تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد بدن ، مزایا ، تعداد جلسات ، قیمت لیزر مو ۱۴۰۲ ، عوارض و خطرات آن


تاریخ انتشار : 18 شهریور 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۰ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (21 امتیاز)

لیزر موهای زائد بدن ، کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد در تهرانسر حتما تجربه این رو داشتید که روش هایی مثل تیغ و اپیلاسیون و انواع موبرها که ساقه موها رو به طور موقت حذف می کند باعث بروز موهای زیرپوستی ، جوش ، لک و حساسیت در پوست می شوند.

اما امروزه روش های جدید جایگزین روش های قدیمی شده است که می تواند اثر بخشی بالایی داشته باشد. لیزر موهای زائد  یک روش نوین و جدید برای از بین بردن موهای ناخواسته شما به حساب می آید.

باید بیان شود که لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین و هم چنین محبوب ترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است به گونه ایی که بیشتر افراد به لیزر موهای زائد خود علاقه پیدا کرده اند ( از مزایای لیزر موهای زائد مطلع گشته اند ).

لیزر موهای زائد باعث رها شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی و هم چنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تکنولوژى جدیدی که ممکن است مورد سوء استفاده قرارگیرد بسیارى ازکسانی که بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبلیغات یا قیمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد کردند را مأیوس و نا امید کرده است.

مرکز لیزر  در غرب تهران مهراز کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات لیزر ، جوانسازی ، تناسب اندام ، prp ، RF  و … می باشد. شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر و تعیین وقت با شماره 02144500811 و 09124940252  تماس حاصل نمایید. با از طریق فرم زیر اقدام به تعیین وقت نمایید.

تایید شده توسط پزشکان کلینیک مهراز

محتوای این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام، جهت درمان از پزشکان مهراز مشاوره بگیرید.

لیزر موهای زائد، یکی از روش‌های دائمی برای حذف موهای زائد صورت و بدن است. عده‌ای بر این باورند که لیزر، برای بدن مضر است و نباید از آن استفاده نمود. در مقابل گروهی لیزر را بهترین راهکار برای از بین بردن همیشگی موهای زائد می‌دانند. اگر جزء افرادی هستید که از روش‌هایی مثل موم، بند انداختن، شیو کردن و کرم‌های موبر استفاده می‌کنید اما دنبال یک روش دائمی هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

اما چرا؟! هر لیزری لیزر نیست.

همه چیز درباره لیزر موهای زائد ، در سال های اخیر دستگاه های زیادی وارد عرصه پزشکی شدند ، قبل از هر از چیزی بهتر است با تکنولوژی های لیزر کل بدن آشنا شوید که خیلی ها به اشتباه فکر می کنید ، اسم های دستگاه لیزر هستند.

لیزرهای مختلفی برای حذف موهای زائد استفاده می ‌شوند. فناوری ‌های الکساندریت، Nd:YAG ( اندیاگ ) و دایود از جمله لیزرهای پرکاربرد برای حذف موهای زائد به شمار می آیند. این لیزرها از نظر کاربرد با یک دیگر تفاوت دارند.

لازم به ذکر می باشد که الکساندرایت یا به اختصار الکس ، دایود و ان دی یاگ ، صرفأ طول موجی از لیزر هستند که می توانند برای از بین بردن موهای زائد استفاده شوند ، اما هر دستگاهی توانایی دقیق تولید این طول موج را ندارد چراکه کشورهای آسیایی ، اروپایی ، آمریکایی لیزر را با کیفیت و کارایی متفاوتی به بازار ارائه می کنند و یک انتخاب اشتباه می تواند باعث از دست دادن هزینه ، وقت (جلسات بیشتر ) و ناامیدی و گاهأ عوارض جبران ناپذیری شود.

پس مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که از برند دستگاه لیزر اطمینان حاصل فرمایید. اگر با داشتن اطلاعات کافی یکبار راه درست را انتخاب کنید و فریب دستگاه های بی کیفیت کره ای و چینی را نخورید ، دیگر نیاز نیست چند دوره لیزر کنید . مشاوران ما در کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد در تهرانسر شما را به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

میزان تاثیر و اثر بخشی دستگاه الکساندرایت

لیزر چیست؟

همه چیز درباره لیزر موهای زائد ، می توان اذعان داشت که لیزر یک پرتو نور می باشد.اما این پراو نور بسیار خاص است و ویژگی های خاص خود را نیز دارد. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌ های زیادی دارند.

در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌ های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می گردد. قابل ذکر می باشد که لیزر یک دانش و فناوری است.

یعنی بسته به کاربردی که لیزر دارد، می‌توان ویژگی‌ های خاصی در آن لحاظ کرد و آن را برای انجام یک کار خاص بهینه‌ سازی نمود. همان گونه که بیان شد، امروزه نیز لیزر برای کارهای بسیار متفاوتی مثل از بین بردن موهای زائد، مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بدانید که لیزر موهای زائد دقیقاً به گونه ایی طراحی شده که بدون اثر گذاشتن روی قسمت‌ های دیگر پوست و بدن، باعث حذف موهای زائد می گردد. لیزر موهای زائد با ایجاد انرژی گرمایی سلول های تولید کننده مو در ریشه را هدف قرار داده و از بین می برد، به همین علت طولانی مدت و دائمی است.

فیلم زیر را ببینید تا با محیط لیزر موهای زائد کلینیک مهراز و نظر مراجعه آشنا شوید

راهنمای لیزر موهای زائد :

اگر در انجام لیزر ، اقدامات احتیاطی و تنظیمات صحیح دستگاه استفاده شود ، لیزر موهای زائد نیز کمترین آسیب را به نسبت روش های دیگر رفع موهای زائد به پوست وارد می کند. در روش لیزر با استفاده از نوع خاصی از لیزر که رنگدانه یا رنگ تیره مو را هدف قرار می دهد کار می کند سپس فولیکول های مو را تخریب و به خوبی از بین می برد.

همچنان که لیزر رنگدانه را هدف قرار می دهد ، انرژی نور به گرما تبدیل می شود و این گرما به طور انفرادی به سلول ها و فولیکول مو که باعث رشد مو می شود می تابد و باعث حذف فولیکول مو می شود و در نتیجه آن موها می ریزد و بهترین کاندیدا برای لیزر موهای زائد افرادی با موهای تیره و پوست روشن تر می باشند. دستگاه لیزر کندلا موجود در کلینیک زیبایی مهراز یکی از بهترین نوع دستگاه لیزر می باشد که با جوابدهی بالای ۹۰٪ توانسته است رضایت مراجعان زیادی را در جلسه اول بدست آورد.

مکانیزم لیزر موهای زائد چگونه است؟

افراد بسیاری در مورد این روش بسیار عالی برای حذف همیشگی موهای دائمی اطلاعاتی ندارند و آن را روشی پرخطر می‌دانند. باید بگوییم پرتوهای لیزر تنها به عمق چند میلی‌متری پوست نفوذ می‌کنند؛ پس هیچ آسیبی به اندام‌های داخلی نمی‌رسانند. فولیکول‌های مو گرمای لیزر را جذب می‌کنند و روند رشد موها در آن‌ها متوقف می‌شود. البته هر چقدر موها ضخیم‌تر باشد، عمل جذب گرما سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

کاربرد لیزر موهای زائد چیست؟

از لیزر برای تمام قسمت‌های بدن می‌توان استفاده کرد و برای اثربخشی مطلوب، باید دوره آن به طور کامل طی شود. نواحی که می‌توان برای آن‌ها از لیزر استفاده کرد عبارت‌اند از:

  • دست و پا
  • پشت کمر
  • خط بیکینی
  • ریش و زیر حلق
  • خط ریش
  • بین دو ابرو
  • موهای گوش
  • صورت
  • پشت لب و پیشانی
  • زیر بغل
  • سینه و شکم

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد :

اولین نکته، قبل از اینکه نسبت به لیزر اقدام کنید، این است که یک کلینیک معتبر پیدا نمایید و از پزشک و متخصص پوست در مورد لیزر مشاوره بگیرید. از دیگر نکاتی که قبل از انجام لیزر باید بدانید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • از برخی داروها مثل داروهای ضد افسردگی و آنتی بیوتیک‌ها نباید در طی دوره لیزر استفاده کنید.
  • قبل از لیزر دوش بگیرید و از هیچ لوسیون و کرمی بعد از استحمام استفاده نکنید.
  • بخش‌هایی که قرار است لیزر بر روی آن‌ها انجام گیرد را شیو نمایید.
  • قبل از لیزر از موم یا وکس برای اپیلاسیون استفاده نکنید.

اقداماتی که بعد از لیزر باید انجام داد

برای اینکه عوارض احتمالی لیزر موهای زائد سریع‌تر بهبود پیدا کند، بهتر است تا موارد زیر را رعایت کنید.

  • برای کاهش التهاب، تورم و قرمزی نواحی لیزر شده، یخ را درون یک حوله‌ بپیچید و در طی روز سه بار به مدت تقریبی ۱۵ ثانیه کمپرس سرد انجام دهید.
  • بعد از لیزر، تعدادی مو در سطح پوست باقی می‌ماند، از کندن آن‌ها جداً خودداری کنید. چون در فرایند لیزر، برای جلسات بعدی اختلال ایجاد می‌کند.
  • از ژل آلوئه‌ورا زیر نظر پزشک برای تسکین دردهای لیزر می‌توانید بهره بگیرید.
  • بعد از لیزر به مدت ۷ الی ۱۴ روز از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب خودداری کنید. در صورت خروج از خانه از کلاه آفتابی و ضد آفتاب با SPF 30 و بالاتر استفاده نمایید.
  • بعد از لیزر به مدت ۱ تا ۲ روز از ورزش و فعالیت‌های شدید که موجب تعریق می‌شود، خودداری کنید.
  • از محصولات مراقبتی پوست مثل مرطوب کننده، آبرسان و لوسیون ضد حساسیت زیر نظر متخصص استفاده نمایید.
  • اگر لیزر صورت انجام داده‌اید، به مدت ۲۴ ساعت آرایش سنگین نکنید.
  • از دوش گرفتن با آب بسیار گرم اجتناب نمایید.

قیمت لیزر موهای زائد چقدر است؟

قیمت لیزر موهای زائد به چندین عامل مختلف بستگی دارد که مهم ترین آن نوع دستگاه لیزر و تعداد شات مصرفی برای هرنفر است به دلیل آن که دستگاه های لیزر وابسته به این که ساخت چه کشور و کمپانی باشند از نظر کیفیت و کارایی و قیمت متفاوت اند. افتخار ما در این مرکز ، پایین نگه داشتن قیمت ها در ازای ارائه بالاترین سطح کیفیت با استفاده از بهترین دستگاه لیزر ، الکساندرایت آمریکایی کمپانی کندلاست.

می توان اذعان داشت که هزینه لیزر کل بدن معمولاً بسیار ارزان ‌تر از مجموع هزینه‌ی هرکدام از بخش‌ های بدن به صورت جداگانه می باشد. به خصوص این که مهراز کلینیک در بسیاری از اوقات برای لیزر کل بدن پکیج های بسیار متنوعی را در نظر گرفته است.

هزینه لیزر کل بدن علاوه بر مواردی که بیان کرده ایم، به اندازه‌ی جثه‌ی شما هم بستگی دارد. هزینه‌ی لیزر به ویژه‌ برای آقایانی که جثه‌ی کوچکتری دارند نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

لیزر موهای زائد

از جمله نکاتی که باید درباره لیزر موهای زائد بدانید، می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • گرمای لیزر باعث آسیب دیدن و از کار افتادن فولیکول ‌ها می‌شود، اما این آسیب کاملاً انتخابی می باشد. یعنی به طور همزمان آسیبی به پوست و بافت‌ های مجاور فولیکول وارد نمی ‌شود.
  • لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد می‌ شود. این روش می‌تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.
  • لیزر موهای زائد را می‌توان در هر نقطه ‌ای از بدن استفاده کرد. البته مراجعات برای لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر است. برای مثال در خانم‌ ها لیزر ناحیه‌ی بیکینی و تناسلی و لیزر موهای صورت شایع ‌تر و بیشتر می باشد.
  • در آقایان نیز لیزر موهای زیر بغل، لیزر خط ریش، موهای کمر و پشت گردن بیشتر انجام می شود.
  • برای رسیدن به اثر بخشی بالا شما باید یک دوره‌ی درمانی را تکمیل نمایید. این دوره معمولاً شامل ۴ تا ۶  یا 8 تا 10 جلسه‌ی لیزر با فواصل حدود ۶ هفته است. ( تعداد جلسات به نوع پوست و رنگ آن و هم چنین منظم انجام دادن لیزر موهای زائد بستگی دارد.

مزایای لیزر برای آقایان چیست؟

اغلب آقایان خصوصاً ورزشکاران قصد حذف کامل موهای زائد بدن ندارند و تنها می‌خواهند از حجم موها کاسته شود، باید بگوییم که این امر توسط لیزر امکان‌پذیر است. لیزر با تعداد جلسات بین ۶ تا ۸ هفته و فاصله ۱ تا یک و نیم ماه می‌تواند نقش مؤثری در کاهش حجم موهای بدن آقایان داشته باشد. علاوه بر این موهای ریش و زیر حلق آقایان بسیار ضخیم است و بعد از اصلاح، موهای زیر پوستی رشد می‌کند که موجب ایجاد جوش می‌شود. لیزر با حذف این موها، از رشد موهای زیر پوستی جلوگیری می‌کند.

تصورات اشتباه درباره لیزر موهای زائد :

با اینکه در چند سال اخیر استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد در میان خانم‌ها و آقایان بسیار متداول شده است اما هنوز هم عده‌ای هستند که برخی از تصورات اشتباه درباره لیزر را می‌پذیرند. از مهم‌ترین باورهای غلط درباره لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیزر سرطان زا است

این تصور که با لیزر در معرض اشعه‌های سرطان‌زا قرار خواهید گرفت، نادرست است. تشعشعات لیزر با طول موج‌های استاندارد فقط به اندازه چند میلی‌متر و با هدف از بین بردن فولیکول‌های مو به پوست نفوذ می‌کنند.

لیزر روی پوست، لکه‌های سفید یا تیره ایجاد می‌کند

ایجاد لکه‌های روشن یا تیره روی پوست از موارد بسیار نادر است که عدم سازگاری دستگاه با پوست می‌تواند علت آن باشد‌.

بعد از بارداری رشد موهای زائد بیشتر می‌شود

درست است که تغییرات هورمونی دوران بارداری می‌تواند موجب رشد موهای زائد شود اما این رشد هرگز به شرایط قبل از لیزر باز نخواهد گشت.

لیزر ممکن است موها را ضخیم‌تر کند

با هر مرحله از لیزر، علاوه بر کاهش حجم موها، ضخامت آن‌ها نیز نازک‌تر می‌شود و این مسئله را افرادی که لیزر انجام داده‌اند، تأکید می‌کنند.

لیزر موهای زائد بسیار دردناک است

درد در هنگام لیزر موهای زائد امری طبیعی است و این به آستانه تحمل افراد برمی‌گردد. اپراتور می‌تواند با توجه به شرایط شما طول موج دستگاه را تنظیم کند تا درد کمتری احساس کنید.

لیزر چیست؟

علت جلسات متعدد لیزر چیست؟

همه چیز درباره لیزر موهای زائد ، هر مو روی بدن ما سه مرحله رشد دارد: آناژن (مرحله فعال) ، کاتاژن (مرحله انتقال کوتاه بین آناژن و تلوژن) و تلوژن (مرحله استراحت و آماده سازی مجدد برای مرحله آناژن).

هر سه مرحله به طور همزمان اتفاق می افتد. و  هر فولیکول مو مستقل است و در زمان های مختلف چرخه رشد را پشت سر می گذارد ، به همین دلیل است که تمام موهای زائد شما با یک جلسه لیزر به یکباره از بین نمی روند.

مشخص شده است که در هر زمان ، حدود ۸۵٪ ۹۰٪ موهای شما در مرحله آناژن ، ۱-۲٪ در مرحله کاتاژن و ۱۰-۱۴٪ در مرحله تلوژن قرار دارند.

تفاوت اصلی بین موهای بدن و موهای سر نیز در طول دوره آناژن است. مرحله آناژن برای بازوها ، پاها ، ابروها و غیره در مقایسه با موهای سر که ۳-۷ سال طول می کشد فقط ۳۰-۴۵ روز طول می کشد. هرچه مو در فاز آناژن بیشتر بماند ، بیشتر رشد می کند.

از کجا بدانیم چه دستگاهی برای ما مناسب است؟

همه چیز درباره لیزر موهای زائد ، مهمترین نکته در لیزر موهای زاید کیفیت دستگاه لیزر و هم چنین تخصص اپراتور لیزر می باشد. متاسفانه باید بیان شود که بواسطه کیفیت عالی دستگاه الکساندرایت آمریکایی ، نام و آوازه خوب آن ، بین مصرف کننده چرخیده است اما باید به این نکته دقت داشته باشید که هر دستگاهی کیفیت و کارایی آن را ندارد.

در حال حاضر یکی از بهترین کمپانی برند لیزر در دنیا الکساندرایت کمپانی کندلا Candela ، ساخت کشور آمریکاست که با عرضه دومدل دستگاه Gentle Lase Pro U و Gentle Max Pro و معرفی سیستم خنک کنندگی منحصر به فرد کرایوژن تمام مخاطبین لیزر باتایپ پوستی اروپایی تا سیاه پوستان را تحت پوشش می دهد و به دلیل سری شخصی که با پوست درتماس است، بهداشت فردی افراد راحتی در شرایط کرونا حفظ می کند. شما می توانید کاهش بالای ۸۰٪ از موها را در همان جلسه اول مشاهده فرمایید.

در قسمت های بعد شما را با مزیت های این دستگاه لیزر آشنا می کنیم.

انواع لیزر موی زائد

انواع دستگاه‌های لیزر کدام اند؟

تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است و دستگاه‌های جدید لیزر برای انواع موها و پوست‌ها در کلینیک‌های مجاز وجود دارد. شناخت رنگ پوست و تراکم مو در انتخاب دستگاه لیزر نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کند. انواع دستگاه‌های لیزر عبارت‌اند از:

  • دستگاه لیزر الکساندرایت: این دستگاه با فناوری مادون قرمز کار می‌کند و برای لیزر بخش‌های بزرگ بدن مثل پا و کمر کاربرد دارد.
  • دستگاه لیزر دایود: در این دستگاه از طول موج‌های مختلف برای بخش‌های گوناگون بدن استفاده می‌شود و اغلب برای پوست‌های تیره با موهای ضخیم کاربردی است.
  • دستگاه لیزر IPL: کارایی این دستگاه شبه لیزر، از سایر دستگاه‌ها کمتر است. چون در زمان لیزر، امکان تغییر طول موج وجود ندارد.
  • دستگاه لیزر ND YAG: این دستگاه برای تمام رنگ‌های پوست کاربرد دارد و فرکانس بالای آن برای از بین بردن موهای زائد افرادی که از دستگاه دیگر نتیجه نگرفته‌اند، بسیار مؤثر است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در هر تکنولوژی چیست؟

1- لیزر الکساندرایت با طول موج ٧۵۵ نانومتر:

الکس یا الکساندرایت نام عمومی لیزرهایی است که طول موج 755 نانومتر تولید می‌کنند. بهترین کمپانی لیزر الکساندرایت کمپانی کندلا Candela ساخت آمریکا (با ارزش ۱۵۰ هزار دلار) است که یکی از برترین دو کمپانی لیزر دنیاست که قابلیت تنظیم طول موج و میزان انرژی مورد نیاز برای درمان انواع مختلف مو و پوست است و با جذب بسیار بالا ملانین (رنگدانه مو) ، بر خلاف لیزرهایی که باعث به تاخیر انداختن سرعت رویش مو می شوند، منجر به از بین رفتن فولیکول مو و عدم رویش مجدد برای افراد حتی با پوست های تیره و سبزه می شود.

همچنین علاوه بر موهای ضخیم و تیره تاثیر به سزایی بر روی درمان موهای نازک و زیرپوستی دارد. از دیگر کمپانی خوب در زمینه تولید الکساندرایت می توان به تولید آپوجی ساخت کمپانی cynosure برای پوست های روشن با موهای مشکی اشاره کرد.

۲- لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر:

لیزر دایود عمق نفوذ بیشتری نسبت به الکساندرایت دارد. ‏‎از آنجا که لیزرهای دایود می توانند در عمق بیشتری از درم نفوذ کنند همیشه ریسک سوختگی یا تغییر رنگ پوست توسط این قبیل لیزرها وجود دارد. لیزر دایود خوب و موثر است و برای انواع رنگ پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد اما برندهای مطرح این تکنولوژی در ایران نیستند به این علت بیشتر از دایود کره جنوبی با نام تجاری olive استفاده می کنند.

  • سطح تماس در دستگاه دایود ،هندپیس کاملا در تماس با بدن است و سر آن قابل تعویض نیست ، از این رو‌ نمیتوان اصول بهداشتی را رعایت کرد.
  • سطح مقطع دایود کوچکتر است همچنین به علت عمق نفوذ بالاتر طول موج لیزر دایود درد بیشتری دارد.
  • بهترین کمپانی لیزر دایود Lightsheer ساخت کمپانی Lumenis آمریکاست. که از سال ۲۰۱۳ وارد ایران نشد.

٣- لیزر ان دى یاگ (Nd-YAG) با طول موج ١٠۶۴ نانومتر:

همه چیز درباره لیزر موهای زائد ، این لیزر با طول موج 1064 نانومتر، منحصرا برای نواحی تیره و پوست گندمی و تیره (نوع ۵ و ۶) طراحی شده است. استفاده از آن محدود به موارد خاص مى ‌باشد. در کل باید بیان شود که لیزر اندیاگ برای افرادی که برنزه هستند یا پوستی تیره دارند، یک گزینه بسیار مناسب به حساب می آید. به دلیل آن که پوست های تیره ممکن است با لیزرهای دیگر دچار سوختگی شوند، اما لیزر اندیاگ برای پوست های تیره طراحی شده و سوختگی به همراه ندارد.

لیزر با دستگاه الکساندرایت

مقایسه سیستم لیزر الکساندرایت و دایود:

در ارتباط با فرق بین لیزر الکساندرایت و دایود همان گونه که اشاره شد، دایود به علت طول موج بیشتر و هم چنین عمق نفوذ بالاتری که دارد، افراد درد بیشتری را احساس می کنند. می توان اشاره داشت که تکنولوژی الکساندرایت به علت سهولت کار و بی دردی و خنک کننده های بسیار قوی امکان افزایش توان دستگاه و جواب دهی بیشتری دارد.

لازم به ذکر است کنه دستگاه الکساندرایت برند کندلا به علت پرتاب یخ که باعث بی حسی و بی دردی کامل می شود نسبت به سایناشور دارای محبوبیت بیشتری می باشد.

چگونه لیزر مناسب را انتخاب نماییم؟!

همان گونه که اشاره کرده ایم، انتخاب لیزر مناسب برای پوست شما بر عهده پزشک معالج می باشد. اما جواب این سؤال بسته به این که بخواهید فقط بخش کوچکى از بدن برای مثال زیر بغل خود را لیزر کنید یا از موهاى زائد کل بدن خلاص شوید.

از چند صد هزار تا چند میلیون تومان ارزش دارد، به دلیل آن که اگر به طور اشتباه به مراکزى که دستگاه لیزر خوبى ندارند یا از آى پى ال نامناسب استفاده مى کنند یا این که اپراتور های حرفه ایی برای انجام لیزر موهای زائد ندارد، مراجعه فرمایید، پولى را که بابت لیزر موهای زائد خود پرداخت می نمایید از دست خواهید داد و هم چنین موهاى زائد هم بعد از چند ماه دوباره باز خواهند گشت.

بنابراین مهم ترین نکته این است که در مورد نوع و کیفیت دستگاه لیزر جایى که قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه کنید، مطمئن شوید، درحال حاضر یکى از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندرایت کندلا است که با کمترین تعداد جلسات درمانى و اثر بخشى بهتر و درد کمتر، نسبت به لیزرهاى دیگر؛ توانایی از بین بردن انواع موهاى زائد و حتى موهاى زیر پوستى را دارد.

چگونه از اصل بودن دستگاه و کیفیت مرکزی که مراجعه میکنیم مطمئن شویم؟

استفاده از دستگاهی مطمئن و اپراتوری با تجربه زیر نظر پزشک دلیل اصلی تفاوت کیفیت در مراکز مختلف است.

سازمان غذا و داروی امریکا با بررسی کامل و ارزیابی سخت گیرانه به هر شرکت تولیدکننده ای تاییدیه کیفیت و ایمنی نمی دهد . پس وجود تاییدیه ودر کنار آن تاییدیه وزارت بهداشت ایران یکی از مهمترین دلایل برای بالا بودن ایمنی و کارایی این دستگاه است.

این نکته بسیار بسیار مهمی است که در انتخاب مراکزی که دستگاه لیزر الکساندرایت دارند باید مد نظر گرفته شود پس پیشنهاد ما این است با مراجعه به تنها سایت نمایندگی کمپانی کندلا ،شرکت پرتو درمان صمیمی بطور کامل از امکانات و مشخصات دستگاه و اصل بودن و داشتن مجوز و تاییدیه های لازم حاصل کنید.

همچنین شما میتوانید در هر منطقه چند عدد شات بصورت تست رایگان بزنید.

فیلم تشخیص دستگاه لیزر کندلا اصل از تقلبی 

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم ؟

در تقسیم بندی برای لیزر رنگ پوست شش تایپ پوستی گروه داریم :

  1. افراد تیپ پوستی ۱ : بسیار سفید و دارای کک و مک اغلب چشم های رنگین دارند و نسبت به آفتاب بسیار حساس هستند.
  2. افراد تیپ پوستی ۲ : پوست سفید و موه های رنگین دارند ، این ها نیز نسبت نور آفتاب حساس هستند.
  3. افراد تیپ پوستی ۳ : پوست معمولی و موههای قهوه ای یا تیره نسبت به نور آفتاب معمولی هستند اگر از محافظت کننده های ضد آفتاب استفاده کننده مشکلی ندارند.
  4. افراد تیپ پوستی ۴ : پوست کمی سبزه تر است و اغلب چشمهای تیره دارند به نور افتاب مقاومت خوبی دارند.
  5. افراد تیپ پوستی ۵ : پوست قهوه ای یا برنزه کامل هستند . چشمان تیره دارند.
  6. افراد تیپ پوستی ۶ : پوست کامل تیره مثل سیاه پوستان افریقایی

مزایای دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا

  1. لیزر الکساندرایت آمریکایی مدل Gentle lase Pro U ساخت کمپانی کندلا
  2. قابلیت تنظیم طول موج و انرژی که این لیزر را مناسب ترین لیزر انتخابی برای ۶ نوع تایپ پوستی حتی سیاه پوستان می کند.
  3. از بین رفتن بیش از ۸۰٪ موها در جلسه اول
  4. داشتن نتایج قابل توجه در از بین بردن موهای نازک علاوه بر موهای ضخیم و مشکی
  5. دارای سیستم خنک کنندگی گاز کرایوژن که دمای پوست را قبل و بعد از هر شات پایین می آورد.
  6. دارای سری اختصاصی برای هر نفر جهت رعایت بهداشت برای هر نفر
  7. رتبه اول موثرترین دستگاه لیزر موهای زائد روز دنیا همراه با امکان استعلام گرفتن از اصل بودن دستگاه

آیا دستگاه لیزر الکسانداریت کندلا درد و سوزش دارد؟

این دستگاه از گاز کرایوژن (DCD ) که سیستم خنک کنندگی انحصاری کمپانى Candela است، استفاده میکند. گاز سرد کرایوژن بصورت پودرهای بلور ریز یخی قبل از تابیدن نور لیزر به پوست ، قبل و بعد از هر شات ، روی پوست مراجعه کننده اسپری می شود و دمای پوست را تا ۵ درجه پایین می آورد و اجازه بالارفتن دما درپوست را نمى‌دهد وبه این ترتیب درد و احتمال سوختگى به حداقل می‌رسد.

در صورت نیاز برای قسمت های حساس مثل بیکینی لاین می توانید از پماد بی حسی زایلاپی قبل لیزر استفاده کنید.

تعداد جلسات لیزر

تعداد جلسات لیزر موهای زائد :

‏‎لازم به ذکر می باشد که اثربخشی لیزر در حذف موی زائد به سه عامل بستگی دارد ‏‎که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • دستگاه
  • اپراتور ‏‎
  • خصوصیات بدن افراد

منظور از خصوصیان بدن افراد نوع پوست ، نوع مو، رنگدانه ، همه عوامل هستند که می توانند نتیجه را برای یک فرد تعیین کنند. بر اساس این عوامل فردی ، کار ما تعیین بهترین انتخاب دستگاه لیزر و بهترین طرح درمان با تکنسین مجرب همراه با مدرک تخصصی زیر نظر پزشک متخصص است که نتایج مطلوب را تولید می کند. به طور میانگین ۶ الی ۸ جلسه نیاز است .

چرا لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می‌شود؟

معمولا موها در فازهای رشد متفاوتی هستند و همیشه مقداری از موها در فاز خواب (نهفته) می باشند، در این حالت موها فاقد ملانین یا رنگدانه می باشند. زمانی که این موهای زاید وارد فاز رشد شود، دارای رنگدانه یا ملانین می شوند.

از آنجا که لیزر موهای زاید فقط موهای رنگدانه دار (در فاز رشد) را تحت تاثیر قرار می دهد بنابر این نیاز به تکرار جلسات تا زمان کامل شدن موها وجود دارد به طور میانگین باید ۶جلسه تکرار شود تا بدین ترتیب تمام موها را که در زمان های مختلف وارد فاز رشد می شوند را از بین ببرد.

همچنین ‏‎طول زمان درمان و تعداد جلسات به پارامترهای مختلفی از جمله منطقه از بدن که تحت درمان است یا رنگ پوست، درشتی مو، تیرگی مو، جنس مو بستگی دارد.

قیمت لیزر موهای زائد

چه افرادی مجاز به استفاده از لیزر نیستند؟

اگرچه لیزر یک روش تقریباً بی‌خطر برای اکثریت محسوب می‌شود اما اگر هر کدام از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، ما لیزر موهای زائد را پیشنهاد نمی‌کنیم.

  • در صورت ابتلا به بیماری‌های پوستی نظیر مشکلات قارچی و باکتریایی، زگیل و تبخال بهتر است لیزر نکنید.
  • لیزر برای مبتلایان به HIV یا صرع پیشنهاد نمی‌شود.
  • افرادی که شیمی درمانی می‌شوند.
  • لیزر در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود.
  • اگر از ژل، فیلر و بوتاکس استفاده کرده‌اید، باید حداقل دو هفته صبر کنید.
  • افرادی که خال‌های پوستی و گوشتی بزرگ دارند.
  • افرادی که دچار واریس هستند، نمی‌توانند لیزر پا انجام دهند.
  • در صورت داشتن تاتو یا خالکوبی بهتر است لیزر نکنید.
  • افراد با پوست‌های حساس و مستعد جوش و آکنه شدید گزینه مناسبی برای لیزر نیستند.

عوارض لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد :

لیزر یک روش بسیار مؤثر و بدون محدودیت جنسیت، برای حذف دائمی موهای زائد است. قطعاً در اطراف خود افرادی را می‌شناسید که از این تکنولوژی استفاده کرده‌اند و رضایت داشته‌اند. مزایای لیزر موهای زائد عبارت است‌ از:

  1. مهم‌ترین فواید لیزر این است که به صورت تضمینی، بالای ۸۰ درصد موهای زائد را طی چند جلسه از بین می‌برد.
  2. لیزر بعد از حذف موهای زائد و جوش‌های سر سیاهی که محل رویش موها بودند، موجب روشن شدن پوست تا دو درجه می‌شود.
  3. لیزر نسبت به روش‌هایی مثل وکس و اپلیدی درد بسیار کمتری دارد که با کرم‌های موضعی تا حد زیادی این درد تسکین پیدا می‌کند.
  4. از لیزر، علاوه بر صورت می‌توان برای تمام قسمت‌های بدن نیز استفاده نمود.
  5. لیزر در مقایسه با روش‌هایی مثل تیغ که خطر بریده شدن پوست را به همراه دارد و یا اپیلاسیون که سبب کشیدگی و شل شدن پوست می‌شود، ایمن‌تر است.

عوارض لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد عوارض خاصی ندارد و معمولا یک روش بسیار ایمن برای از بین بردن موهای زائد می باشد. باید بدانید که تعدادی از عوارض هستند که از عواقب طبیعی لیزر به حساب می ‌آیند. مانند مواردی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم :

  • قرمزی
  • تورم
  • احساس گرما و …

برای کاهش این موارد، گذاشتن یخ بعد از لیزر بسیار موثر خواهد بود. هم چنین ممکن است کرم ‌های خاصی برای شما تجویز شود که التهاب را کاهش می ‌دهند. به عوارض دیگری که بر اثر لیزر موهای زائد ممکن است به وجود بیاید در زیر اشاره کرده ایم:

  • خشکی و پوسته پوسته شدن هستند که در مواقع نادر دیده می ‌شود.
  • یکی دیگر از عوارض طبیعی لیزر، ضخیم شدن موهای نازک و کرکی است. چون موهای اصلی از بین رفته‌اند، موهای نازک و کرکی فرصت این را پیدا می‌کنند که ضخیم و بلند شوند.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که جلسات ترمیم سالانه لیزر به همین منظور برنامه‌ریزی می ‌شود تا موهای جدیدی که رشد کرده‌اند را از بین ببریم.

همه چیز درباره لیزر موهای زائد ، باید بدانید که اپراتوری که برای شما لیزر موهای زائد را انجام می دهد، در کاهش عوارض لیزر موهای زاد بسیار تأثیر گذار است. اگر اپراتور از تجربه کافی برخوردار نباشد می تواند مشکلات متعددی را برای شما به وجود بیاورد که رد زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • ایجاد لکه‌ های پوستی: ایجاد لکه‌های تیره پوستی و هم چنین هایپوپیگمنتیشن یا ایجاد لکه‌های روشن پوستی جزء عوارض لیزر هستند که به دلیل بی تجربگی اپراتور ممکن است رخ دهد. با این حال اگر اپراتور لیزر باتجربه و حرفه ‌ای باشد، خیلی بعید است دچار این عارضه بشوید. درمان لکه‌های پوستی دشوار است و در برخی از بیماران هرگز برطرف نمی شود.
  • سوختگی ناحیه لیزر شده: یکی از عوارض شایع لیزر سوختگی است. گاهی سوختگی از عوارض طبیعی به حساب می‌آید و بسیار خفیف است. گاهی هم ناشی از خطای اپراتور بوده و بسیار شدید است. حتی ممکن است پوست تاول بزند و مشکلاتی را برای افراد به وجود بیاورد. اگر در حین لیزر موهای زائد دچار سوختگی شدید و حاد شده‌اید، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای سوختگی‌ های خفیف نیازی به درمان خاصی نیست. قرار گیری پوست در معرض هوا کفایت می‌ نماید و کرم زینک اکسید می‌ تواند کمک کننده باشد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

کلام پایانی :

در این مقاله گفتیم که لیزر یک روش کاملاً بی‌خطر برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن است. استفاده از راهنمایی‌های متخصص پوست قبل از انجام لیزر و مراجعه به مراکز مجاز می‌تواند در کاهش عوارض ناشی از لیزر مؤثر باشد. همچنین آقایان می‌توانند از لیزر برای حذف و کاهش تراکم موهای زائد بدن نیز استفاده کنند. چنانچه در حوزه لیزر موهای زائد سؤالی دارید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و ضمن مطالعه مجموعه مقالات آموزشی این سایت، در صورت نیاز از تجربیات کارشناسان مجرب مجموعه بهره‌مند شوید.

پاسخ به سوالات متداول :

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر می باشد؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای بین بردن موهای زائد با لیزر کاملا بسته به نوع دستگاه و نوع پوست و مو افراد متغیر بین ۴ الی ۸ جلسه می باشد.

قیمت لیزر مو چقدر می باشد؟

قیمت لیزر موهای زائد بسته به ناحیه مورد نظر و نوع دستگاه متفاوت می باشد.

آیا لیزر مو درد داره ؟

با پیشرفت دستگاه های لیزر ، کولینگ (خنک کننده) هایی بسیار قوی که گرمای لیزر رو تا بیشترین حد کاهش میدهند روی دستگاه ها به کار رفته و درد ناشی از لیزر را ناچیز کرده اند.

آیا در طی جلسات لیزر امکان شیو کردن مو هست؟

در طی جلسات لیزر می توان از تیغ یا ژلیت و همچنین پودرهای موبر استفاده کرد. بهتر هست که تعداد دفعات شیو کردن کمتر شود.

دلیل جوش زدن بعد از لیزر چیست؟

دلیل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد می توان به تنظیمات نامناسب دستگاه لیزر موهای زائد، حساس بودن پوست ، استفاده بیش از اندازه از کرم زینک اکساید پس از لیزر بدن اشاره کرد.

چه کسانی می توانند لیزر مو انجام دهند؟

استفاده از تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد. اکثر افراد با خیال راحت می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.

چه کسانی نباید لیزر مو انجام دهند؟

افرادی که باردار هستند ، افرادی که اختلالات هورمونی دارند ، افرادی که تبخال مکرر می زنند ، افرادی که سابقه عفونتهایی مانند جوش چرکی دارند ، کسانی که اخیراً پاکسازی انجام داده‌اند ، افرادی ایزوترتینویین مصرف می کنند ، افرادی گوشت اضافه در محل عمل دارند.


۲ پاسخ به “لیزر موهای زائد بدن ، مزایا ، تعداد جلسات ، قیمت لیزر مو ۱۴۰۲ ، عوارض و خطرات آن”

  1. شیما گفت:

    سلام من از دستگاه دایود استفاده کردم برای کل بدنم و خیلی موهای بدنم کم شدن الان دو جلسه از کندلا استفاده کردم موهای بدنم دوباره رویش پیدا کردن و زیاد شدن بنظر شما طبیعی هست یا دستگاه رو عوض کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما