تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید !!

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید !!


تاریخ انتشار : 23 آذر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۶ آذر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید ! یکی از مهم ترین مواردی که اگر قصد انجام لیزر را دارید باید به آن توجه کنید همین است؛ زیرا کافئین بیش از اینکه بر بدن شما مفید باشد، تأثیرات کافئین بر روی پوست منفی است و مى تواند سبب شود جلسات لیزر موهای زائد بدن شما کمی ناراحت کننده تر شود. با ما همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم.

کافئین چیست و در چه موادی یافت می شود؟

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید ! این محرک طبیعی یکی از مواد رایج مورد استفاده در جهان است. برای ایجاد تعادل در مصرف کافئین بازم است تا بدانیم چه موادی کافئین دارند. کافئین در بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد همچنین در بسیاری از مواد طبیعی همچون چای، قهوه و کاکائو نیز یافت می شود. از انواع کافئین در نوشیدنی ‌های رایج حاوی کافئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قهوه
  • اسپرسو
  • چای (سبز، سیاه و اولانگ)
  • نوشیدنی‌های انرژی زا و نوشیدنی‌های ورزشی، مانند نوشیدنی‌هایی که شامل گوارانا (دانه‌ای از یک گیاه آمریکای جنوبی) است.
  • نوشابه، مانند کولا
  • غذاهای حاوی کافئین عبارتند از:
  • شکلات و غذاهای حاوی شکلات (غلاف کاکائو منبع کافئین است)
  • غذاهای حاوی قهوه مانند تیرامیسو، بستنی قهوه و حتی برخی از شیرینی ‌ها
  • آجیل کولا که بومی مناطق گرمسیری آفریقا است
  • آدامس

کافئین چیست و در چه موادی یافت می شود؟

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید !

شاید جالب باشد که بدانید کافئین می تواند پوست شما را نسبت به درد حساس تر کند. در حالی که ممکن است در روز هاى معمولی روى شما تاثیرى نداشته باشد اما یقینا مصرف کافئین می تواند جلسات لیزر را به جلسات ناراحت کننده ترى تبدیل کند. جهت جلوگیری از این اتفاق، توصیه می شود که حداقل از 24 ساعت پیش از جلسه ى لیزر کل بدن، از مصرف هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.

دیگر تاثیرات کافئین روى پوست

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید ! کافئین فواید بسیارى دارد اما زمانى که بیش از اندازه مصرف شود میتواند تأثیرات کافئین بر روی پوست ظاهر شود. با تاثیرات مخرب اعتیاد به کافئین روى پوست آشنا شوید:

  • کم آبی

کافئین موجب کم آبی کی شود و کبد را مجبور می کند فعالیت بیش از اندازه داشته باشد. زمانی که این رخ دهد، سموم سطح پایین در نتیجه ى دور زدن کبد و وارد شدن به سیستم های ما می تواند زیر سطح پوست انباشته شوند، این سموم سبب ملتهب شدن پوست، از بین رفتن کلاژن، پیری زودرس و بروز آکنه می شوند. لازم به ذکر است که نوشیدن آب تا حدودى می تواند به پاک سازى این سیستم کمک کند.

  • تغییر رنگ پوست

تانن ها که در قهوه و چای موجود می باشند، جهت رنگ آمیزی پوست حیوانات برای تهیه چرم استفاده می شوند. امکان دارد که با مصرف بی رویه کافئین سموم از کبد عبور کنند، این اتفاق مى تواند سبب ایجاد تانن شود که لک و ظاهرى چرمى برای پوست شما به ارمغان می آورد.

  • برآمدگى هاى آکنه

علاوه بر اینکه کم آبی بدن سبب ایجاد آکنه می شود، کافئین در میزان استرس بدن نیز موثر است. کافئین سبب بالا بردن سطح هورمون های استرس و در نتیجه افزایش استرس در فرد مى شود که این مسئله سبب به وجود آمدن آکنه هاى پوستى در افراد می گردد.

یکی دیگر از تأثیرات کافئین بر روی پوست اینکه استفاده از شیر و خامه در قهوه یکى از بزرگترین عوامل تقویت کننده آکنه پوستى است. قهوه خود را به تنهایی بنوشید این امر شاید مشکل را به صورت کامل از بین نبرد اما می تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند.

دیگر تاثیرات کافئین روى پوست

  • علائم پیری

قبل از لیزر موهای زائد کافئین ننوشید ! ، شکر اضافه شده به قهوه یا چای شما سبب ایجاد لکه های پوستی می شود. بدین صورت که ذرات قند به پروتئین های طبیعی پوست به ویژه کلاژن و الاستین حمله می کنند و خود را بر روی پروتئین های طبیعی پوست قرار می دهند.

در نتیجه پوست شما کدر یا زرد شده و همچنین نشانه های اولیه پیری که شامل چین و چروک، ساییدگی و خطوط ریز است برای شما ایجاد می کند؛ و پوست به آلاینده هایی همچون دود سیگار، اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل محیطی حساس تر می گردد. پس در نتیجه مصرف مقادیر زیاد قند می تواند روند پیری را با گذشت زمان سرعت ببخشد.

حال که تأثیرات کافئین بر روی پوست را می دانید بهتر است با احتیاط و به اندازه این نوشیدنی را میل کنید تا با مشکلات پوستی که ذکر شد مواجه نشوید؛ همچنین اگر با مشکلاتی از قبیل پیری و افتادگی پوست مواجه شده اید می توانید از خدمات مهراز کلینیک استفاده کنید تا جوانی را دوباره تجربه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما