تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کانتورینگ صورت با نخ ، ژل ، فیلر

کانتورینگ صورت با نخ ، ژل ، فیلر + مزایا ، هزینه و ماندگاری کانتور صورت


تاریخ انتشار : 27 خرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

برای فرم دهی و زاویه دادن به صورت روش های مختلف وجود دارد . به زاویه سازی و اصلاح فرم صورت ، کانتورینگ گفته می‌شود . می‌توان کانتورینگ را با تکنیک ها و روش های  مختلفی انجام داد . در این مقاله به بررسی کانتورینگ صورت ، و مسائل مرتبط با آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

 

شما می توانید برای انجام کانتورینگ صورت در کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.

 

کانتورینگ صورت چیست ؟

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت عمل زیبایی می باشد که در بسیاری از کلینیک های معتبر برا دستیابی به چهره ای زیباتر انجام می‌شود . پوست صورت ممکن است به دلایل گوناگونی زیبایی خود را از دست دهد . تغذیه نامناسب ، افزایش سن ، استفاده از لوازم آرایشی فیک و غیر استاندارد ، و حوادثی مانند سوختگی یا تصادف می تواند موجب از بین رفتن بخشی از زیبایی صورت شود . اما با پیشرفت علم در حوزه ی زیبایی و انجام کانتورینگ زیبایی از دست رفته ی شما می تواند باز گردد .

کانتورینگ صورت چگونه انجام می گیرد ؟

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت به این گونه انجام می گیرد که ابتدا چهره فرد بررسی شده و چانه و خط فکی با توجه به فرم کلی صورت با تزریق فیلر برجسته تر می شود .زاویه سازی و صورت در آقایان و بانوان با یکدیگر متفاوت است ، در آقایان چانه پهن تر و در بانوان چانه باریکتر می شود .

کانتورینگ صورت چگونه انجام می گیرد ؟

انواع تکنیک های کانتورینگ :

جهت انجام کانتور صورت از چند تکنیک رایج استفاده می شود که عباتند از :

کانتورینگ توسط جراحی :

جراحی کانتورینگ عملی زیبایی می باشد که شامل تغییر شکل و تغییر خطوط صورت جهت دستیابی به ظاهری زیباتر انجام می گیرد . این عمل شامل برداشتن یا اضافه کردن حجم ، تغییر شکل یا اندازه ساختار استخوان و اصلاح بافت نرم می شود . معمولا تمرکز روش‌های کانتورینگ بر روی نواحی خاصی از صورت مانند خط اخم ، گونه‌ها ، چانه ، خط فک و پیشانی می باشد . روش های مورد استفاده بستگی به اهداف و آناتومی فرد دارد . روش‌های معمول کانتورینگ عبارتند از :

1 . بزرگ کردن گونه : این کار با حجم دادن به گونه‌ها با استفاده از ایمپلنت یا پیوند چربی و با هدف نمایان تر شدن ساختار استخوان گونه انجام می شود .

2 . جراحی چانه : این روش معمولا شامل کاهش یا افزایش اندازه و شکل چانه از به وسیله ی استفاده از ایمپلنت یا تراشیدن استخوان می‌شود انجام می گیرد . همچنین گذاشتن پرتز چانه می تواند به اصلاح عقب رفتگی چانه کمک کند .

3 . کانتورینگ خط فک :  کاهش اندازه یا شکل دادن به فک برای ایجاد ظاهری زاویه دار انجام می گیرد .

4 . کانتورینگ پیشانی : این تکنیک شامل تغییر شکل جمجمه جهت کاهش اندازه پیشانی و ایجاد ظاهر متناسب در صورت انجام می ‌شود .

کانتورینگ صورت با تزریق ژل :

کانتورینگ صورت با تزریق ژل یک عمل زیبایی غیر جراحی است که شامل تزریق ژل به نواحی خاصی از صورت و به جهت بهبود یا تغییر ظاهر آن قسمت می گیرد .

معمولا فیلر‌ها از اسید هیالورونیک ساخته شده اند ، این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد که کمک به آبرسانی و حجیم شدن پوست می‌ کند . تزریق این فیلرها ، می‌توانند به افزایش حجم ، لیفت کردن پوست افتاده و صاف شدن چروک ‌های ریز کمک کنند .

کانتور صورت با تزریق ژل روشی کم تهاجم بوده و به دوران نقاهت نیازی ندارد و همچنین نتایج آن سریعا قابل مشاهده است . در حالی که این روش بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود ، اما امکان دارد عوارضی مانند واکنش آلرژیک ، کبودی و عفونت را به همراه داشته باشد .

کانتورینگ صورت چگونه انجام می گیرد ؟

کانتورینگ صورت با تزریق چربی :

از روش های جالب دیگر جهت کانتورینگ ، استفاده از چربی بدن شما است . در این روش مقداری از چربی شکم ، ران و یا پهلوی شما برداشته شده و به ناحیه مورد نظر در صورت شما تزریق می گردد . استفاده از این روش برای کانتورینگ ، روشی کاملا طبیعی به شمار می آید ، زیرا در این روش از چربی بدن شما استفاده می شود .

کانتورینگ صورت به وسیله لیفت با نخ :

روش متداول دیگری که برای کانتورینگ صورت انجام می گیرد لیفت صورت با نخ است . این روش هم غیر تهاجمی بوده و دائمی نیز نمی باشد . مثلا شما با استفاده از این روش در ابرو می توانید دم ابروهای خود را بالا ببرید .

کانتورینگ صورت با گریم :

از دیگر روش های کانتور صورت استفاده از گریم است . در این روش بدون هیچ تزریق و جراحی و تنها با استفاده از لوازم آرایشی مخصوص این کار انجام می‌ گیرد . استفاده از گریم برای کانتور صورت می‌تواند برای افرادی مناسب باشد که فقط برای مدت زمان خاصی می خواهند زاویه سازی بر روی صورت آنها انجام شود .

هزینه کانتورینگ صورت چقدر است

عوارض کانتورینگ صورت :

معمولا کانتورینگ روشی بی‌خطر به شمار می رود . با این توصیف ممکن است برخی از افراد عوارض جانبی آن را تجربه کنند  که رخ دادن آن ها عادی است و بعد از چند روز بر طرف می‌شوند .

در ادامه به برخی از این عوارض اشاره می ‌کنیم :

1 . تورم : از عوارض رایج کانتورینگ ، تورم است . عموما این مشکل در عرض چند روز از بین می رود ، اما در برخی موارد هم می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد . به علاوه امکان دارد بیماران مقداری درد ، سفتی و کبودی را نیز تجربه کنند .

2 . بی‌حسی : این عارضه می تواند پس از کانتور صورت با جراحی و نخ بروز کند ، ولی با تزریق فیلر بوجود نخواهد آمد . بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن موقت در ناحیه تحت درمان ممکن است گاهی رخ دهد شود که با گذشت زمان برطرف خواهد شد . ممکن است در موارد نادر ، آسیب عصبی رخ دهد که منجر به بی‌حسی طولانی مدت یا از دست دادن حس می‌شود .

3. عفونت : هر عمل جراحی می تواند خطر عفونت را به همراه داشته باشد ، کانتورینگ هم از این مسئله خارج نیست . لازم است بیماران به دقت به دستورالعمل‌ های پزشک خود عمل کنند تا بروز این خطر کاهش یابد .

4 . عدم تقارن : چنانچه پزشک نتواند نتایج متعادلی را ایجاد کند ، امکان دارد عدم تقارن در اجزای صورت رخ بدهد . می‌توان این مشکل را با تزریقات ثانویه یا ترمیمی اصلاح کرد ، انتخاب پزشک حاذق و با تجربه می تواند از بروز این اتفاق جلوگیری کند .

5 . جای زخم : مثل هر روش دیگری پس از انجام کانتور صورت می‌تواند جای زخمی به جای بماند . پزشک حاذق برش‌هایی را در مکان‌های نامشخص ایجاد می‌ کند تا جای زخم را به حداقل برساند ، اما امکان دارد در برخی موارد جای زخم کمی مشخص باشد .

ماندگاری کانتورینگ صورت چقدر است

ماندگاری کانتورینگ صورت :

دوام و ماندگاری کانتورینگ بستگی به نوع فیلر ‌و مقدار فیلر تزریق شده دارد . در ناحیه چانه و خط فکی دوام و ماندگاری فیلر بالا است . در مجموع کانتور صورت بین 9 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد .

هزینه کانتورینگ صورت :

هزینه کانتورینگ صورت به عوامل گوناگونی از جمله نوع فیلر ، ماندگاری فیلر و مقدار سی سی مورد نیاز بستگی دارد . کانتورینگ هر شخص مختص همان شخص است و با دیگری تفاوت دارد .

سخن پایانی

چنانچه به دنبال زیبایی طبیعی هستید ، و فقط می خواهید اشکالات صورتتان رفع شود کانتورینگ صورت بهترین گزینه برای شما می باشد .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما