تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل در چیست؟

تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل در چیست؟


تاریخ انتشار : 18 آذر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ آذر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

در لیزر موهای زائد بدن از تابش مستقیم نور جهت از بین بردن موهای زائد استفاده می شود . در این عمل ، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه های موجود در مو جذب شده و سپس انرژی نور به گرما تبدیل می شود و بر فولیکول مو نفوذ می کند در آخر سبب ریزش موها می شود . یکی از روش های از بین بردن موهای زائد ، لیزر با ژل است که این روش سبب جلوگیری از سوختگی پوست بر اثر حرارت لیزر خواهد شد . در این مقاله به تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل

در این قسمت از مقاله به تعدادی از تفاوت های لیزر با ژل و بدون ژل اشاره خواهیم کرد این تفاوت ها عبارتنداز :

تفاوت لیزر با ژل و بدون ژل ، در میزان بازدهی و نداشتن عوارض‌ های ناشی از اشعه‌ های لیزر است .

لیزر با استفاده از ژل به تمرکز بالا دستگاه ، نداشتن سوختگی سطح پوست و خنک کنندگی پوست کمک زیادی می ‌کند .

لیزر بدون ژل ، موجب سوختگی پوست ، حرکت نکردن روان و راحت هندپیس بر روی پوست خواهد شد .

همچنین ، هنگامی که سطح پوست با پالس‌ های لیزر گرم می ‌شود ، توانایی لیزر در هدف گیری فولیکول مو را با اختلال روبرو می‌ کند . ژل اولتراسوند به منظور کاهش دمای پوست باعث می شود بدون سوختگی سطح پوست ، فولیکول های مو از بین روند .

زمان استفاده لیزر بدون ژل باید هندپیس از سطح پوست فاصله داشته باشد به همین علت موهای زائد به طور کامل از بین نخواهند رفت و خطای انسانی در جا انداختن بخش هایی از سطح پوست افزایش پیدا می کند .

اما هنگام استفاده از لیزر با ژل به دلیل اینکه هندپیس به سطح پوست میچسبد تمام نقاط پوست بدون جا افتادن هیچ بخشی از آن لیزر خواهد شد و تمام موهای زائد از بین خواهد رفت .

فواید ژل در لیزر موهای زائد

فواید ژل در لیزر موهای زائد

در این بخش از مقاله به مزایای استفاده از ژل هنگام لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت . این فواید عبارتنداز :

  • کاهش درد

انجام لیزر موهای زائد می تواند برای فرد دردناک باشد . ژل می تواند با بی حس کردن پوست و راحت تر کردن عمل در کاهش درد موثر باشد .

  • تسکین پوست

خواص خنک کنندگی ژل در تسکین پوست و کاهش قرمزی و التهابی که امکان دارد طی انجام عمل لیزر رخ دهد کمک کند .

  • افزایش کارایی لیزر

زمانی که پوست بیش از حد گرم است ، می تواند سبب اختلال در توانایی لیزر برای هدف قرار دادن موثر فولیکول مو شود . این ژل ها به کاهش دمای پوست کمک کرده و سبب افزایش اثربخشی درمان خواهند شد .

  • کاهش عوارض جانبی

لیزر موهای زائد می تواند با عوارضی همچون قرمزی ، تورم و تاول همراه باشد . استفاده از ژل خنک کننده در طی این عمل می تواند با کاهش التهاب و تسکین پوست به کاهش این عوارض کمک کند .

معایب لیزر موهای زائد با ژل

  • ژل یک ماده خنک است که قبل از استفاده از لیزر کل بدن در قسمت هایی از پوست اعمال می شود . با توجه به آنکه لیزر همزمان اعمال نمی شود ، حفظ دمای یکسان در جلسه امکانپذیر نخواهد بود و در نتیجه درمان کاهش می یابد .
  • از معایب دیگر لیزر با ژل محدود بودن آن است یعنی برای بخش های گسترده تری همچون کمر و پاها اثربخشی زیادی نخواهد داشت . اللخصوص که انجام آن توسط اپراتور زمان بر است .
  • اثرگذاری دستگاه هایی که از ژل برای موهای زائد استفاده می کنند کمتر می باشد .

خطرات لیزر موهای زائد بدون ژل خنک کننده

خطرات لیزر موهای زائد بدون ژل خنک کننده

با وجود اینکه از نظر فنی انجام لیزر موهای زائد می تواند بدون استفاده از ژل انجام شود ، اما می تواند سبب افزایش عوارض جانبی گردد . تاول ، سوختگی و …. از جمله این عوارض جانبی هستند . همچنین گرمای تولید شده به وسیله ی لیزر می تواند پوست را در برابر عفونت ها و سایر عوارض آسیب پذیرتر کند . همچنین لیزر موهای زائد بدون ژل خنک کننده امکان دارد به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد و نتواند به اندازه کافی به پوست نفوذ کند .

طریقه استفاده از ژل خنک کننده برای لیزر موهای زائد

همانطور که به آن اشاره کردیم استفاده از ژل خنک کننده در حین انجام لیزر موهای زائد به جهت محافظت از پوست در برابر گرمای تولید شده و کاهش درد و ناراحتی در طول عمل بسیار حائز اهمیت است .  علاوه براین به لیزر کمک می کند تا بهتر به پوست نفوذ کند و نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد . نکته ی مهم که باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید ژل را به درستی مطابق با دستورالعمل ارائه شده استفاده کنید . همچنین به این نکات نیز توجه نمایید :

پیش از انجام با اپراتور لیزر خود در مورد استفاده از ژل خنک کننده گفتگو کنید .

ژل خنک کننده را پیش از انجام عمل با توجه به دستور اپراتور خود در قسمت مورد نظر بمالید .

جهت اطمینان از بهبودی سریع ، دستورالعمل‌ های مراقبت ‌های بعدی گفته شده توسط اپراتور  را دنبال کنید . شما می توانید برای انجام لیزر در غرب تهران با کلینیک مهراز در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما