تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تخلیه ژل لب و مراقبت بعد از آن

تخلیه ژل لب+ انواع روش ها و مراقبت ها، عوارض تخلیه ژل لب


تاریخ انتشار : 17 آبان 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۹ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

افراد زیادی برای زیبا تر شدن چهره خود تزریق ژل لب روسی را انتخاب می کنند . معمولا تزریق ژل لب عوارضی ندارد . اما زمانی که به افراد غیر متخصص برای انجام این کار اعتماد می کنید مشکلاتی همچون قرینه نبودن لب ، تزریق بیش از اندازه ، عفونت لب و… به وجود می آید . در این مواقع افراد به خالی کردن ژل لب روی می آورند . در این مقاله به بررسی تخلیه ژل لب ، روش ها و مراقبت های آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

تخلیه ژل لب

لب ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره ایفا می کنند . بسیاری از افراد برای زیبایی هر چه بیشتر لب های خود اقدام به تزریق ژل لب می کنند اما گاهی با اعتماد به افراد غیر متخصص و کلینیک های نا معتبر دچار عوارضی همچون همچون قرینه نبودن لب ، تزریق بیش از اندازه ، عفونت لب و… می شوند . در این مواقع افراد به درمان روی می آورند . با این کار لب ها به حالت اولیه خود باز خواهند گشت .

تخلیه ژل لب

چه زمانی باید ژل لب را تخلیه کرد ؟

تخلیه ژل علت های بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عوارض ژل‌های پر کننده

در اکثر موارد به علت عدم سازگاری ژل تزریق شده با بدن و عوارض آن ناچارا باید ژل لب را تخلیه کنند . از عوارض رایج این کار می توان به واکنش منفی بدن به ژل تزریق شده ، ایجاد کیست و توده ، تزریق اشتباه ژل به رگ ، التهاب و تورم بیش از حد و… اشاره کرد .

چنانچه در اثر عوارض زیاد جریان خون در ناحیه لب دچار مشکل گردد باید تا 24 ساعت ژل لب را تخلیه کنند تا بافت اطراف آن درگیر نشود . برخی اوقات عوارض به قدری شدت پیدا می‌ کند که برای بازسازی صورت بیمار نیاز به پیوند پوست خواهد بود ، به همین علت بهتر است برای تخلیه ژل لب با آنزیم هیالاز به یک پزشک متخصص و حرفه‌ای مراجعه کنید .

  • تزریق بیش از حد

برخی اوقات تزریق بیش از حد سبب شکل نامتقارن لب ‌ها می ‌شود ، یکی از عوارض تزریق بیش از اندازه فیلر لب ، لب اردکی است که ظاهر نامناسبی در فرد ایجاد می‌ کند در این مواقع لب‌ ها پف کرده و بیش از اندازه استاندارد جلو می ‌آیند .

هنگامی که ژل بیش از اندازه تزریق شود به سمت خط لثه حرکت کرده و موجب می ‌شود پوست در این ناحیه پیرتر و چروکیده ‌تر به نظر رسد . این عارضه را می‌توان با تخلیه ژل درمان کرد .

روش های خالی کردن ژل لب کدام اند؟

تخلیه ژل با توجه به تکنیک‌ ها و متد های جدید به روش های مختلفی انجام می گیرد ، انتخاب هر یک از این شیوه ها بستگی به نظر پزشک متخصص دارد . مهم ‌ترین و رایج‌ ترین آن‌ها عبارتنداز :

  • تخلیه ژل لب با جراحی

این روش جهت تخلیه ژل های بادوام و سیلیکونی مورد استفاده قرار می گیرد . چراکه این کار بسیار سخت است . در این روش پزشکان قسمتی از لب را برش می ‌دهند تا بتوانند ژل تزریق شده را تخلیه کنند.

  • تخلیه با آنزیم

تخلیه ژل با آنزیم به کمک سوزن انجام می‌ شود ، پزشک آنزیم هیالورونیداز را با سوزن به لب تزریق می‌ کند و به این ترتیب ژل لب را تخلیه خواهد کرد . تزریق آنزیم سبب تجزیه و تخلیه هیالورونیک اسید موجود در لب خواهد شد . آنزیم سازگاری بالایی با بدن دارد اما بهتر است پیش از تزریق ، تست آن را انجام دهید تا آلرژی و حساسیتی نداشته باشید.

  • تخلیه با سونوگرافی

هنگامی که فرد در اثر تزریق ژل روسی دچار عارضه شود از سونوگرافی جهت تخلیه ژل استفاده می‌ کنند . در صورتی که توده و کیست ‌های بزرگ روی لب سفت باشند باید برای از بین بردن آن‌ ها از برش با تیغ جراحی استفاده نمود ، پزشک با کمک سونوگرافی متوجه خواهد شد که کدام یک از این روش‌ ها برای تخلیه این توده‌ها مناسب هستند.

  • تخلیه  با سوزن

هنگامی که ژل لب غلظت بالایی نداشته باشد پزشکان جهت تخلیه ژل از سوزن استفاده می‌ کنند ، در این شیوه تخلیه ژل امکان دارد پس از تخلیه کیست‌ های کوچکی روی لب ایجاد شود که به وسیله ی سوزن آن را از بین می ‌برند . غلظت کم ژل و رقیق بودن آن موجب می ‌شود تا به راحتی به وسیله ی سوزن آن را خارج کنند .

مراقبت های بعد از تخلیه ژل لب

مراقبت های بعد از تخلیه ژل لب

تخلیه ژل به مراقبت‌ های خاص و طولانی نیاز ندارد و فرد پس از انجام این کار می تواند به زندگی روزمره خود باز گردد . اما جهت رسیدن به نتیجه مورد نظر و مطلوب بهتر است به چند نکته مراقبتی توجه داشته باشید:

  • می ‌توانید جهت کاهش عوارض تخلیه ژل از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا 2 روز پس از تخلیه ژل از مصرف آسپرین بپرهیزید .
  • چنانچه هرگونه مشکل و علائم پیش بینی نشده ‌ای مشاهده کردید سریعا پزشک خود را مطلع کنید.
  • تا 14 روز پس از درمان از مصرف الکل ، دخانیات خودداری کنید.
  • به هیچ وجه تا دو هفته پس از تزریق در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا 24 ساعت پس از تخلیه ژل از استفاده ی مواد آرایشی و بهداشتی خودداری کنید .

شما هم اگر از فرم لب خود ناراضی هستید می توانید برای تخلیه ژل خود به کلینیک مهراز مراجعه نمایید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران و پزشکان ما در کلینیک مهراز تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما