تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

چند روز بعد از لیزر می توان حمام کرد

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟


تاریخ انتشار : 20 خرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟ تنها روش رفع دائمی موهای زائد بدن لیزر است . این روش یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین خدمات ارائه شده توسط کلینیک های زیبایی است . نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد . زمانی که فردی از لیزر موهای زائد استفاده می کند ، واجب است تمام مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر را به دقت انجام دهد تا بهترین نتیجه را کسب کند .

اکثر افرادی که از لیزر،  برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کرده‌اند ، با یک سوال مهم روبرو می‌شوند ، آن سوال این است که  چند ساعت پس از لیزر می توانیم حمام کنیم و آیا اصلا حمام بعد از لیزر روی نتیجه لیزر تاثیر مثبت یا منفی می‌گذارد ؟

اپراتور های لیزر همواره به مراجعه‌کنندگان خود توصیه‌هایی در مورد شست‌وشوی ناحیه تحت‌ درمان می‌کنند . در این ادامه این مقاله به همه بایدها و نبایدهای حمام رفتن بعد از لیزر خواهیم پرداخت . اگر سوال شما هم این است و به دنبال پاسخ آن هستید در ادامه با ما همراه باشید .

چرا بعد از لیزر نباید آن ناحیه را آب زد ؟

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟ شاید شما هم شنیده باشید که پس از انجام لیزر نباید با آب تماس داشت اما چرا ؟ پس از انجام لیزر موهای زائد ، آب به طور طبیعی برای پوست مضر نبوده . با این حال ، رعایت برخی نکات احتیاطی برای جلوگیری از تحریک پوست و یا گسترش عفونت امری ضروری است .

چند علت وجود دارد که چرا باید پس از انجام لیزر موهای زائد از وارد شدن آب به پوست خود اجتناب کنید . اول اینکه آب می تواند پوست را تحریک کند . لیزر درمانی هم باعث قرمزی ، تورم و خارش پوست خواهد شد بنابراین آب می تواند موجب تحریک بیشتر پوست شده و این علائم را تشدید کند .

همچنین آب توانایی پخش باکتری ها را دارد . لیزر می تواند منافذ کوچکی در پوست ایجاد کرده که این منافذ می توانند اجازه ورود باکتری ها  به پوست و ایجاد عفونت را بدهند . آب می تواند پمادهای موضعی را که پس از انجام لیزر بر روی پوست زده می شود را  رقیق کند .

این پمادها برای تسکین پوست و جلوگیری از عفونت مورد استفاده قرار می گیرند و اگر با آب رقیق شوند ، می تواند به اندازه کافی موثر نباشند . معمولا توصیه می شود که حداقل 24 تا 48 ساعت پس از انجام لیزر از دوش گرفتن یا حمام کردن اجتناب کنید . همچنین باید پس از استحمام ، لایه ای از مرطوب کننده را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید .

چرا بعد از لیزر نباید آن ناحیه را آب زد ؟

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟ متخصصان توصیه می کنند حداقل 6-8 ساعت پس از جلسه لیزر از حمام کردن خودداری کنید اما در ایده آل ترین حالت این مدت باید به 1 یا 2 روز برسد . پس از انجام لیزر  می توانید دوش بگیرید  اما توصیه می شود در چند ساعت اول از آب خنک استفاده کنید و حداقل تا 48 ساعت پس از انجام لیزر از آب داغ ، جکوزی و سونا دوری کنید و به جای مالیدن حوله روی پوست ، آن را ناحیه را خشک کنید تا ساییده نشود .

آیا دوش آب گرم بعد از انجام لیزر خطرناک است؟

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟ همانطور که پیش از این گفتیم بهتر است در دو روز اول پس از انجام لیزر ، از گرما و بخار پرهیز کنید چرا که دوش آب گرم پس از انجام لیزر می توانند پوست حساس شما را بیشتر تحریک کنند . ولی چنانچه مجبور به این کار شدید بهترین گزینه برای شما آب سرد است .

همچنین امکان دارد دوش آب سرد موجب کاهش احساس سوزن سوزن شدن در نواحی تحت درمان شود . همچنین دوش آب سرد می تواند به عنوان یک کمپرس سرد برای پوست حساس شما پس از لیزر موهای زائد عمل کند و موجب کاش هرگونه تورم و حساسیت شود  .

آیا دوش آب گرم بعد از انجام لیزر خطرناک است؟

آیا می توان پس از لیزر موهای زائد از مرطوب کننده استفاده کرد؟

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟ جواب این سوال مثبت است ، پس از لیزر موهای زائد می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید . و مرطوب کردن یک گزینه بی خطر براس پوست شما است ، اما فقط انواع خاصی از مرطوب کننده ها برای پوست حساس و تحریک شده شماپس از انجام لیزر ایمن هستند . در حقیقت استفاده از مرطوب کننده بر روی نواحی لیزر شده پوست می تواند به خشکی و خارشی که امکان دارد پس از درمان احساس کنید کمک کند .

همچنین نوع سردتر مرطوب کننده ها می توانند موجب تسکین قرمزی و حساسیت نواحی تحت درمان شوند . می‌توانید محصولاتی که برای استفاده پس از لیزر در غرب  تولید شده‌اند را تهیه کنید ، اما بهتر است از هر چیزی که حاوی عطر است و می‌تواندموجب تحریک پوست شما شود را استفاده نکنید . همچنین ژل آلوئه ورا یک مرطوب ‌کننده طبیعی فوق‌العاده است که می‌تواند پوست شما را پس از انجام لیزر تسکین دهد و از تشدید عوارض کوتاه مدت احتمالی جلوگیری کند .

آیا می توان پس از انجام لیزر موهای زائد لایه برداری انجام داد ؟

چند روز بعد از لیزر می توانیم حمام کنیم؟ هر چند می ‌توانید بلافاصله پس از لیزر موهای زائد با آب سرد حمام کنید ولی باید برخی از بخش ‌های روتین دوش معمولی خود مانند لایه‌برداری بعد از لیزر موهای زائد خودداری کنید .

لایه برداری ملایم همیشه راه فوق العاده ای برای تقویت روتین مراقبت از پوست شما است . ولی از آن جایی که نواحی تحت درمان بعد از لیزر موهای زائد بسیار حساس هستند ، لایه برداری تنها باعث تحریک پوست خواهد شد .

این شامل انواع لایه برداری ها مانند شست و شو با لیف پارچه ای ( حتی نرم ترین آنها ) ، اسکراب نمک ، و اسکراب شکر می باشد . پس از انجام لیزر لایه برداری فقط موجب قرمز شدن و تحریک پوست و در نهایت به خارش و خشکی آن می انجامد . همچنین بهتر است از مالیدن یا خاراندن پوست پس از انجام لیزرخودداری کنید .

سایر نکات مهم در مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بعد از لیزر موهای زائد بهتر است لباس های گشاد و راحت بپوشید تا کمترین تماس را با پوست محل درمان داشته باشد و کمتر موجب تحریک پوست شود .

بعد از انجام لیزر تا مدتی از انجام برخی اقدامات زیبایی مانند تزریق بوتاکس خودداری کنید تا تحریکی در پوست اتفاق نیفتد .

چه مواردی بعد از لیزر موهای زائد نگران کننده است؟

چه مواردی بعد از لیزر موهای زائد نگران کننده است؟

از آنجایی که  انجام لیزر موهای زائد یک دوره چند ماهه دارد و طی جلسات پی در پی کامل می شود این امکان وجود دارد که در آن مدت تغییراتی در بدن خود مشاهده کنید در این صورت باید به پزشک خود مراجعه کنید .

 این عوارض نگران کننده عبارتند از :

  • امکان دارد به بیماری پوستی دچار شده و یا حساسیت های پوستی که از قبل تشدید شود.
  • در صورتی که بیماری های قبلی داشتید ممکن است عود کرده و دچار نگرانی شوید .
  • در صورتی که داروهای خود را تغییر دادید و برای بررسی تداخل و جلوگیری از مشکلات بعدی لازم است با دکتر مشورت نمایید .
  • اگر در این دوران باردار شدید حتما به پزشک مراجعه نمایید .

در آخر توجه داشته باشید کلینیکی را انتخاب کنید که معتبر ، بهداشتی و مجهز به دستگاه های پیشرفته و جدید باشد تا پوست شما هیچگونه آسیبی نبیند . شما می توانید برای لیزر موهای زائد خود با دستگاه کندلا با کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما