تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

فیشیال صورت جوش دار

فیشیال صورت جوش دار چگونه انجام می شود ؟


تاریخ انتشار : 20 خرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

فیشیال صورت جوش دار ، یکی از مهم ترین بخش های بدن ، صورت است و جزو اولین قسمت هایی است که تاثیرات افزایش سن یا استرس‌ های محیطی در آن نمایان می شود ، به همین علت است فیشیال صورت جوش دار اهمیت زیادی پیدا می ‌کند . تثبیت سلامت پوست بر ظاهر و شادابی صورت تاثیر می ‌گذارد و به شما کمک می‌ کند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشید .

فیشیال صورت جوش دار ، یکی از درمان‌ های مراقبت پوست می باشد که منهای این که دارای پوست چرب ، خشک یا مستعد جوش و آکنه هستید ، می ‌توانید از مزایای آن استفاده کنید . امروز در این مقاله به این سوال که فیشیال صورت جوش دار چگونه انجام می شود پاسخ خواهیم داد و آن را بررسی خواهیم کرد .

فیشیال صورت جوش دار چیست ؟

سطح پوست ما مملو از سلول‌ های مرده‌ ای است که وظیفه مراقبت از پوست را دارند این سلول های مرده به صورت ماهانه در حالت طبیعی از بین رفته  و از پوست خارج می شود و سلول‌های جدیدی جایگزین آن ها می‌ شوند . زمانی که سلول ‌های مرده بر روی سطح پوست صورت تجمع می کنند ، از میزان درخشندگی و شادابی پوست کم خواهد شد و نتیجه پوست ظاهری کدر پیدا خواهد کرد .

در این درمان پوستی از بخار،  ماسک صورت ، لایه برداری ، پاکسازی ، ماساژ صورت و انواع کرم ‌ها و لوسیون های کار آمد استفاده می شود . به بیان ساده تر ، فیشیال پوست به منظور بهبود کیفیت ظاهر پوست و آرامش بیشتر پوست و صورت انجام می گیرد .

در این روش احتیاجی به استفاده از محصولات خاص نیست و چنانچه به شکل صحیح و متناسب با نوع پوست شما انجام گیرد ، می تواند فواید زیادی را به دنبال داشته باشد . برای مثال ، لایه برداری نباید روی پوست ‌های حساس پیاده شود و این کار بجای فایده برای پوست می تواند به پوست آسیب هم وارد کند .

فیشیال یکی از شیوه ‌های جدیدی است که هدفش جوانسازی پوست است و از آن جایی که این روش کاملا غیر تهاجمی و ایمن است ، اکثر افراد این روش را به دیگر روش ‌های تهاجمی ترجیح می‌ دهند .

از مزیت های دیگر فیشیال می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش ترشح کلاژن
  • پاکسازی منافذ
  • برداشتن سلول‌ های مرده پوست
  • رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست
  • بهبود ظاهری خطوط و لک‌ های ظریف روی پوست صورت

انواع مختلفی از درمان فیشیال تخصصی پوست وجود دارد که پزشک با توجه به نوع پوست و هم چنین مشکلات پوستی ، بهترین آن را برای شما تجویز خواهد کرد . بعضی از این روش‌ ها موجب آبرسانی می شوند ، برخی دیگر کمک می ‌کنند تا پوست شما سفت و ترمیم شود ، و برخی دیگر بر روی برطرف کردن مشکلات خاص پوستی تمرکز می‌ کنند .

مراحل فیشیال صورت جوشدار کدام اند؟

مراحل فیشیال صورت جوش دار

عموما هر جلسه از فیشیال صورت جوش دار با مشاوره آغاز می گردد و پزشک تشخیص می‌ دهد که چه روش درمان و چه محصولی برای پوست شما مناسب تر است . همان طور که در ابتدای مطالب بیان کردیم ، فیشیال یک شیوه ی درمانی چند منظوره است که شامل چند شیوه مراقبت پوستی در یک فرایند درمان می ‌باشد .

مراحل فیشیال صورت عبارتند از :

۱. پاکسازی پوست :

ابتدا نواحی صورت و گردن را ماساژ داده تا هر گونه مواد آرایشی و آلودگی از روی سطح پوست جدا گردد . سپس صورت با استفاده از یک پاک کننده آب گرم و اسفنج یا پد پنبه‌ای تمیز می ‌شود ، صورت کاملا خشک شده و پوست مورد بررسی قرار می گیرد . در این مرحله مشخص می‌ شود که در ادامه از چه نوع ماسکی باید بر روی پوست شما استفاده شود .

۲. بخار دهی ( بوخور صورت ) :

از بخار دهی به منظور پاکسازی عمیق تر پوست استفاده می شود این عمل به مرطوب شدن و شل شدن پوست برای انجام مرحله ی بعدی کمک می ‌کند . در مواردی که پوست بیمار بسیار حساس باشد امکان دارد پزشک تجویز کند که از بخار دهی برای صورت استفاده نشود .

۳. لایه برداری :

در این قسمت و با در نظر گرفتن نوع پوست بیمار ، سلول‌ های مرده پوستی به کمک کرم لایه بردار ، اسکراپ یا بخاردهی از روی سطح پوست جدا می‌ شوند . کرم های لایه بردار ، دارای آنزیم‌ها و مواد شیمیایی هستند که پیوند بین سلول‌ های پوستی را شل می ‌کنند و باعث می‌ شود لایه برداری راحت تر انجام گیرد .

۴. تخلیه :

این قسمت جهت باز کردن منافذی که با چربی‌های مضاف یا سلول‌ های مرده پوستی ، پر شده‌ اند انجام می‌ گیرد ، زیرا منافذ بسته علت تشکیل جوش‌ های سر سیاه و سر سفید و آکنه‌ ها می باشند . این مرحله می‌ تواند با استفاده از ابزار های خاصی انجام شود .  اگر تخلیه به درستی انجام نگیرد ، ممکن است در صورت بیمار قرمزی یا کبودی ایجاد شود و همچنین در افرادی که پوستی حساس تر دارند ، این احتمال وجود دارد کمی احساس درد داشته باشند .

۵. ماساژ :

فیشیال عموما دارای ماساژ صورت و بیشتر بخش ‌های فوقانی بدن می باشد که با هدف بهبود تخلیه سیستم لنفاوی و سم زدایی از بدن انجام می‌ گیرد .

۶. ماسک :

در این قسمت ماسک مخصوص پوست یا یک آبرسان بر قوی بر روی پوست زده می ‌شود تا خشکی پوست رفع شود و مراحل فیشیال با سرم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب به پایان می‌ رسد .

پاکسازی پوست جوشدار چگونه انجام می شود

پاک سازی پوست جوش دار با دستگاه 8 کاره مدل M-1898A

با استفاده از این دستگاه می توان کار های رایج برای فشیال را به راحتی انجام داد . دستگاه فیشیال هشت کاره که امروزه برای فیشیال در منزل ، فیشیال در سالن و همچنین در کلینیک ‌ها از آن استفاده می شود کم وزن و قابل حمل بوده و دارای ابعاد نه چندان حجیم است که موجب می ‌شود بتوان آن را به آسانی جا به جا کرد .

فایده های دستگاه فیشیال حرفه ای هشت کاره

فواید فیشیال با دستگاه شامل :

  • کاهش استرس
  • پاکسازی و سم زدایی پوست
  • ضد پیری
  • درمان جوش صورت
  • رفع پف زیر چشم
  • ماساژ صورت برای افزایش گردش خون
  • جوانسازی پوست صورت
  • رفع جوش های سر سفید و سر سیاه
  • باز کردن تمام منافذ پوست
  • لایه برداری و صاف شدن پوست صورت
  • نرم و درخشان شدن پوست
  • افزایش توانایی جذب پوست
  • یکدست کردن رنگ پوست

فیشیال پوست چرب و جوش دار

فیشیال پوست چرب :

پوست های چرب بیشتر از سایر پوست ها مستعد جوش و آکنه هستند .

یکی از مهمترین و اساسی ترین نکاتی که لازم است در پوست چرب رعایت شود توجه به پاکسازی آن است . در پوست های چرب چین و چروک دیرتر از سایر پوست ها تشکیل می شود و مانند سایر پوست ها می توان از بوتاکس برای رفع چین و چروک های این نوع پوست هم استفاده کرد . همچنین برای از بین بردن موهای زائد پوست چرب هم لیزر توصیه می شود .

یکی از مهمترین موارد اولیه که برای پاکسازی پوست چرب باید انجام گیرد و از اهمیت زیادی برخوردار است ، انتخاب و تهیه مناسب ترین پاک ‌کننده برای این نوع پوست است . توجه داشته باشید که این پاک کننده ‌ها نباید خیلی قوی باشند ، زیرا که پوست صورت با استفاده از آن ها بیش از حد خشک خواهد شد . پاک ‌کننده هایی که از کیفیت خوب برخوردار هستند به درست ترین شکل ممکن پوست چرب را پاک خواهند کرد .

از آنجایی که با تمیز کردن پوست صورت با استفاده از پاک کننده‌ های متعدد ممکن است جوش های بیشتری در سطح پوست ایجاد شود بهتر است از پاک کننده‌ هایی استفاده کنید مورد اطمینان بوده و تایید شده هستند .

چنانچه شما توسط اسکراب پوست صورت خود را شستشو می دهید ، باید بدانید که با این روش  رطوبت پوست شما به طور کامل حفظ شده و نرمی و لطافت پوست شما  دو چندان خواهد شد .

سخن پایانی

پوست شما یکی از ارزشمندترین دارایی های شما می باشد پس توجه داشته باشید برای انجام فیشیال پوست خود هرگز به افراد غیر متخصص و مراکز نامعتبر اعتماد نکنید و سلامت پوست خود را به خطر نیاندازید ، امیدواریم توانسته باشیم نکات مفیدی را به شما منتقل کرده باشیم .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما