تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

رفع فرورفتگی شقيقه با تزريق ژل و فيلر

رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر


تاریخ انتشار : 21 دی 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۴ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (5 امتیاز)

فیلر در لغت به معنای پرکننده است که در اصطلاح عامه به آن ژل نیز می گویند . تزریق فیلر به عملی گفته می ‌شود که طی آن با تزریق موادی ژل همچون ، قسمت های مختلف در صورت و بدن حجیم ‌تر و به اصطلاح پر می ‌شوند . شقیقه ‌ها نقاطی هستند که به علت مجاورتشان با چشم و ابرو ، نقشی غیر مستقیم و موثری در پیر یا جوان به نظر رسیدن چهره دارند . در این مقاله رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر را مورد بررسی قرار می دهیم با ما همراه باشید .

رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر

تزریق فیلر شقیقه روشی ایمن و مفید جهت برطرف کردن گودی به وجود آمده در شقیقه‌ها می باشد . معمولا شقیقه ‌ها با افزایش سن دچار گودی می ‌شوند که سبب از بین رفتن شادابی و طراوت می شود . رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر روشی است که می ‌تواند تا حدود زیادی به برطرف کردن این مشکل کمک کند . یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها ، اسید هیالورونیک (HA) است . اسید هیالورونیک ماده ای است که به صورت طبیعی در پوست انسان وجود دارد و در نگه داشتن آبرسانی و حجم دهی پوست نقش بسزایی دارد . در ادامه رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر با ما همراه باشید.

رفع فرورفتگی شقیقه

دلایل فرو رفتگی شقیقه

بعضی از افراد دچار پیری زودرس می‌شوند که به همین علت امکان دارد فرورفتگی شقیقه ‌هایشان زودتر از آنچه انتظار می رود نمود پیدا کند . موارد زیر می ‌توانند دلایل به وجود آمدن فرورفتگی شقیقه در افراد باشند :

  • عادات غذایی ناسالم
  • ورزش‌ های سنگین
  • کاهش وزن ناگهانی و زیاد
  • چاق و لاغر شدن پیاپی
  • استعمال دخانیات و اعتیاد

بیشتر بخوانید : بوتاکس صورت 

مزایای تزریق فیلر به شقیقه

  • اصلاح ساختار صورت

صورت هر شخص دارای یک ساختار مشخص است . در صورتی که هر گونه مشکلی در صورت شخص به وجود آید ، این ساختار از بین می ‌رود . شقیقه‌ ها دارای ظاهری مشخص هستند که گودی یا چین و چروکی که به دلیل بالا رفتن سن در این قسمت ایجاد می ‌شوند ، ساختار صورت را با تغییراتی روبرو می ‌کنند .

  • افزایش رطوبت رسانی به پوست

در صورتی که رطوبت کافی به پوست نرسد ، به مرور زمان پوست کیفیت خود را از دست داده و حالت ارتجاعی آن از بین خواهد رفت . تزریق ژل به شقیقه کمک می ‌کند تا پوست شرایط بهتری از نظر جذب رطوبت داشته باشد . مرطوب بودن پوست سبب نرمی و لطافت آن شده و از طرفی دیگر موجب جلوگیری از خشک شدن پوست نیز می شود .

  • سرعت عمل بالا

یکی دیگر از مزایای اصلی تزریق فیلر شقیقه ، سرعت عمل بالای این روش است . با توجه به اینکه مقدار ژل بسیار کمی که برای این کار نیاز است ، معمولا در مدت زمان کمی تزریق فیلر شقیقه صورت می گیرد . سرعت عمل بالا سبب شده تا همه افراد جامعه بدون اینکه اختلالی در کار آن ها به وجود آید ، بتوانند از این روش زیبایی استفاده کنند .

مزایای تزریق فیلر شقیقه

  • عدم نیاز به جراحی

به دلیل اینکه هیچ‌ جراحی جهت تزریق ژل به شقیقه ‌ها احتیاج نیست ، معمولا عوارض آن هم بسیار کم است . به همین علت حتی افرادی که حساسیت بالایی نسبت به سلامتی خود دارند هم می ‌توانند از این روش جهت برطرف کردن گودی و چین و چروک شقیقه ‌های خود استفاده نمایند . تزریق فیلر معمولا با کمترین ریسک ممکن صورت می‌ گیرد .

  • نتیجه طبیعی

پس از تزریق فیلر شقیقه همه چیز کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و هیچ نشانه ی غیر طبیعی در صورت مشاهده نمی گردد . شاید همین موضوع دلیل محبوبیت هر چه بیشتر تزریق ژل در میان اقشار مختلف جامعه باشد .

  • مقرون به صرفه

تزریق فیلر شقیقه نسبت به سایر تکنیک هایی که جهت برطرف کردن گودی و چین و چروک شقیقه صورت می گیرند ، بسیار مقرون به صرفه است . به همین علت است که در این روش با کمترین هزینه ممکن می ‌توان بهترین نتیجه را مشاهده نمود .

بیشتر بخوانید : تزریق فیلر خط اخم

اقدامات قبل از تزریق فیلر شقیقه

اگر چه درمان با تزریق فیلر بی خطر است اما باید پیش از درمان ، سوابق پزشکی خود را به پزشک ارائه دهید چراکه حساسیت ‌های خاص ، مشکلات نورولوژیکی و پوستی یا داروها می ‌توانند سلامت و نتیجه کار را با مشکل روبرو کنند . چنانچه از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی یا رقیق کننده خون استفاده می ‌کنید ، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید چراکه این داروها  احتمال کبودی را افزایش می ‌دهند . در ادامه به مراقبت های رفع فرورفتگی شقیقه با تزریق ژل و فیلر می پردازیم.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر شقیقه

  • مصرف نکردن داروهای رقیق ‌کننده خون و الکل به مدت 14 روز
  • بالاتر بودن سر نسبت به بدن جهت جلوگیری از تورم پوستی
  • فشار نیاوردن به محل تزریق
  • شستن صورت با شوینده ملایم
  • استفاده از کمپرس یخ جهت رفع التهاب و ورم
  • مصرف آب بیشتر جهت افزایش ماندگاری نتیجه تزریق فیلر شقیقه

ماندگاری فیلر شقیقه

ماندگاری فیلر شقیقه

نوع فیلر تزریق شده و سن شما هنگام تزریق اولیه از مهم‌ ترین عوامل در ماندگاری تزریق ژل شقیقه می باشند . با توجه به این عوامل ، آثار ناشی از تزریق ژل در شقیقه از ۶ ماه تا 1 سال ماندگار خواهند بود .

سخن پایانی :

تزریق فیلر یا ژل یکی از بهترین و سریعترین روش ها برای از بین بردن خطوطی است که بر اثر افزایش سن و …. روی صورت ایجاد شده اند . فرورفتگی های شقیقه یکی از مواردی هستند که سن شما را بالاتر از آن چیزی که هست نشان می دهد بنابراین با تزریق فیلر یا ژل می توانید این فرورفتگی ها را از بین برده و طراوت و جوانی را به چهره خود بازگردانید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما