تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بهترین روش های درمان چین و چروک دور لب کدام اند؟

بهترین روش های درمان چین و چروک دور لب کدام اند؟


تاریخ انتشار : 5 آبان 1402          تاریخ بروزرسانی : ۶ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

چین و چروک پوست یکی از نشانه های گذر از جوانی و فرا رسیدن پیری است اما بعضی از عوامل همچون سبک زندگی ، ژن ، عوامل محیطی و … هم بر افزایش چین و چروک پوست به ویژه پوست نازک صورت تاثیر می ‌گذارد . در این مقاله به بهترین روش های درمان چین و چروک دور لب خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

علت های ظاهر شدن چین و چروک دور لب

متاسفانه یکی از قسمت های صورت شما که زودتر چروک می شود ، ناحیه اطراف لب است . پس شخص بیشتر از هر چیز دیگری به درمان چروک دور لب ها نیاز خواهد داشت . یکی از دلایل این اتفاق می تواند این باشد که پوست این قسمت در مقایسه با قسمت های دیگر کلاژن کم‌ تری دارد . این شرایط بعد از 20 ‌سالگی بدتر هم می ‌شود چراکه هر چه سن از بیست سال بیشتر شود ،‌ پوست شخص به‌ ازای هر سال ،‌ 1 درصد کمتر کلاژن تولید می کند .

همچنین پوست علاوه بر کلاژن مواد دیگری همچون الاستین و گلیکوزآمینوگلیکان‌ها (GAGs) را نیز از دست می‌ دهد که کاهش این مواد در به وجود آمدن چین ‌و چروک موثر هستند . الاستین ، موجب حفظ خاصیت ارتجاعی پوست شده و گلیکوزآمینوگلیکان نقش هیدراتاسیون پوست را برعهده دارند . عوامل دیگری را که در پیری پوست نقش دارند را به چند دسته تقسیم می شوند که شامل ژنتیک ،‌ شرایط بدنی و عوامل محیطی می ‌باشند .

علت های ظاهر شدن چین و چروک دور لب

۱. نقش ژنتیک در ایجاد چروک دور لب

ژنتیک یکی از عوامل اصلی است که در پیری پوست نقش دارد . ژنتیک در حقیقت تعیین می ‌کند که چه زمان به درمان چروک دور لب احتیاج خواهید داشت .

۲. تاثیر شرایط بدنی در ایجاد چروک دور لب

‌ کم‌آبی بدن عامل مهم بعدی است که در پیری پوست و ایجاد چروک اطراف لب نقش دارد . حتما شنیده‌اید که می ‌گویند برای داشتن پوستی سالم و شاداب آب بنوشید . اما متاسفانه بسیاری برخلاف آگاهی از این مسئله ، به آن توجه نکرده و به مقدار کافی آب نمی‌نوشند . عامل دیگری که شما را مجبور می‌ کند که به جستجوی روش های مختلف برای درمان چروک دور لب ها بگردید تغذیه ضعیف است .

در صورتی که پوست مواد مغذی ضروری را دریافت نکند ، به‌ خوبی بازسازی نشده و سلول ‌های مرده جای خود را به سلول‌های جدید نخواهند داد و شما شاهد چین و چروک دور لب ها خواهید بود .

۳. عوامل محیطی موثر در ایجاد چروک دور لب

سیگار کشیدن علاوه بر تمامی ضررهایی که برای سلامتی دارد با تحریک پیری زودرس پوست و ایجاد چین ‌و چروک ،‌ زیبایی و جوانی شما را نابود می کند . بنابراین سیگار کشیدن را ترک کنید .

تا جایی که ممکن است پوست خود را تحت‌ فشار قرار ندهید ، زیرا این کار ممکن است موجب ایجاد چین و چروک اللخصوص در اطراف چشم و دهان شود . برای مثال سعی کنید تا جایی که ممکن است چشم خود را نمالید . همچنین ، از خوابیدن بر روی شکم بپرهیزید .

قرارگرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید هم موجب ایجاد چروک بر روی پوست شما خواهد شد . برای آن که به درمان چین و چروک اطراف لب نیاز نداشته باشید ،‌ باید از ضد آفتاب استفاده کنید .

بهترین روش های درمان چین و چروک دور لب

  • درم ابریژن و میکرودرم ابریژن

روش فوق از جمله تکنیک های لایه برداری جهت کاهش چین و چروک اطراف لب و جوانسازی پوست می باشد . درم ابریژن در مقایسه با میکرودرم ابریژن روشی قوی ‌تر و موثرتر است . در این روش با استفاده از برس ‌های مخصوص چندین لایه بیرونی پوست لایه برداری شده و موجب نمایان شدن پوست لطیف زیرین خواهد شد .

بهترین روش های درمان چین و چروک دور لب

  • میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ با استفاده از دستگاهی به اسم درمارولر یا قلم میکرونیدلینگ تعدادی سوزن ‌های کوچک را به پوست وارد می کنند تا پوست خود را ترمیم کند .

در حقیقت در این روش درمان سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید جایگزین شده و چروک‌ ها هم از بین می ‌روند .

  • جوانسازی دور لب با لیزر

از جمله روش‌ های تهاجمی‌ تر نسبت به روش‌ هایی که پیش از این گفته شد ، بازسازی و درمان چین و چروک دور لب با لیزر است . در این روش با استفاده از پرتو های بالای نوری اقدام به لایه برداری و خارج کردن پوست فرسوده‌ تر می ‌کنند . علاوه بر این ، تکنیک متفاوتی از لیزر درمانی به نام فرکشنال که سبب بازسازی و ترمیم کلاژن در نواحی مختلف صورت می ‌شود و با از بین بردن چین و چروک‌ ها موجب جوانسازی دور لب می ‌گردد .

  • جوانسازی دور لب با تزریق ژل و فیلر

ژل ‌های پر کننده دارای ترکیباتی همچون اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک هستند که با تزریق در زیر پوست قسمت های دارای چین و چروک ، سبب صافی پوست می ‌شوند . مواد مورد استفاده در این روش درمانی تاثیر مستقیمی بر ماندگاری این روش درمانی دارد . پس تزریق فیلر لب یکی از این روش هاست

  • جوانسازی دور لب با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در محل چین و چروک ‌ها سبب شل کردن عضله ‌های قسمت های مورد نظر صورت می ‌شود . با شل شدن عضله‌ ها با تزریق بوتاکس ، از شدت چین و چروک ‌های عمیق کاسته شده و ظاهری صاف به چهره شخص می ‌بخشد . با اینکه بوتاکس بیشتر در جوانسازی دور چشم مورد استفاده قرار می گیرد اما می ‌توان از آن در رفع چین و چروک دور لب نیز کمک گرفت .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما