تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مدت ماندگاری لیزر موهای زائد

مدت ماندگاری لیزر موهای زائد + عوامل موثر در میزان ماندگاری لیزر مو


تاریخ انتشار : 4 آذر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۷ آذر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر موهای زائد یک روش بی خطر و مطمئن برای از بین بردن موهای زائد بدن است . اثر این روش طولانی بوده اما ممکن است پس از مدتی موها مجددا رشد کنند خصوصا مواقعی که فولیکول مو به طور کامل از بین نرفته باشد . در این مقاله مدت ماندگاری لیزر موهای زائد را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند ؟

دستگاه لیزر از پالس‌ های نوری جهت از بین بردن موهای زائد استفاده می ‌کند . در حقیقت اشعه‌ های لیزر ، فولیکول ‌های مو را هدف قرار داده ، رنگدانه ‌های موجود در فولیکول مو ، گرما و حرارت اشعه‌های لیزر را به خود جذب کرده و موجب سوختن ریشه مو می‌ شوند به بیان ساده تر حرارت اشعه لیزر ، فولیکول مو را برای همیشه از بین می‌برد .

جهت از بین بردن موهای زائد به وسیله ی لیزر ، اپراتور دستگاه را روی پوست حرکت می ‌دهد . اشعه نور بدون اینکه آسیبی به پوست ‌های اطراف برساند 3 تا 4 میلی‌ متر به پوست نفوذ می ‌کند و فولیکول مو را سوزانده و از بین می برد . پیش از جلسه لیزر لازم است تا موهای ناحیه مورد نظر را با تیغ شیو کنید تا دچار سوختگی پوست نشوید . در صورتی که روی سطح پوست مو وجود داشته باشد ، انرژی لیزر برای سوزاندن موها هدر می ‌رود . به همین علت گرمای کافی به ریشه مو نرسیده و فولیکول را از بین نمی‌ برد .

مدت ماندگاری لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد در صورتی که فولیکول مو از بین برود دائمی است . اما در صورتی که تنها فولیکول مو آسیب ببیند ، مو در نهایت رشد خواهد کرد .

مدت زمان لازم جهت رشد دوباره مو به چرخه رشد موی هر شخص بستگی دارد . برخی از افراد موهایی دارند که سریعتر از بقیه افراد رشد می ‌کند . مو هایی که در فاز استراحت قرار دارند ، کندتر از موهایی که در مراحل دیگر هستند رشد خواهند کرد .

اکثر افراد می ‌توانند انتظار رشد دوباره موها را در طی چند ماه داشته باشند . هنگامی که این اتفاق رخ دهد ، آن ها می ‌توانند دوره‌ های درمان بیشتری را انتخاب کنند .

عوامل موثر بر میزان ماندگاری لیزر موهای زائد

عوامل موثر در ماندگاری لیزر موهای زائد

در این قسمت از مقاله به عوامل موثر در ماندگاری لیزر موهای می پردازیم این عوامل عبارتنداز  :

  • رنگ پوست

رنگ پوست ، در رابطه با اثر بخشی لیزر موهای زائد عامل مهمی‌ به شمار می رود . به گونه ای که هر چه رنگ پوست روشن تر‌‌ باشد ، تاثیر لیزر روی مو‌‌ها افزایش‌‌ می ‌یابد . با این وجود ، لیزر را می توان برا انواع پوست استفاده کرد اما امکان دارد برای دستیابی به نتایج مورد نظر نیاز به دوره‌‌ های بیشتری داشته باشید .

  • رنگ مو

رنگ موی افراد نیز در فرایند لیزر موثر است ، هر چقدر رنگ موهای شما تیره ‌تر باشد ، درمان موثر تر خواهد بود چراکه لیزر به راحتی می تواند هر فولیکول مو را هدف قرار دهد . برخی از لیزرها قوی ‌تر و دقیق ‌تر از سایر لیزر ها هستند و از طول موج‌ های متفاوتی برای هدف ‌گیری بهتر رنگ‌های موهای روشن‌ تر استفاده می‌ کنند .

  • سطح هورمون‌ ها

سطح هورمون‌‌ ها روی رشد مو موثر است . به همین علت هورمون‌‌ ها ‌‌می ‌توانند در نتیجه درمان لیزر موهای زائد شما نیز تاثیرگذار باشند . هر اندازه سطح هورمون شما بالاتر باشد ، موهای شما سریعتر رشد می ‌کنند و احتمالا نیاز بیشتری به درمان‌ های لیزر موهای زائد خواهید داشت .

  • ژنتیک

از دیگر عواملی که پیش از انجام هرگونه لیزر باید توسط پزشک متخصص بررسی شود ژنتیک و چرخه رشد مو‌های شماست . بعضی از افراد ممکن است موهای نازک و بعضی دیگر موهای ضخیم داشته باشند . این مسئله می ‌تواند بر روی دوره ‌های مورد نیاز جهت از بین بردن مو های زائد موثر باشند .

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

  • احساس سوزش در برخی افراد در طی فرایند لیزر .
  • تغییرات در رنگ پوست ، به ویژه در کسانی که پوست تیره دارند ، که معمولا این اتفاق موقتی است .
  • قرمزی پوست
  • تاول یا پوسته شدن پوست
  • ایجاد اسکار پوستی
  • نور خورشید می ‌تواند پوست را تحریک کند و خطر ایجاد تاول و زخم را افزایش دهد .

مراقبت‌ های پس از لیزر موهای زائد برای ماندگاری بیشتر آن

مراقبت‌ های پس از لیزر موهای زائد برای ماندگاری بیشتر آن

  • تا 2 هفته پس از لیزر موهای زائد از شیو کردن خودداری کنید
  • عدم استفاده از لباس تنگ و کثیف به دلیل اینکه لیزر منافذ پوست را تا حدی ملتهب می ‌کند و پوشیدن لباس تنگ یا آلوده موجب تشدید این التهاب خواهد شد .
  • از خوردن زینک مولتی ویتامین و ویتامین های گروه B هرنوع هیر ویت و هر نوع دارویی که باعث رشد مو و ناخن می ‌شود خودداری نمایید چراکه موجب اختلال در روند لیزر می‌ شود .
  • تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد از استحمام خودداری کنید .
  • از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم آفتاب و رفتن سولاریوم تا 3 الی 4 روز بعد از لیزر بپرهیزید .
  • از لمس پوست با دست های آلوده بعد از انجام جلسات لیزر به دلیل اینکه منافذ پوست شما باز هستند خودداری کنید .
  • پس از جلسات لیزر از انجام فعالیت ‌هایی که موجب تعریق زیاد بدن می ‌شوند تا حداقل 1 روز خودداری نمایید .


یک پاسخ به “مدت ماندگاری لیزر موهای زائد + عوامل موثر در میزان ماندگاری لیزر مو”

  1. محیا یاوری گفت:

    سلام چرا بعد از دو جلسه لیزر ، مجددا رشد مو داشتم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما