تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟


تاریخ انتشار : 22 شهریور 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (1 امتیاز)

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟ ابروها نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره دارند . به همین دلیل کاشت ابرو روشی است که افراد زیادی که در جامعه از کم مویی در ناحیه ابرو رنج می برند انتخاب می کنند . کاشت ابرو روشی طبیعی وزیبا برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا است . فرد پس از کاشت ابرو باید اقداماتی برای حفظ و نگهداری آن انجام دهد تا نتیجه کاشت موفق باشد . موهای کاشته شده در ناحیه ابرو همانند ابروی طبیعی به نگهداری و مراقبت نیاز دارد زیرا در صورت عدم مراقبت دچار ریزش می شود و نتیجه ی مطلوبی در پی نخواهد داشت . بوتاکس هم از جمله عمل ‌های زیبایی می باشد که امروزه افراد زیادی آن را انجام می ‌دهند .

در تزریق بوتاکس ، عضلات به‌ صورت موقتی فلج شده و این سبب می‌ شود چین و چروک‌ های پوست از بین روند . برخی از افراد پس از کاشت ابرو قصد انجام بوتاکس نیز دارند در این مقاله قصد داریم به این سوال که چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد پاسخ دهیم با ما همراه باشید .

بوتاکس چیست ؟

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟ ، بوتاکس ترکیبی ساخته شده از سمی به نام بوتولینوم است که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست و فلج عضلات ناحیه مورد نظر سبب برطرف شدن چین و چروک‌ ها خواهد شد .

عامل اصلی به وجود آمدن چین‌ و چروک های روی پوست انقباض و حرکت عضلات صورت هستند . چنانچه توسط یک ماده خارجی از حرکت عضلات جلوگیری شود ، چروک ‌های سطح پوست هم از بین خواهند رفت .

عوارض بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس روشی غیرتهاجمی می باشد که عوارض بوتاکس صورت بسیار کمی برای آن به ثبت‌ رسیده است . این عوارض می تواند با مراجعه به پزشک کم مهارت و استفاده از مواد نامرغوب افزایش پیدا کند ، این عوارض عبارت است از :

  • قرمزی و تورم
  • سردرد و تهوع
  • کبودی
  • واکنش‌های کولینرژیک
  • عفونت
  • افتادگی پلک

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟

به حداقل رساند عوارض بوتاکس صورت

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟ همان‌طور که به آن اشاره کردیم عوارض بوتاکس نگران کننده نیست و افراد می ‌توانند با خیال آسوده آن را انجام دهند . برای به حداقل رساندن عوارض بوتاکس رعایت نکات زیر الزامی می باشد :

  • تزریق بوتاکس در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام گیرد .
  • مصرف دقیق و به موقع داروهایی پزشک برای شما تجویز می ‌کند .
  • در جریان قرار گرفتن پزشک از بیماری ‌ها و یا آلرژی‌های شما .
  • عدم انجام بوتاکس در صورتی که باردار یا شیرده هستید .

کاشت ابرو چیست ؟

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟ کاشت ابرو یک عمل زیبایی می باشد که در آن فولیکول های مو از ناحیه ای از بدن مانند پوست سر برداشته و به ابرو پیوند زده می شود . در بعضی افراد ، ابروها به صورتی ژنتیکی نازک هستند . برخی اوقات هم افراد ترجیح می دهند با کاشت ابروهای طبیعی ، ابروهای خود را پرپشت تر از چیزی که هست نشان دهند .

موهای کاشته شده همچون موهای اصلی ابرو رشد می کنند و می توانید به آن حالت دهید ، یا حتی آن ها را کوتاه و رنگ کرد .

ابروها نیز مانند چشم ها در قسمت مهم صورت قرار گرفته اند و تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند . انتخاب بهترین روش کاشت ابرو افزایش اعتماد به نفس ، جذابیت و زیبایی چهره را فراهم می ‌سازد .

عوارض جانبی کاشت ابرو

در هر عمل زیبایی ، از جمله کاشت ابرو ، امکان دارد عوارضی ایجاد شود . با این حال ، بسیاری از این عوارض موقتی بوده و خود به خود رفع می شوند . از عوارض جانبی احتمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بلافاصله پس از کاشت ابرو ممکن است تورم و کبودی در اطراف ناحیه پیوند و پلک های بالایی را تجربه کنید ، که معمولا در عرض چند روز از بین می رود .
  • ریزش موقت موهای کاشته شده در مرحله کاتاژن و به دنبال آن رشد مجدد موها .
  • اگرچه خونریزی از مواردنادر است اما می تواند در طول عمل رخ دهد و امکان دارد به مراقبت های پزشکی مناسب نیاز داشته باشد .
  • عفونت یک خطر بالقوه است ، ولی با مراقبت های مناسب پس از عمل و رعایت پروتکل های بهداشتی ، این خطر به حداقل می رسد .
  • اسکار و جای زخم از موارد طبیعی روند بهبود هستند . با این حال ، با تخصص یک پزشک با تجربه و ماهر ، اسکارها معمولاً حداقل هستند و به خوبی در ناحیه طبیعی ابرو پنهان می شوند .

راهکارهای به حداقل رساندن عوارض کاشت ابرو

راهکارهای به حداقل رساندن عوارض کاشت ابرو

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟ ، خودداری از تماس با آب : مهم است برای 48 الی 72 ساعت اول پس از عمل از تماس ابروها با آب خودداری کنید . پس از این مدت ، می توانید ابروها را به وسیله ی یک پاک کننده ملایم و طبق دستور پزشک به آرامی بشویید .

خودداری از فعالیت های شدید : 48 الی 72  ساعت پس از کاشت توصیه می شود از انجام ورزش های شدید و فعالیت های بدنی که باعث تعریق بیش از حد یا فشار بر روی ابروها شود بپرهیزید .

استفاده از داروهای تجویز شده : ممکن است پزشک پماد ، اسپری یا داروهای موضعی را جهت کمک به روند بهبودی تجویز کند . بسیار حائز اهمیت است که از این داروها طبق دستورالعمل استفاده کنید و دوز توصیه شده و روش های مصرف را به درستی دنبال کنید .

اصلاح و نظافت منظم : با توجه به اینکه ممکن است موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشد کنند ، اصلاح منظم برای حفظ شکل و ظاهر مطلوب ابروها ضروری است .

کاشت ابرو و بوتاکس

با افزایش سن ، افتادگی پلک ، چین و چروک ‌های ناحیه ابرو و ریزش ابرو به ‌صورت همزمان اتفاق می افتد و افراد به دنبال راهی جهت درمان این مشکلات می ‌گردند . در این میان افرادی هستند که تمایل به کاشت ابرو و بوتاکس را به ‌صورت همزمان دارند که این عمل به هیچ وجه توصیه نمی گردد .  در ادامه ی مطالب به طور کامل عواقب انجام این کار را شرح خواهیم داد .

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟

ماده موثر انواع بوتاکس در انواع برندها از جمله دیسپورت ، مصپورت ، بوتاکس دیستون و … تا حدودی متفاوت است بنابراین بهتر است پس از تزریق بوتاکس حداقل 2 هفته تا انجام کاشت ابرو صبر کنید تا بوتاکس جذب عضلات شده و با مواد تزریقی اطراف ابرو در حین عمل ترکیب نشده و تأثیر بوتاکس کاهش نیابد .

آیا تزریق بوتاکس همزمان با کاشت ابرو خطرناک است ؟

آیا تزریق بوتاکس همزمان با کاشت ابرو خطرناک است ؟

چند وقت بعد از کاشت ابرو می توان بوتاکس کرد؟ اگرچه تزریق بوتاکس پس از کاشت ابرو در جوانسازی و زیبایی چهره بسیار موثراست ، اما انجام این دو روش به صورت همزمان ، خطرناک بوده و نتیجه قابل قبولی از نظر درمانی برای فرد نخواهد داشت .

از شایع ترین مشکلات همزمان کاشت ابرو و تزریق بوتاکس می توان به عدم توازن در بوتاکس تزریق شده به ناحیه چشم  اشاره کرد . از دیگر مشکلات تزریق بوتاکس پس از کاشت ابرو ، عدم تزریق مناسب و بر هم خوردن تعادل چهره و تکرار تزریق بوتاکس است . همانطور که پیش از این گفتیم بهتر است بوتاکس پس از کاشت ابرو ، با فاصله زمانی حدود 15 الی 30 روز بعد انجام شود .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما