تلفن کلینیک زیبایی مهراز 02144500811-12
آدرس کلینیک زیبایی مهراز تهرانسر، میدان کمال الملک ، ساختمان کمال الملک واحد 3

عوارض بوتاکس در دراز مدت

عوارض بوتاکس در دراز مدت چیست +‌ عوارض بوتاکس برای افراد دیابتی


تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1402          تاریخ بروزرسانی : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲                               تایید شده توسط:تیم پزشکان کلینیک مهراز| سیاست مقالات کلینیک مهراز

5/5 - (6 امتیاز)

میل به زیبایی و  حفظ زیبایی از بدو خلقت تا به امروز در ذات انسان وجود داشته است . افزایش سن و گاهی عوامل محیطی موجب ظاهر شدن چین و چروک و از بین رفتن شادابی پوست صورت می گردد . تزریق بوتاکس درمانی سریع و کوتاه مدت برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست است که موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد می گردد . اما هر روش زیبایی علاوه بر مزیت هایی که دارد ، دارای عوارضی هم می باشد . ما در این مقاله به نکاتی در مورد تزریق بوتاکس و همچنین به عوارض بوتاکس در دراز مدت خواهیم پرداخت .

شما می توانید برای تزریق بوتاکس و مشاوره با ما در کلینیک مهراز با شماره ۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۱۰۲۱۴۴۵۰۰۸۱۲ تماس بگیرید.

علت تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس درمانی جهت برطرف نمودن چین و چروک های صورت که در اثر افزایش سن ، قرار گرفتن در معرض اشعه فرا بنفش خورشید و مواد شیمیایی و عوامل محیطی دیگر است که سریعترین و بهترین نتیجه را برای زیباجویان به همراه خواهد داشت .

نواحی تزریق بوتاکس در زمینه زیبایی

  • برطرف کردن خط اخم
  • برطرف کردن خط خنده
  • از بین بردن خطوط دور چشم
  • برطرف کردن خطوط افقی پیشانی
  • گردن

عوارض بوتاکس در دراز مدت چیست

نواحی تزریق بوتاکس در زمینه درمانی

  • برطرف کردن و اصلاح لبخند لثه ای
  • رفع تعریق زیر بغل ، کف دست و پا
  • درمان میگرن
  • درمان دارویی بوتاکس در آقایان

تزریق بوتاکس برای چه افرادی ممنوع می باشد؟

  • افرادی که جوش های چرکی روی صورت خود دارند .
  • افرادی که عفونت های پوستی دارند .
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند .
  • خانم هایی که در دوران شیردهی و بارداری قرار دارند .
  • بیماران قلبی ، دیابتی .
  • افرادی که حساسیت و آلرژی دارند .

عوارض بوتاکس در دراز مدت چیست؟

در اکثر موارد عوارض تزریق بوتاکس موقتی هستند و بعد از گذشت چند روز از بین می رود . عوارض نادری که بعد از تزریق بوتاکس و در دراز مدت ممکن است برای شخص رخ دهد می تواند بدلیل انتخاب کلینیک زیبایی نامعتبر ، تزریق مواد بی کیفیت و همچنین انتخاب پزشک غیر حرفه ای باشد که با تشخیص اشتباه اقدام به تزریق بوتاکس برای افراد می کند که می تواند موجب خسارت های جبران ناپذیری از نظر روحی و جسمی برای افراد شود .

طبق گزارش برخی منابع  عوارض جانبی به وجود آمده در برخی افراد در پی تزریق بوتاکس با دوز بالا و توسط افراد غیر متخصص ممکن است 10 سال بعد از تزریق بروز کند برخی از این عوارض شامل :

1 . ممکن است باعث آسیب به عضله و اعصاب صورت گردد .

2 . به وجود آمدن مشکل در بلعیدن

3 . افتادگی پلک و تاری دید

4 . گرفتگی صدا

5 . تپش قلب

6 . ضعف  عمومی بدن و عضلات گردن

7 . اختلال در صحبت کردن

8 . واکنش‌های آلرژیک مانند راش و خارش پوستی

دقت در انتخاب پزشک و کلینیک زیبایی نکته ای بسیار مهم برای پیشگیری از به وجود آمدن عوارض احتمالی تزریق بوتاکس است سلامتی و زیبایی خود را با انتخاب نادرست به خطر نیندازید.

چند مورد از عوارض بوتاکس در دراز مدت را بیان می کنیم

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم بوتاکس در دوزهای هنگفت زندگی را تهدید می کند. با این حال دوزهای کوچکی که در طول تزریق بوتاکس تجویز می شود آن را نسبتا ایمن می کند.

تغییرات عصبی عضلانی

بوتاکس برای مدت طولانی بر فعالیت اعصاب و عضلات تاثیر می گذارد. نازک شدن و ضعیف شدن عضله به وجود می آید زیرا بوتاکس به طور موقت ارتباط بین عضله و اعصاب را محدود می کند و ظرفیت تولید تنش عضله را از بین می برد.

ضعف عمومی بدن

افراد مبتلا به بیماری های عصبی مانند فلج بل ، فلج مغزی و عقب ماندگی ذهنی اغلب از ترشح بیش از حد آب دهان رنج می برند. یکی از راه های درمان آن استفاده از بوتاکس است . هنگامی که بوتاکس را به غدد بزاقی تزریق می کنید ترشح آب دهان را کاهش می دهد اما بدن شما را نیز ضعیف می کند.

تغییر رنگ پوست

تزریق بوتاکس ممکن است منجر به رنگدانه شدن پوست یا حتی ظاهر ناهموار می شود. اگر از قبل پوست نازکی دارید ممکن است بیشتر در معرض این مشکل باشید. به این دلیل توزیع نابرابر سم اغلب منبع تغییر رنگ و بافت های مواج است. هنگامی که یک پزشک بی تجربه نمی تواند دارو را به طور یکنواخت تحویل دهد ماهیچه های زیر پوست به طور ناهموار خم می شوند.

عوارض بوتاکس برای افراد دیابتی :

بوتاکس یک درمان زیبایی غیر جراحی محبوب است که برای کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز استفاده می شود. بوتاکس یک درمان ایمن و موثر برای افراد در هر سن و انواع پوست است با این حال افراد مبتلا به دیابت قبل از دریافت بوتاکس باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند.

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن بدن انسولین تولید نمی کند یا به درستی از آن استفاده نمی کند. توجه به این نکته ضروری است که دیابت می تواند بر ایمنی و اثربخشی درمان بوتاکس تاثیر بگذارد. بنابراین ضروری است که بیماران دیابتی قبل از دریافت بوتاکس تاریخچه پزشکی و نگرانی های خود را با یک متخصص درمیان بگذارند.

آیا دیابت می تواند بر اثر بخشی درمان های بوتاکس تاثیر بگذارد؟

اثربخشی درمان های بوتاکس می تواند تحت تاثیر دیابت باشد ، زیرا توانایی بدن برای جذب و متابولیسم دارو می تواند تحت تاثیر دیابت باشد زیرا توانایی بدن برای جذب متابولیسم دارو می تواند تحت تاثیر این بیماری قرار گیرد. دیابت همچنین می تواند عوارضی مانند عفونت یا کبودی در محل تزریق ایجاد کند که م یتواند منجر به نتیجه زیبایی کمتر از حد مطلوب شود.

نحوه تزریق بوتاکس

نحوه تزریق بوتاکس چگونه است؟

عوارض بوتاکس در دراز مدت ، این روش به صورت سرپایی و بدون هیچگونه برشی بر پوست و به وسیله سوزنی باریک ، مواد به زیر پوست و ناحیه مورد نظر تزریق می گردد . تزریق بوتاکس نیازی به استراحت ندارد و فرد  بعد از تزریق می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد .

چند مورد از مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

1 . تا ۱۲ ساعت بعد از تزریق بوتاکس بهتر است از شستشوی موضع خودداری کنید .

2 . بهتر است تا 14 روز از استحمام با آب داغ ، جکوزی و رفتن به سونا خودداری کنید .

3 . استفاده از لوازم آرایشی تا 12 ساعت ممنوع است .

4 . از خوابیدن روی صورت تا 2 ساعت بعد از تزریق خودداری کنید .

5 . خودداری از انجام ورزش های سنگین به مدت 2 روز .

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس بسیار نادر و موقتی است . افتادگی پلک و ابرو از عوارض جانبی هستند که در 1 تا 5 درصد موارد اتفاق می افتد و پس از 2 هفته  از بین خواهند رفت . اما در تزریق هایی که توسط افراد غیر متخصص و با مواد بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته انجام می شود ممکن است آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی به چشم ها و پلک ها وارد شود .

این اثرات نادر عبارتند از :

– باد کردن چشم ها

– فلج  شدن عضله مجاور که باعث دوبینی ، افتادگی پلک و ناتوانی در بستن چشم ها می شود .

– از دست دادن توان عضلانی به صورت دائم با تزریق مکرر

و ….

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

عوارض بوتاکس در دراز مدت ، اثرات تزریق در ناحیه بوتاکس زیر بغل بعد از چند هفته مشخص می شود و عوارض بعد از تزریق بسیار نادر است ولی برخی افراد ممکن است با عوارض نادری از جمله خشکی دهان ، حالت تهوع ، سر درد و ضعف عضلانی مواجه شوند .

عوارض تزریق بوتاکس میگرن

اگر شما از میگرن رنج می برید  یکی از بهترین روش ها تزریق بوتاکس میگرن می باشد . اگر این تزریق توسط پزشک متخصص برای شما انجام شود هیچگونه عوارضی نخواهد داشت بلکه مفید هم خواهد بود .

عوارض تزریق بوتاکس دور چشم

اختلال در بینایی ، کبودی ، افتادگی پلک ، قرمز شدن ناحیه تزریق ، و … از عوارض تزریق بوتاکس دور چشم هستند در صورت ایجاد هر یک از این موارد موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید .

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

قرمز شدن ، کبودی ، سردرد و حالت تهوع از جمله عوارض معمول تزریق بوتاکس به پیشانی است .

عوارض بوتاکس در دراز مدت چیست؟

رفع عوارض بوتاکس

عوارض بوتاکس در دراز مدت ، برای برطرف کردن عوارضی مانند ایجاد تورم در ناحیه تزریق ، مقداری یخ را در کیسه ی پلاستیکی قرار داده و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید . جای نگرانی وجود ندارد زیرا این عوارض ماندگار نیستند و از بین می روند . چنانچه در ناحیه تزریق دچار ناراحتی جدی شدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید .

چند بار در سال میتوانیم تزریق بوتاکس داشته باشیم ؟

ماندگاری تزریق بوتاکس معمولا حداکثر تا 6 ماه و حداقل 3 ماه است ولی محدودیتی برای تعداد دفعات تزریق وجود ندارد .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





رزرو وقت آنلاین


  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

ارتباط با ما


logo-samandehi
Call Now Buttonتماس با ما