریق از اصلاح زیر بغل خودداری نمایید .

تا ۲ روز از شنا کردن و رفتن به سونا اجتناب کنید .

به مدت یک هفته هیچ یک از انجام میکرودرم ابریژن ، الکترولیز ، لیزر درمانی و یا هر نوع درمان زیبایی الکتریکی خودداری کنید .

اگر درد خفیفی احساس می‌ کنید ، با مصرف مسکن حساسیت و درد را کمتر کنید .

جهت جلوگیری از انتشار نوروتوکسین به سایر قسمت ‌های بدن ، تا 24 ساعت از دراز کشیدن یا خم شدن برای مدت طولانی خودداری کنید .

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس زیر بغل برای مراقبت های پس از تزریق زیر بغل با پزشک متخصص خود هم مشورت کنید تا بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس زیر بغل خود کسب کنید .

دلیل اهمیت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

دلیل اهمیت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

هر چند تزریق بوتاکس عوارض خطرناکی به دنبال نخواهد داشت و تمام نشانه‌ ها چند روز بعد از تزریق خود به خود از بین می ‌روند اما در صورت عدم رعایت نکات مراقبت پس از تزریق بوتاکس علائم شدید می ‌شوند و بر سایر نقاط بدن نیز تاثیر می ‌گذارند . چنانچه مواد تزریق شده ناخواسته و یا در اثر وارد شدن فشار به سایر قسمت ‌های بدن برود ، عوارض خطرناکی ایجاد می‌ کند :

  • مشکلات بینایی
  • از دست دادن کنترل مثانه
  • مشکلات بلع یا تنفس
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • ضعف عضلانی شدید
  • تعریق بیشتر

در صورتی که این علائم را دارید، باید استراحت کنید، آب زیادی بنوشید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید .

سخن پایانی

چنانچه تزریق بوتاکس توسط پزشک با تجربه انجام شود نتیجه ی بهتری نیز کسب می شود و عوارض کمتری نیز به دنبال خواهد داشت ، به همین علت بهتر است که در انتخاب کلینیک دقت لازم را به عمل بیاورید . شما می توانید برای انجام خدمات تزریق بوتاکس زیر بغل به کلینیک مهراز مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما