تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب


تاریخ انتشار : 29 خرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب ، غبغب پوست اضافی و آویزان روی گردن است که درست زیر خط فک و چانه ایجاد شده است . معمولا در همه افراد با افزایش سن و کم شدن خاصیت ارتجاعی پوست ، غبغب ایجاد می‌شود . شما می توانید انجام ساکشن غبغب را در کلینیک مهراز انجام دهید .

شماره تماس

۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱

۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۲

چرا غبغب ایجاد می شود؟

همیشه افراد خیلی چاق دچار غبغب نمی شوند و امکان دارد دلایل دیگری هم برای جمع شدن چربی در زیر چانه و در ناحیه گردن وجود داشته باشد از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

افزایش سن :

بالا رفتن سن موجب کاهش متابولیسم بدن خواهد شد و در نتیجه تولید کلاژن در پوست نیز کمتر می شود و در نهایت پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد . این مسئله موجب افتادگی پوست در زیر چانه شده و غبغب بیش از پیش خود را نشان می دهد . به همین دلیل کسانی که در جوانی اصلا غبغب نداشتند به مرور زمان شاهد افتادگی پوست در زیر چانه خود می شوند .

علت ایجاد غبغب چیست

ژنتیک :

بروز بسیاری از ویژگی ها در بدن افراد به دلایل ژنتیکی و به صورت ارثی می باشد ، که غبغب نیز می تواند به صورت ژنتیکی در صورت ایجاد شود .

چاقی بیش از حد :

چاقی اصلی ترین دلیل بروز غبغب در صورت افراد است . بالا رفتن وزن و تجمع چربی در نواحی مختلف بدن ، شامل بخش چانه و زیر گردن را نیز خواهد شد و غبغب کاملا مشهود می شود .

روش های از بین بردن غبغب :

درمان هر مشکلی از شناخت و تشخیص ریشه و علت  آن سرچشمه می گیرد . در همین جهت و با توجه به دلایلی که موجب بروز غبغب در زیر چانه می شود می توان روش های مختلفی برای از بین بردن غبغب بیان کرد .

رژیم غذایی و ورزش :

اگر غبغب به وجود آمده ناشی از از اضافه وزن و چاقی بیش از حد باشد در گام اول بهترین گزینه کاهش وزن است و بهترین روش آن هم ورزش و رژیم غذایی مناسب است . ورزش های کششی می توانند در برطرف کردن غبغب افرادی که به دلیل چاقی دچار غبغب شدند کمک کننده باشد .

جراحی ساکشن غبغب :

چنانچه افتادگی پوست و تجمع چربی در زیر چانه ، ناشی از سایر علت ها باشد و استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش در برطرف کردن غبغب تاثیر نداشته باشد ، پزشک متخصص انجام ساکشن غبغب را به شما پیشنهاد می کند .

سایر درمان‌ های غبغب

سایر درمان‌ های غبغب :

گزینه های درمانی دیگر برای برطرف کردن غبغب عبارتند از :

  • لیزر درمانی
  • ‎لایه برداری شیمیایی
  • طب سوزنی
  • ماساژ صورت
  • یوگای صورت

چه افرادی کاندید ساکشن غبغب هستند ؟

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب ، همانطور که پیش از این گفتیم معمولا افرادی که وزنی نرمال و مناسب دارند اما با این شرایط همچنان افتادگی پوست و تجمع چربی در زیر چانه آن ها دیده می شود و افرادی که به علت افزایش سن پوست زیر چانه شان شل شده و ظاهر نامناسبی در صورتشان ایجاد کرده است کاندید انجام ساکشن غبغب هستند . البته لازم به ذکر است که بهترین نتیجه را افرادی کسب می کنند که سنشان در بازه 20 تا 50 سال باشد .

چرا که در این رنج سنی پوست هنوز خیلی زیاد افتاده و بیش از اندازه چروکیده نشده و نتیجه بهتری از این عمل حاصل خواهد شد . این افراد با هیچ روش دیگری نمی توانند از شر غبغب رها شوند مگر جراحی ساکشن غبغب .  هر چند  ممکن است با توجه به شرایط و وضعیت هر فرد نیاز باشد که این عمل با سایر جراحی ها به صورت همزمان انجام گیرد تا زیبایی بیشتری در صورت فرد نمایان شود .

جراحی ساکشن غبغب چگونه انجام می گیرد ؟

در این جراحی ساکشن غبغب از بی حسی موضعی استفاده می شود . در ابتدا جراح چند برش ظریف در زیر چانه ایجاد کرده و سپس پوست را بالا می برد تا بتواند چربی اضافی را از این قسمت تخلیه کند . پزشک از طریق این برش ها لوله های ظریفی به نام کانولا وارد قسمت باز شد می کند تا با استفاده از مکش چربی ها از این لوله ها بیرون بکشید . چنانچه لیفت گردن هم در این عمل انجام شود ، پوست گردن را از پشت گوش می کشند تا عضلات این قسمت سفت تر شود . در صورت تمایل بیمار می توان از این چربی تخلیه شده برای زیباتر شدن قسمت های دیگر مانند لب و یا گونه به عنوان فیلر استفاده نمود .

ساکشن غبغب به تنهایی کمتر از یک ساعت زمان می برد ولی اگر این عمل با سایر اقدامات زیبایی همراه شود ، بیشتر از این مدت زمان طول خواهد کشید .

اقدامات پیش از ساکشن غبغب :

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب ، قبل از انجام جراحی ساکن غبغب مانند سایر عمل های جراحی باید حدود 14 روز قبل از عمل ، از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کرد ، زیرا این داروها می توانند موجب افزایش خونریزی در حین عمل جراحی شوند .

استعمال سیگار و مصرف دخانیات هم باید پیش از عمل جراحی قطع شود چرا که در بهبودی زخم ها تاثیر نامطلوبی ایجاد خواهند کرد . در صورت نیاز به انجام آزمایش پیش از عمل جراحی ، پزشک متخصص شما را راهنمایی می خواهد کرد .

مراقبت های پس از عمل ساکشن غبغب :

این عمل یک جراحی سرپایی بوده محسوب می شود و نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و دوره نقاهت سختی ندارد .

  • داروهای تجویز شده از توسط پزشک ، از به وجود آمدن عفونت جلوگیری کرده و باعث تسکین درد خواهند شد ، پس در مصرف به موقع و منظم دارو ها دقت نمایید .
  • پس از گذشت چند روز از ساکشن غبغب می توانید به فعالیت های عادی روزمره خود برگردید .
  • همچنین لازم است پس از جراحی حداقل 24 ساعت استراحت کنید .
  • کبودی و تورم مانند هر عمل دیگری تا چند هفته ادامه خواهد داشت . برای کاهش تورم و کبودی ها می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید .
  • هنگام خوابیدن حتما لازم است سر خود را بالا نگه دارید .
  • از قرار گرفتن در معرض گرما و نو مستقیم آفتاب ، خودداری نمایید .
  • از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید اما انجام پیاده روی می تواند بسیار مفید باشد و موجب جلوگیری از ایجاد لخته خون گردد .

آیا تاثیر عمل لیپوساکشن غبغب دائمی است ؟

آیا تاثیر عمل لیپوساکشن غبغب دائمی است ؟

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب ، افرادی که این عمل زیبایی را انجام می دهند ، معمولا شاهد ماندگاری نتیجه تا مدت زمان طولانی هستند . عموما روش های دیگری که طی آن ها چربی موجود در ناحیه غبغب را از بین می رود ، در مدت زمان کوتاهی از بین می روند . اما ساکشن غبغب نتیجه ای با ماندگاری بالاتر دارد به همین علت متقاضیان این روش بسیار بالا می باشند .

سخن پایانی

برای حفظ سلامتی خود از مراجعه به کلینیک های نامعتبر که صرفا هزینه پایین تری را برای عمل ساکشن غبغب دریافت می کنند خودداری کنید . انتخاب پزشک حرفه ای و متخصص و کلینیکی معتبر می تواند در نتیجه ی کار شما تاثیر گذار باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما