تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

مهم ترین کاربردها و تفاوت های مزوژل و فیلر زیرچشم

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم چیست؟+ 5 تفاوت قیمت ، ماندگاری ، مزایا و معایب آن


تاریخ انتشار : 7 خرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

4.9/5 - (27 امتیاز)

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم ، پوست دور چشم از ظرافت بیشتری نسبت به پوست دیگر نقاط صورت برخوردار است . پوست  اطراف چشم مقاومت کمتری در برابر اشعه های مضر نور آفتاب دارد و از سایر نقاط صورت زودتر دچار چین و چروک و پیری می شود . گودی و سیاهی اطراف چشم ، افتادگی پلک و همچنین خطوط پنجه کلاغی از مشکلات رایجی هستند که پوست اطراف چشم درگیر  آن ها می شود .

مزوژل و فیلر هر دو درمان های موثری برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم می باشند. به طور کلی پوست زیر چشم بسیار ظریف بوده و اگر از پوست اطراف چشم در برابر نور آفتاب و سایر عوامل خارجی محافظت نشود دچار خطوط ریز ، چین و چروک و افتادگی خیلی زودتر می شود.

برای رفع این مشکلات راه حل های متعددی وجود دارد که از بین آن ها می توان به تزریق مزوژل و فیلر زیر چشم اشاره کرد . هر کدام از این روش ها دارای کاربردها و ویژگی های خاصی هستند و با توجه به مشکلات ایجاد شده برای فرد ، انتخاب می شوند . در این مقاله ​​​​​​​به مهم ترین کاربردها و تفاوت های مزوژل و فیلر زیر چشم خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

شما می توانید برای تزریق مزوژل و فیلر زیر چشم و دریافت مشاوره با ما در کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱ در تماس باشید.

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم

تفاوت مزوژل فیلر
ترکیب شیمیایی مزوژل‌ها معمولا شامل مواد ژل‌سازی کننده‌ای هستند که درون آنها داروهای مختلفی مانند ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های معدنی ترکیب شده‌اند. فیلرها از مواد پرکننده تشکیل شده‌اند که عمدتا از اسید هیالورونیک یا مواد دیگری مانند هیدروکسی‌اپاتیت کلسیم ساخته شده‌اند.
استفاده مزوژل‌ها در حوزه زیبایی و پوست به عنوان روشی برای تغذیه و ترمیم پوست و تقویت موثر درمانی استفاده می‌شوند. فیلرها عمدتا برای پرکردن خطوط و چین و چروک صورت، حجم دهی لب و ساختاردهی صورت استفاده می‌شوند.
کاربردها مزوژل‌ها می‌توانند برای درمان چین و چروک‌های سطحی پوست، بهبود ظاهر پوست خشک و خسته، کاهش لکه‌های پوستی و تغذیه پوست استفاده شوند. فیلرها به طور عمده برای پرکردن چین و چروک عمیق، افزایش حجم لب، کاهش علائم پیری و ساختاردهی صورت استفاده می‌شوند.
مدت اثرگذاری مزوژل‌ها عموما تاثیر موقتی دارند و برای حفظ نتیجه، نیاز به تزریق‌های مکرر دارند. فیلرها معمولا مدت زمان اثرگذاری بیشتری نسبت به مزوژل‌ها دارند و می‌توانند تا چند ماه یا حتی چند سال در صورتی که از فیلرهای دائمی استفاده شود، ماندگاری بیشتری داشته باشند.
عوارض مزوژل‌ها ممکن است عوارض کمی داشته باشند مانند التهاب، تورم و حساسیت موضعی.  فیلرها نیز ممکن است عوارضی مانند التهاب، تورم، خارش، کبودی و عفونت را به همراه داشته باشند، اما عوارض جدی نادرتری نیز ممکن است رخ دهند.

مزوژل و فیلر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

  1. مزوژل یک محلول تزریقی است که حاوی مواد مغذی و ترمیم کننده است و به پوست کمک می کند تا آب و روغن را به خوبی جذب کند و باعث بهبود ساختار و کیفیت پوست می شود.
  2. فیلر دارای موادی قابل جذب در پوست است که برای پرکردن خطوط صورت و افزایش حجم به مناطقی مانند لب ها و گونه ها استفاده می شود. این محصولات حاوی هیالورونیک اسید ، کلاژن یا ژل پلی لاکتیک می باشد و باعث پرکردن خطوط و چروک ها می شوند.

مزوژل چیست و چه کاری برای پوست انجام می دهد؟

ماده ی اصلی در مزوژل ها هیالورونیک اسید می باشند. اگر در مورد این ماده اطلاعی ندارید باید بدانید که اسید هیالورونیک به صورت طبیعی در پوست ما وجود دارد و بافتی شبیه به اسفنج دارد که وظیفه اصلی آن جذب آب می باشد. این ماده پس از تزریق ، قابلیت جذب و نگهداری آب به میزان چندین برابر واقعی خود را دارد به همین دلیل اصلی ترین کاربرد مزوژل آب رسانی عمقی به پوست می باشد.

علاوه بر هیالورونیک اسید مزوژل ها دارای عصاره ی غلیظی از مواد مغذی می باشند که حال پوستمان را خوب م یکنند. تزریق این مواد مغذی به پوست باعث لیفت ، جوانسازی ، سفتی پوست و برطرف کردن عوارض پوستی می شود.

مهم ترین کاربردهای مزوژل کدام اند؟

کاربرد و تفاوت فیلر زیرچشم و مزوژل ، یکی از بهترین تکنیک‌ های جوانسازی پوست تزریق مزوژل است . از این روش جهت رفع مشکلات پوستی مورد استفاده می شود و و کاربرد آن عموما برای پوست اطراف چشم است .  مزوژل محلولی است که در پوست اطراف چشم تزریق می گردد . این محلول از مواد معدنی ، اسیدهای آمینه ، اسید هیالورونیک ، کوآنزیم های مفید ، انواع ویتامین و آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است . مواد موجود در مزوژل ، به ترمیم پوست کمک کرده و با تحریک سلول های پوستی موجب افزایش تولید کلاژن خواهد شد .

مهم ترین کاربرد های مزوژل عبارتند از :

  • برطرف کردن چین و چروک های ظریف اطراف چشم و دهان
  • برطرف کردن تیرگی چشم و حلقه های سیاه دور آن
  • برطرف کردن خستگی پوست و رفع خشکی آن
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد شادابی ، درخشندگی و لطافت پوست
  • برطرف کردن سلولیت و درمان چاقی موضعی
  • برطرف کردن ترک های پوستی
  • رفع نواقص سطحی بینی
  • رفع لکه های پوستی
  • درمان جوش و آکنه
  • کنترل و درمان ریزش مو

مهم ترین کاربردهای مزوژل

فیلر زیر چشم چیست و چگونه انجام می شود؟

فیلر زیرچشم یک روش غیر جراحی برای درمان چین و چروک زیر چشم می باشد. این روش با استفاده از مواد شبه طبیعی مانند هیالورونیک اسید ، چین و چروک های زیر چشم را پرکرده و صاف می کند. فیلر زیرچشم برای درمان چین و چروک های خطی و عمودی زیرچشم استفاده می شود.

مهم ترین کاربردهای فیلر :

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم ، فیلر یک ماده پرکننده می باشد . این ماده حاوی کلسیم هیدروکسی آپاتیت ، هیالورونیک اسید ، پلی آلکیل امید ، اسید پلی‌لاکتیک و میکروسفرهای پلی‌متیل متاکریلات است که به لایه های زیرین پوست تزریق می شود . خاصیت فیلر حجم دهندگی است و برای جوانسازی پوست و برطرف کردن مشکلاتی همچون تیرگی اطراف چشم و چین و چروک آن مورد استفاده قرار می گیرد .

نتایج فیلر زیر چشم بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و یا دوره نقاهت و زمان بهبودی خاصی ندارد ، شما پس از تزریق فیلر می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید . با این حال، امکان دارد بعضی از عوارض جانبی مانند تورم ، قرمزی و کبودی در محل تزریق دیده شود که در عرض 1 تا 2 روز از بین خواهد رفت .

اغلب از مزوژل و فیلر جهت برطرف کردن تیرگی اطراف چشم و رفع چین و چروک های پوستی استفاده می شود . تفاوت مزوژل با فیلر زیر چشم بیشتر در میزان دوام و ماندگاری آن است . فیلر حدود یک سال تا یک سال و نیم ماندگاری دارد ، اما میزان ماندگاری مزوژل کمتر بوده و به نوع ژل ، برند مورد استفاده و مقدار تزریق شده بستگی دارد و حدود 3 تا 4 ماه دوام دارد .

از کاربردهای دیگر فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حجم دادن به لب‌ ها و گونه‌ ها
  • پر کردن بخش های مختلف صورت
  • ترمیم جای زخم و جوش و پر کردن فرو رفتگی ها
  • رفع چین و چروک پوستی اللخصوص اطراف دهان و چشم
  • اصلاح زاویه فک
  • متقارن کردن صورت

بیشتر بخوانید : عوارض فیلر زیر چشم

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم ( کدام یک بهتر است) :

کاربرد و فرق مزوژل با فیلر زیر چشم ،‌مزوژل و فیلر زیر چشم هر دو جزو روش های جوان سازی پوست به حساب می آیند و موجب شادابی و زیبایی پوست خواهند شد . هر دو روش غیر تهاجمی بوده که با تزریق مواد در لایه های زیرین پوست انجام می گیرید . این دو روش عوارض جدی برای شما نخواهد داشت و از روش های امن قرار محسوب می شود .

  1. مواد : مزوژل و فیلر زیرچشم از مواد مختلفی استفاده شوده اند . فیلر زیرچشم از هیالورونیک اسید و مزوژل از مواد ویتامینه و پپتیدها ساخته شده است.
  2. نتایج : نتایج فیلر زیر چشم فوری است در حالی که نتایج مزوژل آهسته تر می باشد. با این حال نتایج مزوژل برای مدت طولانی تری حفظ می شود
  3. عوارض جانبی : فیلر زیرچشم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد در حالی که مزوژل عوارض جانبی کمتری دارد.
  4. هزینه : هزینه فیلر زیرچشم بسیار بالاست در حالی که هزینه مزوژل نیز بالاست اما کمتر از هزینه فیلر می باشد.

آیا فیلر زیر چشم خطر دارد؟

آیا فیلر زیر چشم خطر دارد؟

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم ،‌نتایج تزریق فیلر زیر چشم بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است اما در مواردی امکان دارد این نتایج چند هفته پس از تزریق نمایان شود . نتایج فیلر زیر چشم هم مثل تزریق ژل دائمی نیست و امکان دارد شخص برای تمدید ظاهر مطلوب خود ، مجددا به مطب و پزشک متخصص خود مراجعه کند .

همچنین امکان بروز عوارض ناشی از تزریق فیلر وجود دارد ، این عوارض عبارتند از :

  • کبودی در ناحیه تزریق
  • نمایان شدن نقاط قرمز در محل تزریق فیلر
  • قرمز شدن و تغییر رنگ پوست
  • پف کردن زیر یا دور چشم به صورت موقت

بیشتر این علائم و عوارض جانبی چند روز پس از تزریق فیلر محو شده و از بین خواهند رفت می روند . با این حال اگر این علائم از بین نرفته و یا تشدید و تمدید شدند ، سریعا با پزشک متخصص خود تماس بگیرید و مسئله را با او درمیان بگذارید . پزشکان با تزریق ماده‌ای به‌ نام    “هیالورونیداز ” عوارض جانبی به وجود آمده از فیلر را رفع می‌کنند .

تفاوت مزوژل با فیلر زیر چشم

بیشتر بخوانید : نکات مهم تزریق فیلر زیر چشم با کانولا

چه زمانی نیاز به تزریق مزوژل می باشد؟

  • آبرسانی عمقی پوست
  • تغذیه پوست از ویتامین و مواد مغذی
  • درمان چین و چروک های ظریف و سطحی
  • افزایش شادابی و شفافیت پوست
  • معکوس کردن روند پیری پوست

چه زمانی نیاز به فیلر تزریق می باشد؟

  • برای حجم دهی نواحی مختلف صورت
  • مادلینگ صورت
  • درمان خطوط پوستی
  • بهبود تیرگی و گودی زیرچشم
  • زاویه سازی فک

 تفاوت فیلر و مزوژل زیر چشم از لحاظ ماندگاری

تفاوت فیلر و مزوژل زیر چشم از لحاظ ماندگاری

تفاوت فیلر و مزوژل زیر چشم از جهت ماندگاری نشان می‌دهد که نتایج مثبت حاصل از تزریق فیلر برای مدت‌زمان بسیار بیشتری نسبت به مزوژل دوام خواهد داشت .

نتایج به دست آمده پس از تزریق مزوژل 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد و این در حالی است که نتایج حاصل از فیلر می‌تواند برای حداکثر یکسال‌ و نیم دوام داشته باشد . البته نتایج هر دو روش می‌تواند متغیر باشد و این مسئله ارتباط مستقیمی به موارد زیر دارد :

1 . نوع و برند فیلر و مزوژل تزریق شده به زیر چشم

2 . مقدار فیلر یا مزوژلی که تزریق می‌شود

3 . بررسی این مسئله که عضلات زیر پوست شما چقدر در ناحیه درمانی تحرک دارند .

تفاوت قیمت فیلر زیر چشم با مزوژل چقدر است؟

قیمت فیلر زیر چشم و مزوژل به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع برند محصول ، کیفیت محصول ، کلینیک و هزینه های دستمزد پزشک. عموما فیلر های زیر چشم به دلیل ماندگاری بیشتر و نوع دائمی تر هزینه بیشتری نسبت به مزوژل دارند. برای اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید.

آبا مزوژل برای رفع سیاهی و گودی زیرچشم مناسب است؟

مزوژل برای جوانسازی پوست تمام نواحی بدن از جمله زیرچشم مناسب می باشد. این درمان همچنین نتایج سایر روش های زیبایی مانند فیلر زیرچشم را نیز تقویت می کند.

تزریق فیلر زیر چشم و مزوژل برای چه کسانی مناسب می باشد؟

به طور کلی این روش برای افرادی که از گودی و سیاهی زیرچشم رنج می برند بسیار مناسب می باشد. سیاهی دور چشم عموما ناشی از پیری ، کم خوابی و کم آبی ، سیگار کشیدم و … می باشد که تزریق پرکننده زیرچشم یا مزوژل این مشکل را حل می کند.

سخن پایانی

فرق مزوژل با فیلر زیر چشم ، در این مقاله در مورد روش های رفع سیاهی و گودی دور چشم صحبت کردیم و فرق مزوژل با فیلر زیر چشم را مورد بررسی قرار دادیم . همان طور که بیان کردیم ، هر دو روش برای انجام این کار مناسب بوده و به جوانسازی و زیبایی بیشتر شما کمک خواهند کرد . این دو روش در بعضی از مواقع در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند تا نتیجه ای بهتر و ماندگارتر برای شما داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما