تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

کبودی بعد از فیلر زیر چشم و علت و درمان کبودی بعد از فیلر زیرچشم

کبودی بعد از فیلر زیر چشم و علت و درمان کبودی بعد از فیلر زیرچشم


تاریخ انتشار : 11 آبان 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۱ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

یکی از عوارض تزریق فیلر زیر چشم ، کبودی بعد از فیلر زیر چشم است که ممکن است در بسیاری از افراد ایجاد شود . تزریق فیلر از جمله کارهایی است که به منظور کاهش چین و چروک چشم انجام می شود . تزریق فیلر می تواند سبب ایجاد کبودی شود . کبودی نوعی آسیب پوستی است که در آن رگ های خونی زیر پوست بنا به علت های مختلف همچون تزریق ، فشار ، آسیب دیده و پاره می شوند .

پاره شدن این رگ ها سبب خون مردگی در زیر پوست و ایجاد لکه و کبودی خواهد شد که معمولا بعد از گذشت مدتی خود به خود از بین می رود . در این مقاله به صورت کامل به بررسی کبودی بعد از فیلر زیر چشم ، علت و درمان آن خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

کبودی بعد از فیلر زیر چشم و علت آن

زیر چشم از ناحیه های حساس صورت به شمار می رود . زیر چشم دارای پوستی نازک است که مویرگ های زیادی دارد . تزریق فیلر زیر چشم یکی از تکنیک های درمانی بسیار حساس و پیچیده ای است که  در صورت اشتباه و نداشتن تجربه کافی می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد . کبودی از عوارض رایج پس از فیلر زیر چشم است که ممکن است به وجود آید .

همانطور که گفتیم علت کبودی پس از فیلر زیر چشم پارگی مویرگ های سطحی پوست به دلیل تزریق فیلر یا ژل می‌ باشد . این کبودی ها ممکن است با توجه به میزان شدت در طی یک یا چند هفته برطرف شوند . همچنین اکثرا شدت کبودی یک روز پس از تزریق به حداکثر مقدار خود می ‌رسد .

کبودی بعد از فیلر زیر چشم و علت آن

راه هایی برای از بین بردن کبودی بعد از فیلر زیرچشم

زمانی که کبودی بعد از فیلر زیر چشم تا مدت زیادی باقی بماند، لازم است برای رفع آن از روش های درمانی استفاده گردد. در ادامه به توضیح چند راه حل برای رفع این کبودی می‌پردازیم :

  • از مصرف دخانیات و الکل خودداری نمایید : تا یک روز پس از تزریق فیلر زیر چشم از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید . زیرا نیکوتین و الکل هر دو در افزایش کبودی پس از فیلر زیر چشم موثر هستند .
  • از یک رژیم غذایی صحیح پیروی کنید .
  • از میوه ها و صیفی جات همچون اسفناج ، کلم ، خیار سبز و… استفاده کنید .
  • مکمل و دارو مصرف نکنید .
  • از کیسه یخ استفاده کنید

از سایر درمان های کبودی پس از فیلر زیر چشم این است که از دارو ها و مکمل ها بدون تجویز پزشک استفاده نکنید . برخی دارو ها و هم چنین بعضی از مکمل های غذایی بیشتر موجب رقیق شدن خون می شوند . همچنین این دارو ها ممکن است از تشکیل پلاکت‌ هایی که موجب کاهش خونریزی یا کند شدن آن می‌ گردند و هم چنین سبب کاهش کبودی می‌ شوند ، کند می کند .

چنانچه پلاکت ها نتوانند به ترمیم مویرگ های پاره شده بپردازند ، می توانند خطر کبودی را افزایش دهند . لذا برای پایین آوردن میزان خطر کبودی ، از مصرف دارو هایی همچون آسپرین ، مکمل های غذایی و آن ساید ها از جمله ناپروکسن و ایبوپروفن که سبب رقیق شدن خون می ‌شوند ، بپرهیزید .

از دیگر راه های کاهش کبودی پس از تزریق فیلر زیر چشم استفاده کردن از کمپرس یخ می ‌باشد . استفاده از کیسه های سرد یخ سبب انقباض رگ های خونی و پایین آمدن جریان خون در محل های تزریق شده می‌ شود .

راه هایی برای از بین بردن کبودی بعد از فیلر زیرچشم

جمع بندی

کبودی زیر چشم یک عارضه بسیار شایعه بوده و جای نگرانی ندارد و  معمولا طی 1 الی 2 هفته بر طرف می شود . در این مقاله به صورت جامع روش‌های درمان کبودی زیر چشم بعد از تزریق فیلر زیر چشم را بیان کرده‌ایم امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما