تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟

کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟ + مزایا و معایب آن


تاریخ انتشار : 10 مهر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۵ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (7 امتیاز)

این روزها مشکلات ریزش مو بسیار رایج است . یکی از پر تکرار ترین سوال ها از ما در کلینیک مهراز این است که کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟  یکی از بهترین روش های درمان طاسی سر و بازگشت موهای از دست رفته است که در  کلینیک های معتبر انجام می شود کاشت مو است . همچنین PRP مو نیز یکی از روش های ترمیم مو می باشد که امروزه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد . در این مقاله به مقایسه کاشت مو و prp خواهیم پرداخت و متوجه خواهیم شد که کدام روش بهتر است با ما همراه باشید .

شما می توانید در کلینیک مهراز با خیال راحت و با قیمتی مناسب پی آر پی مو برای درمان ریزش مو خود و همچنین بازگشت موهای خود انجام دهید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ و یا ۰۹۱۲۴۹۴۰۲۵۲ تماس بگیرید.

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟ ، در کاشت مو ابتدا بخشی از پوست سر با جراحی برداشته می ‌شود . سپس دو انتهای پوست را به یکدیگر نزدیک کرده و بخیه می‌ زنند . در مرحله بعد پوست جدا شده به قطعات کوچک تقسیم می ‌شود ، به صورتی که فولیکول‌ های مو از یکدیگر جدا می ‌شوند . سپس برش های کوچکی در پوست نواحی هدف یا مناطق گیرنده ایجاد می گردد .

در آخر ، قطعات کوچک پوست و فولیکول ‌های متصل در پوست بریده شده کاشته می‌ شوند . پس در کاشت مو هیچ مویی به شما اضافه نمی گردد تنها فولیکول های مو از قسمت هایی که فولیکول های بیشتری دارد برداشته شده و در قسمت دیگری که دارای طاسی است کاشته می شود .

کاشت مو چیست

PRP چیست ؟

کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟ ، در تکنیک پی آر پی تحریک رشد مو با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ایجاد می شود . پی آر پی سبب می شود که فولیکول های مو از فاز تلوژن یا مرحله خواب خارج شده و رشد کنند .

برای انجام این کار ابتدا مقداری خون از شما گرفته می شود . این خون تقریباً برابر با مقدار خونی است که در طول آزمایش خون از شما گرفته می شود که حدود 10 تا 20 میلی لیتر است . نمونه خون گرفته شده از شما در دستگاهی به نام سانتریفیوژ قرار می گیرد . در دستگاه سانتریفیوژ قسمت های مختلف خون با چرخش سریع بر اساس نیروی گریز از مرکز جدا می شود .

در آخر محلول به دست آمده محلولیست سرشار از پلاکت خون . همانطور که می دانید نقش اصلی پلاکت ها که لخته شدن خون و جلوگیری از خونریزی است .

همچنین پلاکت ها نقش بسیار مهمی در روند بهبود آسیب های بافتی دارند . بعد از جداسازی و تهیه محلول PRP سپس به پوست سر شما تزریق می شود . با ورود محلول به قسمت مورد نظر ، فاکتورهای رشد از پلاکت ها آزاد می شوند .

این عوامل 3 عملکرد مهم انجام می دهند :

  • تولید پروتئین کلاژن را تحریک می کنند .
  • سبب تشکیل رگ های خونی جدید می شوند .
  • سلول ها را سازماندهی و تقسیم می کنند .

کاشت مو یا پی آر پی کدام بهتر است ؟

کاشت مو یا پی آر پی کدام بهتر است ؟

کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟ ، در توضیح کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟ باید گفت که انتخاب درمان در گام نخست به نیاز شما و تشخیص پزشک بستگی دارد . همانطور که پیش از این گفتیم بهترین کاندید جهت انجام کاشت مو کسانی است که قسمت های طاسی در سر داشته باشند چرا که امکان رویش دوباره مو در این قسمت ها وجود ندارد . در حالی که بهترین کاندید برای PRP کسانی هستند که برای تحریک فولیکول های خفته مو و درمان نازک شدن مو به کمک نیاز دارد . موارد زیر ممکن است شما را بیشتر به انجام یکی از این درمان ها جلب کند :

کاشت مو تنها در یک جلسه انجام می شود ولی روش پی آر پی به چندین جلسه درمان نیاز دارد .

معمولا هزینه کاشت مو کمتر از هزینه PRP مو است .

تکنیک پی آر پی مراحلی زمان بر و گاها طاقت فرسا برای بیمار دارد همچون خون گیری ، تزریق محلول ، کرم های بی حس کننده و … ولی در کاشت مو چنین مراحلی نیاز نبوده و ساده تر است .

برای کسانی که از داروهای خاصی ( همچون داروهای بیماری های قلبی عروقی یا تیروئیدی ) در حین و پس از پی آر پی استفاده می کنند ، تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده و بیمار باید تحت نظر پزشک باشد ، ولی در کاشت مو معمولاً اینچنین نیست .

مشاهده نتایج نهایی در پی آر پی نسبتا طولانی و بعضا بیش از یک سال است ولی نتایج در کاشت مو سریعتر ظاهر می شود و بیمار احساس رضایت بیشتری می کند .

PRP یک درمان کم تهاجمی است که خطرات احتمالی مانند رد پیوند ، التهاب و عفونت را به کمترین حالت ممکن می رساند . پس این روش برای کسانی که به دنبال روش های کم تهاجمی هستند مناسب تر است .

جمع بندی :

کاشت مو یا پی آر پی مو کدام بهتر است؟ ، با توجه به نکات گفته شده در این مقاله می توان گفت کاشت مو بهترین راه حل برای درمان طاسی سر و یا کم پشتی به شمار می رود لازم به ذکر است که مراقبت های پس از کاشت مو و همچنین بهره گیری از پزشکان متخصص و با تجربه در نتیجه نهایی آن تاثیر بسزایی دارد .

ولی روش PRP مو یکی از روش های مکمل برای درمان های پیش از ریزش شدید مو و یا بعد از کاشت مو برای به دست آوردن نتیجه بهتر می باشد و به عنوان روش قطعی ریزش مو و برگشت موهای از دست رفته کمتر مورد استفاده قرار می گیرد . امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما