تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

علت ورم صورت بعد از مزوتراپی

علت ورم صورت بعد از مزوتراپی صورت چیست ؟


تاریخ انتشار : 17 مهر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۸ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

مزوتراپی یکی از تکنیک ها زیبایی می باشد که امروزه با استقبال فراوانی مواجه شده است . در مزوتراپی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها و… به لایه میانی پوست تزریق می شود . مزوتراپی هم مانند دیگر روش های زیبایی ممکن است عوارض کوتاه مدتی همچون ورم صورت داشته باشد این عوارض معدود بوده جای نگرانی بابت آن وجود ندارد . در این مقاله علت و درمان ورم صورت بعد از تزریق مزوژل را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید .

توجه : تمام داروهای ذکر شده در این مقاله صرفا برای آگاهی می باشد. حتما برای درمان به پزشک خود مراجعه نمایید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

علت ورم صورت بعد از مزوتراپی چیست ؟

باید بگوییم که خوشبختانه ، بروز عوارض جانبی شدید پس از مزوتراپی نادر است . بعد از درمان با مزوتراپی ، تورم بیشتر در محل ‌هایی که تزریق صورت گرفته است در 24 الی 48 ساعت اول نمایان تر خواهد بود . ممکن است مقداری از تورم اولیه برای چند هفته باقی بماند و امکان دارد کمی سفتی نیز در محل تزریق برای 6 الی 8 هفته وجود داشته باشد . تورم و قرمزی یک اثر موقتی بوده و به مرور و خود به خود برطرف می‌ شود .

به احتمال زیاد ورم صورت پس از انجام مزوتراپی به صورت برجستگی‌ های کوچک دیده می‌ شود و لمس آن‌ ها دردناک نبوده و باید طی چند روز فروکش کنند .

علت تورم در صورت معمولا سوزن‌ ها و موادی هستند که وارد پوست می‌ شود . هر چه حساسیت شخص بیشتر باشد امکان دارد تورم هم بیشتر باشد . اما در هر حال به هیچ وجه  جای نگرانی وجود ندارد چراکه تورم پس از چند روز کم می‌ شود .

چنانچه تورم و قرمزی و سایر عوارض در عرض یک هفته کمتر نشد و یا عفونتی دیده شد ، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

علت ورم صورت بعد از مزوتراپی چیست

درمان ورم صورت بعد از مزوتراپی

با توجه به اینکه مزوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است ، برای طول دوره بهبودی هیچ زمان قطعی نمی ‌توان تعیین کرد . اکثر افراد بلافاصله پس از تزریق بدون هیچ مشکلی به فعالیت ‌های عادی روزانه خود باز می‌گردند ، ولی برخی دیگر امکان دارد به علت تورم و درد در محل تزریق به 1 تا چند روز استراحت نیاز داشته باشند .

معمولا بیماران تا 2 ساعت پس از درمان تورم خفیف و احساس سوزش یا سوزش را تجربه می‌ کنند . ممکن است ورم صورت پس از مزوتراپی و کبودی تا 72 ساعت پس از تزریق مشاهده گردد که کاملا طبیعی است . در این موقعیت می ‌توان با چند روش ساده شدت تورم را کاهش داد .

هر چه پزشک معالج با تجربه تر باشد و از مواد مناسب استفاده کند ، عوارض جانبی همچون تورم با شدت کم ‌تری نمایان می‌ شود و سریع‌ تر نیز رفع می‌ شود . هر چند تورم صورت خود به خود پس از چند روز از بین می‌ رود ، اما انجام بعضی از اقدامات می ‌تواند به روند بهبودی سرعت بخشد .

یکی از بهترین راهکارها استفاده از کمپرس سرد یا یخ بهداشتی است که می ‌تواند برای کاهش تورم و ناراحتی تا 2 روز پس از مزوتراپی استفاده گردد .

علاوه بر این ، جهت جلوگیری از ورم صورت پس از مزوتراپی توصیه می گردد از خوردن غذا های شور و پر نمک بپرهیزید . مصرف نمک بیش از حد به افزایش ورم صورت کمک می‌ کند .

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت کدام اند؟

مراقبت های بعد از مزوتراپی صورت کدام اند؟

رعایت برخی موارد به کاهش تورم و بهبودی هرچه سریعتر کمک می کند این موارد عبارتنداز :

  • حداقل تا 4 ساعت پس از انجام مزوتراپی از شستشو یا دوش گرفتن خودداری نمایید .
  • تا 24 ساعت پس از تزریق از مصرف داروی ضد التهابی مانند آسپرین و ویتامین E بپرهیزید . همچنین مسکن‌ هایی همچون تایلنول برای مقابله با هر گونه ناراحتی مناسب هستند .
  • تا 2 روز پس از درمان ، از آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ بپرهیزید .
  • به مدت 14 روز پس از تزریق ، از نور مستقیم خورشید دوری کنید و از ضد آفتاب استفاده کنید .
  • نواحی تحت درمان را روزانه به مدت 15 دقیقه به مدت 14 پس از درمان ماساژ دهید .
  • اگر قرمزی یا توده های کوچکی در محل تزریق ایجاد شد ، چند بار در روز از کمپرس گرم استفاده کنید . در صورت بروز زخم باز ، پماد پلی اسپورین به همراه کمپرس روی قسمت آسیب دیده بمالید .
  • 24 ساعت اول پس از انجام مزوتراپی ، مقدار زیادی آب بنوشید .

جمع بندی

در این مقاله علت و درمان ورم صورت پس از انجام مزوتراپی را مورد بررسی قرار دادیم همچنین به مراقبت های پس از انجام این کار پرداختیم . دانستیم که ورم صورت پی از مزوتراپی بعد از مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت و به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد . برای اطلاعات بیشتر با ما در کلینیک مهراز همراه باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما