تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق مزوژل در جوانسازی پوست

تزریق مزوژل جالپرو + مزایا ، کاربرد و هزینه مزوژل در جوانسازی پوست


تاریخ انتشار : 24 بهمن 1401          تاریخ بروزرسانی : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (15 امتیاز)

کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست ، مزوژل  به عنوان یک روش کاربردی و  قدرتمند و جدید در جهت جوانسازی پوست و برخی از اجزای صورت به شمار می رود . جالپرو یک مزوژل تزریقی می باشد که برای بهبود کیفیت پوست و رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک ها استفاده می شود. استفاده از مزوژل در جوانسازی با روش مزوتراپی همراه خواهد بود. به طور کلی استفاده از این  روش تلفیقی از ویژگی ‌های مثبت تزریق ژل و استفاده از کوکتل ‌های مغذی برای پوست صورت می باشد. شما می توانید تزریق مزوژل را در کلینیک مهراز انجام دهید برای مشاوره و تعیین وقت می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

تاثیر شگفت انگیر مزوژل جالپرو برای جوانسازی پوست :

مزوژل که به عنوان مزوفیلر نیز نامیده می شود روشی نوین در علم پزشکی است که در آن ترکیبی از موثرترین مواد برای جوانسازی پوست به کار برده می شود.

مزوژل از  مواد مغذی، ویتامین ‌ها، اسیدهیالورونیک و… برخوردار است که همچون  ژل‌ های پرکننده به ناحیه ‌ی مدنظر تزریق می گردد البته در این رابطه تفاوتی دارد که به این صورت می باشد ، که خاصیت حجم دهی و فرم دهی ندارد و تنها می توانید با روش مزوتراپی نتایج جوانسازی پوست و لیفتینگ را تجربه کنید.

مواد تشکیل ‌دهنده‌ی مزوژل به گونه ای بوده که در کسب نتیجه نهایی  تأثیر بسزایی به همراه دارد. یکی از ترکیبات اصلی مزوژل ها هیالورونیک اسید بوده که به شکل طبیعی نیز در پوست وجود دارد.

نقش این ماده در بدن نگهداری آب حفظ طراوت و زیبایی پوست می باشد؛ ولیکن با مرور زمان و با افزایش سن، اسیدهیالورونیک موجود در پوست کاهش خواهد یافت و  تزریق مستقیم مزوژل به بافت پوست این مشکل را رفع خواهد کرد. به طور کلی می توان گفت تزریق مزوژل می تواند یکی از راه های جوانسازی و تحریک کلاژن سازی پوست بدون عوارض شد.

مزوژل جالپرو چیست؟

مزوژل جالپرو یک محصول استریل قابل تزریق ساخت کشور سوئیس است کهتوسط پوست جذب می شود و بافت پوست را بهبود می بخشد و چین و چروک های صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد و به بهبود ظاهر پوست کمک می کند. مواد اصلی موجود در این مزوفیلر ، انواع آمینو اسیدهای ضروری برای پوست و هیالورونیک اسید می باشد.

مزوژل جالپرو برای تزریق در برخی از نواحی بدن مناسب است که شامل صورت ، دست ، زیربغل ، گردن دکلته ، داخل ران ، داخل زانو و شکم می شوند.

کاربرد مزوژل چیست؟

  • از بین بردن چین و چروک صورت و گونه ‌ها و اطراف دهان و چین و چروک ‌های موجود در اطراف چشم‌ ها (قسمت بیرونی چشم‌ها)
  • رفع خستگی و بی روحی و کدورت پوست
  • بهبود یافتن خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست
  • افزایش شادابی و درخشندگی پوست
  • از بین بردن لکه ‌های تیره‌ ی پوست
  • درمان جای جوش
  • کاهش تیرگی دور چشم
  • تغذیه و آبرسانی پوست
  • تورم و پف زیر چشم از بین می برد
  • پوست را احیاء و سفت می کند
  • جوانسازی با مزوژل برای بیشتر بیماران و انواع پوست مناسب خواهد بود.

سایر کاربردهای مزوژل به شرح زیر است:

  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست گردن و کاهش خطوط آن
  • رفع غبغب
  • بهبود وضعیت پوست پشت دست
  • از بین بردن ترک های پوستی
  • ار بین بردن سلولیت های پوستی
  • جلوگیری از ریزش مو
  • رفع لک های سیاه موجود در برخی قسمت های پوست بدن

شما می توانید برای اطلاع از اینکه پروفایلو بهتر است یا هایفو به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

فیلم زیر تزریق مزوژل جالپرو در کلینیک مهراز را نشان می دهد

نحوه تزریق مزوژل چگونه است؟

کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست ، بعد از اینکه پزشک طرح ریزی یک برنامه درمانی یا جوانسازی با استفاده از مزوژل راارائه نمود می بایست تزریق مزوژل در چند جلسه به شکل مرتب صورت گیرد. نحوه استفاده از روش مزوژل بسیار شبیه به تزریق ژل به نواحی مختلف صورت می‌باشد.

پزشک بعد از آماده‌سازی سرنگ مخصوص، ترکیب ویال مزو و هیالورونیک اسید موجود در بسته بندی مزو ژل را به آرامی به اندازه نیاز در ناحیه هدف تزریق خواهد کرد.

همه ی مواد و عناصر استفاده شده  در مزوژل منجر به ایجاد و ساخت کلاژن می شود و همچنین باعث شده تا عمل خون ‌رسانی به بافت ‌ها و اندام ‌ها افزایش پیدا کند.

از ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان ‌ها در مزوژل جهت تقویت و ترمیم پوست بهره برداری می گردد. روش تزریق مزوژل مانند روش مزوتراپی می باشد که یک دستگاه مزوگان در آن برای تزریق کوکتل مزوژل به پوست استفاده می ‌شود.

مراقبت ‌های لازم  پس از تزریق مزوژل :

کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست ، از قرار گرفتن در معرض آفتاب و نیز سونا در هفته اول بعد از تزریق جلوگیری نمایید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با SPF30 یا بیشتر را حتما قبل از خارج شدن از منزل استفاده کنید.

ضمن اینکه تا دو هفته بعد از درمان از درمان‌ های پوستی و زیبایی در سالن ‌های زیبایی خودداری نمایید. می ‌توانید پس از گذشت  دو هفته با مراجعه مجدد به پزشک و اجازه از طرف وی، مراقبت‌ های پوستی خود را مجددا شروع کنید.

از مصرف داروهای همچون ناپروکسن، ایبوپروفن و آسپیرین که رقیق‌کننده خون هستند پرهیز کنید و در صورت لزوم می بایست یک هفته قبل از درمان با پزشک مشورت نمایید.

  • از ماساژ دادن محل تزریق بپرهیزید.
  • حدود ۲۴ ساعت ورزش نکنید و فعالیت بدنی شدید نداشته باشید.
  • حدود ۷۲ ساعت در برابر گرما یا نور خورشید قرار نگیرید.
  • از کمپرس یخ جهت کاهش التهاب و قرمزی استفاده نمایید.
  • مصرف نمک را کاهش دهید. 

مراقبت های پس از تزریق مزوژل جالپرو

اهداف درمانی جالپرو چیست؟

درمان چین و چروک صورت و بدن ، بهبود خطوط گردن و دکلته ، بهبود تیرگی دور چشم و …

دوره تکرار چگونه است و چقدر ماندگاری دارد؟

تا ۳ جلسه هر ۳ هفته یکبار تزریق می شود و یک سال ماندگاری مزوژل می باشد.

تزریق مزوژل جالپرو چه عوارضی دارد؟

کبودی ، خونریزی ، ورم و قرمزی برخی از شایع ترین عوارض موقت جالپرو هستند. این علائم بعد از گذشت ۱ تا ۷ روز برطرف می شوند.

انواع جالپرو کدام اند؟

جالپرو به دو دسته تقسیم می شود که به شرح زیر می باشند:

جالپرو کلاسیک :

این مدل از جالپرو بیشتر برای افراد جوان که به تازکی با چین و چروک صورت مواجه شده اند کاربرد دارد. در این روش شما به سه جلسه درمان نیاز دارید که با فاصله ۱۰ روز انجام می شوند. این مزوژل حاوی ۶۰ میلی گرم هیالورونیک اسید با وزن مولکولی پایین می باشد.

جالپرو اج ام دبلیو :

این نوع از جالپرو بیشتر برای افراد بالای ۴۵ سال کاربرد دارد که دارای علائم حاصل از بالارفتن سن به شدت روی صورت خودنمایی می کند. این نوع دارای مقدار زیادی هیالورونیک اسید می باشد که به ترمیم فیبروپلاست هایی که وظیفه کلاژن و الاستین را بر عهده دارند کمک می کند.

تفاوت انواع چالپرو در چیست؟

در جالپرو مدل hmw اسید هیالورونیک بیشتری وجود دارد به همین دلیل این محصول برای افراد مسن تر مناسب تر می باشد. اما مدل کلاسیک آن به دلیل این که باعث جلوگیری از بروز علائم پیری می گردد برای افراد جوان مناسب است.

افرادی که نباید مزوژل تزریق کنند کدام اند؟

کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست ، اگر چه این روش از سلامت بالای برخوردار بوده ولی  گاها افراد کاندیدای مناسب درمان با مزوژل نخواهند بود. لذا می بایست قبل از اینکه اقداماتی در اینخصوص داشته باشید با پزشک پوست و مو  در خصوص پرونده پزشکی و وضعیت جسمانی خود مشورت لازم را داشته باشد.

  • افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی می باشند همچون افراد دیابتی  ، سرطان، لوپوس و…
  • خانم‌ هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی می باشند.
  • افرادی که دارو های خاصی مصرف می نمایند.
  • افرادی که دارای پوست شل و افتاده‌ ای می باشند. البته برای دست یابی به نتیجه مورد نظر در این شرایط لازم است از تزریق ژل و یا لیفت صورت نیز استفاده شود.

نتایج و ماندگاری تزریق مزوژل :

نتیجه ‌ی حاصل از تزریق مزوژل اغلب در  مدت زمان کوتاهی مشخص خواهد بود ولی  نتیجه ‌ی کامل بعد از 48 ساعت مشاهده می شود. نتیجه‌ ی تزریق مزوژل اغلب بین 6 تا 9 ماه باقی خواهد ماند و به مرور  از بین خواهد رفت.

برای اینکه این نتایج مزوژل در مدت زمان طولانی‌ تری باقی بمانند و پوست، جوان ‌تر و شاداب ‌تر  دیده شود ، درمان با مزوژل می بایست تکرار گردد. یک برنامه ‌ی درمان با مزوژل دارای سه جلسه با فواصل 2 تا 4 هفته خواهد بود.

تزریق مزوژل جالپرو برای زیر چشم‌ :

جالپرو زیر چشم به بهبود گودی ، تیرگی و چروک های ریز اطراف چشم کمک می کند. این مزوژل به افرادی توصیه می شود که به دلیل نازکی پوست دور چشم کاندید مناسبی برای تزریق فیلر نیستند.

عوارض جانبی تزریق مزوژل

اقدامات قبل از تزریق مزوژل جالپرو :

  • یک هفته قبل از تزریق مصرف دخانیات و الکل را متوقف کنید.
  • مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون را از ۲ هفته قبل از تزریق متوقف کنید.
  • در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.
  • این تزریق به صورت کاملا مستقیم به عمق پوست انجام می شود و قبل از انجام باید پوست را تمیز و ضد عفونی کرد.

مراقبت های بعد از تزریق مزوژل جالپرو:

  • تا یک ماه بعد از تزریق درمان با لیزر انجام نشود.
  • از مالیدن و ماساژ محل تزریق اجتناب شود.
  • تا یک ماه حمام طولانی نداشته باشید.
  • از استعمال دخانیات و مصرف نمک زیاد جدا خودداری کنید.
  • کمپرس سرد برای رفع تورم و التهاب مفید است.
  • حداقل یک روز ورزش و فعالیت بدنی نداشته باشید.
  • سه تا چهار روز در معرض نور مستقیم خورشید نباشید.

عوارض جانبی تزریق مزوژل :

عوارض بعد از تزریق مزوژل عبارتند از:

کبودی: اگر چه خفیف می باشد و اغلب بعد  از 2 یا 3 روز از بین خواهد رفت. در موارد بسیار نادر کبودی دراز مدت در محل تزریق مزوژل نیز قابل مشاهده خواهد بود.

تورم در محل تزریق مزوژل: این عارضه نیز خفیف می باشد و با گذراندن از 3-2 روز از بین خواهد رفت.

واکنش ‌های آلرژیک همچون قرمزی پوست: در مواردی پوست به دلیل ماساژ شدید، در محل تزریق با قرمزی و حساسیت موجه خواهد شد. این واکنش ‌های آلرژیک در صورتی که شدت زیادی نداشته باشد طی 3-2 روز رفع خواهد شد.

بی‌ حسی در محل تزریق مزوژل: فیلرهایی همچون مزوژل اغلب دارای ماده بی‌ حس ‌کننده موضعی خواهند بود که همین موضوع باعث احساس بی‌حسی در محل تزریق خواهد شد. این احساس اغلب پس از گذشت 3-2 ساعت از بین خواهد رفت.

مزایای تزریق مزوژل جالپرو :

این مزوژل رطوبت رسانی را بیشتر می کند و باعث ایجاد مولکول های شبکه ای شده و قوام پوست را افزایش می دهد. همچنین با انجام این تزریق متابولیک فیبروبلاست ها سرعت بخشیده و فرآیند کلاژن سازی افزایش پیدا می کند. جالپرو باعث ترمیم ، درخشندگی و استحکام پوست می شود و همچنین کاهش روند پیر شدن پوست را دنبال دارد.

خواص مزوژل صورت چیست

خواص مزوژل جالپرو صورت چیست؟

کاربرد تزریق مزوژل در جوانسازی پوست ، مهم ترین مزایای مزوژل صورت آغاز دوباره ی کلاژن سازی پوست می باشد. وجود اسید هیالورونیک منجر به آن شده تا پوست همچون گذشته ی خود ظاهری جوان کسب کند.

افزایش شادابی پوست از بین رفتن تیرگی های پوست و لکه ها، درمان جای جوش و زخم و سفت شدن پوست می توانداز مزایای مزوژل دانست. بعد از تزریق صورت شما مجددا احیا خواهد شد و چوانی خود را به دست می آورد. بنابراین پوست دوباره جوان شده و روند خون رسانی در بافت های پوست افزایش می یابد. خواص مزوژل جالپرو بسیار بیشتر از آنچه در این مقاله گفته شده می باشد. بهتر است برای درک بهتر فقط یکبار آن را انجام دهید.

تفاوت پروفایلو و جالپرو چیست؟

در پاسخ کوتاه و شفاف در مورد تفاوت پروفایلو و جالپرو باید گفت که پروفایلو متشکل از دو نوع هیالورونیک اسید است که دارای وزن مولکولی سبک و سنگین هستند.

این دو نوع هیالورونیک اسید باعث می شوند تا فرآیند آبرسانی به پوست به شکلی قوی انجام شوند و پس از تزریق پوست به خوبی و به شکلی زیبا تغییر حالت دهد. همچنین جالپرو دارای اسید هیالورونیک است به همراه تعدادی اسید آمینه که باعث فرآیند جوانسازی پوست می شوند.

  • جالپرو مانند مزوژل یا ژل حجم دهی نداد و شکل و فرم پوست را تغییر نمی دهد اما پروفایلو حجم دهنده است.
  • تعداد نقاط تزریق جالپرو بیشتر از پروفایلو است.
  • میانگین تعداد جلسات جالپرو 3 الی 4 جلسه است؛ بستگی به شرایط پوستی افراد، فاصله‌ی بین جلسات بین یک تا دو هفته متغیر خواهد بود. بعضی مراکز هر 10 روز یکبار تزریق را انجام می‌دهند. میزان تزریق حدود 3 میل هست.
  • در مورد پروفایلو، میانگین تعداد جلسات 2 جلسه است؛ برای برخی افراد تا 4 جلسه ممکن است لازم شود، بین هر جلسه تا جلسه بعدی یکماه فاصله هست.
  • تفاوت در نواحی تزریق هم وجود دارد؛ جالپرو در صورت، گردن، بالای سینه (دکلته)، زیربغل، دست، ران داخلی، شکم و نواحی زانو استفاده می‌شود. اما پروفایلو در نواحی صورت، گردن، بالای سینه (دکلته)، بازو و دست انجام می شود.

قیمت و هزینه تزریق مزوژل جالپرو :

عوامل متعددی در تعیین هزینه کلی تزریق این محصول نقش دارند. این محاسبه قیمت تزریق جالپرو توسط پزشکان زیبایی انجام می شود. پزشکان با انجام معاینه و شرایط پوست افراد و شدت مشکلات و نواقص پوست ، می توانند میزان هزینه ای که باید برای تزریق مزوژل جالپرو پرداخته شود را تعیین کنند. اما بهتر است از حواص مزوژل جالپرو غافل نشوید و حتما برای یکبار هم که شده آن را انجام دهید.

سوالات متداول درباره تزریق جالپرو

مدت زمان تزریق جالپرو چقدر است؟

مدت زمان تزریق جالپرو با توجه به ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار بگیرد متفاوت می باشد. اما به طور کلی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برای این تزریق زمان نیاز است.

اثرات و نتایج جالپرو چگونه است؟

افرادی که از مزوژل جالپرو استفاده کرده اند پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اثرات و نتایج آن را مشاهده خواهند کرد. و به دلیل اثرات بیوژنتیکی که این مزوژل دارد آن را به عنوان یک محصول معجره گر شناخته می شود. نتایج جالپرو حدودا شش ماه ماندگاری دارد.

هر چند وقت یکبار نیاز به تزریق جالپرو می باشد؟

در طول یک سال امکان تزریق این ژل ۳ تا ۵ بار وجود دارد. تعداد دفعات تزریق به خود شما بستگی دارد. هر اندازه که پوست شما آسیب بیشتری دیده باشد نیاز به جلسات بیشتری نیز می باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما