تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه + هزینه 1403 ، مزایا ، عوارض و ماندگاری آن


تاریخ انتشار : 17 اسفند 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

این روز‌ها، زیبایی با تغییرات زیادی رو به رو شده و خانم‌ها از ابزار‌های متفاوت استفاده می‌کنند تا بتوانند زیباتر از آنچه که هستند جلوه کنند. اصلاح فرم صورت از جمله تزریق ژل چانه با تزریق بوتاکس می تواند نقش زیادی در زیبایی چهره شما داشته باشد.

امروزه برای زیبایی و فرم دهی به اندام ها در اقایان و بانوان به انجام جراحی های پلاستیک و عمل های زیبایی گوناگون روی اورده اند که راه حلی بسیار موثر بوده است. اما برای بهبود زیبایی و فرم دهی به اندام های مختلف، به جرعت می توان به تزریق ژل اشاره کرد که بسیار ثمر بخش بوده است و در سنین مختلف قابل استفاده می باشد.

چانه نیز یکی از اندام هایی است که برای تزریق ژل و فرم دهی توصیه می شود. در ادامه با تاثیرات و دوام تزریق ژل به چانه اشنا خواهیم شد تا برای انجام این عمل اگاهی لازم در این زمینه را داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند نمایش

تزریق ژل به چانه چگونه است؟

تزریق ژل به چانه یک روش غیر تهاجمی، مورد تایید FDA و قابلیت استفاده برای تغییر شکل صورت شما را دارد. علاوه بر این به مرور زمان همه ما به دلیل افزایش سن، مقداری استخوان از دست می‌ دهیم و با کوچک شدن استخوان فک، با افتادگی گردن مواجه می شویم. افرادی که به دنبال خط فک و یک چانه مشخص و زیبا هستند، به تزریق ژل روی می اورند.

بیشتر افراد برای هدف زیبایی خود و ترس از جراحی ها، به دنبال یک جایگزین هستند. تزریق ژل بهترین جایگزین بوده است. امروزه تزریق ژل به دلیل غیر تهاجمی بودن، بین افراد بسیار محبوب واقع شده است.

با تزریق ژل به چانه نه تنها باعث فرم دهی و بزرگ کردن چانه می شود، بلکه باعث ایجاد خط فک مشخص در افراد می شود. اثر فیلرای پوستی چانه در طول سال ‌ها به دلیل علاقه روز افزون به ژل‌های صورت محبوب شده‌اند. دیگر راهکار های فرم دهی چانه به ایمپلنت نیاز دارند، اما تزریق ژل به چانه هیچ نیازی به ایمپلنت نخواهد داشت، به همین دلیل امروزه تزریق ژل بسیار پرطرفدار و محبوب شده است.

این روش راه‌ حلی کوتاه‌ مدت سفارشی برای بهبود ظاهر و فرم دهی چانه هستند. هدف اصلی تزریق ژل به چانه و فک کمک کردن به وجود اوردن ویژگی ‌های متعادل در صورت است. تاثیر شگفت انگیزی که وجود تقارن در صورت شما ایجاد می ‌کند را نمی توان نادیده گرفت.

تزریق ژل به چانه

درد ناشی از تزریق ژل به چانه :

مراحل تزریق کردن ژل به پوست در  بیشتر موارد ناراحتی به دنبال نخواهد داشت. بعضی اشخاص ممکن است به عوارض جانبی پس از درمان دچار شوند. برای مثال دچار مقداری تورم، قرمزی و حساسیت پوستی می شوند.

این عوارض موقتی هستند و باید به مرور زمان برطرف شوند. ناراحتی در طول تزریق ژل  را می‌توان با استفاده از کرم بی حس کننده که قبل از تزریق پوست استفاده می‌شود، به حداقل رساند. به عبارتی تزریق ژل به چانه یک درمان ایمن و موثر می باشد.

اما باید توجه داشت که از یک پزشک متخصص کاملاً با تجربه برای تزریق ژل استفاده نمایید. اگر برای تزریق ژل نگرانی یا سؤالی پیش امده بود، حتماً در جلسه مشاوره اولیه خود با پزشک متخصص ذکر کنید و از پرسیدن در مورد گزینه ‌های مختلف که در دسترس شما هستند نترسید.

بیشتر بخوانید :‌علت گلوله شدن فیلر زیر چشم

چگونگی تزریق ژل به چانه :

یکی از ناحیه های مهم صورت، چانه است که فرم و شکل آن تاثیر مهمی در زیبایی صورت دارد. گاهی اوقات ممکن است چانه فرد با ترکیب صورتش متعادل نباشد. به همین دلیل این موضوع باعث تایر گذاشتن بر چهره فرد می شود.

در صورتی که این افراد از فرم چانه خود راضی نباشند و یا مواردی مانند افزایش سن و پیری، بافت ‌های نرم چانه ‌شان را از بین برده باشد، به طوری که چانه متمایل به سمت عقب باشد، می‌توان از روش ایمن و غیر تهاجمی ای مانند تزریق ژل در چانه استفاده کرد.

تزریق فیلر یا ژل به چانه یکی از  راه حل های بهبود زیبایی پرطرفدار است، که در صورت انجام تحت شرایط مناسب، اثرات رضایت بخش و ماندگاری به دنبال خواهد داشت. چگونگی این روش به صورت زیر است:

  1. ابتدا پزشک پوست ناحیه تزریق را ضد عفونی می‌کند. گاهی به درخواست افراد می‌توان از بی حسی موضعی مانند لیدوکائین قبل از شروع درمان استفاده نمود. در برخی موارد نیز لیدوکائین از قبل در سرنگ همراه با پرکننده پوستی مخلوط شده است.
  2. به شما اجازه داده می‌ شود بنشینید تا پزشک ژل را تزریق کند. در طول تزریق، چند سی سی با توجه به فرم چانه و مدل ایده ‌آل فرد در چانه و فک وارد می‌ شود.
  3. تزریق پرکننده چانه با احتساب مرحله بی‌حسی و آماده سازی حدود 30 تا 60 دقیقه طول خواهد کشید.

چگونگی تزریق ژل به چانه

اثرات ناشی از تزریق ژل به چانه :

هر گونه عمل بهبود زیبایی در اندام های مختلف مزایا و عوارضی به دنبال دارند. انجام تزریق ژل بر روی چانه نیز مجموعه‌ ای از مزایا و عوارضی را دارد که پس از اتمام جلسه درمان، افراد با ان مواجه می شوند.

انجام عمل تزریق ژل به چانه بدون نیاز به جراحی و خون ریزی و بستری شدن با نتیجه فوری است و به همین راحتی شما دارای یک چانه ایده ال می شوید. ورود مواد پر کننده به چانه باعث تقویت کردن خط پایینی فک، متعادل کردن نیم رخ صورت و همچنین اصلاح کردن حالت کلی چانه می شود. داشتن یک چانه قوی و محکم به تنهایی می تواند هاله ‌ای از اعتماد به نفس و جذابیت را به افراد هدیه کند.

با استفاده از فرم دهی صورت با تزریق ژل به چانه می ‌توان فرم و شکل چانه را تغییر داده و بهبود بخشید. اصلاح سازی چانه به ایجاد یک تغییر چشمگیر در یک سوم پایین صورت کمک می کند و زمانی که با حجیم سازی گونه ‌ها و خط فک ترکیب شود، می تواند صورت دلخواه اغلب خانم ‌ها و آقایان را ایجاد کند. تزریق ژل اهداف مختلفی دارد که عبارت است از:

  • تغییر دادن اندازه کلی و حجم چانه

با استفاده از تزریق ژل می‌توان حجم چانه را به اندازه دلخواه افزایش داد و مدلینگ صورت را پیاده‌ سازی کرد.

  • تغییر دادن اندازه طول چانه

برخی از افراد دارای چانه کوتاه و کوچک هستند، به همین دلیل ممکن است بخواهند اندازه آن را تغییر دهند. تزریق ژل به چانه توانایی اقزایش طول چانه های کوتاه دارد و با استفاده از ژل پر کننده به راحتی انجام می شود.

  • افزایش استحکام و رفع فرورفتگی چانه

به مرور زمان سن افزایش میابد و حجم چانه مانند دیگر نقاط بدن تحلیل رفته و دچار فرو رفتن خواهد شد.  تزریق ژل برای برطرف ساختن این مشکلات بهترین گزینه است تا بافت های چانه بهبود یافته و تقویت شود.

  • متقارن کردن چانه

افرادی که از نامتقارن بودن پانه خود رنج می برند، می توانند به راحتی با استفاده از تزریق ژل به چانه نامتقارن بودن چانه را برطرف سازند و شاهد تناسب درست و متقارن بودن بین اعضای صورت خود خواهند بود.

اثرات ناشی از تزریق ژل به چانه به طور دائمی

کاربردهای تزریق ژل به چانه در زیبایی چیست؟

با گذشت زمان جمجمه تغییر حالت می‌دهد و چانه به عقب حرکت می‌کند. این ممکن است ظاهر صورت را به هم بریزد و حتی سن را بالاتر نشان دهد. تزریق چانه یا هر نقطه دیگری از صورت این مشکلات را برطرف کرده و باعث زیبا و جوان‌تر شدن چهره می‌شود. تزریق چانه معمولا با دو هدف زیر انجام می‌شود:

  1. تزریق برای رفع نواقص صورت

بعضی از افراد از ابتدای تولد نواقصی روی صورت خود دارند که ممکن است اعتماد به‌نفسشان را کم کرده باشد. آسیب ‌های فیزیکی، بیماری‌های مختلف، لاغری‌های بیش از حد و غیره از دیگر دلایلی است که فرد را به سمت تزریق ژل ترغیب می‌کند.

وجود تقارن و تعادل در ساختار کلی صورت جذابیت آن را بیشتر می‌کند. عقب بودن چانه می‌تواند این تعادل را به هم می‌ریزد و باعث شود فرد نسبت به چهره خود حس خوشایندی نداشته باشد.

یکی از اهداف تزریق ژل به چانه برطرف کردن این نقص‌ها و برجسته سازی چانه است. این عمل ساختار صورت را متعادل کرده و جذابیت و زیبایی را دوچندان می‌کند.

  1. تزریق برای زاویه سازی صورت

بسیاری از افراد، چه مرد و چه زن، دوست دارند صورتی V شکل داشته باشند. تزریق ژل به چانه یکی از بهترین  کم ‌تهاجمی‌ ترین روش‌ها برای زاویه سازی صورت است.

تزریق ژل به داخل بافت نرم چانه ظاهر آن و مرز بین صورت و گردن را بهبود می‌بخشد. برجسته سازی چانه به‌گونه‌ای انجام می‌شود که قسمت پایین صورت با زاویه دلخواه شما به نظر برسد.

ارتباط فرم چانه با افزایش سن

ارتباط فرم چانه با افزایش سن :

بر اثر افزایش سن ، استخوان های فک ما رفته رفته کوچک تر می شوند . چربی های اطراف دهان و چانه رو به کاهش می رود. این کاهش تدریجی باعث پدیدار شدن خطوط اندوه یا بغض همچنین پدیدار شدن چین و چروک و خطوط دور لب و اطراف فک می شوند . ژل های تزریق می توانند جایگزین چربی های از دست درفته شوند و با افزایش حجم در ناحیه های مورد نیاز ، حالت و فرم طبیعی را به چهره بازگردانند و باعث جوانتر و جذاب تر دیده شدن چهره شود .

مهم نیست سن شما چقدر است . اگر نگران چربی های روی گردن و غبغب هستید یا احساس می کنید یک لایه چربی زیر چانه شما است ، با روش تزریق ژل چانه ، چربی های زیر آن ، کمتر نمایان می شوند.

مزایا تزریق ژل به چانه :

  1. چانه های دو قلو از بین می روند.
  2. حجیم سازی طبیعی برای کسانی که ذاتا چانه ‌های بسیار کوچک دارند.
  3. نواقص و نامتقارن بودن چانه برطرف می شود.
  4. خط فک و چانه با یکدیگر همگون و منوازن می شوند.
  5. برای خانم ‌ها و آقایان بالای 21 سال قابلیت اجرا دارد.
  6. توسط FDA تایید شده است و دارای ایمنی است.
  7. نسبت به جراحی‌ های پروتز گذاری دارای ماندگاری بالا و ایمن بودن است.
  8. خطوط و چین و چروک ‌های ناحیه چانه برطرفت می شوند.
  9. در تزریق ژل روند بهبودی کوتاه بوده و نیازی به دوران نقاهت نخواهد داشت.

عوارض تزریق ژل به چانه

عوارض تزریق ژل به چانه :

کیفیت ژل های تزریق شده ،مهم ترین اصل در اصلاح طبیعی فرم صورت است در حال حاضر در بازار ایران ژل های بسیاری موجود است که مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند فراموش نکنید که استانداردهای وزارت بهداشت در خصوص کالاهای وارداتی بسیار سخت گیرانه می باشد و کالایی که تاییدیه وزارت بهداشت را دارد یقینا مورد اطمینان خواهد بود.

تاکنون عوارض خاصی در مورد تزریق ژل به چانه گزارش نشده است؛ با این حال اگر چه این نوع تزریق روشی غیر جراحی است، اما برخی از عوارض جانبی را شامل می شود مانند درد کم، تورم، کبودی خفیف، قرمزی و بی‌حسی را به همراه دارد. نکته قابل توجه این است که برخی افراد به دلیل مراجعه به آرایشگاه‌ ها و مراکز غیر معتبر زیبایی جهت تزریق ژل چانه خود توسط یک فرد آموزش ندیده، دچار عوارض آزار دهنده ‌ای از موارد می شوند:

  1. ژل در نواحی تزریق گلوله می شود.
  2. به علت تجربه کم اپراتور یا پزشک فرد دچار اسیب شدید بافتی می شود.
  3. نتیجه دلخواه به فرد منتقل نمی شود.
  4. فرد دچار قرمزی و التهاب شدید پوست و بافت می شود.

گاهی عوارض جانبی ناشی از مراجعه به آرایشگر ها و افراد بی تجربه جدی و بسیار خطرناک خواهد بود، به عنوان مثال ضعف عضلات صورت، لبخند ناهموار، مشکل در بلع یا آسیب به عصب‌ های فک ممکن است ایجاد شود که رفع ان ها جبران ناپذیر خواهد بود.

مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل به چانه :

فیلر های پوستی از موادی مانند هیالورونیک اسید یا کلاژن ساخته می ‌شوند که مستقیماً به پوست تزریق می‌ شوند تا به کاهش چین و چروک و سایر آثار پیری بر روی پوست کمک کنند. برای تزریق فیلر به چانه مهم است که یک پزشک متخصص با تجربه را انتخاب کنید که آناتومی بافت پوست به خصوص رگ ‌ها و عصب‌ هایی که باید مراقب آن ‌ها بود را درک کند. پزشک متخصص پس از اتمام کار خود، توصیه ‌های مراقبتی را به شما گوشزد خواهد کرد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فعالیت های سنگین را کاهش دهید.

انجام فعالیت‌ های شدید و سنگین به خصوص آن ‌هایی که موجب اعمال فشار به قسمت پایینی صورت می ‌شوند، باید به مدت 1 هفته محدود شوند. زیرا موجب گردش خون بیشتر می شود و ایجاد تورم، التهاب و به خطر افتادن نتیجه تزریق ژل را به دنبال دارد.

  • صورت را به طور مرتب شست و شو دهید.

 بعد از گذشت 24 ساعت از تزریق ژل چانه، به طور مرتب یک بار در روز صورت خود را تمیز کرده و با آب ولرم آبکشی کنید. در صورت عدم شست و شو امکان عفونت در ناحیه تزریق شده بیشتر شده و خطر ناک بوده است.

  • از کمپرس کمپرس یخ استفاده کنید.

بعد از تزریق ژل در ناحیه تزریق شده ممکن است درد  و ورم و یا کبودی مشاهده شود. استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق ژل در چانه می تواند بسیار موثر و تاثیر گذار باشد.

مراقبت ‌های بعد از تزریق ژل به چانه

  • از ماساژ دادن ناحیه تحت درمان پرهز کنید.

در بعضی مواقع فرد به منظور رفع درد یا کبودی ناحیه تزریق شده را ماساژ می دهد اما این کار بسیار اشتباه بوده است و باید از این کار پرهیز کرد. اگر احساس می ‌کنید ژل در چانه‌ تان گلوله شده یا تکان می‌ خورد، بدون ماساژ و دستکاری آن با پزشک خود تماس نمایید.

  • از محیط‌ های گرم و آفتاب مستقیم دور بمانید.

 توصیه می‌ شود پس از تزریق فیلر در چانه تا حداقل 1 هفته از آفتاب گرفتن، استفاده از سالن سولاریوم، سونا و حمام داغ اجتناب نمایید. زیرا باعث نابودی ژل، فاسد شدن آن و یا حرکت آن به نقاط دیگر صورت شود.

  • نحوه خوابیدن درست را بیاموزید.

تا چند روز پس از تزریق بر روی صورت خود نخوابید تا به آن‌ ها فشار وارد نشود. توصیه می‌ کنیم که به پشت بخوابید و سر خود را با بالش بالا بیاورید.

  • دارو های تجویزی پزشکتان را فراموش نکنید.

در طی چند روز اول احتمالا درد های مختصری را در نواحی تحت درمان تجربه خواهید کرد، در این مدت حتما از دارو های تجویزی پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.

بهترین ژل ها برای ناحیه چانه :

ژل های حاوی هیالورونیک اسید (HA) از رایج ترین ژل های مورد استفاده در ناحیه چانه به شمار می روند که ژل Juvederm Voluma (ژوویدرم ولیوما) و Restylane Defyne (رستیلن دفاین). از آنجا که هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن تولید می گردد، تزریق این ماده عوارض جانبی کمی به همراه خواهد داشت.

نتایج استفاده از Juvederm بلافاصله قابل مشاهده است. با Restylane، ممکن است چند روز طول بکشد تا نتایج کامل را مشاهده کنید. درمان با ژل Restylane تا ۱۲ ماه دوام دارد، در حالی که Juvederm تا دو سال دوام دارد.

ژلهای مصنوعی مانند Radiesse، ساخته شده از کلسیم هیدروکسی لپاتیت (CaHA) و Sculptra، ساخته شده با پلی- ال- لاکتیک اسید (PLLA)، همچنین در رفع خط چانه و زاویه دهی فک پایین مؤثر هستند. این مواد بیشتر از فیلرهای بر پایه ی هیالورونیک اسید دوام می آورند. مدت زمان دوام آنها ۹ تا ۱۵ ماه برای Radiesse و حداکثر دو سال برای Sculptra میباشد.

هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی لپاتیت هر دو برای فرم دهی و برجسته کردن چانه و خط فک پایین بی خطر و مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید : ژل نورامیس

هزینه تزریق ژل به چانه 1403 :

هر گونه روشی برای بهبود زیبایی هزینه معینی ندارد. هزینه تزریق ژل بستگی به منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی، نوع و برند ژل مورد استفاده، هزینه مواد مصرفی از قبیل داروی بی ‌حسی، دستمزد پزشک و مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق ژل به چانه دارد. لازم به ذکر است مجموعه مهراز کلینیک با بکارگیری نیروی متخصص و با استفاده از مواد باکیفیت با هزینه مناسبی شما عزیزان را همراهی می کند.

سوالات متداول :

مدت زمان تزریق ژل چانه چقدر است؟

حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه که بخش عمده آن صرف بی‌حسی می‌گردد مگر اینکه از بی‌حسی عصبی استفاده کنیم. با این نوع بی‌حسی، درد تزریق تقریباً صفر خواهد بود و مدت زمان مورد نیاز برای تزریق به شدت کاهش خواهد یافت.

ماندگاری تزریق ژل به چانه چقدر است؟

بیشتر فیلرهای پوستی بین یک تا دو سال در بدن باقی می‌مانند، سپس به‌طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شوند. ژل‌ها بسته به اینکه چه برندی باشند و از چه موادی ساخته شده باشند، میزان ماندگاری آن‌ها هم متفاوت است.

بااین‌حال، به‌طور دقیق نمی‌توان گفت که نتیجه تزریق ژل به چانه تا چه اندازه ماندگار است. اما تجربه نشان می‌دهد نتیجه این روش تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

چه کسانی میتوانند تزریق ژل چانه را انجام دهند؟

افراد بالای 21 سال که دوست دارند خط فک خود را اصلاح کرده و چانه خود را تقویت کنند یا چین و چروک یا خطوط اطراف ژل چانه را پر کنند ممکن است کاندیداهای خوبی برای تزریق چانه باشند که در فیلم این روش مشاهده میشود.

همچنین آنها باید از نظر سلامتی کاملا سالم و خوب بوده و هیچگونه سابقه آلرژی یا بیماری خاص نداشته باشند. علاوه بر این نباید سیگار بکشند زیرا سیگار روند درمان را کند کرده و احتمال شکست در تزریق را بالا می برد.

جدا از تمام موارد بالا باید بتوانند پس از آن از پوست خود مراقبت کرده و تمامی دستورالعمل های پزشک را رعایت کنند. که این افراد باید آموزش های لازمه را دیده باشند که هزینه ای در بر ندارد.

قبل از انجام تزریق ژل به چانه چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

قبل از اقدام به تزریق حتما باید یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید تا او از اهداف و انتظارات شما مطلع شود. اگر دارویی مصرف می‌کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید. چند روز قبل از تزریق چانه از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و مکمل‌هایی مانند ویتامین E و حتی مصرف الکل خودداری کنید. در طول این مدت موهای صورت خود را اصلاح نکنید. قبل از انجام تزریق حتما صبحانه مفصلی بخورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما