تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

بهترین روش های از بین بردن خط اخم

روش های رفع خط اخم +‌روش های جراحی و غیر جراحی شامل تزریق بوتاکس و ژل


تاریخ انتشار : 4 خرداد 1402          تاریخ بروزرسانی : ۶ آبان ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (9 امتیاز)

روش های رفع خط اخم ، خط اندوه، خطوطی هستند که اطراف لب ها به وجود می آیند. این خطوط اغلب در جهت چانه و فک ادامه پیدا می کنند. زمانی که سن بالا می رود، میزان کلاژن و الاستین های پوست کاهش می یابد. همین موضوع باعث شده تا  خط اندوه خود را به نمایش بگذارد. ژنتیک و حرکت دادن زیاد صورت در هنگام صحبت کردن نیز از دیگر دلایل ایجاد این خط می باشد.

همچنین در برخی مواقع، خشکی پوست، عدم مراقبت درست از پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی و تحلیل رفتن پوست صورت نیز میتوانند باعث ایجاد خط اندوه شوند. برای از بین بردن خط اندوه با استفاده از روش های پزشکی، میتوانید با مشورت پزشک به چند طریق اقدام نمایید .

اغلب چین و چروک‌ ها در حدود 40 سالگی ایجاد می شوند، ولی می ‌توانند از 20 و 30 سالگی دیده شوند؛ در واقع خط اندوه نشانه قابل مشاهده پیری است و می تواند ظاهر فرد را کمی مسن تر، خسته تر یا حتی غمگین تر نشان دهد.

اگر چه این خطوط، خطوط ظریفی هستند اما برای بسیاری با افزایش سن بیشتر و عمیق تر می شوند و همچنان می توانند تأثیر عمیقی بر اعتماد به نفس و عزت نفس فرد داشته باشند. اما خبر خوشاید این است که درمان آن ها این روز ها ساده تر شده و روش‌های مدرن غیرجراحی می ‌توانند باعث کاهش یا حتی از بین رفتن  خط اندوه یا چین و چروک‌ها ی غم شوند.

خط غم چیست؟

روش های رفع خط اخم ، خطوط ماریونت که همان خط غم یا همان خط اندوه می باشد، نام عروسک خیمه شب بازان ها است. درست مانند شکاف‌ های مشخصه ‌ی فک عروسک که به دهانش اجازه می ‌دهد طوری حرکت کند که انگار واقعاً دارد صحبت می‌کند. واقعیت این است که این خطوط خیمه شب بازی ما انسان ‌ها را آزار می ‌دهند، از گوشه‌ های دهان ما به سمت پایین و به سمت خطوط فک ما گسترش می ‌یابند.

چین و چروک های ماریونت گاها کمی بیشتر از خطوط ظریف دیده می شوند. بعضا این چین و چروک‌ ها برای بعضی از افراد عمیق ‌تر دیده می شود و باعث دیدن ظاهر بدی در قسمت پایین صورت می شود.

بهترین حالت ممکن چین و چروک‌ هایی که به درستی نامگذاری شده‌ اند، ما را مسن ‌تر نشان خواهند داد . متأسفانه، خطوط اندوه ما را عصبانی تر و بدخلق تر از چیزی که هستیم نشان می دهند و به همین علت هم از بین بردن خط غم به یکی از دغدغه های اصلی افراد مسن تبدیل شده است.

چین های بینی برای بعضی افراد به اشتباه خط غم دیده می شود. با وجود آنکه به اشتباه  گرفته می شود، اما چین های نازولبیال چین و چروک هایی به شمار می رود  که از قسمت پایین بینی به سمت پایین به سمت گوشه های دهان ایجاد شده است .  لازم به ذکر است اغلب خطوط اندوه و چین های بینی در یک زمان در زندگی فرد دیده شده که حاکی از شروع  میانسالی می باشد.

علت ایجاد خط اندوه یا ماریونت چیست؟

علت ایجاد خط اندوه یا ماریونت چیست؟

روش های رفع خط اخم ، به طور کلی دلایل مختلفی منجر به  ایجاد چین و چروک های صورت می شود که عدم تولید کلاژن اصلی ترین آن است. خطوط اندوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. کلاژن به  پروتئینی گفته می‌شود که به طور طبیعی در پوست ایجاد شده و آن را حجیم می‌کند. همچنین جاذبه در افتادگی پوست اطراف چانه نقش دارد و خطوط ماریونت را عمیق‌تر می‌کند.

در اوایل 20 سالگی، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی و آبرسانی می‌کند. به مرور زمان این قضیه موجب افزایش چین و چروک می‌شود. همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در نور خورشید، استرس بالا و تغذیه نامناسب نیز ممکن است موجب شکستن زودرس کلاژن و خاصیت الاستیکی پوست شود.

نوع چین و چروک و همچنین علت ایجاد آن در افراد مختلف، متفاوت است. به طور کلی مشخص نیست که چه عاملی موجب ایجاد خطوط ماریونت در برخی افراد می‌شود، اما ژنتیک در این امر نقش مهمی دارد.

واقعیت این است پیری و خط غم اغلب با هم مرتبط است، ولی بسیاری از دلایل دیگر می تواند باعث  چین و چروک ها شود. اما دلایل اصلی ایجاد خطوط بین دهان و چانه یعنی خط اندوه را تشدید کند، عبارت اند از:

  1. حالت های تکراری صورت

خطوط غم اغلب به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می شوند. پس از سال ها خندیدن، لبخند زدن و ایجاد برخی حالات صورت، به طور طبیعی خطوطی در جایی که پوست شما چروک می شود، ایجاد می شود. این خطوط به زودی با ادامه حالات تکراری صورت دائمی می شوند. این علت اجتناب ناپذیر است زیرا لبخند زدن، خندیدن و حالات دیگر چهره بخشی از زندگی است و اگر واقع بین باشیم نمی توانیم آن ها را حذف کنیم!

  1. سیگار کشیدن

سیگار دلیل دیگر برای ایجاد چین و چروک  است، چرا که زمانی که  سیگار می کشید، اکسیژن از پوست خارج می شود. این فرآیند از بین بردن اکسیژن می تواند منجر به چروک شدن پوست شده و در نهایت موجب ضعیف شدن پوست و ایجاد خطوط غم گردد.

  1. کم آبی بدن

در هر روتین مراقبت از پوست آبرسانی خوب یک عامل کلیدی خواهد بود. بدون آبرسانی مناسب، پوست شما خشک، حساس و سفت  خواهد شد. این منجر به آن شده تا پوست بیشتر مستعد ایجاد خط غم و سایر چین و چروک های پوست صورت گردد.

  1. ژنتیک

در صورتی که سیگار نمی کشید و در آبرسانی پوست خود کوشا می باشید لازم است تا همچنان خطوط غم را تجربه کنید. چنانچه  والدین شما در سنین پایین دارای خطوط اندوه بودند، مهم نیست که چقدر سالم هستید و یا چه روتین پوستی را انجام می دهید، احتمال اینکه شما نیز خط غم ارثی داشته باشید، بسیار زیاد است.

روش های از بین بردن خط غم

روش های از بین بردن خط غم

در هر حال خط غم، بدون توجه به علت، با چندین رویکرد مختلف قابل درمان خواهد بود. این موارد شامل درمان های طبیعی، غیر جراحی و جراحی برای از بین بردن خط غم خواهد شد.

گزینه های غیر جراحی  برای از بین بردن خط غم

اغلب افرادی که از خط غم خود رضایتی ندارند، به دنبال روند خلاص شدن از شر آن ها را با گزینه های غیر جراحی می باشند. تعداد زیادی درمان زیبایی غیر جراحی وجود دارد که آسان، مقرون به صرفه و مهمتر از همه موثر هستند.

رتینوئیدها

ساده‌ترین و ملایم‌ترین گزینه برای از بین بردن خط غم رتینوئیدها است. رتینوئیدها مشتقات مصنوعی ویتامین A بوده که  معمولا جهت  درمان آکنه، چین و چروک و سایر نواقص مرتبط با پوست کاربردی است. رتینوئیدها با تشویق رشد کلاژن در لایه های عمیق تر پوست کار می نمایند.

فیلرهای پوستی

فیلرهای پوستی شامل اسید هیالورونیک بوده که ماده ای طبیعی که در عمیق ترین لایه های پوست فرآیند طبیعی تولید کلاژن بدن را آغاز می کندبا توجه به دلیل اصلی خط غم از دست دادن کلاژن بوده، این گزینه درمانی اغلب اولین انتخاب برای از بین بردن خط غم است.

بوتاکس

بوتاکس نیز تزریقی به شمار می رود ، با وجود آنکه عملکرد آن کمی متفاوت از فیلر دارد که در بالا توضیح داده شد. بوتاکس به جای تحریک تولید کلاژن، سیگنال های عصبی را که منجر به انقباض عضلانی می شود، قطع می کند. به عبارت دیگر، عضلات تزریق شده قادر به انقباض و چروک شدن نیستند.

لیفت صورت با نخ سیلوئت

یک گزینه محبوب برای درمان خط غم و سایر چین و چروک ها لیفت با نخ های نرم سیلوئت می باشد، البته کمی تهاجمی تر از بوتاکس یا پرکننده های پوستی به شمار می رود. پزشک جراح در طی یک روش لیفتینگ نخ نرم، یک بخیه را زیر پوست قرار می دهد تا نواحی چروکیده را محکم حفظ کند . یک مخروط متحرک و قابل جذب به پوست اجازه می دهد به حرکت در کنار دهان ادامه دهد. لیفت با نخ نرم Silhouette دائمی نیست، اما مزیت بزرگی دارد و این مزیت این است که هیچ بافت زیرین دیگری را زخمی نمی کند.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس

گزینه های جراحی برای برای از بین بردن خط غم

تقریباً همیشه به عنوان آخرین راه حل باقی در رابطه با درمان خط غم، جراحی پلاستیک می باشد. گزینه های درمان جراحی نه تنها بسیار گران می باشد ، بلکه تهاجمی نیز بوده و نیازمند طی یک دوره بهبودی مناسب است. از آنجایی که برای از بین بردن خط غم گزینه‌های غیرجراحی زیادی وجود دارد، بیشتر افراد حاضر نیستند جراحی سنگین روی چنین قسمت حساس از صورت را انجام دهند. با این حال، گزینه هایی وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

لیفت صورت :

لیفت کامل صورت به طور موثر تمام پوست اطراف دهان و خط فک را سفت می کند و از شر خط اندوه، چین های بینی و سایر چین و چروک ها خلاص می شودبا این حال، لیفت صورت نیاز به برش و جابجایی لایه های کامل پوست توسط جراح پلاستیک دارد.

لایه برداری با لیزر :

روش های رفع خط اخم ، لایه برداری با لیزر از راه حل های از بین بردن خط اندوه می باشد. درمان های لیزری به اندازه لیفت صورت به طور کامل تهاجمی نمی باشند، با وجود آنکه هنوز یک گزینه درمانی نسبتا تهاجمی است.

به طور کلی لیزر درمانی با از بین بردن لایه های بالایی پوست شما از شر خطوط ماریونت از بین می رود به طور کلی می توان گفت  لیزر برای بسیاری از افراد موثر است، ولی با خطراتی  همچون هایپرپیگمانتاسیون و جای زخم همراه خواهد بود. همچنین این احتمال وجود دارد که هر چند ماه یکبار به درمان های اضافی نیاز داشته باشید، زیرا لایه برداری با لیزر فقط موقتی است.

ازبین بردن خط غم به چه افرادی توصیه می‌ شود؟

در جوانسازی صورت و زیبایی چهره از بین بردن خط غم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. این روش اغلب برای افراد زیر مناسب است .

۱.دسته اول افرادی هستند که به علت افزایش سن، مقدار زیادی از کلاژن پوست  از دست می دهند و خط غم را روی چهره قابل دیدن است. با افزایش سن، سلول‌های پوستی قادر به تولید کلاژن زیادی نیستند. بنابراین احتمال افتادگی عضلات صورت بسیار زیاد است که از نشانه‌های شایع آن بروز خط غم است.

۲.دسته دوم افرادی بوده که مبتلا اضطراب و افسردگی  و ناراحتی‌های فکری می باشند. فشارهای روحی به صورت مستقیم بر عضلات صورت تاثیر خواهند داست. مثلا گریه بیش از حد در ایجاد خط غم موثر خواهد بود.

۳.دسته سوم افرادی می باشند که به صورت ژنتیکی این خط را از والدین خود به ارث می برند. در این صورت، به حالات روحی و افزایش سن بروز خط غم هیچ ارتباطی ندارد. اغلب با استفاده از روش‌های طبیعی می‌توان با استفاده از ماسک‌های خانگی، خط غمی که به صورت ارثی منتقل شده است را از بین برد.

بهترین سن تزریق بوتاکس

معایب و مزایای روش های غیر جراحی

روش‌های غیر جراحی از بین بردن خط غم مثل بوتاکس و تزریق ژل، مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه برخی از این مزایا و معایب را برای شما بیان می‌کنیم:

  • مزایا 

برخی از مزایای روش‌های غیر جراحی شامل موارد زیر هستند:

  1. کمترین میزان درد و خونریزی در  روش‌های غیر جراحی مثل تزریق ژل و بوتاکس وجود دارد. در این روش‌ها نیازی به برش دادن سطح پوست صورت نخواهد بود. به طور کلی بعد از تزریق ژل و روش‌هایی مانند این احتمال تورم و کبودی بسیار کم است.
  2. در مقایسه با روش‌های جراحی روش‌های غیر جراحی از بین بردن خط غم درد کمتری دارند.
  3. این روش‌ها بدون نیاز به داروی بیهوشی صورت می گیرد. مثلا جهت  تزریق بوتاکس تنها می‌توان از ماده بی حسی استفاده کرد.
  4. در مدت زمان کوتاهی برای از بین بردن خط غم با استفاده از روش‌های غیر جراحی، صورت می گیرد و نیاز به بستری شدن ندارد. در نتیجه افرادی که به دنبال یک روش سرپایی برای از بین بردن خط غم در صورت هستند، می‌توانند از روش‌های غیر جراحی مثل بوتاکس استفاده کنند.
  5. دوره نقاهت روش‌های غیر جراحی کوتاه‌تری بوده  و شخص می‌تواند با گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت، به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.
  • معایب 

از معایب روش‌های غیر جراحی عبارت اند از:

۱.این روش‌ها اغلب  برای افرادی که از میزان محدودی از علائم پیری مثل خط غم برخوردار می باشند مورد استفاده قرار بگیرند. اغلب روش‌های غیر جراحی نمی ‌توانند موارد شدید خطوط غم را از بین ببرند.

۲. ماندگاری روش‌های غیر جراحی کوتاه‌تری است. تزریق ژل و بوتاکس برای  بسیاری از آن‌ها می‌توانند نهایتاً بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری داشته باشند.

معایب و مزایای روش های جراحی :

روش های رفع خط اخم ، با وجود آنکه برای از بین بردن خط غم جراحی به عنوان یک روش رایج است، ولی این روش‌ها می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند که در ادامه برای شما بیان خواهد شد:

  • مزایا 

با کمک جراحی می توان موفق به از بین بردن خط شد که با مزایای زیر همراه است :

۱.این روش تقریبا اثرات دائمی به همراه دارد. پزشک در روش جراحی، به عضلات زیر سطح پوست دسترسی مستقیم دارد و به راحتی می ‌تواند آن‌ها را به سمت بالا بکشد و بافت های اضافی را بردارد.

۲. برای خطوط شدید غم این روش می‌ تواند نیز کاربرد دارد. در نهایت افرادی که به علت افزایش سن یا به دلایل ژنتیکی موارد شدید از خطوط غم را در نواحی مختلف صورت مشاهده می کنند کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی می باشند.

  • معایب 

برخی از معایب روش های غیر جراحی شامل موارد زیر هستند:

۱.برای تزریق ماده بیهوشی در جراحی نیاز است لذا افرادی که نسبت به تزریق داروی بیهوشی ترس دارند مناسب برای جراحی نخواهند بود.

۲. عوارض این روش نسبت به روش‌های غیر جراحی بیشتر است و همراه با درد و التهاب و خونریزی است.

۳.دوره نقاهت روش‌های غیر جراحی از روش جراحی کمتر است. اغلب جهت ترمیم زخم و بهبود بخیه‌ها به ۷ الی ۱۴ روز زمان نیاز خواهد بود.

۴. نسبت به سایر روش ‌ها هزینه روش جراحی بیشتر می باشد بنابراین  برای جراحی افرادی که بودجه کافی ندارند، می ‌توانند از روش‌های ساده‌تر مثل تزریق بوتاکس و ژل استفاده کنند.

عوارض و خطرات احتمالی

روش‌های جراحی و غیر جراحی از بین بردن خط غم، با عوارض و خطراتی همراه هستند که در ادامه برای شما بیان خواهد شد:

  • تورم و قرمزی 

بعد از از بین بردن خط غم با استفاده از روش‌های جراحی و غیرجراحی یکی از عوارض بسیار رایج ، تورم و قرمزی استاغلب این روش در روش‌ های غیر جراحی همچون تزریق بوتاکس و چربی دیده می‌شود. تورم و قرمزی واکنش دفاعی بدن به تزریق یک ماده جدید است. بنابراین به مرور زمان رفع می شود.

  • التهاب و کبودی 

اغلب التهاب و کبودی پس از  تزریق چربی به زیر پوست  مشاهده می‌شود. همچنین پس از انجام جراحی نیز می‌توان این عوارض را دید. عوارض بسیار رایج از بین بردن خط غم التهاب و کبودی هستند و به مرور زمان از بین می ‌روند.

  • خونریزی و درد 

رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی برای کاهش این عوارض اهمیت بسیار زیادی داردبه عنوان مثال، باید از مسکن‌های ضد درد استفاده کرد یا سطح بخیه‌ها را به صورت مرتب شستشو داد تا خونریزی متوقف شود.

عوارض تزریق بوتاکس

هزینه ها و مقایسه روش های غیر جراحی و جراحی

روش های رفع خط اخم ، از بین بردن خط غم در روش‌های غیر جراحی و جراحی تا حدودی از نظر هزینه و روش انجام با یکدیگر متفاوت می باشد. در ادامه مقایسه‌ای بین روش‌های غیر جراحی و جراحی از نظر هزینه خواهیم داشت:

روش‌های غیر جراحی مانند تزریق ژل خط اخم ، بوتاکس یا چربی با هزینه کمتری نسبت به روش‌های جراحی صورت می گیرد. عوامل مختلفی در هزینه روش‌های غیر جراحی وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • حجم ژل و چربی

حجم ماده تزریقی به پوست به عنوان یکی از عوامل موثر بر هزینه روش‌های غیر جراحی است. هر اندازه که به پوست مثل ژل و بوتاکس حجم ماده تزریق شده بیشتر باشد، بدیهی است که هزینه نهایی نیز افزایش خواهد داشت.

  • تعداد دوره تزریق

همانطور که می دانید  روش غیرجراحی نتایج موقت همراه خواهد داشت. مثلا تزریق بوتاکس باید هر شش ماه یا دوازده ماه یکبار اجرا گرددلذا شخص مجبور است مجدداً برای از بین بردن خط غم هزینه پرداخت کند که به این ترتیب تعداد دوره‌های تزریقی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • کیفیت ماده تزریقی

تنوع در برندهای تزریق ژل و بوتاکس بسیار بالاست. گاها ممکن است مرکز زیبایی مورد نظر از مواد با کیفیت و گران‌قیمتی استفاده کند که در نتیجه منجر به افزایش هزینه خواهد شد.

در مقابل روش‌های جراحی قرار دارند که به طور کلی هزینه بیشتری نسبت به روش‌های غیر جراحی داشته و هزینه آن‌ها به موارد زیر بستگی دارد:

  • تخصص و مهارت پزشک

جراحی از بین بردن خط غم بسیار حساسیت بالایی دارد . لذا می بایست به پزشک متخصص باتجربه مراجعه نمایید. پزشکانی که در زمینه جراحی از بین بردن خط غم دارای تخصص و مهارت بیشتری دارند، هزینه بیشتری نیز دریافت  خواهند کرد.

  • تعداد نواحی جراحی

گاها جراح با توجه به صلاحدید خود، خطوط غم در سایر نواحی صورت را نیز از بین ببرد که در این حالت تعداد نواحی جراحی افزایش پیدا خواهد کرد و موجب بیشتر شدن هزینه‌ها خواهد شد.

فواید رفع خطوط اندوه یا ماریونت بدون جراحی چیست؟

فواید رفع خطوط اندوه یا ماریونت بدون جراحی چیست؟

روش های رفع خط اخم ، درمان خطوط ماریونت موجب می‌شود که پوست صاف و محکم‌تری داشته باشید و همچنین این خطوط کمتر دیده شده و ظاهر شما جوان‌تر شود.

معکوس کردن روند پیری: ایجاد خطوط ماریونت نشان دهنده افزایش سن است و این خطوط به دلیل کاهش تولید الاستین و کلاژن ایجاد می‌شود. عمل‌های زیبایی بدون جراحی تا حدودی جوانی را به چهره شما بازمی‌گردانند و همچنین موجب تحریک و تولید کلاژن نیز می‌شوند.

بازگرداندن لبخند: چین و چروک ناشی از خطوط ماریونت موجب فرورفتگی گوشه دهان می‌شوند و این قضیه چهره شما را غمگین نشان می‌دهد. با حجیم کردن آن ناحیه، لبخند و شادی به چهره شما باز خواهد گشت.

بهبود ظاهر چهره: این عمل‌ها موجب می‌شوند که چهره شما در بهترین حالت خود قرار گیرد. آنها چهره شما را تغییر نمی‌دهند، بلکه از دید مردم شما سالم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهید رسید.

عمل غیر تهاجمی: عمل‌های زیبایی بدون جراحی عوارض نداشته و همچنین دوره نقاهت طولانی مدت ندارند. ممکن است پس از عمل دچار تورم یا کبودی خفیف شوید، اما این عوارض معمولاً طی ۴۸ ساعت از بین می‌روند.

تزریق چربی

روش های رفع خط اخم ، تزریق چربی  یکی از راه هایی که می توان خطوط اندوه را از بین برد  به خطوط اندوه است. در این روش پزشک، چربی را از خود بدن خارج می کند و سپس برای خطوط دیگر استفاده می کند.

مراحل تزریق چربی برای خطوط اندوه به این شکل است که پزشک در ابتدا پس از معاینات لازمه و آزمایشاتی که انجام می دهد از پهلوها، ران ها و شکم فرد چربی را برمیدارد و سپس از طریق سانتریفیوژ چربی را خالص سازی میکند و طی مراحلی مشخص پزشک چربی ها را به خطوط اندوه تزریق می کند.

در آخر

روش های رفع خط اخم ، ناراحت یا غمگین به نظر رسیدن برای هیچکس خوشایند نخواهد بود ولی در صورتی که  واقع بین باشیم می بینیم که خط غم یا خط اندوه همین کار را با چهره ما می کند. این خطوط به دلیل موارد مختلف داخلی و خارجی رخ می دهد ،  ولی اگرچه بخشی از آن ها طبیعی و مورد انتظار از روند پیری هستند، اما هنوز هم می توان آنها را به تاخیر انداخت و حتی از بین برد .

به طور کلی م یتوان گفت که برای از بین بردن خط غم روش های جراحی زیادی وجود دارد مثل لیفت صورت که مطمئن‌ترین راه برای درمان خط اندوه است، اما از فیلر گرفته تا لیفت با نخ روش های امن تر بدون تیغ جراحی است که امروزه نیز طرفداراین زیادی دارد . افزایش کلاژن و باز سازی خاصیت ارتجاعی با درمان‌ های اصلاحی قابل حل خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما