تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی

شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی + ۴ نکته مهم آن


تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۴ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (11 امتیاز)

شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی ، هایفوتراپی روشی جایگزین برای جراحی لیفت صورت است . در حقیقت با استفاده از این روش می ‌توان به جوانسازی ، از بین بردن چین و چروک و سفت کردن پوست کمک کرد . در این مقاله به شستن صورت بعد از هایفو و ۴ نکته مهم مرتبط با آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

هایفو تراپی چیست ؟

شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی ، هایفوتراپی روشی نسبتا جدید جهت سفت کردن پوست می باشد این روش غیر تهاجمی بوده و بدون درد انجام می شود . در هایفو تراپی با استفاده از انرژی اولتراسوند تولید کلاژن در پوست تحریک می شود و باعث محکم تر شدن پوست خواهد شد . در روش هایفوتراپی صورت لایه‌ای از پوست مورد هدف قرار می ‌گیرد که در جراحی زیبایی آن را با کمک برش ‌ها و بخیه ‌هایی اصلاح می ‌کنند ، در نتیجه همانطور که گفتیم این روش غیر تهاجمی بوده و نیاز به ریکاوری ندارد .

کاربردهای هایفوتراپی

  • کاهش چین و چروک ها
  • سفت کردن پوست
  • بالا بردن ابروها و پلک ها
  • بهبود قابلیت ارتجاعی
  • صاف و نرم شدن پوست
  • جلوگیری از روند پیری و به تعویق انداختن شل شدن پوست .

کاربردهای هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی

شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی ، هایفوتراپی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA می باشد . با این تکنیک چین و چروک های صورت ، گردن بهبود می یابد . با این روش بدون هیچگونه جراحی می توان طی چند ماه به نتیجه دلخواه رسید . تا به امروز افراد زیادی از روش هایفو بهره مند شده اند و ریسک و خطر آن به ندرت گزارش شده است .

بیشتر بخوانید : هایفوتراپی گردن

عوارض هایفوتراپی

مانند هر روش دیگری بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی ممکن است عوارضی بوجود بیاید . از جمله این عوارض می توان به قرمزی ، کبودی ، التهاب و تورم پوست اشاره کرد که در طول 48 ساعت کاملا برطرف خواهد شد .

کارهایی که قبل از از درمان با هایفو باید انجام داد :

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، موجب سوختگی بیشتر پوست شده و در نتیجه پوست آفتاب سوخته یا برنزه شده با روش هایفوتراپی قابل درمان نخواهدبود .
  • عدم استفاده از تمامی مواد شیمیایی که موجب تحریک پوست خواهند شد ، زیرا این کار سبب نرسیدن به نتیجه مطلوب خواهد شد .
  • نباید به هیچ وجه از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید . زیرا برخی از آنتی بیوتیک ها موجب حساسیت زیاد شما به نور می ‌شود . پس در حالت کلی بعد از تمام شدن درمان آنتی بیوتیک ، درمان شما باید بعد از 14 روز انجام گیرد .

مراقبت های پس از هایفوتراپی

مراقبت های پس از هایفوتراپی :

  • پس از انجام هایفوتراپی استفاده از کمپرس آب یخ و دوش آب سرد به بهبود التهاب و تورم پوست کمک می کند .
  • به هیچ عنوان پوست صورت و گردن را ماساژ ندهید .
  • از مرطوب کننده و ضدآفتاب استفاده کنید .
  • تا 48 ساعت پس از هایفوتراپی از قرار گرفتن در معرض هرگونه حرارت و گرما دوری کنید .
  • تا 24 ساعت روی صورت نخوابید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید .
  • در طول روز آب کافی مصرف کنید .
  • به علت عدم ایجاد زخم و نداشتن درد ، نیازی به استفاده از پماد خاصی وجود نخواهد داشت . اما ممکن است پزشک برای افزایش تاثیر هایفوتراپی ، مکمل های کلاژن ساز برای شخص تجویز کند .

شستن صورت بعد از هایفو :

شستشوی صورت بعد از هایفوتراپی ، منعی برای شستن صورت پس از هایفوتراپی وجود ندارد . و به سادگی می توانید صورت خود را بشویید . این امکان وجود دارد که پوست شما پس از درمان هایفو کمی حساس شود . بهتر است از شوینده ‌های قوی و اسکراب ‌های پاکسازی پوست موقتا استفاده نکنید ، چراکه امکان دارد موجب افزایش حساسیت پوست شما بعد از هایفو شود .

ترجیحا تا یک هفته پس از هایفوتراپی برای شستشوی صورت از آب بسیار گرم و لیف‌های لایه بردار استفاده نکنید .

بیشتر بخوانید : هایفوتراپی دور چشم

4 نکته مهم شستن صورت بعد از هایفو تراپی

4 نکته مهم شستن صورت بعد از هایفو تراپی :

  1. از آب داغ برای شستن صورت بعد از هایفو استفاده نکنید

همانطور که پیش از این گفته شد هایفوتراپی یک درمان غیر تهاجمی و ساده است . از مزایای مهم هایفوتراپی این است که نیاز به دوره نقاهت یا نگهداری خاص ندارد . پس در مورد شستن صورت پس از هایفوتراپی نگرانی نداشته باشید . فراموش نکنید امکان دارد بعد از درمان هایفوتراپی صورت شما کمی قرمز و یا ملتهب شود . پس به همین علت استفاده از آب داغ برای شستن صورت بعد از هایفو مناسب نخواهد بود .

  1. موقتا از شوینده‌ های قوی و اسکراب استفاده نکنید

موقتا استفاده از لایه بردارها یا اسکراب‌ های پوستی را به تعویق بیندازید . امکان دارد حرکت هندپیس هایفو بر روی صورت و اصطکاک ناشی از آن پوست صورت شما را حداکثر برای چند روز حساس کند . از استفاده شوینده‌ های قوی پوستی و محلول‌هایی که باعث لایه برداری پوست می‌شوند خودداری کنید . و همچنین بعد از هایفوتراپی برای شستن صورت در حمام وسواس به خرج ندهید ، تا پوست شما به حالت طبیعی خود برگردد .

  1. از بخار آب گرم و سونا پرهیز کنید

همانطور که پیش از این گفتیم حتی بدون رعایت این نکات مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد . چراکه هایفو یک درمانی بدون دوره نقاهت است و بلافاصله پس از آن می توانید فعالیت‌ های روزمره خود را از سر بگیرید . چنانچه پوست شما پس از انجام هایفوتراپی دچار التهاب و قرمزی شده است ، موقتا سعی کنید از بخار آب گرم و سونا خودداری کنید .

  1. صورت خود را با آب بشویید

در هایفوتراپی ، به علت استفاده از امواج اولتراسوند ، دمای پوست تا حدود 60 الی 70 درجه بالا می رود ، با توجه به این مسئله بیشتر پزشکان معمولا با استفاده از کیسه های یخ اقدام به خنک سازی پوست می کنند . بنابراین با شستن صورت بعد از انجام هایفو ، می توان پوست را خنک کرد و دمای پوست را متعادل ساخت .

زمان نتیجه گیری هایفو تراپی صورت

بیشتر بخوانید : جوانسازی پوست با هایفو

زمان نتیجه گیری هایفو تراپی صورت :

نتیجه نهایی هایفو پس از 3 ما مشخص خواهد شد . همانطور که می‌دانید تاثیر هایفو بر لایه ‌های عمقی پوست خواهد بود ، در نتیجه برای دریافت نتیجه نهایی باید 3 ماه منتظر بمانید . بلافاصله پس از هایفوتراپی و یا در طول 3 ماه نیز به صورت نسبی نتایج را حس خواهید کرد . هایفوتراپی با آسیب به بافت ‌های عمقی پوست بدن را برای تولید کلاژن تحریک خواهد کرد ، در نتیجه روند تولید کلاژن و بازسازی بافت ‌ها نیاز به گذشت زمان دارد . شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با هایفوتراپی با کلینیک مهراز در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما