تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

علت بازگشت موهای زائد در بارداری چیست؟

علت بازگشت موهای زائد در بارداری چیست؟ +‌ در صورت بازگشت موها در بارداری چه باید کرد ؟


تاریخ انتشار : 14 آذر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (3 امتیاز)

در دوره ی بارداری بدن با تغیرات زیادی روبرو می شود ، تغییرات هورمونی از جمله مواردی است که بر رشد موها اثر می گذارد . بانوانی که لیزر انجام داده اند ممکن است در این دوران با بازگشت موها زائد خود روبرو شوند . در این مقاله به علت بازگشت موهای لیزر شده در بارداری خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

لیزر مو‌ی زائد بدن در بارداری

در نتیجه عملکرد فولیکول ‌ها مو‌ها رشد می‌ کنند . دستگاه لیزر به وسیله ی اشعه نور متمرکز تابانده شده به رنگدانه‌های مو و با ایجاد حرارت و گرما سبب آسیب به فولیکول‌ ها شده و در نتیجه رشد مو‌ها به تدریج کم شده و نهایتا از بین می روند .

فولیکول ‌های مو دارای چرخه رشد هستند . اینگونه که فولیکول‌ ها در مرحله اول با دریافت مقدار اکسیژن و خون رشد پیدا می ‌کنند . با انجام لیزر بعضی از این فولیکول‌ ها دچار آسیب شده و در حقیقت دوره استراحت رشد خود را طی می ‌کنند به این معنی که در این مرحله فولیکول ‌ها غیر فعال هستند . در این میان بعضی دیگر از فولیکول‌ها روند چرخه رشد خود را ادامه می دهند و به صورت مو‌های کم رنگ شده با ضخامت کمتر بعد از لیزر رشد می ‌کنند . اگر در منطقه تهرانسر هستید می توانید از خدمات لیزر در غرب کلینیک مهراز استفاده نمایید.

روش های جایگزین از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری

روش های جایگزین از بین بردن موهای زائد در دوران بارداری

چنانچه در گذشته لیزر موهای زائد بدن را انجام داده اید و در حال حاضر باردار هستید ، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا لیزر موهای زائد در بارداری امکان پذیر است و ممکن است به همین علت به دنبال روش جایگزینی برای از بین بردن موهای زائد باشید که در دوران بارداری ایمن و موثر باشند . بعضی از محبوب ترین گزینه ها عبارتنداز اصلاح ، اپیلاسیون و استفاده از کرم های موبر . این روش ها نتایج طولانی مدت همچون لیزر موهای زائد را نخواهند داشت ، اما به صورت کلی در دوران بارداری ایمن و موثر هستند .

نحوه رفع موهای زائد در بارداری

چنانچه به دنبال یک راه حل طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد پس از دوران بارداری هستید ، چندین گزینه وجود دارد که باید به آن توجه کنید . علاوه بر لیزر موهای زائد ، گزینه‌ های کارآمد دیگری همچون درمان‌ های الکترولیز و نور پالسی شدید (IPL) وجود دارد . این تکنیک ها می ‌توانند نتایج طولانی ‌مدتی در حذف موهای زائد داشته باشند ، اما امکان دارد به درمان‌ های متعدد نیاز داشته باشند و ممکن است گران ‌تر از آن باشند. اگر می خواهید درباره لیزر موهای زائد در بارداری بدانید به مقاله مربوطه سر بزنید.

علت بازگشت موهای لیزر شده در بارداری چیست ؟

بدن تغییرات هورمونی قابل توجهی را در دوران بارداری تجربه می کند . این تغییرات می تواند به طریق مختلفی روی رشد مو تاثیر بگذارد . در برخی از بانوان ، موها ممکن است در دوران بارداری سریعتر و ضخیم تر رشد کنند ، در حالی که ممکن است برای برخی دیگر ، نازک یا ریزش کنند . در بعضی از موارد ، موهایی که قبلا از طریق لیزر موهای زائد از بین رفته بودند ، ممکن است در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی شروع به رشد کنند .

  • نوع پوست
  • رنگ مو
  • میزان ضخامت مو
  • سطح هورمون ها
  • مصرف داروهای خاص
  • مهارت اپراتور دستگاه لیزر
  • نوع دستگاه لیزر

هرچند پس از طی چند جلسه درمانی با لیزر می توان شاهد نازک شدن و کم رنگ شدن موها شد اما هم چنان برخی از انها دوره رشد خود را ادامه می دهند. درباره تاثیر بارداری و روند رشد موهای زائد پس از آن می توان گفت تمام موهای ناخواسته بعد از آن رشد مجدد نخواهند داشت.

در صورت رشد موهای بعد از لیزر در بارداری چه باید کرد ؟

در صورت رشد موهای بعد از لیزر در بارداری چه باید کرد ؟

چنانچه لیزر موهای زائد را انجام داده اید و متوجه شده اید که موهای زائد در دوران بارداری مجددا رشد می کنند ، روش های جایگزین حذف موهای زائد را به کار گیرید یا برای از سرگیری درمان های لیزر موهای زائد تا بعد از بارداری صبر کنید . با انجام این کار ، می توانید مطمئن شوید که هم شما و هم فرزند متولد نشده تان سالم و ایمن هستید .

چرا موها در دوران بارداری دوباره رشد می کنند؟

در دوران بارداری ، بدن تغییرات هورمونی قابل توجهی را تجربه می کند. این تغییرات می تواند به طرق مختلف روی رشد مو تاثیر بگذارد. برای برخی از زنان ، موها ممکن است در دوران بارداری سریعتر و ضخیم تر رشد کنند. در حالی که برای برخی دیگر ممکن است نازک یا ریزش کنند.

آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است؟

در صورتی که هنوز پاسخی برای این سوال نیست اما پزشکان و متخصصان توصیه می کنند از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید. دلیل اصلی آن این است که هیچ تحقیق قطعی در مورد بی خطر بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری وجود ندارد. علاوه بر آن تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتد براثر بخشی لیزر موهای زائد می تواند تاثیر بگذارد و اثر آن را کاهش دهد یا حتی باعث رشد مجدد موها شود.

کلام آخر

در این‌ مقاله به بررسی بازگشت موهای لیزر شده در بارداری و علت بازگشت موهای لیزر شده در بارداری پرداختیم . لیزر راه حلی فوق العاده برای از بین بردن مو های زائد و لیزر کل بدن است ، که در یک بازه زمانی طولانی رشد مو های زائد را به تاخیر می اندازد . اما بارداری بعد از انجام لیزر موجب بازگشت مجدد مو ها شده ، که مسئله ای چالش برانگیز است .

برای خلاص شدن از این مشکل بهتر است صبوری کنید و پروسه انجام مجدد لیزر را تا دوران پس از شیر دهی به تعویق بیاندازید .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما