تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چند وقت بعد از لیپوساکشن غبغب باید گن بست؟

چند وقت بعد از لیپوساکشن غبغب باید گن بست؟


تاریخ انتشار : 13 تیر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۳ تیر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.7/5 - (7 امتیاز)

چند وقت بعد از لیپوساکشن غبغب باید گن بست؟ ، یکی از مشکلاتی که بعضی از افراد در اثر افزایش سن ، اضافه وزن و یا به صورت ژنتیکی با آن  با آن روبرو می شوند ، چاقی در ناحیه غبغب است . غبغب درست در زیر چانه ایجاد می شود . یکی از راه های رهایی از غبغب ، جراحی است . لازم است پس از جراحی نکاتی را برای بدست آوردن بهترین نتیجه رعایت کنید تا مجددا شل شدگی پوست ایجاد نشود . یکی از همین نکات بستن گن است . ما در این مقاله از مهراز کلینیک به سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد با ما همراه باشید .

تا چند وقت بعد از لیپو غبغب باید گن بست؟

چاقی و اضافه وزن در اثر عدم فعالیت جسمی ، خوردن بیش از حد نیاز غذا ، بیماری ، ژنتیک و مصرف برخی از داروها به وجود می آید . با چاقی ، علاوه بر شکم و پهلو و ران و … ، چربی ها در صورت هم انباشته می شوند . زیر چانه و در ناحیه بالای گردن ، جایی است که اگر چربی انباشته شود ، فرد دچار غبغب می شود . غبغب می تواند موجب تضعیف روحیه به خصوص در خانم ها که زیبایی را دوست دارند و به آن اهمیت می دهند شود .

برای از بین بردن غبغب می توان رژیم گرفت و فعالیت بدنی را بالا برد . اما این روش کمی طولانی بوده و می تواند موثر نباشد . بهترین روش برای از بین بردن غبغب استفاده از لیپو غبغب یا لیپوماتیک است . در این عمل لیپوماتیک ، جراح یک برش کوچک روی غبغب ایجاد کرده و چربی های این ناحیه را خارج می کند .لازم به ذکر است این روش بسیار ساده و بدون عارضه خواهد بود .

از نکات قابل توجه پس از انجام این جراحی استفاده از گن است . لازم است این گن به مدت 4 هفته به صورت شبانه روزی در محل زخم و جراحی شده بسته شود . بستن گن به روند بهبودی زخم ، رفع کبودی و کاهش تورم ناشی از لیپو و جمع شدن پوست و جلوگیری از شل شدگی و افتادگی آن کمک می کند . مهم ترین تاثیر گن غبغب بر روی جریان خون می باشد که از خون مردگی و خونریزی احتمالی جلوگیری می کند .

تا چند وقت بعد از لیپو غبغب باید گن بست؟

نحوه ی صحیح بستن گن غبغب

چند وقت بعد از لیپوساکشن غبغب باید گن بست؟ ، بستن گن غبغب بسیار راحت است و این کار می تواند توسط خود شخص انجام گیرد . گن غبغب دارای دو حالت دایره ای و حلقوی شکل می باشد که یکی پشت سر قرار گرفته و دیگری درست زیر چانه قرار می گیرد و محل زخم و لیپوماتیک را به طور کامل می پوشاند . از این گن جهت جلوگیری از خونریزی هم استفاده می شود .

مزایای لیپو غبغب چیست؟

لیپوماتیک روشی بسیار جدید می باشد که می توان به صورت سرپایی در مطب پزشک و توسط پزشک انجام شود . تاثیرگذاری این روش نسبت به گرفتن رژیم و استفاده از قرص و دارو و کمربندهای ویبره و حرارتی ، سریع تر است .

مزایای انجام لیپوساکشن غبغب شامل موارد زیر است :

  • از بین رفتن چربی های زیر چانه به صورت یک دست و موثر .
  • عمل لیپو ، آخرین روش تایید شده تا به امروز است .
  • این روش یک روش ویبره ی سه بعدی می باشد که می تواند به راحتی چربی ها را تجزیه کرده و از بین ببرد .
  • در این روش به دلیل وجود ویبره ی سه بعدی ، پوست تحریک به کلاژن سازی نیز می می گردد . در نتیجه در محل انجام لیپو غبغب ، حالت سفتی و صافی ایجاد می گردد .
  • این روش بسیار آسان بوده و به صورت موضعی و سرپایی در مطب پزشک ، انجام می گیرد .
  • بیهوشی عمومی در این روش انجام نمی گیرد .
  • لیپوماتیک از طریق روش تیوبی سرد انجام می گیرد که به هیچ وجه خطر سوختگی بافت در آن وجود ندارد .

عوارض نبستن گن پس از انجام لیپو

عوارض نبستن گن پس از انجام لیپو

چند وقت بعد از لیپوساکشن غبغب باید گن بست؟ ، چنانچه در بستن گن بعد از عمل لیپوماتیک کوتاهی کنید عوارضی گریبان ‌گیر شما خواهد شد که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مهمترین اتفاقی که پس از انجام لیپوماتیک ناشی از نبستن گن خواهد افتاد ، افتادگی پوست است . همانطور که گفته شد در با انجام لیپوماتیک چربی‌های بدن تخلیه شده و فضایی خالی در پوست اندام هدف ایجاد می‌شود . اگر از گن استفاده نکنید این اتفاق موجب می‌شود پوست دچار افتادگی شود و در نتیجه شما نیاز به عمل جراحی زیبایی برای برداشتن پوست اضافه خواهید داشت .
  • افرادی که نسبت به بستن گن پس از انجام لیپو کوتاهی می‌کنند باید منتظر مشکلاتی مانند تشکیل اسکار در محل زخم و عفونت باشند چرا که فشاری که توسط گن به محل جراحی وارد می‌شود ، به خروج سریع تر مایعات کمک کرده و مانع از عفونت می گردد . همچنین به دلیل بالا بردن سرعت التیام زخم‌ها خطر تشکیل اسکار کاهش می یابد .
  • نکته آخر اینکه نبستن گن بعد از انجام لیپو به معنای از دست رفتن نتیجه این عمل زیبایی خواهد بود و شما نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا نمی کنید .

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از لیپوساکشن غبغب

نکاتی درمورد استفاده از گن پس از لیپو گردن

نکاتی درمورد استفاده از گن پس از لیپو گردن

  • با توجه به متفاوت بودن جنس گن‌ها به شما پیشنهاد می ‌کنیم همان جنسی که پزشک به شما توصیه کرده است را خریداری کنید تا دچار عوارضی مانند عرق‌سوز شدن پوست نشوید .
  • با توجه به اینکه گن به محل زخم‌ فشار وارد می‌ کند و همین مسأله موجب خارج شدن مایعات حبس شده در اندام هدف می‌گردد ، بنابراین رد خون بر روی گن باقی خواهد ماند . پس لازم است نسبت به تمیز نگه داشتن آن توجه داشته باشید . پیشنهاد ما به شما این است که حداقل دو گن طبی خریداری کنید و زمانی که یکی از آن‌ها آلوده به خون شد با گن تمیز آن را عوض کنید .
  • بستن گن باید طبق دستورالعمل پزشک صورت گیرد . به عنوان مثال مثال لازم است حداقل 4 هفته به صورت شبانه‌ روزی گن را در قسمت مورد نظر ببندید . حتی اگر احساس درد داشتید بهتر است آن را تحمل کنید تا دچار مشکلات بعد از دوره نقاهت همانند افتادگی پوست نشوید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما