تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

۸ راه درمان لک پوست

۸ راه درمان لک های پوست + انواع لکه های پوستی و روش های درمان آن


تاریخ انتشار : 8 تیر 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۳ تیر ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

Rate this post

۸ راه درمان لک های پوست ، یکی از آرزوهای هر شخصی داشتن پوست شفاف و جذاب و بدون لک  می باشد . لک صورت یک عارضه خیلی معمول در تمام سنین خصوصا 20  الی 30 سال است که می‌تواند موجب کاهش جذابیت صورت شما گردد . بنابراین راهی سریع برای درمان و از بین بردن لک صورت دغدغه بزرگی برای افراد می باشد . در این مقاله قصد داریم راهکارهای سریع برطرف کردن لک های صورت را به شما ارایه دهیم با ما همراه باشید .

علت بوجود آمدن لک صورت چیست ؟

۸ راه درمان لک های پوست ، لک صورت می تواند به دلیل برخورد نور آفتاب با رنگدانه های پوست که ملانین نام دارند به وجود بیایند . عوامل متعددی در به وجود آمدن لک های صورت دخیل هستند ، اما شایع ترین نوع لک ، مربوط به لک های ناشی از اشعه ی نور خورشید می باشد .

تعدادی از موارد رایج ایجاد لک صورت عبارتند از :

  • نور مستقیم آفتاب
  • بارداری
  • استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد
  • پیری و افزایش سن
  • کمبود ویتامین
  • التهاب پوست
  • بیماری هایی مانند روماتیسم ، نارسایی کلیه و سیروز کبدی
  • مصرف برخی از داروها مثل کلرپرومازین ، دی پنیسیلامین ، هیدانتوئین ، داروهای ضد مالاریا و داروهای ضد سرطان
  • حساسیت به بعضی مواد مانند عطر و ادکلن

علت به وجود آمدن لک صورت چیست

سریع ترین راه های درمان لک صورت

1 . میکرونیدلینگ

۸ راه درمان لک های پوست ، میکرونیدلینگ حتما باید به وسیله ی پزشک و متخصص پوست انجام شود . در میکرونیدلینگ یک استوانه ای که از صدها سوزن تشکیل شده است ، بر روی سطح پوست باعث ایجاد زخم های بسیار ریز و زیاد می شود . این عمل باعث تحریک پوست شده و پوست اقدام به تولید کلاژن سازی و بازسازی خاصیت ارتجاعی خود می کند . پس از این که سد پوست با استفاده از این روش شکسته شد ، برای روشن تر کردن و برطرف کردن لک های پوستی از ویتامین سی و  سرم مخصوص برای التیام زخم ها و یا یک پلاسمای غنی از پلاکت ها استفاده می شود .

 2. Co2لیزر

Co2 یکی از سریع ترین راههای برطرف کردن لک صورت ، استفاده از لیزر است. این لیزر علاوه بر این که بر روی لک های پوست تاثیر قابل توجهی می گذارد ، می تواند باعث جوانسازی پوست هم گردد . اشعه های موجود در این لیزر سبب تحریک پوست شده و پوست را آماده ی کلاژن سازی و ترمیم بافت های سطحی می کند .

عمق نفوذ پذیری این لیزر بسیار کم است و تنها می تواند به لایه ی بیرونی پوست نفوذ پیدا کند ، به همین علت بهترین روش برای درمان لک های پوستی می باشد . در طول درمان ، نباید به مدت 2 ماه به مدت طولانی در زیر نور مستقیم آفتاب قرار گرفت . از عوارض این روش می توان به تورم اشاره کرد و دوره ی نقاهت آن هم ما بین 4 الی 7 روز متغیر است .

3 . دارو درمانی

یکی دیگر از راه های برطرف کردن لک های پوستی دارو درمانی می باشد که بسیار موثر است . پزشک با بررسی و معاینه ی لک های پوستی اقدام به تجویز داروهای مناسب و موثر می نماید .

سریع ترین راه های درمان لک صورت

4 . لایه برداری

یکی از راههای برطرف کردن لک صورت ، لایه برداری می باشد که لازم است حتما به توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام گیرد . احتمال بروز عوارض در زمان لایه برداری مثل پوسته پوسته شدن ، قرمزی و حتی تاول وجود دارد . ولی پس از گذشت چند روز سطح پوست را لایه ای جوان و شاداب پوشش می دهد .

در این روش نه تنها پوست صاف تر و نرم تر می شود ، بلکه لکه های آن هم در بعضی موارد محو شده و یا کمرنگ تر می شود . بسیاری از لایه برداری های شیمیایی ، بدون نسخه در دسترس می باشند ، ولی توصیه می شود برای انجام این کار حتما به یک کلینیک زیبایی معتبر و پزشک متخصص مراجعه نمایید .

5 . میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از روش های بر طرف کردن لک صورت ، میکرودرم ابریژن می باشد . این روش که در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد بر روی لایه ی اپیدرم پوست ، تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت .

6 . مزوتراپی صورت برای لک

۸ راه درمان لک های پوست ، مزو کردن صورت یکی از درمان های پرطرفدار با ماندگاری بسیار بالا می باشد که برای از بین بردن قطعی لک های صورت استفاده می شود . با مزوتراپی صورت برای لک تا همیشه با لک های صورتتان خداحافظی کنید . مزوتراپی باعث افزایش کلاژن سازی پوست می شود . این روش ترمیم پوست را سرعت بخشیده و ظاهری شاداب و شفافی را به آن می بخشد .

روش کار مزوتراپی صورت برای از بین بردن لک تزریق مواد دارویی به زیر پوست است . پس از چند جلسه تزریق این مواد به زیر پوست لک ها و تیرگی هایی که روی پوست قرار دارند کم کم از بین می روند . در مزوتراپی ، پیش از شروع به تزریق برای جلوگیری از احساس درد بر روی پوست بی حس کننده زده می شود . سپس پزشک سوزن های حاوی آنزیم ها و ویتامین ها را از 1 الی 4 سانتی متری ، زیر پوست وارد می کند و حرکات رفت و برگشتی سوزن ها با سرعت زیاد انجام می شود .

درمان لک صورت با روش‌های خانگی

7 . فتوشاپ پوست

فتوشاپ پوست یک فناوری جدید و به روز جهت تمیز کردن پوست و ماساژ آن می باشد . در این روش تمامی قسمت های پوست لایه برداری می شود . فتوشاپ پوست نسل جدید دستگاه های میکرودرم ابرِیژن است که تمامی پوست صورت را به صورت همزمان ماساژ می دهد و سلول ها و لک های روی سطح پوست را از بین می برد .

8 . درمان لک صورت با روش‌های خانگی

همانطور که گفتیم لک های صورت در هر سنی و برای هر شخصی می تواند آزار دهنده باشد . شما می توانید لک های به وجود آمده را با استفاده از ماسک های خانگی بر طرف کنید هر چند استفاده از این روش نیازمند صبر و حوصله ی فراوان است اما می تواند اثر بخش باشد .

تعدادی از این ماسک ها عبارتند از :

  • ماسک لیمو
  • ماسک چوب صندل
  • ماسک پیاز و سیر
  • ماسک شیر و عسل
  • ماسک سیب زمینی
  • ماسک پاپایا

پیشگیری از لک صورت

پیشگیری از لک صورت

پیشگیری از بروز لکه های تیره پوست همیشه امکان پذیر نیست . به عنوان مثال ، پیشگیری از تغییرات هورمونی دوره بارداری که موجب ایجاد ملاسما می شوند امکان پذیر نخواهد بود . اما ، اقداماتی وجود دارند که می توانید با عمل به آنها احتمال ابتلا به لکه های تیره را کاهش دهید و از تیره تر شدن آنها پیشگیری کنید . این روشها عبارتند از  :

  • استفاده از کلاه های لبه پهن و عینک آفتابی برای محافظت بیشتر از پوست .
  • درمان بیماری هایی چون آکنه زیرا این موارد می توانند باعث بروز التهاب شوند .
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعت های 10 صبح تا 4 بعد از ظهر زیرا نور خورشید در این ساعت ها بیشترین قدرت را دارد .
  • استفاده روزانه و حتی در روزهای ابری از ضد آفتاب هایی با Spf مناسب

سخن پایانی

پوست یکی از بخش های بسیار حساس بدن می­باشد که برای حفظ شادابی و طراوت و مراقبت از آن بسیار باید تلاش کرد . ما در این مقاله با تعدادی از روش های موثر بر طرف کردن لک صورت آشنا شدیم و آنها را مورد بررسی قرار دادیم . امیدوارم مطالب ذکر شده در این مقاله از کلینیک مهراز برای شما مفید بوده باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما