تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

آیا گرفتن آفتاب بعد از لیزر ضرر دارد

آیا آفتاب گرفتن بعد از لیزر عوارض دارد ؟


تاریخ انتشار : 23 مهر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۲۳ مهر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

لیزر راه حلی دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است . اما کسب بهترین نتیجه نیازمند رعایت برخی نکات است . در این مقاله قصد داریم عوارض آفتاب گرفتن پس از لیزر را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید .

آفتاب گرفتن پس از لیزر

آفتاب گرفتن پس از انجام لیزر موهای زائد ممکن است موجب بروز مشکلات و عوارض جدی روی پوست شما گردد . معمولا لیزر به صورت مستقیم با پوست در تعامل است بنابراین می ‌تواند پوست را حساس و ملتهب کند . با توجه به این مسئله توصیه می ‌شود از آفتاب گفتن پس از لیزر پرهیز کرده و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید تا دچار جدی روی پوستتان نشوید .

پس از انجام لیزر معمولا پوست شما حساسیت بیشتری نسبت به آفتاب دارد . بهترین راه جهت محافظت از پوست پس از لیزر ، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا است . از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا و همچنین کلاه و لباس ‌هایی که پوست را از تابش مستقیم آفتاب محافظت می کنند، استفاده نمایید .

به طور کلی، توصیه می ‌شود پس از انجام لیزر حداقل برای چند هفته از آفتاب گرفتن خودداری کنید، تا پوست به طور کامل بهبود یابد و خطر آفتاب‌ سوختگی و عوارض جانبی بعد از لیزر کمتر شود .

آفتاب گرفتن پس از لیزر

آیا آفتاب گرفتن بعد از لیزر عوارض دارد ؟

آفتاب گرفتن پس از انجام لیزر می تواند عوارض خطرناکی در پی داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم ، این عوارض عبارتند از :

  • سوختن پوست و ایجاد لکه

سلول‌های پوست و مو متشکل از فولیکول و رنگ‌دانه‌های طبیعی می باشد . آفتاب گرفتن با تیره کردن رنگدانه‌های پوستی ، تشخیص قسمت متراکم از فولیکول را برای لیزر دشوار می سازد . به همین علت آفتاب گرفتن قبل و بعد از لیزر درمانی سبب سوختن و ایجاد لکه بر روی پوست خواهد شد .

  • آسیب دیدن رنگدانه‌های پوستی

عملکرد لیزرها به صورتی است که از آسیب دیدن رنگدانه‌ های پوستی جلوگیری می ‌کند . با این وجود احتمال آسیب رسیدن به رنگدانه‌های پوستی در شرایط خاصی وجود دارد ، به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید از عواملی است که رنگدانه ‌های پوستی را تیره می ‌کند و سبب آسیب رساندن به آن ها خواهد شد .

مراقبت‌ های پس از انجام لیزر  کل بدن با توجه‌ به نوع دستگاه متفاوت است . توجه کردن به نکته‌های مراقبتی پوست جلوی بروز هرگونه عوارض کوتاه یا بلند مدت را خواهد گرفت . به همین علت استفاده از دستگاه‌ هایی با استاندارد های مراقبتی بیشتر مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند . در این دستگاه ‌ها تنظیم کردن شدت عملکرد لیزر از ایجاد عوارض عمیق پوستی جلوگیری می ‌کنند .

  • ایجاد زخم ‌های پوستی

آفتاب گرفتن پس از لیزر درمانی سبب تغییر رنگ دائمی پوست می‌ شود . در صورت زیاد بودن تابش نور خورشید احتمال ایجاد زخم ، تاول و التهاب‌ های عمیق هم بر روی سطح پوست وجود دارد . هیپرپیگمانتاسیون یا همان ایجاد لکه‌های تیره پوستی از جمله عوارض پوستی می باشد که در صورت آفتاب گرفتن بلافاصله بعد از لیزر درمانی رخ می دهد .

زخم‌ های پوستی تنها به‌ عنوان یکی از عوارض آفتاب گرفتن پس از لیزر شناخته نمی ‌شوند بلکه گاهی زخم و سوختگی پوست پس از لیزر در افراد مبتلا به بیماری لوپوس نیز ایجاد خواهد شد .

چه مدت پس از انجام لیزر می توان آفتاب کرد ؟

چه مدت پس از انجام لیزر می توان آفتاب کرد ؟

برخی افراد پس از انجام لیزر ، اولین کاری که انجام می دهند این است که برای زیبا تر شدن پوست خود آفتاب بگیرند و برنزه شوند . اما براى برنزه کردن چه به طور طبیعی و با نور خورشید و چه با استفاده از سولاریوم و استفاده از روغن های برنزه باید به مدت حداقل 4 هفته صبر کرد . چراکه پوست نواحی لیزر شده حساس شده بوده و قرار گرفتن در برابر نور خورشید مى تواند سبب بروز آسیب و تغییر رنگ پوست در آن قسمت ها شود .

چنانچه تحت درمان لیزر براى از بین بردن موهاى زائد بدن هستید ، خود را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید زیرا این کار باعث مى شود تا بهترین و امن ترین نتیجه در لیزر درمانی را بگیرید .

سخن پایانی

در این مقاله به عوارض آفتاب گرفتن پس از انجام لیزر پرداختیم و دریافتیم حداقل 4 هفته پس از انجام لیزر نباید به طور مستقیم در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیریم زیرا ممکن است عوارض خطرناکی در پی داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما