تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

فیشیال پوست خشک

فیشیال پوست خشک


تاریخ انتشار : 11 بهمن 1401          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (2 امتیاز)

پاک‌سازی صورت یا فیشیال صورت یکی از روش‌های مهم و بسیار مفید برای مراقبت و نگهداری از پوست به‌حساب می‌آید. امروزه در کلینیک‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها فیشیال صورت را با دریافت هزینه‌ها انجام می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پاک‌سازی صورت و فیشیال پوست خشک و فواید آن به شما عزیزان توضیح دهیم. با مهراز کلینیک همراه باشید.

امروزه دلایلی که وجود دارد که پوست خشک می‌شود عواملی مانند استفاده از شوینده‌های نامناسب و ژنتیک و دیگر مسائل، خشکی پوست به یک معضل به‌خصوص برای بانوان شکل‌گرفته است و اگر این مشکل‌ها درمان نشود، مراحل پیری پوست سریع شکل می‌گیرد و چین‌وچروک‌های عمیقی روی پوست آن فرد ظاهر خواهد شد.

فیشیال پوست خشک ، البته روش‌های زیادی برای درمان این مشکل‌ها وجود دارد یکی از این راه‌ها روش استفاده از فیشیال پوست است. شما می‌توانید از روش فیشیال تغذیه‌شده و مواد محافظتی بی‌نظیری به پوست شما خواهد رسید و جوان‌سازی و مقاوم‌سازی پوست خشک با این روش شکل می‌گیرد تا از آسیب‌ها و چین‌وچروک‌ها جلوگیری شود. در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد این روش درمانی چگونه شکل می‌گیرد می‌پردازیم.

فیشیال پوست چیست؟

فیشیال پوست بهترین درمان برای خشکی پوست خواهد بود و مراحل انجام فیشیال پوست صورت برای درمان خشکی پوست در مرکز زیبایی به‌صورت زیر انجام می‌گیرد.

راه‌های تشخیص پوست خشک :

ظاهر شدن علائم خشکی پوست با نشانه‌هایی زیر همراه خواهد بود؛ ازجمله:

اول: سن.

دوم: وضعیت سلامتی.

سوم: شرایط محل زندگی.

چهارم: مدت‌زمانی که در فضای باز هستیم.

راه‌های تشخیص پوست خشک

علائم خشکی پوست :

1-احساس کشیدگی پوست. به‌خصوص پس از  استحمام  و یا حتی شنا.

2- زبر بودن پوست در ظاهر و لمس آن.

3- خارش پوست.

4- پوسته‌پوسته شدن که ممکن است خفیف یا شدید باشد.

5- افزایش خطوط پوست یا حتی ترک خوردن پوست صورت یا بدن.

6- تغییر کردن رنگ پوست؛ در اغلب موارد به رنگ خاکستری و گاهی قرمز درخواهد آمد.

عواملی که باعث مشکل خشکی پوست می‌شوند

  • اول، آب‌وهوا
  • دوم، حمام
  • سوم، گرما و دوش آب داغ
  • چهارم، صابون و سایر شوینده‌های قوی
  • پنجم، سایر شرایط و بیماری‌ها

دلایل خشکی پوست چیست؟

دلایل خشکی پوست چیست؟

یکی از دلایل خشکی پوست شستشو است مانند آب گرم روغن را سریع‌تر از آب گرم و ولرم از پوست برمی‌دارد. دوش آب گرم و طولانی می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به آب گرم و دوش سریع داشته باشد. وسایل شستشو مانند صابون یک امولسیون کننده است که روغن‌های طبیعی پوست را از سطح خارج کرده و پوست را خشک می‌کند. هر چه بیشتر پوست با صابون شسته شود، چربی بیشتری از بین خواهد رفت و درنتیجه پوست خشک‌تری خواهیم داشت.

و دلایل دیگر به را برای ایجاد خشکی پوست هوای خشک خواهد بود که معمولاً در اثر گرمایش، تهویه هوا یا آب‌وهوای خشک‌تر ایجاد می‌شود که این موارد رطوبت را از پوست خارج می‌کند. برخی از داروها عوارض جانبی دارند که می‌توانند پوست شمارا خشک کنند. یائسگی یا استعداد ژنتیکی نیز می‌تواند پوست شمارا خشک کند.

مراحل پاک‌سازی صورت برای پوست‌های خشک :

۱- پاک‌سازی

۲- لایه‌برداری

۳- ماسک صورت

۴- مرطوب‌کننده یاسرم.

برای انجام فیشیال پوست در مراکز بهداشتی مانند سالن‌های زیبای صورت مراجعه کنید  که در این مراکزها با بهترین مواد و درست رفتن روش فیشیال صورت می‌گیرد که تمام مشکل‌های پوست را در مراحل‌های مختلف از بین خواهند برد.

برای درمان خشکی پوست و پاک‌سازی صورت

برای درمان خشکی پوست و پاک‌سازی صورت :

در ابتدا اگر صورت شما آرایش دارد، ابتدا باید از لوسیون یا آرایش پاک‌کن استفاده کنیم. سپس، مجدداً با یک پاک‌کننده لایه‌بردار کمی صورت را پاک می‌کنیم تا باقی‌مانده آن از روی صورت شما پاک شود.

ابتدا با ماساژ لوسیون یا روغن روی پوست خشک شما شروع می‌کنیم. سپس، نوک انگشتان را خیس کرده و برای بار دوم ماساژ می‌دهند

سپس دوباره با استفاده از یک ژل فاقد سولفات و کف کم با مواد مغذی صورتتان تمیز می‌کنند. برای پاک کردن صورت شما در مرکز درمانی از پاک‌کننده‌های خاص حاوی مواد مغذی استفاده می‌شود تا صورت شما کاملاً پاک‌سازی شود. همچنین برای مرحله پاک‌سازی به نوع پوست شما کاملاً توجه می‌شود و اگر پوست خشکی دارید از پاک‌کننده‌هایی با خاصیت بخشیدن نرمی و لطافت برای پوست شما استفاده می‌شود. اگر هم پوست چربی داشته باشید پاک‌کننده موردنظر چربی پوست شمارا متعادل خواهد کرد.

لایه‌برداری پوست‌های خشک به سبک فیشیال :

فیشیال پوست خشک ، لایه‌برداری به حذف سلول‌های مرده پوست از سطح پوست کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا محصولاتی که استفاده می‌کنید به‌درستی جذب شوند.

چند نمونه لایه‌بردار وجود دارد:

لایه‌بردارهای فیزیکی شامل محصولاتی مانند اسکراب صورت و ابزارهای میکرو درم ابریژن هستند.

لایه‌بردارهای شیمیایی به اسیدهایی مانند لاکتیک یا گلیکولیک اشاره دارند که به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند.

توجه کنید که انجام روتین لایه‌برداری باید کاملاً تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد؛ چراکه اگر پوست چربی داشته باشید می‌توانید در هفته دو بار لایه‌برداری کنید اما اگر پوست شما خشک باشد در هفته حداکثر یک‌بار از لایه‌برداری پوست صورت استفاده کنید.

مرکز زیبای که این کار را انجام می‌دهند با توجه به نوع پوست شما مراحل انجام فیشیال صورت را کاملاً برنامه‌ریزی می‌کند و اگر پوست شما به یک مرحله بیشتر احتیاج داشته باشد، زمان بیشتری را صرف آن می‌کند و این روتین پوست را برای شما به‌صورت کاملاً درمانی صورت خواهد گرفت.

بخار به پوست به روش فیشیال :

فیشیال پوست خشک ، پس از انجام لایه‌برداری، پوست شما آماده انجام بخار خواهید شد. بخار دادن به‌صورت مزایای مختلفی دارد. این کارایه های داخلی پوست را گرم و منافذ پوست راکمی بازمی کند. این کار باعث می‌شود که چربی‌ها و جوش‌های سرسیاه کمی نرم شوند و خروج جوش‌های سرسیاه آسان‌تر خواهد شد. همچنین این کار باعث افزایش جریان خون در پوست خواهد شد و بسیار آب‌رسان است زیرا رطوبت زیادی را به پوست وارد می‌کند. بنابراین به‌شدت می‌تواند در درمان خشکی پوست مؤثر باشد.

توجه کنید که استفاده از بخار برای کسانی که مشکلات پوستی مانند ملاسما دارند، مناسب نخواهد بود؛ بنابراین حتماً و حتماً لازم است فیشیال را در مراکز معتبر تحت نظر پزشک متخصص پوست انجام دهید تا شمارا با توجه به مشکلات پوستی شما کمک کند.

خالی کردن جوش‌ها به روش فیشیال

خالی کردن جوش‌ها به روش فیشیال :

خارج کردن جوش‌های سرسیاه به دلیل احتمال آسیب به پوست صورت و منافذ شما مهم است. به همین دلیل برای هرچه بهداشتی تر انجام شدن این روند درمانی، از ابزارهایی خاص برای استخراج جوش‌ها استفاده می‌شود که تأثیر بسیار زیادی در بهبود روند درمانی دارد. البته بسیاری از پوست‌های خشک، دارای جوش نیستند و در اصل اگر جوش سرسیاهی روی صورت فرد نباشد از این مرحله صرف‌نظر خواهد شد.

ماسک‌های مخصوص پوست‌های خشک به روش فیشیال :

مدل‌های گوناگونی از انواع ماسک‌ها وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت:

ماسک ژل‌ها که پوست شمارا خنک و آرام می‌کند و برای انواع پوست به‌ویژه کسانی که دارای قرمزی و التهاب پوست هستند بسیار مفید است.

ماسک‌های مخصوص پوست خشک که بر پایه آب‌رسانی هستند و به‌منظور آب‌رسانی قوی به پوست استفاده می‌شوند. این نوع از ماسک‌ها به پوست آب‌رسانی کرده و ناخالصی‌ها را بیرون خواهد کشید.

ماسک حاوی بالاترین مواد مغذی که به قوام و جوان‌سازی و محکم شدن پوست شما کمک می‌کند. همچنین انواع مواد مغذی موردنیاز با استفاده از این ماسک‌ها به پوست شما می‌رسد.

ماسک مناسب برای شما به نوع پوست شما بستگی دارد. به همین خاطر شما می‌توانید پس از مشاوره با بهترین متخصص پوست در مرکز الیزه، روند فیشیال با ماسک مخصوص نوع پوست خودتان را شروع کنید.

درمان پوست‌های خشک به روش فیشیال :

فیشیال پوست خشک ، سرم ها درمانی روش عالی برای مشکلات خاص پوست مانند چین‌وچروک و رنگ‌دانه هستند. سرم ها حاوی مواد مؤثر مانند نیاسینامید، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های A، C و E و حتی رتینول‌های موضعی هستند.

سرم انتخاب‌شده نیز تنها به نوع پوست شما بستگی دارد و اگر پوست خشکی دارید، سرم مورداستفاده دقیقاً برای درمان پوست خشک شما از طریق متخصص تجویز خواهد شد تا از بروز چین‌وچروک‌ها جلوگیری کند.

استفاده از مرطوب‌کننده به روش فیشیال :

در این مرحله بسته به نوع پوست لازم است از مرطوب‌کننده مخصوص پوست شما استفاده شود. پزشک متخصص پوست با توجه به نوع پوست شما بهترین مرطوب‌کننده را بر روی پوست شما اعمال می‌کند.

ماساژ پوست به روش فیشیال

ماساژ پوست به روش فیشیال :

فیشیال پوست خشک ، ماساژ صورت نه‌تنها احساس خوبی را تولید می‌کند، بلکه به افزایش گردش خون و شادابی صورت نیز کمک فراوانی دارد. این امر می‌تواند منجر به جوان‌سازی و شادابی پوست صورت شما گردد و تیرگی و خستگی را از پوست شما پاک می‌کند. فقط توجه داشته باشید که در قسمت‌هایی مثل دور چشم که پوستی نازک دارد دقت کنید تا پوست دور چشمتان کشیده نشود. همچنین در ماساژ پوست هم باید به نوع پوست توجه شود تا روغنی مناسب پوست خشک مثل روغن نارگیل یا گل‌گاوزبان برای پوست شما اعمال شود.

سخن پایانی

فیشیال پوست خشک ، همان‌طور که گفته شد، پوست خشک به دلیل عواملی از قبیل شستشوی نامناسب و استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت و همچنین عوامل دیگر شکل می‌گیرد و در طولانی‌مدت این مشکل موجب ایجاد چین‌وچروک می‌شود. به‌طوری‌که شادابی و جوانی را از پوست شما خواهد گرفت و روند پیری پوست شمارا سرعت می‌بخشد؛ بنابراین در این شرایط باید از این روند پیشگیری کنید و راه‌هایی را تحت نظر متخصص پوست امتحان کنید.

یکی از راه‌های طبیعی و بسیار تأثیرگذار استفاده از فیشیال پوست است که در مکان‌های سالن زیبای صورت می‌گیرد که می‌تواند خشکی پوست شمارا طی جلساتی درمان کنند و شما همان جلسه اول می‌توانید تأثیر این روش بی‌نظیر را مشاهده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما