تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟


تاریخ انتشار : 10 اسفند 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

تزریق بوتاکس و تزریق چربی از مهمترین تکنیک های درمان و جوانسازی پوست محسوب می شوند . هر دوی این روش ها ایمن و بدون نیاز به جراحی هستند که طرفداران زیادی دارند و سالانه افراد زیادی از این روش برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست خود استفاده می کنند . در این مقاله به این سوال که آیا تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟ پاسخ می دهیم با ما همراه باشید .

تزریق چربی چیست ؟

در تزریق چربی با ایجاد شکافی کوچک در ناحیه از بدن که پزشک تشخیص می دهد چربی های اضافه از بدن شخص خارج خواهد شد و بعد از آماده سازی چربی های خارج شده توسط پزشک متخصص به محل مورد نظر تزریق خواهد شد .

بعد از تزریق چربی تورم و کبودی کاملا طبیعی است و به مرور زمان این تورم و کبودی کاملا برطرف خواهد شد .

این چربی ها به عنوان فیلر برای حجم دهی ، درمان افتادگی پوست ، درمان چین و چروک صورت و بدن ، از بین بردن اسکار و برای جوانسازی پوست تزریق خواهند شد و به صورت موثری به کلاژن سازی پوستتان کمک می کند.

همچنین ممکن است تزریق چربی عوارضی را نیز برایتان به وجود آورد . از جمله این عوارض می توان به جمع شدن مایع یا خون در زیر پوست ، بروز حساسیت ، از بین رفتن عصب پوست آن قسمت ، تغییر رنگ آن ، لخته شدن خون ، آمبولی، عدم تقارن و … اشاره کرد .

تزریق بوتاکس چیست ؟

تزریق بوتاکس چیست ؟

بوتاکس ماده ای است که از سم بوتولینیوم ساخته می شود . با تزریق بوتاکس به نواحی مختلف صورت ، عضله آن قسمت به طور موقت فلج می شود و از عصب های آن از کار می افتد . تا زمانی که تاثیر سم در این عضله باقی باشد امکان حرکت کردن نداشته و چین و چروکی ایجاد نمی شود . از تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک های صورت ، رفع خطوط پنجه کلاغی ، خط اخم و … مورد استفاده قرار می گیرد .

هزینه پایین ، نیاز نداشتن به جراحی و بیهوشی ، غیر تهاجمی بودن و … از جمله مزایا تزریق بوتاکس بشمار می آید .

با توجه به اینکه هر اقدام زیبایی دارای عارضه های ریز و درشتی است . بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست و درصورتی که تزریق بوتاکس را در یک کلینیک نامعتبر تحت نظر پزشک انجام شود ممکن است عوارض زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد .

بروز آلرژی و حساسیت ها ، عدم قرینه شدن کار ، دوبینی چشم ها ، سر درد و تهوع ، افتادگی پلک و ابرو تعدادی از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس می باشد .

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی ؟

در انتخاب بین بوتاکس و تزریق چربی مهمترین فاکتوری که باید در نظر گرفته شود نوع چروک هایی می باشد که می خواهید آن ها را درمان کنید .

بوتاکس بهترین گزینه برای از بین بردن خطوط و چین و چروک هایی که در اثر حرکت ماهیچه ها ایجاد شده اند است چراکه تزریق بوتاکس سبب می شود این عضلات فلج و به نوعی غیر قابل حرکت شوند . خطوط اخم ، خطوط افقی موجود در پیشانی و اطراف ابروها بهترین نواحی برای تزریق هستند . هدف اصلی از تزریق چربی لیفت صورت و پر کردن نواحی گود افتاده در صورت است ، بهترین گزینه تزریق چربی ، برای پر کردن خطوط عمیق موجود در صورت همانند خط اخم و لبخند که در حالت عادی هم قابل مشاهده هستند می باشد .

به طور کلی می توان گفت هر دو تکنیک به منظور رفع چین و چروک ها قابل استفاده هستند اما میان این دو روش تفاوت های مهمی وجود دارند که بهتر است هنگام انتخاب بین آن ها تفاوت بوتاکس و تزریق چربی در نظر گرفته شوند .

تفاوت ماندگاری بوتاکس و تزریق چربی مهم تفاوت بوتاکس و تزریق چربی است که باعث می شود راحت تر یکی از آن ها را انتخاب کنید . ماندگاری بوتاکس معمولا بین ۴ الی ۶ ماه است .

ولی مدت زمان ماندگاری تزریق چربی در افراد مختلف متفاوت می باشد . غیر از میزان چربی که در ۶ الی ۱۲ ماه نخست بعد از تزریق با انجام مراقبت های مورد نیاز جذب پوست می شود که حدود ۳۰ تا ۷۰% چربی تزریق شده را شامل می شود باقی چربی ها به صورت دائم باقی می مانند و در صورت تمایل ۶ ماه پس از تزریق چربی برای تجدید تزریق چربی می توانید به پزشک خود مراجعه کنید تا چربی ها را افزایش دهد . عوامل بسیار مهم در میزان ماندگاری تزریق چربی نوشیدن آب ، رعایت رژیم غذایی سالم ، کاهش وزن و لاغری می باشند .

سخن پایانی

نمی توان گفت که تزریق بوتاکس بهتر است و یا تزریق چربی زیرا هر کدام در مواقع خاص خود و در امور مورد نظر خود استفاده می شوند . به منظور استفاده از هر کدام از این روش ها حتما با پزشکان با تجربه و ماهر در این زمینه مشورت کنید تا در تزریق و نتیجه به دست آمده از آن دچار مشکل نشوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما