تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق فیلر باسن

تزریق فیلر باسن(معرفی انواع فیلر باسن و مزایا و هزینه تزریق ژل باسن ۱۴۰۳)


تاریخ انتشار : 6 شهریور 1402          تاریخ بروزرسانی : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (14 امتیاز)

تزریق فیلر به باسن یک روش درمانی آرایشی می باشد که به افراد کمک می کند تا فرم و سایز باسن خود را بهبود بخشند . در طول این درمان مواد را می توان به نواحی مختلف باسن تزریق کرد .

مواد تزریق شده به باسن ، موجب افزایش حجم و قوس مناسب در ناحیه باسن می شود . همانطور که گفتیم می توان این مواد را در هر نقطه که نیاز به حجم گرفتن دارد تزریق کرد . جهت فرم دهی و حجیم کردن باسن 2 تکنیک وجود دارد : تزریق چربی به باسن و تزریق فیلر به باسن در این مقاله ما تزریق فیلر به باسن را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

امروزه تزریق ژل به بدن تبدیل به یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی شده است. تزریق ژل به باسن به منظور لیفت و بزرگ شدن باسن انجام می شود. در این مطلب از مقاله کلینیک مهراز به بررسی فواید ، عوارض و کاربرد تزریق ژل باسن می پردازیم.

تزریق فیلر باسن چیست ؟

تزریق فیلر باسن که به عنوان لیفت باسن غیر جراحی هم شناخته می‌ شود ، امروزه محبوبیت زیادی در بین بانوان پیدا کرده است . این روش شامل تزریق ژل باسن با هدف تغییر شکل و یا تغییر اندازه ناحیه مورد نظر صورت می گیرد . تزریق فیلر باسن به منظور تقویت و برجسته سازی باسن استفاده می شود. تزریق ژل باسن یکی از روش های زیبایی و تناسب اندام می باشد.

انجام تزریق فیلر باسن باعث افزایش قوس و حجم باسن می شود. تزریق فیلر باسن مانند تزریق ژل به سایر قسمت های حجم می دهد و باعث رفع شلی و چین و چروک و افزایش استحکام پوست می شود.

مزایای تزریق فیلر باسن

  1. روش کم تهاجم

تزریق ژل به باسن به اندازه جراحی پروتز باسن تهاجمی نخواهد بود و دوران نقاهت سنگینی را ندارد .

  1. هیدراته کردن پوست

به طور طبیعی هیالورونیک اسید آب را به خود جذب می‌ کند و به هیدروژن متصل می ‌شود که این امر سبب هیدراته شدن پوست می‌ شود .

  1. افزایش حالت کشسانی پوست

تزریق فیلر به باسن باعث شده که پوست این قسمت تا حدودی کشیده شود و تمامی چین و چروک ‌های ریز روی باسن و فرورفتگی ‌ها در این قسمت از بین برود .

  1. رفع سیاهی پوست باسن

معمولا پوست باسن به علت فرورفتگی‌ های مختلف و همچنین سایش با لباس زیر به مرور زمان کمی تیره و سیاه می ‌شود که پس از تزریق ژل باسن این مورد به دلیل کشیدگی سطح پوست برطرف می‌ شود . فیلر هیالورونیک اگر طی جلسات بعدی مجدد به ناحیه باسن تزریق گردد ، سلول ‌های این ناحیه را ترمیم و تمامی لکه ‌ها را از بین خواهد برد .

انواع فیلر تزریقی به باسن

انواع فیلر های تزریقی به باسن کدامند؟

این نوع ژل از انواع مدل های تزریق ژل می باشد که مانند هر روش زیبایی دیگر مانند تزریق ژل لب ، تزریق ژل چانه و … انواع مختلفی دارد:

فیلر بادی رابیانکا :

فیلر بادی رابیانکا نوعی از بادی فیلرها بر پایه یک ماده کاملا ارگانیک (هیالورونیک اسید) کاملا امن ، که تنها برای فرم دهی و حجم دهی به بدن ساخته شده است می باشد. رابیانکا ۷۰ سی سی با هیالورونیک اسید کراس لینک شده و چسبندگی بالایی دارد و به همین دلیل می تواند به خوبی نواحی بدن را پر کند و در جای خود بچسبد و فیکس بماند. همین ویژگی فیلر بادی رابیانکا باعث می شود حجم مورد نیاز در بافت ها به خوبی تامین شود و فیلر بدون حرکت در جای خود باقی بماند.

مزایای فیلر باسن رابیانکا :

  • تزریق فیلر رابی آنکا یک روش غیر تهاجمی است که بر خلاف روش های تهاجمی مثل عمل جراحی نیاز به دوران نقاهت طولانی مدت ندارد.
  • این فیلر به دلیل آنکه از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته شده است باعث بروز آلرژی و عوارض در فرد نمی شود مگر آنکه فرد به ماده هیالورونیک اسید حساسیت داشته باشد.
  • به انتخاب و تشخیص پزشک هر مقدار که بخواهید تزریق می شود.
  • خطرات تزریق ژل رابیانکا جزئی و ناچیز است و در حد کبودی ، قرمزی و تورم می باشد.
  • ماندگاری بالا
  • مقرون به صرفه
  • قابل بازگشت با آنزیم هیالورونیداز

فیلر بادی تزریقی مورد استفاده در کلینیک مهراز فیلر بادی رابیانکا می باشد و شما می توانید برای تزریق با شماره های ما در تماس باشید. ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱

عوامل موثر بر کم حجم شدن باسن

عوامل موثر بر کم حجم شدن باسن :

دلایلی منجر به کم حجم شدن باسن می شود ، از این دارای اهمیت می باشد که مشخص می کند آیا فرد می تواند از روش تزریق ژل به باسن استفاده کند یا خیر. مهم ترین دلایل شل بودن ، افت و کم حجم بودن باسن مواردی از قبیل زیر می باشد:

  • کاهش وزن زیاد
  • افزایش سن و پیری
  • مسائل ژنتیکی و مادرزادی
  • تغییرات هورمونی مخصوصا در زمان بارداری و شیردهی

نحوه تزریق فیلر باسن

تزریق ژل باسن به این صورت انجام می شود که در ابتدا پزشک از بیمار عکس می ‌گیرد تا بیمار بعد از عمل متوجه تغییرات اعمال شده بر روی بدن خود شود . سپس پزشک باسن را از پشت و پهلو بررسی می ‌کند تا نقاط مناسب جهت تزریق مشخص شود . برای انجام این کار باید بیمار در حالت ایستاده باشد زیرا دراز کشیدن موجب بهم‌ خوردن شکل طبیعی باسن می گردد .

پیش از ضد عفونی محل‌ های تزریق ، علامت‌ گذاری قسمت های بالای گلوتئال و زیر گلوتئال انجام خواهد شد . در این مرحله نقاط تزریق هم مشخص می‌ شود .

تزریق فیلر به باسن معمولا به وسیله بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود . پس از تزریق لیدوکائین ، پزشک از یک سوزن برای ایجاد دهانه‌ ورودی برای کانول استفاده می ‌کند .

معمولا برای حجم ‌دهی ، ژل به ناحیه بالای گلوتئال تزریق می‌ گردد . این کار سبب لیفت ناحیه گلوتئال و همچنین چین زیر گلوتئال خواهد شد . این روند حدود 20 الی 40 دقیقه زمان لازم دارد .

همچنین به طور معمول حدود 18 الی 24 ماه ماندگاری خواهد داشت که البته این مورد به مراقبت ‌های شخصی هر فرد و برند فیلر تزریقی نیز بر می ‌گردد .

نتیجه تزریق ژل به باسن چه زمانی نمایان می شود؟

فرد بلافاصله بعد از تزریق متوجه برجستگی باسن خود خواهد شد اما برای دیدن نتایج حدود ۲ هفته صبور باشید تا کبودی ها برطرف شود و ماده هیالورونیک اسید ، فرم نهایی خود را بگیرد. در آن زمان حتما متوجه لیفت شدن باسن خود علاوه بر حجیم سازی آن خواهید شد.

انواع مدل برای تزریق ژل باسن

انواع مدل برای تزریق ژل باسن :

نمی توان گفت برای همه افراد از چند مدل خاص استفاده می شود. بسته به سلیقه بیمار ممکن است از ترکیب چند مدل با هم استفاده شود. رایج ترین مدل ها شامل موارد زیر می باشد:

  • مدل مربعی
  • قلبی شکل
  • وی شکل
  • مدل گرد
  • و مدل A شکل

ریکاوری پس از تزریق ژل باسن :

بسیاری از بیماران پس از تزرق ژل باسن ، کبودی و تورم را تجربه می کنند. این مشکلات معمولا در طول ۷-۱۰ روز از بین می رود. پس از انجام تزریق ژل باسن نیاز به استراحت زیاد نیست. بیماران معمولا پس از یک روز میتوانند به محل کار خود بازگشته و بعد از سه روز تمرینات ورزشی خود را شروع کنند.

معایب و عوارض تزریق فیلر باسن

اگر چه تزریق ژل به باسن نسبت به روش های دیگر ، کمتر تهاجمی است و بهبودی در آن سریع تر است ، اما معایبی نیز  دارد . معایب تزریق ژل به باسن عبارتند از :

  • احتمال بروز عوارض خفیف
  • ماندگاری کمتر تزریق ژل نسبت به تزریق چربی

عوارض ناشی از تزریق فیلر یا ژل به باسن بسیار خفیف است و عبارت است از :

  • تورم
  • تجمع مایعات در برخی نواحی تزریق
  • درد در ناحیه تزریق هنگام لمس کردن
  • کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق ژل

عوارض گفته شده کاملا طبیعی بوده و به دلیل تزریق و ورود سوزن به بدن رخ می دهد . عوارض تزریق فیلر به باسن طی حداکثر 3 روز و به مرور از بین خواهد رفت . اما اگر هر یک از این عوارض ، مدت زمان طولانی باقی ماندند ، باید با پزشک خود تماس بگیرد و او را در جریان بگذارید .

چنانچه ناحیه جانبی باسن حجم نداشته باشد ، جهت افزایش عمق ، ژل تزریق خواهد شد . معمولا برای انجام این کار از یک کانول 100 میلی‌متری با استفاده از تکنیک تزریق فنینگ استفاده می‌ شود . برای اطمینان از قرینه بودن نتایج ، بیمار مجددا در حالت ایستاده بررسی شده ، چراکه ممکن است در حالت درازکش نتایج دقیقا قابل مشاهده نباشد .

برای برجسته کردن باسن چقدر ژل هیالورونیک لازم است؟

در حالت کلی تزریق بیش از ۳۰ تا ۴۰ سی سی ژل هیالورونیک اسید برای هر باسن و بیش از ۱۰۰ سی سی در هر جلسه توصیه نمی شود. معمولا تزریق فیلر باسن در لایه عمیق زیر پوستی و چربی زیرجلدی در عمق حدود ۳ تا ۴ سانتی متر از سطح پوست انجام می شود.

مراقبت های پس از تزریق فیلر به باسن

مراقبت های پس از تزریق فیلر به باسن

  • پس از تزریق ژل به باسن تمام نکاتی را که پزشکتان به شما توصیه می ‌کند خیلی خوب گوش دهید و آنها را دقیقا انجام دهید .
  • سعی کنید که ناحیه تزریق را به آرامی ماساژ دهید و این کار علاوه بر جلوگیری از خون مردگی یا ایجاد ندول ، سبب پخش شدن یکنواخت ژل در باسن می شود .
  • پس از انجام تزریق فیلر به باسن رژیم های غذایی خود را کاملا کنار بگذارید .
  • پس از انجام این کار از ورزش های سنگین خصوصاً ورزش هایی که به به ناحیه پایین تنه شما فشار می آورد خودداری کنید .
  • از پوشیدن شلوار تنگ و لباس زیر تنگ خودداری کنید .
  • سعی کنید در دوران نقاهت خود از نشستن طولانی مدت خودداری کنید و همچنین هنگام نشستن هم زیر باسن خود کوسن یا بالش نرم قرار دهید .
  • از کمپرس سرد برای کاهش درد و تورم ژل باسن استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید.

تزریق ژل به باسن برای چه افرادی مناسب است؟

  • اگر دارای باسن نامتقارن هستید
  • اشخاصی که در ناحیه کمر و باسن هیچگونه تناسب اندامی ندارند
  • خانم هایی که بر روی باسن خود فرورفتگی های متعددی دارند
  • بانوانی که از نوشیدنی های الکلی استفاده نمی کنند و در عوض در طول روز آب فراوان می نوشند.
  • خانمهایی که از فرم باسن خود ناراضی هستند
  • افرادی که ورزش نمی کنند ، می توانند برای خوش فرم شدن باسن از این روش استفاده کنند.

چه کسانی نباید به باسن خود فیلر تزریق کنند ؟

  • اگر از نظر روحی پریشان هستید و احساس می ‌کنید که احتمال پشیمان شدن شما از انجام تزریق فیلر زیاد است ، بهتر است تا ثبات حالات روحی و افکاری خود از انجام این کار خودداری کنید .
  • چنانچه دارای بیماری‌ های خود ایمنی هستید و از کورتون درمانی استفاده می ‌کنید ، بهتر است تا پایان درمان بیماری برای انجام این کار دست نگه دارید .
  • خانم ‌های باردار و شیرده در دسته گروه‌ های حساس قرار دارند و نباید در این مدت تزریق ژل انجام دهند . لازم به ذکر است که نه تنها به باسن بلکه به هیچ یک از قسمت های بدن در این مدت نباید ژل تزریق کنند .

تزریق ژل به باسن چقدر طول می کشد؟

تزریق ژل به باسن چقدر طول می کشد؟

همانطور که می دانید ناحیه باسن به دلیل بزرگی سایز نیاز به مدت زمان بیشتری برای تزریق ژل دارد. انجام اینکار حدود ۲۰ – ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد البته ممکن است زمانی هم صرف بیحسی شود.

تزریق ژل به باسن چقدر ماندگاری دارد؟

به دلیل حجم بالای فیلر تزریقی به باسن ، میزان ماندگاری نیز افزایش می یابد. به طور معمول حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه ماندگاری خواهد داشت که البته این زمان برای هر فرد و بدنی متفاوت می باشد.

هزینه تزریق ژل به باسن ۱۴۰۳ چقدر است؟

هزینه تزریق ژل به باسن بستگی به مقدار ژل تزریق شده برای رسیدن به نتیجه دلخواه دارد . همچنین کلینیک انتخابی هم در هزینه نهایی تزریق فیلر موثر است . برخی کلینیک ها با توجه به شهر و یا منطقه ای که استقرار دارند ، ممکن است هزینه بالاتری را نسبت به کلینیک های مناطق دیگر از شما دریافت کنند . شما می توانید برای انجام خدمات تزریق فیلر باسن به کلینیک مهراز مراجعه نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما