تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

هایفوتراپی دور چشم

هایفوتراپی دور چشم + مزایا و معایب آن ، مدت ماندگاری به همراه هزینه هایفو دور چشم


تاریخ انتشار : 9 آبان 1400          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

3.8/5 - (5 امتیاز)

هایفوتراپی دور چشم ، افزایش سن و پیری شاید طبیعی‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقی باشد که برای همه‌ی ما رخ می‌دهد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، به مرور زمان پوست ما کیفیت خود را از دست می‌دهد، چین و چروک‌ها به سراغ چهره ما می‌آیند و آرام آرام لبخند آینه به ما کمرنگ و کمرنگ‌ تر می‌شود.

اگر به دنبال راهی مطمئن و بی خطر برای درمان چین و چروک دور چشم خود هستید، ما هایفو دور چشم را به شما پیشنهاد می کنیم. هایفو یک روش ایمن ، موثر و غیر جراحی برای سفت کردن پوست محسوب می شود. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره هایفوتراپی دور چشم می پردازیم. همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شود که پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.

استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این روش برای انجام درمان‌های زیبایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد.

هایفوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال ۲۰۱۴، FDA استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه نیز تایید کرد. به دلیل نوین بودن این روش درمانی، برخی از استفاده‌های آن هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است ولی شواهدی مبنی بر مضر بودن یا آسیب زننده بودن استفاده‌های مختلف هایفوتراپی وجود ندارد و این روش بسیار ایمن‌تر از جراحی‌های زیبایی است.

هایفوتراپی دور چشم چیست؟

هایفوتراپی دور چشم یکی از درمان های کم تهاجمی و پرطرفدار است که متخصصان پوست ، آن را برای علائم پیری با شدت خفیف تا متوسط توصیه می شود.هایفوتراپی یکی از درمان های ضد پیری محبوب است که از امواج فراصوت بدای ایجاد گرمای عمقی در پوست استفاده می کند.

هایفوتراپی دور چشم

نحوه کار هایفوتراپی چگونه است؟

هایفو از انرژِی فراصوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن لایه‌های پوست می‌شود. زمانی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به درجه حرارت خاصی برسند، آسیب سلولی اتفاق می‌افتد. این آسیب سلولی خطری نداشته و در واقع سلول‌ها را تحریک به کلاژن‌سازی می‌کند. کلاژن پروتئینی است، که ساختار پوست را حفظ کرده و وجود آن باعث جوانسازی می‌شود.

انرژی اولتراسوند با تولید کلاژن باعث می‌شود، پوست سفت‌تر و محکم‌تر شود. این فرکانس روی بافت خاصی در لایه‌های زیرین پوست تاثیر می‌گذارد و هیچ آسیبی به لایه‌های فوقانی پوست نمی‌زند.

مزایای انجام هایفوتراپی دور چشم چیست؟

هایفوتراپی دور چشم دارای مزیت های زیادی می باشد که ما در زیر به آنها می پردازیم

غیر تهاجمی بودن آن :

یکی از مهم ترین مزایای هایفو زیر چشم غیر تهاجمی بودن آن است. این مزیت باعث شده تا بیماران در کمال آرامش و راحتی سلامتی خود را بدست آورند.این فرآیند بدون دوره نقاهت و بستری می باشد.

کمک به ترمیم و بازسازی قسمت های آسیب دیده :

از دیگر مزایای هایفو زیر چشم کمک به ترمیم و بازسازی بافت آسیب دیده پوست می باشد. در این روش پوست حالت ارتجاعی خود را به دست می آورد و گودی زیر چشم برطرف می شود.

کاملا ایمن و بی خطر:

هایفو دور چشم بسیار ایمن و بی خطر می باشد . در این روش هیچ گونه حساسیت و آسیب پوستی به فرد وارد نمی شود زیرا هیچ گونه تزریق یا برشی در پوست ایجاد نمی شود و درمان در راحت ترین و ساده ترین حالت اتفاق می افتد.

انواع هایفوتراپی کدام اند

دارای ماندگاری بالا:

در مقایسه با سایر روش ها رایج برای درمان کبودی و گودی زیر چشم هایفوتراپی دارای نتایج ماندگارتر و طولانی تر برای پوست می باشد.

چه کسانی به هایفو دور چشم نیاز دارند؟

افرادی که به دنبال راهی برای درمان چین و چروک دور چشم، تیرگی، کبودی و گودی چشم خود هستید یکی از بهترین و موثرترین راه ها استفاده از هایفوتراپی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هایفوتراپی فقط یک روش درمانی نیست، بلکه به عنوان یک روش پیشگیرانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هایفوتراپی با فرستادن امواج فراصوت به سمت عمق پوست، سلول ها را مجبور به تولید کلاژن و جوان سازی پوست می کنند، این عمل کاملا بی خطر بوده و تاثیر گذاری آن بسیار بالاست.

بنابریان با توجه به آنچه گفته شد افرادی که از ایجاد چین و چروک های احتمالی صورت و دور چشم در آینده هراس دارند و به سلامتی و زیبایی پوست خود اهمیت می دهند می توانند از همین حالا برای پیشگیری از چروک دور چشم از روش هایفوتراپی استفاده کنند.

نکته ای که تمام علاقمند به هایفو دور چشم باید بدانند این است که تاثیر این روش برای درمان خطوط کم عمق صورت و دور چشم نمایان تر و قابل توجه خواهد بود.

نتایج هایفوتراپی دور چشم

کاربردهای هایفو‌تراپی

با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • اصلاح طرح لبخند
  • لیفت گردن و دکلته
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • کاهش چین و چروک پوست
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)

ماندگاری هایفوتراپی دورچشم چقدر است؟

هایفوتراپی اثرات عالی و عوارض محدودی دارد. اما ایراد این پروسه این است که ماندگاری هایفوتراپی نسبت به جراحی کمتر است. معمولا ماندگاری هایفوتراپی دور چشم بین ۶ ماه الی ۲ سال تخمین زده می شود. البته میزان ماندگاری این پروسه به سبک زندگی بیمار ، نحوه مراقبت او از پوستش و داشتن روتین پوستی مناسب نیز بستگی دارد.

کاربرد هایفوتراپی چیست

انواع هایفوتراپی

از هایفوتراپی و اولتراپی برای جوانسازی و ترمیم پوست نواحی مختلف استفاده می‌شود. هایفو یک روش بسیار موثر بوده و علاوه بر رفع چین و چروک به لیفتینگ صورت و بدن نیز کمک می‌کند. این روش غیرتهاجمی بوده و درد بسیار کمی دارد. برخی از کاربردهای هایفو عبارتند از:

 هایفوتراپی شکم:

انرژی اولتراسوند می‌تواند به لایه‌های چربی نفوذ کرده و سلول‌های چربی را از بین ببرد. به همین دلیل این روش برای ناحیه شکم نیز موثر بوده و چربی این ناحیه را کمتر می‌کند. البته برای نتیجه بهتر باید همراه با هایفو ورزش و رژیم غذایی را در برنامه خود قرار داد.

هایفوتراپی غبغب:

هایفوتراپی به رفع چربی و افتادگی پوست کمک می‌کند. با استفاده از این روش می‌توان غبغب را تا حدی از بین برد.

هایفوتراپی واژینال:

معمولا خانم‌ها با زایمان یا افزایش سن دچار مشکلاتی در ناحیه واژن می‌شوند. با استفاده از هایفو واژن می‌توان کلاژن‌سازی در این ناحیه را افزایش داده و پوست صاف و سفت ایجاد کرد. پس از درمان افتادگی پوست در این ناحیه برطرف می‌شود.

عوارض هایفوتراپی چیست

هایفوتراپی بینی:

از هایفوتراپی می‌توان برای لیفت بینی و رفع خطوط روی بینی نیز استفاده کرد. این روش غیرتهاجمی بوده و نتیجه مطلوبی ایجاد می‌کند.

هایفوتراپی ابرو:

یکی از روش‌های لیفت ابرو بدون جراحی روش هایفو است. هایفو با رفع چین و چروک و تولید کلاژن باعث بالا رفتن ابروها می‌شود.

هایفوتراپی پیشانی:

در ناحیه پیشانی می‌توان خطوط افقی و عمیق را با استفاده از هایفو از بین برد. با صاف و سفت شدن پوست در این ناحیه لیفت پیشانی انجام شده و ظاهر صورت مطلوب می‌شود.

هایفوتراپی افتادگی پلک:

هایفو در از بین بردن چربی‌ها نیز موثر است. این دستگاه، چربی ناحیه پلک بالا را از بین برده و با ایجاد کلاژن به سفت شدن پوست کمک می‌کند. هایفوتراپی مانند لیفت چشم یا جراحی افتادگی پلک (بلفاروپلاستی)، برای از بین بردن خطوط دور چشم نیز موثر بوده و نواقص این ناحیه را برطرف می‌کند.

هایفوتراپی پیشانی و دور چشم

شیوه انجام هایفو دور چشم برای رفع چین و چروک

همانطور که در مقالات قبلی گقته شد، هایفوتراپی یا HIFU دستگاهی است که با استفاده از قدرت امواج فراصورت بر لایه های زیرین و عمیق پوست تاثیر حرارتی ایجاد کرده و باعث تحریک تولید کلاژن می شود. این دستگاه از حیث نحوه استفاده از امواج بسیار شبیه سونوگرافی است.

اپراتور دستگاه هایفوتراپی برای ازبین بردن چین و چروک دور چشم متناسب با عمق چین و چروک، پس از تنظیم عمق نفوذ امواج، دسته دستگاه را با آرامش روی پوست بیمار به حرکت در خواهد آورد. حرکت دستگاه و نفوذ امواج به لایه های زیرین پوست بدون درد بوده و فقط حس ایجاد گرما بصورت موضعی را به طرف القا می کند.

هایفوتراپی دور چشم برای از بین بردن سیاهی دور چشم:

هایفو دور چشم برای رفع تیرگی زیر چشم بسیار موثر می باشد. این روش درمانی برای از بین بردن سلول ها و بافت های مرده پوست کمک می کند. همچنین باعث تحریک و تولید سلولهای جدید در پوست می شود.

گرمایی که توسط این دستگاه ساطع می شود باعث روشن شدن پوست می گردد زیرا روی رنگدانه های پوستی تاثیر می گذارد و باعث شفاف شدن و درخشان شدن پوست می شود و باعث از بین رفتن سیاهی دور چشم می شود.

هزینه هایفوتراپی دور چشم :

به طور کلی هزینه هایفو زیر چشم به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی مانند تجربه و تخصص پزشک ، عمق آسیب های پوستی ، تجهیزات کلینیک و … از عوامل تاثیر گذار بر قیمت و هزینه هایفو دور چشم می باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه باید به کلینیک مهراز مراجعه نمایید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

مزایای هایفوتراپی دور چشم

نتایج هایفوتراپی چگونه است؟

برای درمان بیماری‌ها به پزشکان توصیه می‌شود که تا حد امکان از روش‌های کم تهاجمی استفاده کنند. مثلاً اگر سردرد با یک قرص استامینوفن خوب می‌شود، نیازی به استفاده از مورفین نیست. بله، مورفین موثرترین داروی تسکین درد است، اما عوارض جانبی زیادی دارد؛ مثل اعتیاد.

این منطق در مورد روش‌های جوان‌سازی و زیباسازی پوست نیز صدق می‌کند. تا زمانی که اثرات پیری در پوست شما شدت کمی دارد، نیازی به جراحی سنگینی مانند لیفت ندارید. اگر سالی یک بار هایفوتراپی انجام دهید، در طول ۱۲ سال، هزینه‌اش تقریباً با جراحی لیفت برابر می‌شود. پس از لحاظ هزینه در بلند مدت، تفاوت چندانی وجود ندارد؛ اما خطرات جراحی به مراتب بیشتر است.

نکته‌ی آخر این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی برپایه‌ی رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک‌ها و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک دوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد. در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

هایفو دور چشم برای چه کسانی مناسب نیست؟

در برخی شرایط هایفو دورچشم نمی تواند درمان موثری باشد و بهتر است فرد گزینه درمانی دیگری را برای رفع مشکلات دورچشمش انتخاب کند. برای مثال افزاد زیر بهتر است سراغ هایفوتراپی نروند :

  • زنان باردار
  • داشتن پروتز فلزی در محل تحت درمان
  • افراد مبتلا به دیابت پیشرفته
  • افراد مبتلا به بیماری صرع
  • افراد مبتلا به بیماری های ویروسی
  • افرادی که از بیماری های مرتبط با خون رنج می برند.

مراقبت های لازم بعد از انجام هایفوتراپی دورچشم

اگر می خواهید نتایج هایفوتراپی زیر چشم زودتر خود را نشان دهند و طی دوران بهبودی دچار هیچ عارضه ای نشوید حتما این نکات را در نظر بگیرید:

  • حداقل به مدت ۲۴ ساعت از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  • اگر احساس درد یا آثار تورم در قسمت دور چشم دارید یک کمپرس خنگ روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.
  • از مالش یا لمس چشم ها جدا خودداری کنید.
  • به مدت ۲ هفته ناحیه دورچشم را ماساژ ندهید.
  • به مدت ۷ روز از ماسک چشم آبرسان استفاده کنید.
  • حداقل به مدت ۱ الی ۲ هفته پس از هایفوتراپی برای دورچشم از هرگونه درمان زیبایی در ناحیه تحت درمان اجتناب کنید.

نتایج هایفو دور چشم

روش های دیگر از بین بردن چین و چروک دور چشم:

به طور کلی برای درمان چین و چروک های اطراف چشم و همچنین درمان کبودی و تیرگی آن روش های متعددی در علم پزشکی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خودشان می باشد:

  • تزریق بوتاکس
  • تزریق ژل و فیلر
  • بلفاروپلاستی
  • میکرودرم ابریژن
  • لایه برداری با مواد شیمیایی
  • لیزر
  • پلاسما ژل

هزینه هایفوتراپی دور چشم در کلینیک مهراز

هایفوتراپی دورچشم هم مثل بسیاری از درمان های زیبایی دیگر هزینه مشخصی ندارد و قیمت ان به تخصص پزشک ، دستگاه و شدن و مشکل دور چشم بستگی دارد. پزشکان پس از معاینه تعداد جلسات درمان را مشخص می کنند و براساس تعداد جلسات و عوامل دیگر هزینه نهایی را به شما اعلام می کنند. برای اطلاع از قیمت با ما در کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا هایفوتراپی نوعی عمل جراحی است؟

خیر؛ هایفوتراپی درمان غیر جراحی و غیر تهاجمی است که در آن امواج پر توان فراصوت در عمق پوست نفوذ می کنند و هیچ اثر یا عوارض روی سطح پوست مثل سوختگی بعد لیزر ندارد.

چند جلسه هایفو مورد نیاز است؟

به طور کلی، نتایج بسیارخوبی بعد از همان اولین جلسه هایفوتراپی حاصل می شود. برای کسب نتیجه بهتر می توان پس از ۳ تا ۱۲ ماه درمان را تکرار کرد .

آیا هایفوتراپی ایمن یا دردناک است؟

سالهاست درمان با اولتراسوند یا امواج فراصوت در پزشکی متداول است و هیچ مشکل خاصی گزارش نشده است. در حین درمان افراد بدون نیاز به بی حسی و بدون ناراحتی فرآیند را می گذرانند.

چقدر طول میکشد تا نتایج هایفوتراپی مشخص شود؟

بعد از انجام هایفو، شما می توانید تاثیر اولیه را ببینید، اما نتیجه نهایی حدود ۲ تا ۳ ماه بعد نمایان می شود. چون این بدن شماست که به طور طبیعی کلاژن را بازسازی می‌کند و این مدت زمان بستگی به بدن شما دارد. چون این فرآیند تولید کلاژن شما را تحریک می‌کند، تا چه مدت نتایج به شما بستگی دارد.

هایفوتراپی چگونه انجام می شود؟

هایفوتراپی از انرژی مافوق صوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های زیر پوست استفاده می‌کند. انرژی فراصوت دمای بافت را به سرعت افزایش می دهد. وقتی سلول‌ها در منطقه مورد نظر به دمای معینی رسیدند، دچار آسیب سلولی شده و برای ترمیم شروع به کلاژن سازی طبیعی می کنند که این امر باعث جوانسازی و لیفت پوست می شود.

آیا هایفو دور چشم واقعا تاثیر دارد ؟

تاثیر هایفو دور چشم مستقیما به عمق چین و چرک، تیرگی و گودی چشم بستگی داد. اگر عمق خطوط روی صورت شما کم بود باشد تاثیر هایفو بلافاصله بعد از اتمام عملیات کاملا واضح است. هرچند اگر عمق این خطوط بالا هم باشد تاثیر هایفوتراپی مشخص خواهد بود اما نباید از آن انتظار معجزه داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما