تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مراقبت ‌های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد


تاریخ انتشار : 23 مرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد ، امروزه از بین بردن موهای زائد بدن به وسیله ی لیزر یک روش محبوب به شمار می رود . این روش که توسط متخصص پوست انجام می ‌شود به خلاص شدن از شر موهای زائد کمک کند . در این روش پرتوهای نور با هدف قرار دادن فولیکول ‌های مو و تخریب آن‌ها موجب از بین رفتن آن ها می شوند .

با وجود چنین پیشرفت ‌هایی در فناوری ، لیزر موهای زائد یک درمان پیچیده می باشد که به توجه دقیق و مراقبت ‌های بعدی نیاز دارد . مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد می ‌تواند در کاهش خطر عوارض جانبی و آسیب ‌های احتمالی کمک کننده باشد . در این مقاله مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد ، بهتر است قبل از انجام لیزر موهای زائد برای نواحی مختلف بدن با پزشک مشورت کرده و پس از بررسی شرایط شما ، انجام لیزر توصیه می شود .

مهم ترین مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد عبارتند از :

  1. دوری از تماس مستقیم با نورخورشید

از قرار گرفتن در برابر نور خورشید ، اللخصوص در نواحی تحت درمان بین 4 الی 6 هفته پیش از لیزر بپرهیزید . همچنین تا 14 روز قبل از درمان به هیچ وجه از سولاریوم استفاده نکنید . حتما از ضد آفتاب هایی با SPF 30 یا بالاتر به صورت روزانه استفاده کنید .

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

  1. عدم استفاده از کرم های موضعی

3 روز قبل از لیزر از هیچ محصول موضعی که باعث حساسیت به نور می شود (مانند اسیدهای هیدروکسی، اسید سالیسیلیک، رتینول ها و بنزوئیل پراکسید) در نواحی درمان استفاده نکنید . همچنین توصیه می شود فقط از لوسیون های ملایم برای نواحی تحت لیزر استفاده کرده و در روز لیزر نیز از هیچ ماده بهداشتی و آرایشی استفاده نکنید .

  1. اجتناب از انجام روش های زیبایی و جوانسازی

حداقل 2 هفته قبل از لیزر موهای زائد از تزریق بوتاکس ، تزریق پرکننده هایی مانند انواع فیلر و ژل ، لایه برداری شیمیایی یا میکرودرم ابریژن در ناحیه لیزر اجتناب کنید . همچنین بین 2 تا 3 هفته قبل از لیزر از سایر روش های رفع موهای زائد مانند الکترولیز ، اپیلاسیون ، کندن مو با موچین ، بند انداختن و کرم های موبر که موجب تخریب فولیکول های مو می شوند بپرهیزید .

  1. محدودیت یا قطع برخی از دارو ها

مصرف برخی از داروها ، مانند بسیاری از آنتی بیوتیک ها می توانند حساسیت شما را به گرما و نور لیزر افزایش دهند ، پس پیش از انجام لیزر با پزشک خود در خصوص مصرف آنتی بیوتیک ها مشورت کنید . توصیه می شود از دارو هایی مانند آسپیرین و یا داروهای ضد التهابی پیش از لیزر موهای زائد خودداری کرده و مصرف راکوتان را 6 ماه قبل از درمان قطع کنید .

  1. شیو کردن قبل از لیزر

موهای نواحی درمان باید بین 12 الی 24 ساعت قبل از لیزر به طور کامل شیو و تمیز شود . هدف از تیغ زدن روز قبل از لیزر این است که انرژی لیزر در ساقه مو هدر نرفته و سریعا به ریشه مو برسد .

  1. مشاوره با پزشک

در اولین جلسه برای لیزر موهای زائد با پزشک خود مشاوره داشته باشید تا از موثر بودن روش لیزر برای خود مطمئن شوید . حتما در مرحله مشاوره تمام سوابق بیماری ، حساسیت دارویی یا آلرژی و مصرف هرگونه دارو را در اختیار پزشک خود قرار دهید .

میزان تاثیر و اثر بخشی دستگاه الکساندرایت

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود ؟

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد ، علاوه بر رعایت نکات پیش از لیزر ، در روز انجام لیزر هم باید از مصرف مواد بهداشتی و آرایشی بر روی نواحی مورد نظر خودداری کرده و قبل از لیزر حمام کرده باشید . با توجه به اینکه انجام لیزر سوزش یا درد بسیار خفیفی ایجاد می کند برای بعضی افراد به دلیل داشتن پوست های حساس از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می شود . استفاده از کرم های بی حس کننده با توجه به آستانه تحمل فرد ، نوع پوست ، ضخامت و جنس مو انجام می شود .

در طول انجام لیزر ، عینک مخصوصی بر روی چشم شما قرار داده می شود تا از بروز آسیب به چشم جلوگیری شود . اشعه لیزر ، با عبور از سطح پوست ، فولیکول های مو را هدف قرار داده و با آسیب رساندن به فولیکول ، از رشد مجدد موها جلوگیری می کند . مدت زمان انجام لیزر برای نواحی مختلف متفاوت بوده و در واقع هر چه ناحیه درمان وسیع تر باشد ، مدت زمان لیزر نیز بیشتر خواهد بود .

مراقبت ‌های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد

بعد از اولین جلسه از لیزر موهای زائد حتما به مراقبت های پس از لیزر موهای زائد توجه کنید . اپیلاسیون ، کندن و سایر روش‌های حذف موهای زائد به استثنای اصلاح ( از بلافاصله انجام دادن آن پس از درمان خودداری کنید ) می ‌تواند درمان انجام شده را معکوس کند (به این معنا که  فولیکول ‌های موی تحت درمان مجددا رشد می‌ کنند ). 4 تا 5 روز پس از لیزر موهای زائد ، می ‌توانید روتین اصلاح فعلی خود را مجددا آغاز کنید .

این به پوست اجازه می ‌دهد تا به خوبی پس از درمان بهبود پیدا کند . به مدت 24 ساعت و تا زمانی که قرمزی پوست فروکش نکرده است ، از قرار دادن محصول موضعی بر روی ناحیه تحت درمان خودداری کنید .

آیا دوش آب گرم بعد از انجام لیزر خطرناک است؟

  • کاهش تورم و قرمزی

احتمال مشاهده التهاب و قرمزی در ناحیه درمان، بلافاصله بعد از لیزر وجود دارد که کاملا طبیعی است. به همین علت معمولا استفاده از کمپرس یخ توصیه می­شود. همچنین برای کاهش قرمزی و تحریک پوستی، استفاده از پمادهای ترمیم کننده یا پمادهای حاوی آلوئه ورا می تواند موثر باشد. در صورت مشاهده هر گونه حساسیت پوستی بعد از لیزر، حتما به پزشک اطلاع دهید، معمولا در چنین شرایطی، استفاده از کرم­های استروئیدی توصیه می­شود.

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و گرما

در مراقبت­های بعد از لیزر موهای زائد لازم است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. همان­طور که می­دانید نور خورشید دارای اشعه‌ای به نام فرابنفش است. از آنجایی که در طول لیزر فولیکول­های مو دچار آسیب جزئی شده و مقدار کمی از ملانین‌های پوست از بین می­روند، در نتیجه خطرات برخورد اشعه فرابنفش با پوست بیشتر می‌شود.

به منظور جلوگیری از آسیب­های احتمالی در برابر آفتاب، نواحی لیزر شده را پوشانده یا از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از ایجاد لک استفاده کنید. علاوه بر این، تا 24 ساعت پس از لیزر از قرار گرفتن در فضاهایی با دمای بالا و گرمای بیش از حد در ناحیه مانند جکوزی، سونا یا ورزش کردن اجتناب کنید. همچنین، بعد از لیزر باید از برنزه کردن و سولاریوم خودداری کنید. توجه داشته باشید که اشعه سولاریوم همانند نور خورشید می­تواند باعث تحریک ملانین شده و سبب ایجاد لک بر روی پوست شود.

  • اجتناب از استحمام بعد از لیزر

یکی از مراقبت­های بعد از لیزر موهای زائد که توسط پزشک یا اپراتور لیزر به شما توصیه می­شود، اجتناب از دوش گرفتن و حمام کردن 24 تا 48 ساعت بعد از لیزر است. اما در شرایطی که مجبور به استحمام شدید، نباید از آب داغ برای حمام کردن استفاده کنید. به طور معمول توصیه می­شود یک روز قبل از لیزر حمام کرده تا پس از لیزر نیاز به استحمام نداشته باشید.

بیشتر بخوانید : قیمت لیزر بیکینی

دستگاه لیزر الکساندرایت

سرعت بخشیدن به ریزش موها پس از جلسه لیزر موهای زائد

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد ، پس از هر جلسه لیزر بین 5 تا 30 روز پس از درمان ، ممکن است ریزش مو اتفاق بیوفتد . و این ممکن است مانند رشد موهای جدید به نظر برسد در حالیکه این فرایند ، رشد موهای جدید نبوده در حقیقت این ها ، موهای مرده ای می باشند که سعی می کنند راه خود را به خارج از فولیکول باز کنند و به همین دلیل به صورت دسته ای روی پوست شما مشاهده می شوند .

ریختن موها پس از اولین جلسه لیزر نشانه خوبی می باشد ، زیرا این اتفاق به این معنا می باشد که درمان لیزر ، موهای شما را به طور موثری از بین می برند . چنانچه می خواهید به روند ریزش مو کمک کنید و به آن سرعت بخشید ، می توانید بعد از لیزر موهای زائد ، با اسکراب بدن به آرامی پوست خود را لایه برداری کنید .

با توجه به اینکه پوست شما چقدر حساس است ، می توانید این کار را 1 الی 3 بار در هفته انجام دهید . با استفاده از لیف یا لیف های لایه بردار و شستشو مداوم نیز می توانید به ریزش این موها کمک کنید .

سخن پایانی

جلسه اول لیزر موهای زائد مانند سایر جلسات درمان با لیزر نیاز به رعایت نکات بسیار مهمی دارد که در تعیین نتیجه مثبت نهایی نقش حیاتی بازی می کنند. شما می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست و مو خوب در اصفهان، از بسیاری از عوارض جانبی لیزر موهای زائد در امان بمانید . شما می توانید برای انجام لیزر موهای زائد با ما با شماره ۰۹۱۲۴۹۴۰۲۵۲ کلینیک مهراز در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما